Skocz do zawartości

Naj ciekawsze/głupsze/dziwniejsze opinie na temat subaraka


beben

Rekomendowane odpowiedzi

mnie ludziska zazwyczaj nic nie mówili, mocno się trzymali i jak coś mówili
Znam to skądś, a zwłaszcza jak jade z teściową!!! :evil::twisted:

I to narzeka jak wskazówka jest koło 60km/h, a ja zawsze mówię że przecież do 100km/h jest jeszcze daleko!!

A co dopiero jak ruszam na skrzyżowaniu! :mrgreen:

 

Dzisiaj jak mamę odwoziłem to po chwili się zapytała: "wiesz ile można jeździć po mieście :razz: " a ja no to: "przecież jade 90km/h :cry: " :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja nie powiedzialem ze by sobie nie poradzil.

 

A ja nie powiedziałem, że Ty tak powiedziałeś :mrgreen:.

 

To była informacja "a propos", a nie próba stwierdzenia, że się mylisz 8).

 

Hemi tez ma napęd 4x4

 

Hi hi - nie wątpię :mrgreen:.

 

250 idzie natomiast z palcem w d...

 

Po pierwsze jest to fakt niesprawdzalny w polskich warunkach, a więc nie muszę się martwić.

 

A po drugie nawet, jakby był sprawdzalny, i tak bym się nie martwił :mrgreen:.

 

Po trzecie natomiast: tempo, w jakim STI dochodzi do 220 (tyle jechałem najwięcej) i zapas, jaki zostaje pod pedałem gazu przy tej prędkości są takie, że te 250 wydaje mi się nieszczególnie trudne do osiągnięcia :cool:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak przemeq ale pojemnosc i 8 garów robi swoje 340KM i 525 Nm momentu.Niestety buda cieższa. 300C dochodzi do 100 w ok.6s. STi lepiej napewno ale nie jest to az na tyle zeby uciekł a przy wyzszych predkosciach 300c poprostu dojdzie estiaja. Moge sie mylic. Nie jezdzilem estiajem,jezdze 300C czasem... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ninja napisał/a:

Hemi tez ma napęd 4x4

 

 

Hi hi - nie wątpię :mrgreen: .

bardziej chodzilo mi o to ze tez ma straty anizeli porownywać napedy. Bo wiadomo ze w porownaniu do subaru to ma gowno nie naped.

Perfekcyjne stwierdzenie! :mrgreen: Sam bym nie mógł lepiej tego określić! :twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ninja - no to mamy pełną jasność 8).

 

Jak już kiedyś wspominał Gal - there's no replacement for displacement, tak że wiem, że te 5.7 litra silnika mają swoją wartość. Nawet, jeśli napędzają połączenie czołgu z kredensem i modelem cegły w skali 50:1 :mrgreen:.

 

PS. Według danych producenta, 5.7 ma 6.4 sekundy do 100 km/h.

 

Poza miastem też się tak wleczesz, czy tego tutaj nie liczyłeś?

 

Ja generalnie jeżdżę raczej wolno - tę wartość osiągnąłem na autostradzie :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po trzecie natomiast: tempo, w jakim STI dochodzi do 220 (tyle jechałem najwięcej) i zapas, jaki zostaje pod pedałem gazu przy tej prędkości są takie, że te 250 wydaje mi się nieszczególnie trudne do osiągnięcia :cool:.

 

Wbrew pozorom pokonanie oporu powietrza, który dzieli 250km/h od 220km/h wcale łatwe nie jest. Przy napędzie FWD do osiągniecia rzeczywistych (nie licznikowych) prędkości:

- 100km/h potrzeba ~25KM

- 200km/h potrzeba ~150KM

- 220km/h potrzeba ~170KM

- 230km/h potrzeba ~190KM

- 250km/h potrzeba ~250KM

piszę z pamięci, więc mogę się nieco mylić. Dla AWD jest to odczuwalnie więcej.

 

W każdym razie powyżej 200km/h moc potrzebna do pokonania każdego kolejnego km/h narasta lawinowo.

