stefan12 Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Od którego roku produkcji można nie obawiać się problemów z silnikiem diesla (panewka, wał) w Foresterze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Z tego co czytam tutaj na forum to należy się obawiać bez względu na rocznik. Jednak ile w tym prawdy to trudno powiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Od którego roku produkcji można nie obawiać się problemów z silnikiem diesla (panewka, wał) w Foresterze? W tym artykule jest mowa o dość nowym egzemplarzu. Ja się spodziewam, że dziennikarze lekkiej nogi nie mają, ale stan silnika po 100 tys. trochę przeraża... Wiem, że to auto-świat i na pewno VW wypadłby lepiej, ale pewne rzeczy to fakty. Najbardziej chodzi mi o stan tłoków i cylindrów. http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-100-tys-km-subaru-xv-z-dieslem-i-gora-problemow/vqtg1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Od którego roku produkcji można nie obawiać się problemów z silnikiem diesla (panewka, wał) w Foresterze? W tym artykule jest mowa o dość nowym egzemplarzu. Ja się spodziewam, że dziennikarze lekkiej nogi nie mają, ale stan silnika po 100 tys. trochę przeraża... Wiem, że to auto-świat i na pewno VW wypadłby lepiej, ale pewne rzeczy to fakty. Najbardziej chodzi mi o stan tłoków i cylindrów. http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-100-tys-km-subaru-xv-z-dieslem-i-gora-problemow/vqtg1 W swoim poście w wątku o awaryjności Boxer Diesel dość szczegółowo do tego przypadku odniosła sie Dyrekcja. Tłoki i cylindry - skoro dziennikarze stwierdzili że prawdopodobna przyczyna byl zły skład mieszanki paliwowo-powietrznej, to można domniemywać że problem był po stronie układu wtryskowego - wtryskiwaczy ? Dlaczego zatem żaden serwis przy okazji jednego z minimum 6 przeglądów tego nie wykrył ? Stan do jakiego doprowadzono silnik nie jest "nagły". Jego destrukcja postępowała przez wiele tysięcy kilometrów. Usterka powinna zostac wykryta i usunięta na długo przed demontażem silnika. Pytanie czemu tak sie nie stało należy skierowac do serwisów Subaru w Niemczech które dokonywały przeglądów i Subaru Niemcy (zalecenia i polityka serwisowa). Inne zarzuty sa nieco żenujące - bo skoro jednym z przykładów ponadprzeciętnej awaryjności jest uszkodenie szyby przez kamień wyrzucony przez poprzedzający samochód albo zawieszenie nawigacji to chyba nie bardzo jest co komentować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 17 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Wiem, że to auto-świat i na pewno VW wypadłby lepiej, ale pewne rzeczy to fakty weźcie proszę poprawkę na to, że taki fachowiec-dziennikarz dostaje auto, wsiada i pałuje aż coś nie padnie, bo wtedy ma o czym pisać .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomekkr1 Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Witam, chciałbym zapytać czym rózni się (konstrukcyjnie) silnik 2.0D produkowany w latach 2008-2010 w stosunku do 2012-2013? Czy ktoś z szanownych Forumowiczów posiada sprawdzone informacje na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedror Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Wiem, że to auto-świat i na pewno VW wypadłby lepiej, ale pewne rzeczy to fakty weźcie proszę poprawkę na to, że taki fachowiec-dziennikarz dostaje auto, wsiada i pałuje aż coś nie padnie, bo wtedy ma o czym pisać .... To się zgadza i dobrze ,że tak robią, jak test to test. Chciałbym zwrócić uwagę ,że mazda 6 czy BMW 528 wyszły z takiego testu na 6-kę ba nawet Dacia jest dużo wyżej w rankingu od subaru XV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Witam, chciałbym zapytać czym rózni się (konstrukcyjnie) silnik 2.0D produkowany w latach 2008-2010 w stosunku do 2012-2013? Czy ktoś z szanownych Forumowiczów posiada sprawdzone informacje na ten temat? Obawiam się, że takiej informacji tu nie uzyskasz Po przemyśleniu sprawy - bo też bardzo mocno cisnąłem - stwierdzam, że to nie dziwne. Otwarte przyznanie się do konkretnych zmian (jeśli takie rzeczywiście były) byłoby strzałem we własne