Skocz do zawartości

Prośba o pomoc, szukam terenówki ...


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak,

Wiem, w sumie szczegół, ale na tak zacnym Forum  i w tak dobrym temacie używajmy prawidłowych nazw.

Moim zadaniem nie olej tylko płyn hydrauliczny.

 

Chyba jednak troszeczkę przesadzasz :) To trochę tak, jakby upierać się aby zamiast "pendrive" mówić "pamięć masowa USB". Nawet np. Castrol używa pojęcia "płyn" i "olej" zamiennie, szanując wieloletnie przyzwyczajenia użytkowników:

 

AUTOMATIC TRANSMISSION FLUIDS
As automatic transmissions become more complex, there’s a need for more technologically advanced fluids to ensure vehicle reliability. Getting the right oil for your car is key to ensuring your transmission operates as designed and you get a smooth driving experience every day.

 

Castrol, with over 100 years of experience in developing transmission fluids, and being the choice of many leading car and transmissions manufacturers for factory-fill products, offers a range of automatic transmission fluids for your car’s requirements. Providing you the peace of mind that you are selecting the right oil for your vehicle.

 
 

http://www.castrol.com/en_us/united-states/products/car/automatic-transmission-fluids.html (wytłuszczenia moje - Q)

 

Gdybym miał czas i potrzebę spierania się o terminologię, to zapewne przeglądając Forum znalazłbym dziesiątki nieprecyzyjnych pojęć, których użycie nie spowodowało problemów komunikacyjnych. Ale nie czuję takiej potrzeby, tak jak nie czuję potrzeby poprawiania czyichś błędów ortograficznych czy interpunkcyjnych, choć sam staram się pisać poprawnie po polsku. 

 

Ad meritum czyli wracając do samej skrzyni (czy może jednak "przekładni" - w końcu to "transmission", a nie "gearbox"?) - jeśli masz dowód wymiany oleju przy znanym przebiegu, a sam olej jest czysty, bez opiłków, to latając po Polsce nie musisz tego robić. Ja bym taką wymianę zrobił przed wyjazdem na długą wyprawę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm w sumie skrzynia działa bez zarzutu...warto to ruszać?

 

Słyszałem, że jak działa to nie ruszać. 

 

 

Ja bym taką wymianę zrobił przed wyjazdem na długą wyprawę.  

 

Przed samą wyprawą to się takich rzeczy nie robi a przynajmniej z miesiąc wcześniej należy zakończyć duży przegląd i wymiany klamotów aby był jeszcze czas na parę kilometrów testów, sprawdzenie czy wszystko gra i ewentualne korekty.

 

Dodatkowo nadgorliwość skrzyniom automatycznym nie służy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od lat stosuje wymianę statyczną a nie dynamiczną, bo mnie nastraszyli, że potrafi wręcz dobić przekładnie jak minimalnie było coś nie tak.

A co do kosztów wymiany dynamicznej to jest to kwestia oliwy czyli 2x (?) niż ma skrzynia pojemności + operacja wymiany, której koszt to ok. 200zł w warsztacie przy użyciu profesjonalnego sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje, podziwiam błyskawiczną decyzję. Ja auto kupuję ze 3 miechy albo dłużej...

 

 

Hmm w sumie skrzynia działa bez zarzutu...warto to ruszać?

 

Słyszałem, że jak działa to nie ruszać. 


 

 

Ja bym taką wymianę zrobił przed wyjazdem na długą wyprawę.  

 

Przed samą wyprawą to się takich rzeczy nie robi a przynajmniej z miesiąc wcześniej należy zakończyć duży przegląd i wymiany klamotów aby był jeszcze czas na parę kilometrów testów, sprawdzenie czy wszystko gra i ewentualne korekty.

 

Dodatkowo nadgorliwość skrzyniom automatycznym nie służy. 

 

 

A może do manuala zajrzeć, co producent ma do powiedzenia w sprawie czasoprzebiegu? Jak poprzednik wymieniał i udokumentował, trzymać się tego, albo wymienić i liczyć od "0"

ATF w pojemniku zamkniętym nie starzeje się. Zalany do skrzyni i niejeżdżony przez kilka lat traci kolor i oleistość w tempie zawrotnym. Jak będziesz uzywał toyki tylko urlopowo, radzę wyprowadzać co miesiąc na spacer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hmm w sumie skrzynia działa bez zarzutu...warto to ruszać?

 

Słyszałem, że jak działa to nie ruszać. 

