Skocz do zawartości

legacy 2015


okojack

Rekomendowane odpowiedzi

przykro mi że fhi traktuje nas jak wiochę, przejdę na infinity Q 50 s hybrid 4x4, jestem już za stary na te siermiężne subaru(chociaż jeżdże już czwartym i naprawdę je lubię. mam teraz legacy 2.5 gt ale wza rok kończę lizing i myślałem że zmienię na nowe bo podobno jest wygodnięjsze i lepiej dopracowane. Nocóż trudno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

czy można się dowiedzieć kiedy i w jakich wersjach będzie dostępny Legacy 2015 w Polsce

Niestety Legacy 2015 nie będzie oferowane w Europie - bardzo mi przykro.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bedziecie sprzedawac Legacy w Europie????

Zapewne wyniki sprzedazy wskazuja ze za cholere sie nie oplaca bawic w te homologacyjne ceregiele dla Legacy skoro Subaru sprzedaje glownie Forki i troche Outbackow a przede wszystki Shortblocki ;) - taki niewinny zarcik na koniec - nie moglem sie powstrzymac z nerwow, bo mi sie po nocach sni jak sie moj rozpada a mialem oko na 2.5i Legasia 2015. Eeee prosimy przekazac FHI ze jestesmy tu w Europie rozczarowani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Zapewne wyniki sprzedazy wskazuja ze za cholere sie nie oplaca bawic w te homologacyjne ceregiele dla Legacy skoro Subaru sprzedaje glownie Forki i troche Outbackow a przede wszystki Shortblocki

Sprzedaż Legacy w Europie istotnie nie była ( nie jest ) duża.

Wygląda na to, że wymiary auta są nieco za duże wobec oczekiwań klientów.

 

Wobec takiej własnie decyzji FHI walczę dalej o Levorga ( wielkość zbliżona do poprzedniego Legacy ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wymiarem auta to bym nie obstawiał akurat, że to przyczyna. Legacy nie jest jakoś szczególnie większe niż inne aktualne modele segmentu D i generalnie jako auto rodzinne jest moim zdaniem wymiarowo idealne (wg standardów europejskich, bo pewnie w US to niekoniecznie, ale w drugą stronę)

Przyczyn nieoszałamiającej sprzedaży szukałbym raczej gdzie indziej.

Taj czy inaczej kibicujemy Levorgowi, szczególnie 2.0 DIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zapewne wyniki sprzedazy wskazuja ze za cholere sie nie oplaca bawic w te homologacyjne ceregiele dla Legacy skoro Subaru sprzedaje glownie Forki i troche Outbackow a przede wszystki Shortblocki

Sprzedaż Legacy w Europie istotnie nie była ( nie jest ) duża.

Wygląda na to, że wymiary auta są nieco za duże wobec oczekiwań klientów.

 

Wobec takiej własnie decyzji FHI walczę dalej o Levorga ( wielkość zbliżona do poprzedniego Legacy ).

 

Pozdrowienia

 

Trochę się robi kiszka z wyborem jakiegokolwiek modelu z oferty Subaru. Silników coraz mniej; modeli i wersji też.

 

Szkoda:(

 

Nie wiem na ile powodem są wymiary Legacy – wydaje mi się to wątpliwą przyczyną małej sprzedaży.

 

Bardziej widzę odejście przez klientów w stronę SUVów i im podobnych. Dlatego też powolne wymieranie segmentu D.

Nawet Toyota rozważa zaniechanie sprzedaży Avensisa w Europie, a jak by nie patrzeć wolumen jest znacznie większy niż Legacy.

 

Proszę się tam postarać o mocnego Levorga i Outbacka z jakimś rozsądnym silnikiem. Mam obecnie Outbacka SBD z CVT ale coraz bardziej czuję się jak emeryt z jego mocą. Komfortowo się jedzie; ale emocji nie ma wcale.

 

Jak poprzednim modelem tzn Legacy się cieszyłem z każdym przejechanym kilometrem to obecnie jazda działa na mnie ….. nie myślałem że to kiedykolwiek powiem …… zniechęcająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Nie wiem na ile powodem są wymiary Legacy – wydaje mi się to wątpliwą przyczyną małej sprzedaży.
Też tak myślę. Wedlug mnie Legacy i Outback potrzebują w ofercie silniejszych silników, gwarantujacych lepszą dynamikę. Obecnie OBK jest praktycznie oferowany jedynie z dieslem. Wersja 2.5 natomiast wystepuje jedynie z przekładnią CVT, więc osiagi również nie powalają - okolo 10s do 100km/h.

