Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie wróciłem z ASO Kocar z oględzin nowego Forka. REWELACJA - w końcu forek do którego wsiada się i czuje jak w modelach przed MY09. Bardzo dobra jakość materiałów, fajne fotele, fajny komputer, wszystko fajne:)

 

Jeździłem ponad 100k 2.0xt z 2004, teraz przesiadłem się do MY09 2.5xt. Wsiadając do nowego xt poczułem się tak jakbym siedział znowu w moim 2.0xt - nie chodzi tu o wyposażenie itp ale o odczucie, że to auto ma duszę.

 

Przekonałeś mnie, jutro pojadę go zobaczyć :)

Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też w tygodniu byłem obmacać nowego forka organoleptycznie :-) . Niestety wg mnie to szału nie ma. O ile wyglad zewnętrzny jest o niebo lepszy od poprzednika, o tyle we wnętrzu panują tandetne twarde plastiki - po prostu masakra, siedzenia też srednio wygodne, a stylistyka nadal jak z ubiegłej dekady. Ciekawe tylko jak silnik 2.0t sobie radzi z cvt. Nie mialem okazji nim jeździc, bo był to egzemplarz jeszcze nie wystawiony w salonie, a znajomy sprzedawca po prostu pokazal mi go na hali. Cena tez raczej nie zachęca do zakupu 160k w podstawie to jakiś kiepski żart. Jednym słowem skomentuję tak: dupy nie urywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z ASO Kocar z oględzin nowego Forka. REWELACJA - w końcu forek do którego wsiada się i czuje jak w modelach przed MY09. Bardzo dobra jakość materiałów, fajne fotele, fajny komputer, wszystko fajne:)

Na podsufitkę patrzyłeś/dotykałeś ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na holenderskiej stronie jest cennik z rozłożeniem na podatki.

np. XT najwyższa wersja:

 

2.0XT Sport Executive Lineartronic CVT 34.656 7.278 14.061 55.995,-

zatem 34 656 jest ceną wyjściową. Teraz podatki w Polsce i mamy cenę . ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne odczucia ,jak przemodk.Mam dużą sympatię do tego auta,ale w środku dalej jest korea lata 90 ,jeśli chodzi o jakość i wzornictwo.Naprawdę polecam wizytę w salonie choćby Volvo i porównanie wnętrz.Choć nie o o to w tym aucie do końca chodzi ,to ciut bardziej mogliby się postarać,bo dołączane napędy są coraz lepsze,boxer ma sporo wad,podobnie jak każde inne rozwiązanie,więc samo boxer i awd może nie wystarczyć,szczególnie z niemal 11sekundami do setki i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne odczucia ,jak przemodk.Mam dużą sympatię do tego auta,ale w środku dalej jest korea lata 90 ,jeśli chodzi o jakość i wzornictwo.Naprawdę polecam wizytę w salonie choćby Volvo i porównanie wnętrz.Choć nie o o to w tym aucie do końca chodzi ,to ciut bardziej mogliby się postarać,bo dołączane napędy są coraz lepsze,boxer ma sporo wad,podobnie jak każde inne rozwiązanie,więc samo boxer i awd może nie wystarczyć,szczególnie z niemal 11sekundami do setki i

 

Madox,czyli jednak Volvo? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madox bierz Audi RS4 ma wszysko. Lub jakiegos diesla 3 TDI ewentualnie BMW 335 d kosztuja troche wiecej ale to pryszcz dla prawdziwych facetow. kupuj sercem niemiecka jakosc a nie tanioche z korei

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madox jak kupowałem swojego Forka to oglądałem parę różnych aut. Jednym z nich był iX35 z tym mocniejszym dieselem(chyba 160 lub 180KM nie pamiętam dokładnie). Wrażenia z jazdy takie że wydaje mi się że Forek pomimo swoich słabiutkich koników lepiej przyspiesza, środek też w Forku o niebo lepiej. Efekt taki, że jak dzisiaj mijam na ulicy iX35 zawsze sobie powtarzam jaki człowiek był głupi że wogóle tym się interesował :) No a na te 11s to czemu się tak boczysz. Jest przecież 2.0DIT i ma 7,5s. Auta na gnojówkę to nie rajdówki.