 

 

Ja bym taką wymianę zrobił przed wyjazdem na długą wyprawę.  

 

Przed samą wyprawą to się takich rzeczy nie robi a przynajmniej z miesiąc wcześniej należy zakończyć duży przegląd i wymiany klamotów aby był jeszcze czas na parę kilometrów testów, sprawdzenie czy wszystko gra i ewentualne korekty.

 

Dodatkowo nadgorliwość skrzyniom automatycznym nie służy. 

 

Zaniedbania i lekkie podejście do tematu też automatom nie służą :) Zgadzam się z Tobą na pewno w kwestii nie robienia poważnych ruchów na dzień przed  wyjazdem - ale to chyba każdy wie, że na dzień przed wyjazdem nawet opon się nie zmienia. Przypominam tylko, że to ma być auto WYPRAWOWE, a potencjalnie najbardziej "nienaprawialną" w warunkach wyprawowych częścią samochodu jest właśnie automat. Gdyby Kolega chciał się topić na poligonie pod domem, to z pewnością nie namawiałbym go na takie wydatki :) To zresztą tylko sugestia - przeżyłem kilka skrzyń automatycznych, wolałbym na Saharze mieć pewny sprzęt :)

 

Zresztą...nie ma o co kruszyć kopii tylko gratulować nabytku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A może do manuala zajrzeć, co producent ma do powiedzenia w sprawie czasoprzebiegu? Jak poprzednik wymieniał i udokumentował, trzymać się tego, albo wymienić i liczyć od "0"

 

Jest to tak oczywista oczywistość, że nawet o tym nikt nie pisał. Rozważania raczej dotyczyły czy od razu zabierać się i za co  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manuala w terenie łatwo zajechać czy zniszczyć sprzęgło, jednocześnie z automatyczną skrzynią biegów jazda w terenie jest łatwiejsza.   

 

Podjazd kiedy kończy Ci się moc i konieczna jest redukcja,  może się źle... skończyć. 

 

Automat zredukuje przy bardzo małych stratach w napędzie. 

 

 

 

Ewentualnie można jak zoui czyli nie ma miękkiej gry... pedal to the metal ;)

 

1:09

 

 

 

Z manualną skrzynią wole zjazdy, gdzie w takich sytuacjach reduktor i odpowiednio dobrany bieg a praktycznie auto samo "schodzi"

 

1526777_734725523214038_706776241_n.jpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna zgoda - automat w terenie rządzi. Ciągłe przenoszenie napędu, możliwość pełzania bez masakrowania sprzęgła, koncentracja na otoczeniu, a nie na zmianie biegów - samo dobre. Trzeba tylko odpowiednio odpowietrzyć przed topieniem. 

 

Przy zjazdach w Jeepach zapinałem reduktor na Part Time Low i "1"  na skrzyni i można było wysiadać i obiec samochód dookoła - w takim tempie się toczył :) Tak więc bezproblemowo. 

 

38d5643bf1845685.jpg

 

Ale się temat zrobił! :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwalipięty ja mam na razie foto z podnośnika :P umyliśmy podwozie i silnik i patrzymy co gdzie cieknie jak zawieszenie. Na teraz wymieniam wszystkie szpilki i nakrętki bo aktualne zmęczone poprzekręcane gwinty po jednej na koło. Muszę zmierzyć ET felg bo są założone jakieś stalówki ale bez oznaczeń i chyba trzeba zainwestować w dobre koło. Także foto z krzaków niebawem :)

 

@Chojny są jakieś spacerówki w okolicy niebawem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasza najbliższa "w okolicy" to wypad majowy na "Roztocze, zioła, maj", na ścianę wschodnią. Zacne miejsce ;)

 

 

A w koło komina to by się trzeba zgadać, może Bary czy Mc.li się swoimi Jeeepami też wybiorą  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkręcisz się :) :) :) I nie ma co się oszukiwać - jak ktoś jest fanem motoryzacji, to zabawy i rajdy przeprawowe muszą go wciągnąć, nie tylko same wyprawy. Złapiesz klasyczny dreszczyk pt. "JA tego nie przejadę??? Oczywiście, że dam radę!" ;) ;) ;) A potem zbrojenia, sprzedaż domu, dalsze zbrojenia, sprzedaż dzieci, znów zbrojenia, rozwód, kolejne zbrojenia, sprzedaż nerki, jeszcze kilka fantów dołożonych i w końcu pod domem postawisz mały czołg :) :) :) 

 

Miłego upalania!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...