 

W ogóle przy takich wysokich prędkościach masa nie ma praktycznie żadnego znaczenia, liczy się właściwie tylko opór powietrza, więc 300C Hemi (bez ogranicznika prędkości) dzięki swojej mocy powinno prędzej czy później wyprzedzić STI na prostej (no chyba, że ich napęd naprawdę jest do kitu i zżera za dużo mocy) :roll:

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ktoś, kiedyś napisał, że STi jest autem na autostradę..?

 

A no właśnie. Widać to niestety najlepiej na Ringu, gdzie nasze "potwory" wyglądają dość mizernie w towarzystwie szosowych killerów :twisted:.

 

Na szczęście na Ringu czasem też pada deszcz i jest ślisko :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ktoś, kiedyś napisał, że STi jest autem na autostradę..?

 

Ja o autostradzie nic nie mówiłem.

 

3.0TDi by go zrobił.

 

A w jakiej budzie? To jest bodajże 230KM, więc coś mi się zdaje, że i v-max i przyspieszenie będzie słabsze w dowolnym modelu. No chyba, żeby się w tym STi wszystkie półośki ukręciły :razz:

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego zawias mają dość kiepski w porównaniu do OBK. Jeśli chodzi o zżeranie im mocy przez naped to ono raczej nie występuje bo to zwykła ośka jest z dołączanym tyłem. No chyba,że wyścigi po lodzie robimy ale wtedy to na pewno i napęd mu nie pomoże.

 

Mi się zdawało, że 300C to RWD, a to już jednak troche zżera mocy (na pewno więcej niż FWD). Wątpię, żeby to było FWD z dołączanym tyłem - przecież tam jest silnik V8 ułożony wzdłużnie z tego co wiem.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego zawias mają dość kiepski w porównaniu do OBK.

Nie wiem. Możliwe. Silnik jest na pewno cięższy, co wpływa na zachowanie się przedniej osi. Ale cały samochód jest cięższy, więc pewnie trzeba pojeździć, żeby wyrobić sobie zdanie.

Jeśli chodzi o zżeranie im mocy przez naped to ono raczej nie występuje bo to zwykła ośka jest z dołączanym tyłem.

 

Raczej nie. Napęd jest niemal identyczny jak w OBK H6:

 

All wheel driveThe all-wheel-drive system adds a front differential and a transfer case compared to the rear-wheel drive configuration. The power is divided between the front and rear differentials and is transmitted to both axles at all times. The transfer case is a planetary center differential that delivers 62 percent of the engine torque to the rear axle and 38 percent to the front.

Różnią się rozłożeniem "inicjalnego" momentu R/F (OBK 54%/46%, 300C 62%/38%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, trzeba tym troszkę pojeździć by nabrać właściwej opinii, teoretyzując zaś to rozkład masy moze być lekko niekorzystny. Ja jednak myślę, że on trochę zbyt miękki jest. Wszystkie ich auta z jakimi miałem do czynienia takie były (nie terenowe- te bywały dośc twarde na przekór) i wątpię by tu był wyjątek. Silnik zaś ten - 5,7 to duża rzecz, znajomy ma w Jeepie to coś, taa, trzeba uważać by za mocno nie depnąc bo można się zdziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest ułożony wzdłużnie, auto ma krótki zwis, czyli pewno przed osią wisi tylko kąsek silnika, a reszta jest za przednia osią (patrząc z zewnątrz do komory silnikowej). Czyli w sumie układ podobny jak w BMW, które też ma duże silniki w ofercie, np. BMW M5 ma silnik 5.0 V10, a raczej nie jest źle wyważone ;)

 

Wcale bym się nie zdziwił, gdyby ten 300C był lepiej wyważony niż większość przednio-ośkowych V6 z silnikiem ułożonym poprzecznie, gdzie wszystko dynda na dziobie :cool:

 

p.s.

z tym że 300C to RWD to walnąłem gafę hmmm byłem niemal pewny, że to tylna ośka - może tylko słabsze modele są RWD :roll:

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, trzeba tym troszkę pojeździć by nabrać właściwej opinii, teoretyzując zaś to rozkład masy moze być lekko niekorzystny. Ja jednak myślę, że on trochę zbyt miękki jest. Wszystkie ich auta z jakimi miałem do czynienia takie były

300C ma płytę podłogową i zawieszenie z Mercedesa E, więc nie jest to twarde auto, ale podobno w wersji europejskiej ma zawieszenie utwardzone (kombi, bo takie mnie tylko interesuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...