diuk Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Witam, Ostatnio zauważyłem następującą przypadłość: przyspieszam do ok 4000 obrotów i chcę zmienić bieg - zamykam przepustnicę i wysprzęglam, a obroty zamiast od razu spadać to chwilę zostają na tych 4000 powiedzmy parę sekund. później spadają, ale jest to uciążliwe, bo zamiast normalnie zmieniać biegi to muszę czekać przy każdej zmianie, jeśli od razu zmienię bieg i zasprzęglę to jest szarpnięcie do przodu. normalnie zaobserwowałem to na zimnym silniku, działo się tak może minutę od uruchomienia, ale później ustawało, a teraz mam to również na ciepłym silniku. poza tym samochód tak jakby mniej hamował silnikiem - takie mam odczucie. co to może być? przepływomierz? kable wysokiego napięcia? świece? silnik EJ20, SI GT MY98, bez LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 (edytowane) Kolejny watek w podobnym klimacie - mozesz na dobry poczatek posprawdzac tez szczelnosc dolotu, wezyki podcisnien itp. Gdybys mial problem z zaplonem, to raczej by Ci na 4000rpm nie trzymalo, tylko telepalo silnikiem w nierownej pracy. (co nie zmienia faktu, ze problemy moga tez wystepowac przy nieszczelnosci - nierowna praca, strzelanie w wydech - ale mozesz miec jakas nieznaczna nieszczelnosc tylko; ale moze byc tez jednak cos innego) Edytowane 25 Marca 2015 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Lewe powietrze na dolocie. Tak jak wyżej, sprawdź dokładnie czy wszystko jest szczelne i nie ciągnie gdzieś powietrza więcej niż ma dostać. Ostatnio czyściłem przepustnice i nie dokręciłem jednej opaski tuż przed przepustnicą - objawy bardzo podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 (edytowane) dolot sprawdzony (m.in. przez Carfita) i uszczelniony, przepustnica wyczyszczona, linka od przepustnicy wyluzowana (były podejrzenia, że nie zamyka do końca przepustnicy), silnik krokowy wymieniony, sonda (sondy) lambda sprawdzone objawy nadal nie ustały. co ewentualnie jeszcze sprawdzić? mogę wymienić wtryskiwacze (mam ze starego silnika EU) (mogą się nie domykać) czujniki temperatury? (brak informacji o nagrzaniu się silnika w celu zubożenia mieszanki) zatkana odma? (ponoć jest jakiś zaworek dochodzący do kolektora pod intercoolerem wymiana oleju? (jeżdżę na 10W-40) przepływomierz? czujnik wysprzęglenia? (gdzieś czytałem, że jest ponoć coś takiego) a może to kwestia odetkania wydechu? (ponoć już nie mam katalizatorów) - remapu nie da się zrobić na komputerze MY98 objawy jeszcze raz: na ciepłym silniku wolno schodzi z obrotów, prawie w ogóle nie ma hamowania silnikiem, strzela w wydech przy zjeżdżaniu z górki podczas hamowania silnikiem na 1-szym biegu gdy jest włączona klima - normalnie schodzi z obrotów Edytowane 15 Września 2015 przez diuk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Odłącz wtyczkę od krokowego i sprawdź, może on daje czadu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 ...u mnie po "czyszczeniu" przepustnicy było podobnie, dodatkowo obroty falowały na wysprzęgleniu do 2500... Z jednej strony było fajnie, bo praktycznie ciągle był na obrotach i całkiem nieźle jeździła Imprezka. Ale mocno wzrosło spalanie... Doszedłem do wniosku, że półśrodków nie będę stosował, zaopatrzyłem się w nową uszczelkę przepustnicy, wykręciłem przepustnicę i okazało się, że samo napsikanie czyściwa do środka nic nie daje... Dodatkowo, po gruntownym wyczyszczeniu przepustnicy, bardzo skupiłem się na doczyszczeniu tej ruchomej poprzeczki skrzydełka, wchodzącej w obudowę przepustnicy. Sporo brudu wylazło z tych miejsc. Poskręcałem, odłączyłem akumulator, skalibrowałem przepustnicę, ale coś jeszcze nie dawało mi spokoju... Filtr powietrza. Wyjąłem, wyczyściłem i wszystko gra o wiele lepiej niż dotychczas. Wg mnie, przy czyszczeniu przepustnicy i ew. przepływki, nie należy zapominać o filtrze powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 U mnie tez czasami schodzi z obrotów dopiero po chwili od wcisniecia sprzegla.Tylko ze ja mam N/A bez przeplywki(map sensor).Gdzies kiedys czytałem ze jest jakiś czujnik biegu halowego i on może takie jaja robic.U mnie dodatkowo jak cisnę do oporu gaz to czasem przyspiesza tak sobie a jak puszcze troche gaz(cofne noge na pedale)to zaczyna przyspieszac o wiele lepiej.WTF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JedrulaL Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Czytałem o czujniku biegu jałowego, że to może być on, mi kiedyś podobny numer wydarzył się po jeździe w dużej ulewie, jak auto lekko "obeschło" było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Nie ma takiego czujnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 No popatrz, a w ASO mojemu kumplowi chcieli to wymieniać. Dobrze, że się nie zgodził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 No widzisz, to farciarz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzierzba Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Nie przekraczaj 3500 rpm W moim EJ20 jest podobnie, taka lekka zawieszka z przygazówką przy puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła, mam tak od ponda 2 lat, TTTM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Nie ma takiego czujnika. Jest taki czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 A nie czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła? Zreszta to i tak nie będzie to jak na biegu też są objawy i wolno hamuje silnikiem. Moje my98 tak nie ma, więc ten typ tak nie ma. Coś jest nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się