Jump to content

EJ20 nie schodzi z obrotów po zamknięciu przepustnicy


diuk
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Ostatnio zauważyłem następującą przypadłość:

 

przyspieszam do ok 4000 obrotów i chcę zmienić bieg - zamykam przepustnicę i wysprzęglam, a obroty zamiast od razu spadać to chwilę zostają na tych 4000 powiedzmy parę sekund.

 

później spadają, ale jest to uciążliwe, bo zamiast normalnie zmieniać biegi to muszę czekać przy każdej zmianie, jeśli od razu zmienię bieg i zasprzęglę to jest szarpnięcie do przodu.

 

normalnie zaobserwowałem to na zimnym silniku, działo się tak może minutę od uruchomienia, ale później ustawało, a teraz mam to również na ciepłym silniku.

 

poza tym samochód tak jakby mniej hamował silnikiem - takie mam odczucie.

 

 

co to może być? przepływomierz? kable wysokiego napięcia? świece?

 

silnik EJ20, SI GT MY98, bez LPG

Link to comment
Share on other sites

Kolejny watek w podobnym klimacie - mozesz na dobry poczatek posprawdzac tez szczelnosc dolotu, wezyki podcisnien itp.

Gdybys mial problem z zaplonem, to raczej by Ci na 4000rpm nie trzymalo, tylko telepalo silnikiem w nierownej pracy.

(co nie zmienia faktu, ze problemy moga tez wystepowac przy nieszczelnosci - nierowna praca, strzelanie w wydech :) - ale mozesz miec jakas nieznaczna nieszczelnosc tylko; ale moze byc tez jednak cos innego)

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Lewe powietrze na dolocie. Tak jak wyżej, sprawdź dokładnie czy wszystko jest szczelne i nie ciągnie gdzieś powietrza więcej niż ma dostać.

 

Ostatnio czyściłem przepustnice i nie dokręciłem jednej opaski tuż przed przepustnicą - objawy bardzo podobne.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

dolot sprawdzony (m.in. przez Carfita) i uszczelniony,

przepustnica wyczyszczona,

linka od przepustnicy wyluzowana (były podejrzenia, że nie zamyka do końca przepustnicy),

silnik krokowy wymieniony,

sonda (sondy) lambda sprawdzone

 

objawy nadal nie ustały.

 

co ewentualnie jeszcze sprawdzić?

 

mogę wymienić wtryskiwacze (mam ze starego silnika EU) (mogą się nie domykać)

czujniki temperatury? (brak informacji o nagrzaniu się silnika w celu zubożenia mieszanki)

zatkana odma? (ponoć jest jakiś zaworek dochodzący do kolektora pod intercoolerem

wymiana oleju? (jeżdżę na 10W-40)

przepływomierz?

czujnik wysprzęglenia? (gdzieś czytałem, że jest ponoć coś takiego)

a może to kwestia odetkania wydechu? (ponoć już nie mam katalizatorów) - remapu nie da się zrobić na komputerze MY98

 

 

objawy jeszcze raz:

na ciepłym silniku wolno schodzi z obrotów,

prawie w ogóle nie ma hamowania silnikiem,

strzela w wydech przy zjeżdżaniu z górki podczas hamowania silnikiem na 1-szym biegu

 

gdy jest włączona klima - normalnie schodzi z obrotów

Edited by diuk
Link to comment
Share on other sites

...u mnie po "czyszczeniu" przepustnicy było podobnie, dodatkowo obroty falowały na wysprzęgleniu do 2500... Z jednej strony było fajnie, bo praktycznie ciągle był na obrotach i całkiem nieźle jeździła Imprezka. Ale mocno wzrosło spalanie... Doszedłem do wniosku, że półśrodków nie będę stosował, zaopatrzyłem się w nową uszczelkę przepustnicy, wykręciłem przepustnicę i okazało się, że samo napsikanie czyściwa do środka nic nie daje... Dodatkowo, po gruntownym wyczyszczeniu przepustnicy, bardzo skupiłem się na doczyszczeniu tej ruchomej poprzeczki skrzydełka, wchodzącej w obudowę przepustnicy. Sporo brudu wylazło z tych miejsc. Poskręcałem, odłączyłem akumulator, skalibrowałem przepustnicę, ale coś jeszcze nie dawało mi spokoju... Filtr powietrza. Wyjąłem, wyczyściłem i wszystko gra o wiele lepiej niż dotychczas. Wg mnie, przy czyszczeniu przepustnicy i ew. przepływki, nie należy zapominać o filtrze powietrza.

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez czasami schodzi z obrotów dopiero po chwili od wcisniecia sprzegla.Tylko ze ja mam N/A bez przeplywki(map sensor).Gdzies kiedys czytałem ze jest jakiś czujnik biegu halowego i on może takie jaja robic.U mnie dodatkowo jak cisnę do oporu gaz to czasem przyspiesza tak sobie a jak puszcze troche gaz(cofne noge na pedale)to zaczyna przyspieszac o wiele lepiej.WTF?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...