Skocz do zawartości

SVX Alcyone


pegi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio widzę potrzebę zakupu samochodu, który sprawdziłby się na autostradzie.

Powiedzcie co sądzicie o SVX w tym kontekście.

Dzięki.

SVX został stworzony właśnie z myślą o autostradach. To jest jego środowisko naturalne ;) . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnym przypadkiem trafiłem na taką informację:

 

Jeżeli nasz weteran został sprowadzony zza granicy, to dzięki rejestracji na zabytek unikniemy obowiązku opłacenia podatku akcyzowego, który dla pojazdów o pojemności silnika do 2000cm3 wynosi 3,1%, a powyżej 2000cm3 aż 18,6% (!) (na 10.000euro jest to oszczędność 1860euro samej akcyzy!)

Za: http://weteranszos.pl/zolte-tablice

 

To jest bardzo przydatna informacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to 25 lat musi mieć auto. SVXom jeszcze ciut brakuje.

 

Jeżeli pojazd ma mniej niż 25 lat, to także jest możliwość jego rejestracji na zabytek zgodnie z poniższymi kryteriami:

  • Posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
  • Dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej

Wszystko w praktyce jest kwestią na jakiego pasjonata Subaru w osobie rzeczoznawcy trafimy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to kurde wygląda...


...że facet - elektronicznie przynajmniej - nieobecny jest.

post-486-0-42975500-1418416591_thumb.jpg

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale to 25 lat musi mieć auto. SVXom jeszcze ciut brakuje.

 

 

Jeżeli pojazd ma mniej niż 25 lat, to także jest możliwość jego rejestracji na zabytek zgodnie z poniższymi kryteriami:

 

  • Posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
  • Dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej
Wszystko w praktyce jest kwestią na jakiego pasjonata Subaru w osobie rzeczoznawcy trafimy :P
Szwajcarskiego ... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak to kurde wygląda...

...że facet - elektronicznie przynajmniej - nieobecny jest.

Nie trać już na niego czasu, bo aż mi głupio :blush: Niepoważny jakiś gość i tyle...

 

Luz, nie ma problemu :)

Ta sytuacja przywodzi mi na myśl fakt, że też mam niezarejestrowany numer prepaida do jakichś aukcji etc - żeby mi potem nikt nie zawracał DE.

No ale w tym przypadku wygląda przynajmniej na to, że koleś chce sprzedać samochód i dwa wyposażenia warsztatowe :) ("inne ogłoszenia sprzedawcy")

O co cho?!... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Witam

 

Znalazłem w Warszawie białego SVX do sprzedania.

Czy ktoś go może oglądał już?

22 500 PLN, wisi na gumtree.

Pare stron wcześniej Kade o nim pisał. Przejrzyj wątek to na pewno znajdziesz ;)

 

To auto już kilka razy było opisane na forum. Ostatnio, pod koniec listopada, @pszemmek go oglądał i jego wrażenia znajdziesz w tym wątku. Generalnie, kto obejrzał ten samochód, zaczyna rozważać sprowadzenie (lub już sprowadził :)) SVX-a z zagranicy :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Witam

 

Znalazłem w Warszawie ... 

Pare stron wcześniej Kade o nim pisał. Przejrzyj wątek to na pewno znajdziesz ;)

 

To auto już kilka razy było opisane na forum ... 

 

 

Rzeczywiście, dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszystko w praktyce jest kwestią na jakiego pasjonata Subaru w osobie rzeczoznawcy trafimy :P

Są tacy, którzy kilku letnie BMW jako zabytek oceniają i żółte blachy "dają". Ja chciałem swojego przerejestrować, już prawie umówiłem się na spotkanie i załatwienie tematu, aż wczytałem się w ustawę i....

 

za linkiem BelegUS:

 

Pyt.: Podobno, gdy pojazd jest na „żółtych blachach” to nie można go sprzedać, ani nawet nim wyjechać na wycieczkę/zlot, za granicę?

Odp.: Niestety teoretycznie tak to wygląda. Trwają prace nad zmianą tej ustawy, lecz na dzień dzisiejszy prawo stanowi w ten sposób, że właściciele przed wyjazdem za granicę lub przy sprzedaży za granicę muszą pisać o pozwolenie do Woj. Konserwatora Zabytków.

