dzioba Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 żaden z poprzednich nie zrobi tego co ten z filmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 No ale chyba na jazdę próbną w terenie to żaden salon nie da się namówić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 (edytowane) żaden z poprzednich nie zrobi tego co ten z filmu. Tylko zwróć uwagę że takie filmy są przygotowywane dla celów marketingowych. Wybierana jest specjalna droga, w trakcie pokonywania przeszkody auto się zatrzymuje by pokazać że dwa koła wiszą w powietrzu. Normalnie też tak przejeżdżasz po zaśnieżonej drodze? Dlatego jak dla mnie to ideałem byłoby wytyczenie tras na śniegu, piasku i błocie i testować które auto da radę, a które dojdzie do granicy swoich możliwości. Bez zatrzymywania się, otwierania drzwi i oglądania podwozia. Dla porównania można dorzucić jakiegoś kanapowego suva. I jeszcze jedno: test nie powinien obejmować tylko jazdy terenowej ale także szosową, porównanie osiągów, prowadzenie, testu łosia, hamulców i itp. Edytowane 12 Marca 2013 przez Boombastic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 żaden z poprzednich nie zrobi tego co ten z filmu. Dlatego jak dla mnie to ideałem byłoby wytyczenie tras na śniegu, piasku i błocie i testować które auto da radę, a które dojdzie do granicy swoich możliwości. Bez zatrzymywania się, otwierania drzwi i oglądania podwozia. Jak tylko odbiore swojego XT to chetnie wezme udzial w testach. Tylko sniegu juz wtedy pewnie nie bedzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 No ale chyba na jazdę próbną w terenie to żaden salon nie da się namówić jak kupowale forka w dawoju to na jazde probna wlasnie w pole i do lasu pojechalismy Tylko sniegu juz wtedy pewnie nie bedzie przyjedz na plejady to zobaczymy co jest wart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Jak tylko odbiore swojego XT to chetnie wezme udzial w testach. Tylko sniegu juz wtedy pewnie nie bedzie... Przez to globalne ocieplenie to nic nie wiadomo czy już nie będzie Własnie zaczynam liczyć ile miesięcy jeżdżę na zimówkach i zaraz będzie prawie pół na pół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Bez zatrzymywania się, otwierania drzwi i oglądania podwozia bardzo często w terenie jednak wychodzi sie z auta (nawet z najgroźniejszej terenówki) i nie można zapomnieć ze: "im lepsza terenówka , tym dalej po traktor) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 żaden z poprzednich nie zrobi tego co ten z filmu. Zgadza się. Z tymże takie same rzeczy robia auta z Haldexem. Generalnie dobry soft (w Forku zwie się to X-mode, a np, w VAG jest to XDS), który szperuje napęd poprzez przyhamowanie koła bez przyczepności w takich sytuacjach jak na filmiku bardzo pomaga - jak soft będzie naprawdę dobry to do poruszania się wystarczy przyczepnośc jednego dowolnego koła. Ale takie rozwiązanie "szperowania" auta powoduje że juz nie polatamy takimi bokami jak np. Forkiem XT drugiej generacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Aktualnym to już masakra Ciekawe czy w tym Nowym można całkowicie wyłączyć kontrolę trakcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 (edytowane) Na poparcie tezy, że Haldex w takim offroadzie zachowa się bardzo podobnie: http://www.youtube.c...ALtfdxdI#t=110s Coś mi nie chce wkleić sie od konkretnego momentu - przewinąć do około 1.50 Edytowane 12 Marca 2013 przez lukass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 i nie można zapomnieć ze: "im lepsza terenówka , tym dalej po traktor) W oryginale Bałtroczyka to było zdaje sie: im auto bardziej terenowe tym dalej traktor musi jechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 XT powinien miec klasyczne rozwiazanie z centralnym dyfrem. X mode mogloby byc opcja. A tak no coz jest dobry ale to nie ma byc kolejne Xdrive a Subaru. Do tego oczywiscie nie ma reduktora. A tak przy okazji czy ktos wie czy w nowym Forku 2.0i jest reduktor? Na stronie Subaru.pl nie ma w specyfikacji, ale w jakims zagranicznym artykule czytalem ze wlasnie wersje z silnikiem 2.0i maja centralny dyfer i reduktor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 To co jest fajne w Haldex to możliwość tuningowania ecu haldexa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 żaden z poprzednich nie zrobi tego co ten z filmu. Zgadza się. Z tymże takie same rzeczy robia auta z Haldexem. Generalnie dobry soft (w Forku zwie się to X-mode, a np, w