Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2016


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

 

 

w WRC GB Rally, w WRC2 Higgins jechał nowym STI. To co to było ?

Rzecz polega na tym, że TMR wycofał się z przygotowywania Subaru.

Funkcję tę przejął tuner z GB, który zareklamował swój samochód ( swoją wersję ) podczas cytowanego rajdy.

Problem w tym, że takie auta są bardzo drogie, a jednocześnie wymagają dalszego fine-tuningu ( przypominam, że na początku wersja, z której aktualnie korzystamy nie była konkurencyjna ). A taki fine-tuning na potrzebny rajdów, w których startujemy, wymaga znowu czasu ( i pieniędzy ). Tak więc uwzględniając faktor ekonomiczny ( mamy jedno auto praktycznie nowe !) oraz posiadane doświadczenie z tym właśnie samochodem w większości rajdów, w których planujemy tegoroczne starty zdecydowaliśmy w sezonie 2016 bazować na sprawdzonym rozwiązaniu ( nawet jeżeli marketingowo oczywiście byłoby lepiej jechać nowym modelem ).

 

Pozdrowienia    

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, z punktu widzenia nie tylko finansowego, ale też sportowego (doświadczenie w ustawianiu auta) faktycznie to najlepsze wyjście... bo nie sądzę, aby nowy był jakoś drastycznie szybszy od "Starego"...o ile w ogóle jest szybszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest w ogóle ciekawy temat, że jednak nowsze modele, mimo że cięższe i większe, są w rajdach bardziej konkurencyjne niż starsze.

Wszyscy się obecnie zachwycają, jakie to np GC8 RA jest super, bo ma motor o podobnych parametrach do współczesnych modeli, a jest wyjściowo o 200-300kg lżejsze.

 

Ale mało kto pamięta, ze w czasie gdy był produkowany, to RA nie było zbyt konkurencyjne w gr.N względem np. Lancera.

Nie wiem czy chodziło o słabe skrzynie, czy małą sztywność budy czy o setki innych niuansów dopracowanych w późniejszych modelach, ale dopiero GD zaczeło być konkurencyjne w gr.N, chociaż było znacznie cięższe od GC8.

 

W sumie debiut "Lanosa" (N14) był wyjątkiem od tej reguły, bo wypadł słabo (zdaje się m.in. tylne wahacze się gięły), ale po dopracowaniu kolejne wersje N14-15 znowu były bardziej konkurencyjne w rajdach niż GD (N10-12).

Teraz pewnie będzie podobnie, jeśli nie od razu, to po dopracowaniu modelu. Technika idzie do przodu, nawet jeśli gołe cyfry w katalogu sugerują co innego.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotos wyszedł z RSMP. I w czarną głęboką dziurę poniżej pasa poszły ładne słowa pana kierownika, czy jak mu tam PZM o tym jak będzie słodko i kolorowo.

Edytowane przez Dehnel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie miał jak inne proto napęd z EVO  ?

 

Będzie miał jedynie słuszny napęd :)  , i uwierzcie mi , jak znam pomysłodawce i finansistę ;) to nie będzie popierdułka :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ja to odczytalem tak ze buda z sti... a graty tez z sti, tylko innego. No nic poczekamy zobaczymy :)

 

Edit:

Dobra, doczytalem artykuł do końca... Macie racje

 

Edit 2:

A jednak nie ;) zastanawialem sie wlasnie po co ktos mialby wsadzac niesprawdzone w boju i pewno baaardzo drogie graty do fiesty, skoro jest tyle gotowych i niezlych rozwiazan...

Edytowane przez boorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszna tajemnica o której zdążył już nawet autoklub napisać ;)

http://rajdy.autoklub.pl/news/serafinowicz-w-nowej-fiescie-proto,65918

 

Jak nie masz nic do powiedzenia , oraz wiedzy , to nie pisz :idea:

 

 

No tak, ja to odczytalem tak ze buda z sti... a graty tez z sti

 

i dobrze zrozumiałeś :) , tylko krist ze swoim wpisem urwał sie z choinki i wprowadził zament, bo to nie będzie fiesta z wnętrznościami Subaru , tylko jak pisałem subaru MY15 PROTO :idea: a jak ktoś nie umie czytać ze zrozumieniem , to już nie moja wina :twisted:  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiesta Proto z wnętrznościami subaru jednak powstaje, czy Autoklub się myli, co znawco?

 

 

Anyway sezon 2016 w RSMP, o ile się odbędzie, bedzie sezonem zawiedzionych właścicieli Proto, ich zdziwionych min, dlaczego nie robie wyników jak Bouffier :D

Edytowane przez krist
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba pomysły ciekawe.

 

Fiesta Proto/Subaru - ciekawe czy łatwo upchnąć w budzie Fiesty boksera i wzdłużną skrzynię...

 

Sti15 Proto (czy Open N jak kto woli) to może też być b.ciekawy projekt. Większe auto ma na polskich super szybkich dziurawych oesach sporo zalet, bo jest stabilniejsze na prędkości/dziurach. A z masą pewnie i tak da się zejść do regulaminowego minimum. Jeśli do tego coś a'la kit R4 (większy skok zawiasu), to tym lepiej. Motor z jakiegoś starszego Spec C czy z japońskiego STI? Na 2,5 regulamin nie pozwala....

 

A że tempem Briana nikt u nas nie pojedzie takim autem (z tych co planują RSMP), to oczywista oczywistość. Nie znaczy to jednak, że nie mają budować fajnych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Fiesta Proto z wnętrznościami subaru jednak powstaje, czy Autoklub się myli, co znawco?

 

:facepalm: nie odwracaj kota do góry ogonem .... obaj wiemy że strzeliłeś kulą w płot :twisted::blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale widzisz różnicę miedzy autem proto a open n?

 

Nieee , no skąd , to jest dla mnie czarna magia…… :twisted:  :mrgreen:

 

A może Ty nie słyszałeś o nowym akceptowanym projekcie FIA pt. Maxi ?   :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...