Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

żaden z poprzednich nie zrobi tego co ten z filmu.

 

Tylko zwróć uwagę że takie filmy są przygotowywane dla celów marketingowych. Wybierana jest specjalna droga, w trakcie pokonywania przeszkody auto się zatrzymuje by pokazać że dwa koła wiszą w powietrzu. Normalnie też tak przejeżdżasz po zaśnieżonej drodze? Dlatego jak dla mnie to ideałem byłoby wytyczenie tras na śniegu, piasku i błocie i testować które auto da radę, a które dojdzie do granicy swoich możliwości. Bez zatrzymywania się, otwierania drzwi i oglądania podwozia. Dla porównania można dorzucić jakiegoś kanapowego suva.

 

I jeszcze jedno: test nie powinien obejmować tylko jazdy terenowej ale także szosową, porównanie osiągów, prowadzenie, testu łosia, hamulców i itp.

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden z poprzednich nie zrobi tego co ten z filmu.

 

Dlatego jak dla mnie to ideałem byłoby wytyczenie tras na śniegu, piasku i błocie i testować które auto da radę, a które dojdzie do granicy swoich możliwości. Bez zatrzymywania się, otwierania drzwi i oglądania podwozia.

 

Jak tylko odbiore swojego XT to chetnie wezme udzial w testach. Tylko sniegu juz wtedy pewnie nie bedzie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale chyba na jazdę próbną w terenie to żaden salon nie da się namówić
jak kupowale forka w dawoju to na jazde probna wlasnie w pole i do lasu pojechalismy

 

Tylko sniegu juz wtedy pewnie nie bedzie
przyjedz na plejady to zobaczymy co jest wart :D:yahoo:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko odbiore swojego XT to chetnie wezme udzial w testach. Tylko sniegu juz wtedy pewnie nie bedzie...

 

Przez to globalne ocieplenie to nic nie wiadomo czy już nie będzie :lol: Własnie zaczynam liczyć ile miesięcy jeżdżę na zimówkach i zaraz będzie prawie pół na pół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zatrzymywania się, otwierania drzwi i oglądania podwozia
bardzo często w terenie jednak wychodzi sie z auta (nawet z najgroźniejszej terenówki)

 

i nie można zapomnieć ze: "im lepsza terenówka , tym dalej po traktor) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden z poprzednich nie zrobi tego co ten z filmu.

Zgadza się. Z tymże takie same rzeczy robia auta z Haldexem. Generalnie dobry soft (w Forku zwie się to X-mode, a np, w VAG jest to XDS), który szperuje napęd poprzez przyhamowanie koła bez przyczepności w takich sytuacjach jak na filmiku bardzo pomaga - jak soft będzie naprawdę dobry to do poruszania się wystarczy przyczepnośc jednego dowolnego koła. Ale takie rozwiązanie "szperowania" auta powoduje że juz nie polatamy takimi bokami jak np. Forkiem XT drugiej generacji :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poparcie tezy, że Haldex w takim offroadzie zachowa się bardzo podobnie:

http://www.youtube.c...ALtfdxdI#t=110s

Coś mi nie chce wkleić sie od konkretnego momentu - przewinąć do około 1.50

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT powinien miec klasyczne rozwiazanie z centralnym dyfrem. X mode mogloby byc opcja. A tak no coz jest dobry ale to nie ma byc kolejne Xdrive a Subaru. Do tego oczywiscie nie ma reduktora.

A tak przy okazji czy ktos wie czy w nowym Forku 2.0i jest reduktor? Na stronie Subaru.pl nie ma w specyfikacji, ale w jakims zagranicznym artykule czytalem ze wlasnie wersje z silnikiem 2.0i maja centralny dyfer i reduktor. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden z poprzednich nie zrobi tego co ten z filmu.