kolano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefan12 Opublikowano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Można tak rozumować, oczywiście mając na uwadze ewentualną odpowiedzialność wobec tych którzy kupili samochody, ale można również pomyśleć, że taka reputacja źle wpływa na przyszłych klientów, którzy będą omijać SBD szerokim łukiem. Tym bardziej, że nie ma alternatywy w postaci mniejszej turbo benzyny. Trochę pogrzebałem w sieci i znalazłem zmiany w numerach OE wału: 12200AA380 do 4.2009 12200AA381 4.2009-4.2010 12200AA480 po 4.2010 Podobne zmiany w numerach panewek. Oczywiście zmiana numeru nie musi świadczyć o zmianie konstrukcyjnej, ale na pewno zmiana konstrukcyjna musiała pociągnąć za sobą zmianę numeru OE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Można tak rozumować, oczywiście mając na uwadze ewentualną odpowiedzialność wobec tych którzy kupili samochody, ale można również pomyśleć, że taka reputacja źle wpływa na przyszłych klientów, którzy będą omijać SBD szerokim łukiem. Tym bardziej, że nie ma alternatywy w postaci mniejszej turbo benzyny. Trochę pogrzebałem w sieci i znalazłem zmiany w numerach OE wału: 12200AA380 do 4.2009 12200AA381 4.2009-4.2010 12200AA480 po 4.2010 Podobne zmiany w numerach panewek. Oczywiście zmiana numeru nie musi świadczyć o zmianie konstrukcyjnej, ale na pewno zmiana konstrukcyjna musiała pociągnąć za sobą zmianę numeru OE. Pytałem o te zmiany ostatnio w moim serwisie, dostałem odp, że nawet jeżeli były to nie wpłynęły na awaryjność tych jednostek. W sumie naprawili już 23 silniki w tym roku 2008-2011, w tym dwa My2012. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qra_633 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Oczywiście zmiana numeru nie musi świadczyć o zmianie konstrukcyjnej, ale na pewno zmiana konstrukcyjna musiała pociągnąć za sobą zmianę numeru OE. w FHI jest to dość oczywiste, ale już dla włochów nie zawsze, w Alfie 155 2.0 TwinSpark występują pod jednym numerem dwa całkowicie różne napinacze paska rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomekkr1 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Mam jeszcze jedno pytanie do Forumowiczów, otóż znalazłem do sprzedania używany silnik z przebiegiem 20.000km z 2012r. Chciałbym uzyskać odpowiedź czy bez większych problemów mogę zainstalować taki silnik w moim Legacy 2008-2009? W ramach ciekawstki udostępniam link: http://www.leboncoin.fr/voitures/754939691.htm?ca=1_s Legacy z przebiegiem 360.000km (z ciekawości zapytałem o silnik, jest oryginalny, żadnych większych napraw, oryginalne turbo, wtryskiwacze itd, aktualnie do wymiany sprzęgło i koło dwumasowe (pierwsze)) Edytowane 22 Stycznia 2015 przez Tomekkr1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomekkr1 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Obecnie Legacy (link powyżej z francuskiej strony typu OLX) z przebiegiem 360.000km został wystawiony do sprzedaży na portalu otomoto.pl. Po przekroczeniu PL granicy i zmianie właściciela przebieg zmalał o 200.000km (obecnie 160.000km). Numery rej. są identyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Obecnie Legacy (link powyżej z francuskiej strony typu OLX) z przebiegiem 360.000km został wystawiony do sprzedaży na portalu otomoto.pl. Po przekroczeniu PL granicy i zmianie właściciela przebieg zmalał o 200.000km (obecnie 160.000km). Numery rej. są identyczne. taką "zmianę" można bardzo łatwo sprawdzić przez kompa z oprogramowaniem diagnostycznym. Chyba, że jest już opcja crakowania zapisów w komputerze Subaraków. Sprzedający chyb anie zdaje sobie sprawy jakie konsekwencje mu grożą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Obecnie Legacy (link powyżej z francuskiej strony typu OLX) z przebiegiem 360.000km został wystawiony do sprzedaży na portalu otomoto.pl. Po przekroczeniu PL granicy i zmianie właściciela przebieg zmalał o 200.000km (obecnie 160.000km). Numery rej. są identyczne. Francuski anons dezaktywowany Przećwiczyłbym gościa żeby mu się odechciało podobnych zabaw w przyszłości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się