Andrzej Koper Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) Kryterium dla zestawu: - w miarę duża żywotność zestawu, - cena około 1000PLN, - jeśli da się uzyskać skuteczne zatrzymanie awaryjne rydwanu z V~150km/h przy niewiele większych kosztach i spełnieniu pierwszego kryterium będzie super. Zdaję sobie sprawę, że nie można mieć wszystkiego, - dobrze by było żeby nie brudziły felg za 1200 zl brutto masz oryginalny zestaw , gwarancja , nie piszczy , wieksze przebiegi niz na zamiennikach a po wymianie plynu hamulcowego do 150km/godz działaja skutecznie...przy przegladzie w aso gratis masz wymianę :-P Edytowane 6 Grudnia 2012 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Od wczoraj testuje nowy zestaw, trochę hardcorowy. Klocki to Hawki HP+. A tarcze, to ... uwaga ... Speedmax CTUO, czyli pasztet 5 kategorii. Hamuje całkiem, całkiem. Ciekawym, jak długo to wytrzyma. :roll: chyba chciałeś zapytać ile wytrzymaja tarcze howk pads rock! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaj0nc Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 zaj0nc, brembo+rc5+ , sprawdzony i bardzo dobry zestaw. Też tak planowałem...ale zaj0nc, brembo+rc5+ , sprawdzony i bardzo dobry zestaw. RC5+ to rzeczywiście super klocek......... ale niestety byłbym mocno ostrożny w oferowaniu tego do do zacisku jednotłoczkowego w aucie na co dzień jezdzacym po mieście, hałas i wibracje pojawiające sie przy lekkim zużyciu i nagrzaniu , czy rzadko ale odpadające jednak okładziny, trochę go niestety wyklucza do codziennej jazdy . Dla tych co mocno uzywaja hamulca jak najbardziej , na co dzień zdecydowanie nie . Sam mam takie w F XT , i jest to jednak mocno irytujące , nawet dla mnie Trochę mnie to martwi. ...i... Kryterium dla zestawu: - w miarę duża żywotność zestawu, - cena około 1000PLN, - jeśli da się uzyskać skuteczne zatrzymanie awaryjne rydwanu z V~150km/h przy niewiele większych kosztach i spełnieniu pierwszego kryterium będzie super. Zdaję sobie sprawę, że nie można mieć wszystkiego, - dobrze by było żeby nie brudziły felg za 1200 zl brutto masz oryginalny zestaw , gwarancja , nie piszczy , wieksze przebiegi niz na zamiennikach a po wymianie plynu hamulcowego do 150km/godz działaja skutecznie...przy przegladzie w aso gratis masz wymianę :-P Tylko teraz moje pytanie brzmi, z czego składa się zestaw oryginalny (tarcza i klocki) skoro kosztuje więcej od zestawu który chamuje lepiej? Czy ten zestaw oryginalny będzie miał dużo większą żywotność od proponowanego brembo+RC5+? Podsumowując brembo+RC5+ = lepsze/skuteczniejsze hamowanie, ale mniejsza żywotnoś(dużo?) i hałasy +ewentualne przygody z odklejającymi sięmokładzinami Zestaw orginalny, to podobne pieniądze i święty spokój oraz hamowanie max z prędkości 140km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Tylko teraz moje pytanie brzmi, z czego składa się zestaw oryginalny (tarcza i klocki) skoro kosztuje więcej od zestawu który chamuje lepiej? W zestawie jest pudełko z napisem Subaru. Ono jest najdroższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudi Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Ja w WRX mam zestaw gładkie brembo + RC5+ i faktycznie hamuje to moim zdaniem bardzo dobrze ale hałas,pisk przy hamowaniu jak okrutny :-P Do auta użytkowanego tylko na codzień to bym się zastanowił . Miałem już różne, mniej lub bardziej hałaśliwe hamulce ale CL RC5+ to zdecydowany lider pod tym względem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zestaw orginalny, to podobne pieniądze i święty spokój oraz hamowanie max z prędkości 140km/h. powiedzmy , w dwie osoby , z prędkosci 160km/h jest ok. ps. ale żeby to docenic trzeba wczesniej koniecznie "przejść" przez te wszystkie wynalazki typu ...brembo/gładkie/wiercone/nacinane + ..+RC5+/HawkHP+/ds2500 itd.itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) Ale żeby przy normalnej jeździe 1l/1000 :shock: , takie zuzucie to abstrakcja i mimo ze w prawie wszystkch instrukcjach aut tak pisze ( jest tzw. zabezpieczenie przed klientami ) . Jesli spalanie jest litr na 1000km , to oznacza ze w przypadku interwałów serwisowych , musisz przelac 15l oleju olej a w przypadku innych marek , nawet 20 czy 30 litrów jak mają przeglady co 30tys. km . Przecież to kompletny nonsens i dramat. Ten olej jest w 80 % spalany przez silnik , jak sie olej spala to zapycha kat., tworzy sie nagar na zaworach, nagar na tłokach :!: :!: :!: który czasami potrafi byc o grubosci 1-2mm , co z koleji podnosi stopien sprezania , co z koleji powoduje szybsze zuzycie np. panewek, ryzyka uszczelki itp. Z pewnoscia takie zuzycie w 2.5 T swiadczy o peknietym tloku , lub co najmniej totalnie zapieczonych pierscieniach olejowych , i pewnie porysowane tuleje :-( Co do autora wątku , niecały litr na 1,5 kkm na samym upalaniu , to wynik bardzo dobry i nie ma sie czym martwic , jak byś miał inne tłoki , to wynik byłby co najmniej x2 lub 3 sory za ten post , ale cos sie popieprzyło , ale nie ogarniam jeszcze tego forum Edytowane 6 Grudnia 2012 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