Krótko mówiac - silniejsze silniki, lepsza dynamika poprawiłyby sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje, że problem lezy włascie po stronie za dużych  silników benzynowych NA i diesla tylko z 1 opcją . Jak wiadomo w europie olbrzymią popularnośćia cieszą sie silniki na paliwo do traktorów - wystarczy spojrzec na sprzedaż samochodów koncernu VWAG- maja diesla o jednej pojemnosci ale o różnych mocach. Niestety Benzyna w Subaru wiąze się z dużym spalaniem, i jezeli Subaru nie wypusci np  Levorga z malolitrazowym silnikiem typu 1.6 turbo sprzedaż nie wystrzeli. ( Z tego co sie orientuje nawet Honda ma już malego diesla 1,6 w crv oraz planuje wprowadzic do sprzedaży 1,5 turbo benzyne ) -niestety takie mamy czasy. Ludzie wymagaja aut dynamicznych a zarazem ekonomicznych. - czasy wolnossacych silników benzynowych w autach dla srednio zamoznego "Kowalskiego" przemijają albo już przeminely.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czasy wolnossacych silników benzynowych w autach dla srednio zamoznego "Kowalskiego" przemijają albo już przeminely.

Niestety, średniozamożny Kowalski raczej na razie nowego Subaru nie kupuje. Na nowe Subaru to mogą sobie pozwolić średniozamożny Schmidt, Brown czy inni mieszkańcy zza zachodniej granicy czy USA. A z moich rozmów ze sprzedawcami kilku innych (tańszych) marek samochodowych wynika, że właśnie u średniozamożnych Kowalskich coraz bardziej popularne są benzyny bez doładowania. Ludzie szukają bezproblemowych i tanich w eksploatacji aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje w Polsce jak narazie nie stac sredniozamoznego Kowalskiego na zakup nowego Subaru- ale na zakup 3,4 letniego już tak-pamietaj ze wiekszosc aut w pl to auta sprowadzane zza granicy. Za to za zachodnia granicą w europie autami  typu foroster, crv, rav4 jezdza sredniozamozni ludzie:) To taki efekt domina - jezeli za granica ruszy sprzedaz Subaru to i w pl bedzie ich coraz wiecej. A ruszy tylko tak jak napisałem wyzej jezeli zamiast 2.0i bedzie 1,6t no i pojawi sie mocniejszy/słabszy diesel- chociaz z tego co wiem słabszy juz jest , za to przydałoby sie cos z 180-190 rumakami na pokładzie

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

 

czy można się dowiedzieć kiedy i w jakich wersjach będzie dostępny Legacy 2015 w Polsce

Niestety Legacy 2015 nie będzie oferowane w Europie - bardzo mi przykro.

 

Pozdrowienia 

 

Subaru nie przestanie mnie zadziwiac tym jak bardzo nie rozumie rynku samochodow... Przez 20 lat cisna legacy na rynku europesjkim z marnym rezultatem bo wiadomo, auto mialo ciagle charakter niszowy. W momencie kiedy buduja ladna, funkcjonalna wersje ze znacznie lepszym wnetrzem i maja w koncu technologie (2.0D + CVT, 1.6DIT i 2.0DIT +CVT) zeby zrobic oferte, ktora bedzie znacznie mniej niszowa to sie wycofuja... Legacy kombi 2015 mialo szanse wlasnie sprzedawac sie w EU dobrze. Oni po prostu nie rozumieja runku... Levorg bedzie dla mnie za maly... a przeswitu z OBK nie chce.

 

BTW to wlasnie teraz levorg nie bedzie sie sprzedawal. Za male za drogie auto...Ludzie lubia kompakty kombi ale za polowe ceny levorga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie Subaru Legacy w 2015

Zgodnie z informacją Dyrekcji, która jest kilka postów wyżej, Subaru Legacy 2015 nie będzie oferowane w Europie.

Informacji o samym modelu można natomiast zasięgnąć na Subaru-Global:

http://www.subaru-global.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Subaru nie przestanie mnie zadziwiac tym jak bardzo nie rozumie rynku samochodow...