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@madox,kiedy ty w koncu sie wyniesiesz na forum Volvo. Linke już raz ci podawałem. Przy kazdej okazji powtarzasz jak katarynka. Jesli ci za to płacą, to zrozumie przepraszam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.Bo Subaru jest najlepsze ,wyjątkowe.Takie wrażenie sprawiają też sprzedawcy np w Krakowie i strasznie mnie to wkurza.Bo to zwykłe auto,które nie ma wielu rzeczy,które mają inni,a obnosi się czasem jak Pagani .To na prawdę jest wkurzające

Pytałem od kiedy jest w sprzedaży mocniejsze sprzęgło do diesla

Nie koniecznie volvo.W Audi dają 12%rabatu ,można Q5 w rozsądnej cenie kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o słoneczniki nie pytałem, nie bardzo wiem ocb.

 

Do wersji Premium dokladaja kopie van Gogha w ramach akcji ukulturalniania, taka alternatywa dla czeskiego kapelusza

 

28tvzib.jpg

 

:P

 

Uważam, że dokładanie jakiejkolwiek reprodukcji do wersji Premium jest nie na miejscu, do wersji Premium można dokładać tylko oryginały. Inne rozwiązania są niedopuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że jest to forum subaru, to oznacza że nie można już porównywać ich z samochodami innych marek? :)

 

można, byleby mieć materiał porównawczy, jeśli zdążyłeś zrobić tysiąc kilometrów nowym forkiem /bo o nim to temat/, to chętnie poczytamy porównanie np. z tysiącem kilometrów zrobionych w Q5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madox to jeszcze bym tak delikatnie wrzucił specyfikacje proponowanych aut przez ciebie i jakieś dane na kogo się powołać aby dostać większy rabat :) Podaj mi Q5 240KM i wyposażenie z wersji Premium za 170tys.PLN to się zainteresuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi dają 12%rabatu ,można Q5 w rozsądnej cenie kupić.

Nawet w Audi się takie rzeczy przytrafiają .... :

http://otomoto.pl/audi-q5-kamera-panorama-radar-dvd-pl-C28008717.html

Końcówka opisu:

"... UWAGA STAN LICZNIKA KILOMETRÓW NA DZIEŃ DZISIEJSZY TO 159 tys. km.

WYMIANA KOMPLETNEGO SILNIKA (wada fabryczna / wina producenta) MARZEC 2011R. przy przebiegu 93tys. km - aktualny przebieg silnika to 66960 km

WYMIANA SKRZYNI BIEGÓW (nie kompatybilna z nowym typem silnika) SIERPIEŃ 2011R. przy przebiegu 114tys. km - aktualny przebieg skrzyni to 45960 km - PROSZĘ SPRAWDZIĆ W ASO AUDI PO NUMERZE VIN..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poco tu w ogóle porównywać subaru do np audi

Subaru to inny świat, jak dla mnie lepszy mimo swoich wad

Dużo lepiej mi się nimi jeździ niż, a co najważniejsze chce mi się jeździć

 

Obecnie mam dwa samochody, które wyzwalają na mnie tak pozytywne odczucia

Znajomy tego nie rozumiał, śmiał się z tego, dopóki nie dałem się przejechać

Oczywiście brakowało u paru ficzerów z jego samochodu, ale poczuł frajdę z jazdy i teraz czeka na nowego forka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi dają 12%rabatu ,można Q5 w rozsądnej cenie kupić.

 

No to Audi. :) .. na For 2.0 dit rabatu nie dostaniesz :(

 

ale na Sub D. my 12 ...to nawet i 13% rabatu dostaniesz ....jak bedzie Ci sie chciało podzwonić.... :rolleyes:

 

WYMIANA KOMPLETNEGO SILNIKA (wada fabryczna / wina producenta) MARZEC 2011R. przy przebiegu 93tys. km
WYMIANA SKRZYNI BIEGÓW (nie kompatybilna z nowym typem silnika) SIERPIEŃ 2011R.

