Skocz do zawartości

ile wam pali ?


madmax3

Rekomendowane odpowiedzi

Po gorach z cagnes prze Gap do Valence z na prawym. Po dolinach miałem 7,6 na 500km ale dalej nerwy puściły

 

-- 5 paź 2011, o 17:48 --

 

dodam ze srednia z 50kkm jest 11,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek 2.0 N/A, 3 dorosłe osoby na pokładzie, średnia ilość bagażu. Wyjazd z Wawy o 4 rano, w czasie przejazdu przez Niemcy but w podłodze, przystań promowa w Dunkierce o 18:30. Potem jeszcze 2 godziny krętymi wiejskimi drogami po Anglii. W sumie 1680 km. i średnie spalanie wyszło 10.5 litra. Jak na taki kredens i zero eco-drivingu, to całkiem nieźle, ale jednak Legaś sprawdza się na takich trasach znacznie lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek My99 S-turbo - Miasto, ale raczej luźne, rzadko w korkach - wychodzi ok. 14 l LPG (benzyny nie wiem ile, przełącza się dość szybko). W trasie z Wawy w góry i do Pragi wyszło mi ok. 11,5 l LPG, ale więcej niż 140 nie jechałem. Gdyby tak było nadal, byłbym zadowolony. Tylko dlaczego tak gaz drożeje?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z kilka miesięcy temu czytałem że najlepiej podróżować czwórką z predkością 90 km//h że jest to najekonomiczniejsze.

 

Prawda to? Jeśli tak to dlaczego ?

 

Coś tam było że akurat wtedy turbo bije ileś tam bar i wychodzi najlepiej.

 

Często jadę akurat tak że jest wielki ciąg samochodów i właśnie max się jedzie 90 km/h, wrzucając 5 mogę bez problemu dalej jechać, ale właśnie gdzieś na forum przeczytałem że lepiej przy takiej prędkości trzymać dalej 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia oryginalna GT MY99

 

Silnik seria

 

Tam coś bardziej pisało o tym właśnie doładowaniu turbo , że to najwięcej oddziałowywuje, w sumie się bardzo dziwie bo przecież piątką też mogę wejść na dany zakres obrotów. Dlatego pytam speców bo jestem pewien że było to poruszany w tym wątku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli piątką wejdziesz na taki zakres obrotów jak podczas jazdy czwórką 90 km/h, będzie to oznaczało że będziesz musiał jechac szybciej żeby te obroty wyrównać, a jak wiemy liniowy wzrost prędkości powoduje wzrost oporu do kwadratu, czyli opór powietrza jest nieproporcjonalnie ("kwadratowo") większy a co za tym idzie spalanie też jest większe.

jadąc czwórką 90 km/h prawdopodobnie samochód porusza się w optymalnych warunkach ( opór powietrza, moment, obroty silnika, etc.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli piątką wejdziesz na taki zakres obrotów jak podczas jazdy czwórką 90 km/h, będzie to oznaczało że będziesz musiał jechac szybciej żeby te obroty wyrównać, a jak wiemy liniowy wzrost prędkości powoduje wzrost oporu do kwadratu, czyli opór powietrza jest nieproporcjonalnie ("kwadratowo") większy a co za tym idzie spalanie też jest większe.

jadąc czwórką 90 km/h prawdopodobnie samochód porusza się w optymalnych warunkach ( opór powietrza, moment, obroty silnika, etc.).

 

 

Właśnie tak samo o tym myśle i tak samo to rozumuje, ale właśnie chce usłyszeć że ktoś jest akurat tego pewny w Imprezie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 2.0TT przy jeździe na trasie mieści się w 10l/100 ale gdy zaczynam używać obu turbin to na 50l zrobiłem 300km.

W mieście min. 15l/100.

Jest jeszcze wciąż ograniczony do 180km/h i na 5 przy tej prędkości chodzą już obie turbiny (4700 rpm).

tankuje 99 oktanów + 3l Silkolene ProBoost (octan booster).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj policzyłem trase do dojczów. Chorzów-Heilbronn + dojazd do Ludwigsburga. Tam i nazot- 2005km w sumie, z tego ok. 100km w miescie

 

Auto to Impreza 2000r RX 125km kombik, 3 osoby + zaposowe kolo z GT + jedna torba i troche towaru. Więc jednak ciezaru troche było!

 

5 tankowań : 40,27,30,31,30 litrów. Dolewane zazwyczaj w okolicach "ostatniej ćwiartki" zeby nie zostać na oparach :P

Niestety mam ogromny problem, bo tankowany w okolice 'pod kark" bak popuszcza paliwo! Także sporo z tych 40l moglo uciec, dodatkowo zawyzajac spalanie do granicy. Nie robie tylu tras ,wiec nie leje zazwyczaj tyle ,ale jak bede robil wiskoze to musze rozebrac caly naped i sciagnac w koncu zbiornik :evil:

 

co nastepuje:

 

na 2005km spaliłem 158 litrow (95) co daje średnie 7.8l/100km . W ostatecznym rozrachunku jestem zadowolony. :wink:

 

Do granicy sie nieco wnerwilem. Brakuje szóstki straszliwie... 130-150km/h (w rzeczywistosci ok 130km/h na gps. licznik sporo oszukuje) przy 4.200rpm. Wydech wtedy cichnie ale jednak auto musi pokonac wiekszy opor wiatru... na 40 litrach zrobilem 337km co daje 12 litrów. Sporo jak na trase :? Ale tu tez wychodzi blad obliczen- zalawszy po tym drenowaniu pod granica 27l zrobilem 412km co daje niemozliwe 6.5 litra. Niestety bez komputera lub jazdy do oświecenia komornika (który też nie jest dokladny!) nie policze tego idealnie :P

 

Także procz paowania do granicy i scigania z "porszogolfem" w okolicach Zwickau jechalem praktycznie non stop 106km/h (licznikowe 110)

 

Porównując do Legacuf palacych 8 przy 210km/h mozna poczuc smutek :P

Za to jestem rad z elastycznosci na 5. Moment Boxera robi swoje :twisted: Chyba tylko 2 razy dojcze musieli hamować gdy wyprzedzałem ,ale raz byl to Bentley GT a raz jakiś Mertz. Obaj mieli powyzej 200 :wink:

 

jeszcze apropo ludwigsburga: Okazalo sie ze trafilem na coroczny zlot Oldtimerow...

panowie.. widok 4 DeTomaso Panter obok siebie, Benza 190E Evolution ,CAPRI PERANA V8! to na prawde robilo wrazenie :shock: Postaram sie podrzucic filmik jak skleje

http://www.motor-klassik.de/bilder/saisonabschluss-ludwigsburg-bis-bald-und-auf-wiedersehen-2864377.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Jako ciekawostka - tutaj jest porównanie spalania w/g normy ECE i zmierzonego podczas testów niemieckiego AMS:

http://www.auto-motor-und-sport.de/bild ... how_item=0

( trzeba przechodzić przez kolejne zdjęcia ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...