Zgadza się. Z tymże takie same rzeczy robia auta z Haldexem. Generalnie dobry soft (w Forku zwie się to X-mode, a np, w VAG jest to XDS), który szperuje napęd poprzez przyhamowanie koła bez przyczepności w takich sytuacjach jak na filmiku bardzo pomaga - jak soft będzie naprawdę dobry to do poruszania się wystarczy przyczepnośc jednego dowolnego koła. Ale takie rozwiązanie "szperowania" auta powoduje że juz nie polatamy takimi bokami jak np. Forkiem XT drugiej generacji :(

 

X mode działa tylko do 40km/h i trzeba go specjalnie włączyć. Forek XT lata bokami na śniegu jak trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X mode działa tylko do 40km/h i trzeba go specjalnie włączyć.

 

I pewnie jeszcze mówi: ojojoj, uważaj, możesz wpaść w poślizg. Czy na pewno tego chcesz? Naciśnij TAK 3 razy :yahoo:

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie polatamy takimi bokami jak np. Forkiem XT drugiej generacji
mój dyszel lata ale trzeba go prosić. Nie tak jak burczydlo, które samo się prosi,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak BTW na ukrainskiej i australijskiej stronie Forek jest tez z silnikiem FB25 (170PS) - szkoda ze go nie ma u nas.

Pamiętasz o 15% akcyzie? Taki silnik nie ma u nas sensu ze względów podatkowych właśnie.

 

Na pewno mozna mu przywrocic to czego go pozbawiono i to bez ryzyka. Chyba tu chodzilo o emisje spalin i normy europejskie.

Nowa mapa, paliwo o liczbie oktanowej 100 i jazda :) No i nie zapomnij o ograniczniku do 180km/h by był rasowy JDM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek XT lata bokami na śniegu jak trzeba :)

Ale który XT? Podejrzewam że ten nowy da się do tego zmusić, ale nie będzie to to samo co w II generacji z szperą w moście tylnym

X mode działa tylko do 40km/h i trzeba go specjalnie włączyć.

A to lipa niestety - XDS działa w pełnym zakresie prędkości i ma w teorii ułatwiać szybkie pokonywanie zakrętów - choć nigdy to nie zastapi mechanicznych szper.

mój dyszel lata ale trzeba go prosić.

A i tak nie masz aż takiej kontroli nad autem w poślizgu - w zakręcie obydwa wewnętrzne koła się odciążają i bez poprzecznego szperowania cała para idzie w gwizdek :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie dobry soft (w Forku zwie się to X-mode, a np, w VAG jest to XDS), który szperuje napęd poprzez przyhamowanie koła bez przyczepności w takich sytuacjach jak na filmiku bardzo pomaga

Kiedyś jakiś Mercedes albo BMW testowane przez Top Gear po błotnistym terenie nieco zagotowało hamulce (a wolno jechał) :mrgreen:

 

XT powinien miec klasyczne rozwiazanie z centralnym dyfrem. X mode mogloby byc opcja. A tak no coz jest dobry ale to nie ma byc kolejne Xdrive a Subaru. Do tego oczywiscie nie ma reduktora.

Po co w automacie reduktor? Wiele Subaru ze skrzynią AT nie ma centralnego dyfra i jakoś jeździ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jakiś Mercedes albo BMW testowane przez Top Gear po błotnistym terenie nieco zagotowało hamulce (a wolno jechał)

Pewnie po dłuższym kawałku tak będzie, ale jako pomoc w wydostaniu się z ekstremalnej sytuacji jest to bardzo pomocne. Chyba nikt normalny nie kupuje Haldexa czy nawet Forka po to żeby uprawiać ekstremalny off-road :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale który XT? Podejrzewam że ten nowy da się do tego zmusić, ale nie będzie to to samo co w II generacji z szperą w moście tylnym

 

Za dużo nie latałem bokami pierwszym Forkiem. Ale tego jak się ma ochotę bardzo łatwo puścić bokiem problemu nie ma:D Sport Sharp + wyłączona kontrola trakcji i ładnie fruwa:)

 

A to lipa niestety - XDS działa w pełnym zakresie prędkości i ma w teorii ułatwiać szybkie pokonywanie zakrętów - choć nigdy to nie zastapi mechanicznych szper.

 

Do jazdy w zakrętach jest SAWD + VDS nie wiem po co X-mode w zakrętach jest to system typowo offroadowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...