...i to mi wyprostowało światopogląd. Chociaż kuszący jest dalej temat żółtych blach z jednego powodu i tutaj proponuję się wam nad tym przychylić. Takie auto jest oceniane / wyceniane przez rzeczoznawcę, czyli przy ew. zdarzeniu na drodze wycena wartości przed zdarzeniem nie bazuje tylko na np. Eurotaxie gdzie SVXy są oceniane wg. wartości blachy (więc małą stłuczka = macie po samochodzie). :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za granicę i tak jeżdżę rzadko/wcale - zresztą, na tej samej stronie jest napisane, iż autorzy nie mieli nigdy problemów w przypadku krótkich wycieczek (a jedynie takie mnie interesują) :P Raz na jakiś czas - dla wszelkich korzyści z żółtymi tablicami związanymi (a fakt, że inaczej liczone jest odszkodowanie, to już overkill :)) chyba i tak warto spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SVX w serwisie i już zaczyna się problem z dostępnością części.

 

Nie możemy znaleźć tylnych tarczy - w moim są wentylowane a dostępne są tylko pełne.

 

Jedyne jakie znalazłem to EBC ale są tylko w Angli - czy ktoś może pomóc - może podpasują od czegoś innego ew może wiecie skąd je wziać w PL?

 

Pozatym problem z zakupem tłoczków może ktoś coś?

Edytowane przez pszemmek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne tarcze rzeczywiście są wentylowane i niestety na rynku u nas ich nie ma. Komplety tarcz przód i tył można znaleźć na amerykańskim Ebay'u. O jakimkolwiek zestawie naprawczym do zacisków też można jedynie pomarzyć. Taka już niestety cena za posiadanie SVX,a mało się psuje, ale jak trzeba coś wymienić zaczynają się schody z dostępnością części.

BTW, tylne tarcze masz już w tak agonalnym stanie, że nie można ich przetoczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie zaciski siedzą z tyłu w SVX'ie (rozmiar, ilość tłoczków)? ZTCW tył jest plug&play zamienny z innymi Subaru - może pójść w tę stronę? Jednorazowo wyjdzie może trochę drożej (np. dwutłoczek na tył wrzucić, albo sensowny duży jednotłoczek z czegoś - co ma z tyłu Tribeca na przykład?), ale problem z głowy na przyszłość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu siedzi jedno-tłoczek ale większy niż w innych subaru nie wiem jak z mocowaniami być może coś idzie dopasować. Kto nie spróbuje ten się nie dowie ;)

 

A note about the SVX:

The SVX has brakes that are about the same size as WRX brakes and the SVX has 5x114.3 hubs. However, up front, the rotor hat offset (how close or far the rotor surface is from the hub) is different from that on other Subarus. The knuckle also locates the caliper bracket in a different position. That unfortunately means that you can't just buy some 05-07 STi brembos or Tribeca brakes or something to upgrade your SVX. I'm pretty sure that in the rear things are compatible with other Subarus.

za: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1265631

 

Rozmiar w SVX jest:

290x10mm

This is well known as the H6 rear rotor. The Legacy caliper is the same as most other 99-07 1-pot Subaru calipers so you can upsize to this rotor simply by purchasing the brackets and correct pads.

The "H6" bracket is part number 26625AE000. It uses pad shape D770

Applications:

00-04 Legacy/Outback non-brighton

SVX (5x114.3, 190mm parking brake)

Ver5 STI type-RA (5x100, 190mm parking brake)

 

Ja na pewno (jak w końcu dorwę swojego SVX'a) pójdę w tę stronę - tył z Tribeci. Niech się Wieloryb na coś przyda ;)

 

Zresztą, dalej w tym świetnym wątku:

 

320x18mm

Hey that's an odd size now isn't it. I was previously wrong with my thinking the Tribeca uses the same rotor as an STi. It does have the same bolt pattern (5x114.3) though. AFAIK, it uses a 170mm parking brake but don't quote me on that.

 

So, what does that mean? The calipers and brackets should work on an SVX. Unfortunately no front brakes are interchangeable onto an SVX because of the rotor hat back-spacing.

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk Tribeci z tyłu był by większy niż zaciski z przodu... wyglądało by to dziwnie, ale ponoć (tak mi z lektury NASIOC'a wynika) nieco większa siła hamowania z tyłu jest generalnie pożądana.

 

Inny problem - czy na to oryginalna felga wejdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...