Taak, pewnie dlatego jako jeden z nielicznych producentów ma za mało samochodów w stosunku do zapotrzebowania ;)

 

W momencie kiedy buduja ladna, funkcjonalna wersje ze znacznie lepszym wnetrzem i maja w koncu technologie (2.0D + CVT, 1.6DIT i 2.0DIT +CVT) zeby zrobic oferte, ktora bedzie znacznie mniej niszowa to sie wycofuja...
No cóż, a może im zależy na utrzymaniu takiego a nie innego pozycjonowania na rynku? W końcu kopanie się z koniem (tu: np. Toyota jako dostawca samochodów wolumenowych czy inny Volkswagen) nie ma sensu, a tak mają swoją półkę, niezagrożoną, stabilną i pewną (to moje przypuszczenie, nie wiem jak wygląda długofalowa strategia FHI ale wydaje mi się taki układ prawdopodobny).

 

Legacy kombi 2015 mialo szanse wlasnie sprzedawac sie w EU dobrze.
Myślę, że nie bierzesz pod uwagę kwestii skali. Europa jest niewielkim rynkiem w rozumieniu producentów Azjatyckich (wszystkich więc Subaru tu nie jest wyjątkiem) i nie przynoszącym jakichś istotnych dochodów więc nawet gdyby zapełnić wszystkie potrzeby silnikowo-skrzyniowo-osiągowe ;) to nadal wolumen byłby pomijalny wobec produkcji globalnej. Spadający segment D nie jest panaceum na udział w rynku EU, tak sądzę.

 

BTW to wlasnie teraz levorg nie bedzie sie sprzedawal. Za male za drogie auto...Ludzie lubia kompakty kombi ale za polowe ceny levorga...

Nie wiemy czy i za ile będzie można kupić Levorga więc prognoza chyba nieco przedwczesna?

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapominajmy ze zanim wprowadza Levorga (jezeli w ogole) to bedzie juz modelem z 2-3 letnia technologia. Czyli juz leciwym. Cuz trzeba sie chyba pozegnac z niszowatoscia i poszkac cos bardziej komfortowego i mocnego ale bez boxera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapominajmy ze zanim wprowadza Levorga (jezeli w ogole) to bedzie juz modelem z 2-3 letnia technologia. Czyli juz leciwym. Cuz trzeba sie chyba pozegnac z niszowatoscia i poszkac cos bardziej komfortowego i mocnego ale bez boxera

I chyba tak też zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapominajmy ze zanim wprowadza Levorga (jezeli w ogole) to bedzie juz modelem z 2-3 letnia technologia. Czyli juz leciwym. Cuz trzeba sie chyba pozegnac z niszowatoscia i poszkac cos bardziej komfortowego i mocnego ale bez boxera

 

 

Haubi jak to wyliczyłeś ? :)

Premiera Levorga w JDM była w styczniu tego roku. Ma się pojawić w EU marzec/kwiecień 2015. Optymistycznie rzecz biorąc. :)

Osobna kwestia o jakiej technologii mówimy? Przecież to nie jest prom kosmiczny tylko samochód i to bez ogniw wodorowych :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Subaru nie przestanie mnie zadziwiac tym jak bardzo nie rozumie rynku samochodow...

Taak, pewnie dlatego jako jeden z nielicznych producentów ma za mało samochodów w stosunku do zapotrzebowania ;)

 

Ma za malo bo znowu nie zrozumieli rynku i popytu. 10 lat poznij niz reszta producentow japonskich zrozumieli czego chca amerykanie (mniej wiecej zrozumieli) zrobili auto w koncu pasujace do rynku, ale juz nie pomysleli do konca, ze bedzie sie lepiej sprzedawac...

 

EU to nie jest niszowy rynek. To ogromny rynek. To, ze subaru sprzedaje niewiele legacy w EU to nie znaczy, ze nie ma w EU popytu na japonskie sedany/kombi klasy sredniej tylko, ze subaru nie potrafi sie na rynku odnalezc. Wtedy kiedy ma najwieksza szanse to zrobic to rezygnuje. Subaru kompletnie nie zna sie na sprzedazy aut to chyba najwiekszy problem subaru...

 

BTW w japonii levorg chyba jako jedyny ostatnio model subaru sprzedaje sie ponizej oczekiwan... moze za 10 lat skumaja dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...