 

do czego to doszło...AUDI... :facepalm: :facepalm: ....no ale zostaje Volvo ładne wnętrze i awd sie szybko włącza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi sie wydaje że ten watek jak i mu podobne ( Subaru vs reszta świata czy o Skodzie) potoczyły się trochę złym torem. "Obrońcy Subaru" przyjęli gremialnie taktykę, nie bo nie i wyśmiewania się z innych aut czy osób.

Intencją tych wątków było raczej pokazanie że Subaru kroczy drogą, która niekoniecznie wydaje się być zrozumiała nawet dla wielu fanów marki czy posiadaczy starszych modeli. Wiadomo że Subaru kupują raczej ciut bardziej świadomi użytkownicy (raczej nie jest to ta sama grupa docelowa co posiadacze Renault Thalia) i podstawą tego wyboru jest otoczka związana miedzy innymi z S-AWD. Nie zapominajmy jednak że mamy 21 wiek i technika poszła znacznie do przodu, a FHI jakby tego nie zauważało. Dlatego dziwi mnie że FHI nie daje za speecjalnie swoim klientom mozliwości dokonfigurowania swoich aut. Sa pakiety, ale nie każdemu one odpowiadają, a przecież im więcej klient wybierze opcji tym więcej firma zarobi. Poza tym dzisiaj wiele drobnych "bajerów" jest do dodania niemalże bezkosztowo dla producenta ( często to kwestia właczenia róznych funkcji w sterowniku - tak jest przynajmniej w VAG), a klient za to płaci i do tego jest zadowolony bo otrzymuje to co chce. Pamiętajmy też o tym że większośc z nas kupując samochód idzie na pewien kompromis - jedni na mniejszy inni na większy. Dlatego rozumiem że komuś kto użytkuje samochód wspólnie z żoną, mimo opcji fajnego silnika i motoru, może brakować słoneczników itd. bo to może powodować brak mozliwości kupienia tego auta. Szczerze zazdroszczę osobom które przy wyborze auta nie idą na kompromis, ale te osoby raczej rozważają wybór spomiędzy Ferrari czy Lambo, a nie Subaru czy Skody ;)

Dlatego polityka FHI mnie dziwi bo jest to produkt który ma swoje zalety, ale także wady, a producent narzuca pewne rozwiązania nieco na siłe. Weźmy pod uwagę nawet nowego Forka DIT. Relatywnie nie jest to najtańsze auto (cena będzie oscylowac pewnie wokół 150-160 tyś) i trzeba pamiętać że to auto wywodzące się z klasy kompakt :idea: Konkurencja potrafi być tańsza, ale nie o to chodzi. Za S-AWD na pewno warto zapłacić, ale pod warunkiem że dostajemy do tego przynajmniej podobne mozliwości konfiguracji czy wyposażenia jak u innych producentów, a nie na zasadzie FHI wie lepiej co Ci jest potrzebne. Często są to naprawdę duperele, ale ich brak na prawdę przy tej wartości auta może irytować. Dla podsumowania - chodzi o to dlaczego niektóre proste udogodnienia może mieć ta najzwyczjniejsza, plebejska i kapelusznicza Skoda, a Subaru nie?

Ps. Napisałem to w tym wątku, ale równie dobrze pasowałoby do dwóch pozostałych o których pisałem na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat przymierzam się do zakupu nowego Forkam2.0DIT. Z ciekawości zobaczyłem ofertę Audi&BMW gdyż reszta aut ustępuje napedami do FHI. Nie ma opcji aby dostać auto z tym wyposażeniem co w Forku Premium i 240KM poniżej 200tys PLN. Co do konfiguracji to chyba w większości japońskich aut na naszym rynku jest brak indywidualnej możliwości konfiguracji. Japończyki maja to co niezbędne i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...