VAG jest to XDS), który szperuje napęd poprzez przyhamowanie koła bez przyczepności w takich sytuacjach jak na filmiku bardzo pomaga - jak soft będzie naprawdę dobry to do poruszania się wystarczy przyczepnośc jednego dowolnego koła. Ale takie rozwiązanie "szperowania" auta powoduje że juz nie polatamy takimi bokami jak np. Forkiem XT drugiej generacji X mode działa tylko do 40km/h i trzeba go specjalnie włączyć. Forek XT lata bokami na śniegu jak trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Czyli kontrolę trakcji tez można całkowicie wyłączyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 (edytowane) X mode działa tylko do 40km/h i trzeba go specjalnie włączyć. I pewnie jeszcze mówi: ojojoj, uważaj, możesz wpaść w poślizg. Czy na pewno tego chcesz? Naciśnij TAK 3 razy Edytowane 12 Marca 2013 przez Boombastic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 nie polatamy takimi bokami jak np. Forkiem XT drugiej generacji mój dyszel lata ale trzeba go prosić. Nie tak jak burczydlo, które samo się prosi, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 A tak BTW na ukrainskiej i australijskiej stronie Forek jest tez z silnikiem FB25 (170PS) - szkoda ze go nie ma u nas. Pamiętasz o 15% akcyzie? Taki silnik nie ma u nas sensu ze względów podatkowych właśnie. Na pewno mozna mu przywrocic to czego go pozbawiono i to bez ryzyka. Chyba tu chodzilo o emisje spalin i normy europejskie. Nowa mapa, paliwo o liczbie oktanowej 100 i jazda No i nie zapomnij o ograniczniku do 180km/h by był rasowy JDM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Nowa mapa, paliwo o liczbie oktanowej 100 i jazda Być może również wydech, co? Przeszczep kompa z JDM to byłby bezsens. Lepiej jednak stroić indywidualnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Dla mnie idealne rozwiązanie to mój Forek z 270ps i nowy Forek dla żony i dzieci. Bo jeśli miałbym sie zamienic to chyba nie kcem No chyba, że zmienie zdanie po jeździe próbnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Forek XT lata bokami na śniegu jak trzeba Ale który XT? Podejrzewam że ten nowy da się do tego zmusić, ale nie będzie to to samo co w II generacji z szperą w moście tylnym X mode działa tylko do 40km/h i trzeba go specjalnie włączyć. A to lipa niestety - XDS działa w pełnym zakresie prędkości i ma w teorii ułatwiać szybkie pokonywanie zakrętów - choć nigdy to nie zastapi mechanicznych szper. mój dyszel lata ale trzeba go prosić. A i tak nie masz aż takiej kontroli nad autem w poślizgu - w zakręcie obydwa wewnętrzne koła się odciążają i bez poprzecznego szperowania cała para idzie w gwizdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Generalnie dobry soft (w Forku zwie się to X-mode, a np, w VAG jest to XDS), który szperuje napęd poprzez przyhamowanie koła bez przyczepności w takich sytuacjach jak na filmiku bardzo pomaga Kiedyś jakiś Mercedes albo BMW testowane przez Top Gear po błotnistym terenie nieco zagotowało hamulce (a wolno jechał) XT powinien miec klasyczne rozwiazanie z centralnym dyfrem. X mode mogloby byc opcja. A tak no coz jest dobry ale to nie ma byc kolejne Xdrive a Subaru. Do tego oczywiscie nie ma reduktora. Po co w automacie reduktor? Wiele Subaru ze skrzynią AT nie ma centralnego dyfra i jakoś jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Kiedyś jakiś Mercedes albo BMW testowane przez Top Gear po błotnistym terenie nieco zagotowało hamulce (a wolno jechał) Pewnie po dłuższym kawałku tak będzie, ale jako pomoc w wydostaniu się z ekstremalnej sytuacji jest to bardzo pomocne. Chyba nikt normalny nie kupuje Haldexa czy nawet Forka po to żeby uprawiać ekstremalny off-road Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 No to jeszcze musi miec na wyposażeniu traktor z linką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Ale który XT? Podejrzewam że ten nowy da się do tego zmusić, ale nie będzie to to samo co w II generacji z szperą w moście tylnym Za dużo nie latałem bokami pierwszym Forkiem. Ale tego jak się ma ochotę bardzo łatwo puścić bokiem problemu nie ma:D Sport Sharp + wyłączona kontrola trakcji i ładnie fruwa:) A to lipa niestety - XDS działa w pełnym zakresie prędkości i ma w teorii ułatwiać szybkie pokonywanie zakrętów - choć nigdy to nie zastapi mechanicznych szper. Do jazdy w zakrętach jest SAWD + VDS nie wiem po co X-mode w zakrętach jest to system typowo offroadowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się