umberto Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Ja w WRX mam zestaw gładkie brembo + RC5+ i faktycznie hamuje to moim zdaniem bardzo dobrze ale hałas,pisk przy hamowaniu jak okrutny :-P Do auta użytkowanego tylko na codzień to bym się zastanowił . Miałem już różne, mniej lub bardziej hałaśliwe hamulce ale CL RC5+ to zdecydowany lider pod tym względem a RC 8? jakieś opinie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 a RC 8? jakieś opinie? a do czego chcesz to załozyc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
umberto Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Chce kupić od kolegi z forum cały komplet , no i takie klocki tam są. Wiem,że to przerost formy do NA, ale szukam lepszej alternatywy dla moich hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaj0nc Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) Tylko teraz moje pytanie brzmi, z czego składa się zestaw oryginalny (tarcza i klocki) skoro kosztuje więcej od zestawu który chamuje lepiej? W zestawie jest pudełko z napisem Subaru. Ono jest najdroższe. To ja poproszę bez pudełka, albo bez napisu Subaru, żeby lokowania produktu nie było :-P A tak poważniej, to może ktoś powiedzieć kto jest producentem oryginalnych tarcz i klocków do subaru? Tak z czystej ciekawości pytam. Edytowane 6 Grudnia 2012 przez zaj0nc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Wiem,że to przerost formy do NA przerost , to bardzo łagodne stwierdzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 RC8 do NA? no to na "bogato" , ale kolega powiedział że ten klocek ma bardzo specyficzna optymalną temp. działania? można się nieźle zdziwić jak się zaczniesz odhamowywać na zimno... wg.mnie nie nadaje się do jazdy w trybie "po bułki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 To ja poproszę bez pudełka, albo bez napisu Subaru to kup Juridy , który niestety prawie w Polsce nie istnieja :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
umberto Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Klocki można sprzedać....a co polecicie? W wersji bez zmiany tarcz i że zmianą na większe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) A zresztą... :cool: Edytowane 6 Grudnia 2012 przez Grzesiek_67 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Klocki można sprzedać....a co polecicie? W wersji bez zmiany tarcz i że zmianą na większe? samymi klockami to szału nie będzie, nawet jak dorzucisz do tego tarcze - nie tu jest najsłabsze ogniwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) jest jeszcze jeden aspekt o którym tu niestety nikt nie wspomniał , aczkolwiek bardzo ważny , wręcz kluczowy !!!! dostosowanie klocków do tarcz ! bo to że ktoś kupi zwykłe tarcze TRW , BREMBO , czy inne zamienniki OEM lub nawet OEM , i do tego da bardzo agresywne klocki , typu DS3000, RC6 , i inne , to może byc niezłe kuku ........ jak zwykła tarcza sie przegrzeje i dupnie dzwon i zablokuje zacisk z felgą , niestety starzy forumowicze pamietaja , jak mi w STI na seryjnej tarczy z klockiem Ferodo DS3000 pękła tarcza od przegrzania i wyladowałem miedzy drzewami w Ułęzu a na prawym Wróbel . Tydzien wczes niej ta sama sytuacja miał Łoś , pewnie mało kto z Was go pamieta :roll: więc Panowie , naprawde troche rozwagi w doborze , :cool: Edytowane 6 Grudnia 2012 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
umberto Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Dlatego pytam na forum....liczę,że coś doradzicie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Dlatego pytam na forum....liczę,że coś doradzicie... Tu niestety , coraz cieżej dobrze doradzic cokolwiek , bo coraz wiecej ukrytych ...... handlarzy i każdy ciągnie na swoje :cool: bo tort do pokrojenia robi sie mały , a wyniki sprzedaży słabe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
umberto Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 No to mi pomogles.... ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 RC8 do NA? no to na "bogato" , ale kolega powiedział że ten klocek ma bardzo specyficzna optymalną temp. działania? można się nieźle zdziwić jak się zaczniesz odhamowywać na zimno... wg.mnie nie nadaje się do jazdy w trybie "po bułki" Carlos, na zimno to moze zahamuje bo RC8 całkiem nieźle to robi, tylko zmasakruje tarcze tak, że głowa boli do tego siła hamowania na ciepło potrafi zablokować slika na suchym asfalcie, więc wg mnie tylko dla świadomych uzytkowników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 więc wg mnie tylko dla świadomych uzytkowników mających dobre tarcze a nie za 400zł kpl :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 więc wg mnie tylko dla świadomych uzytkowników mających dobre tarcze a nie za 400zł kpl :cool: to na pewno Chłopaki z Astr Gsi (puchar PZM) uzywają tylko RC8, ponoc przetestowali wszystko i to jedyna mieszanka, która działa (seryjnie jest dość mała średnica tarczy w stosunku do masy samochodu). Minus to niszczenie tarcz, mniej więcej na 1 kpl klocków przypada 2-3kpl tarcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) niestety - mi RC8 zdewastowały tarcze na dystansie 250km wyryły w nich takie rowy, że aż mnie zamurowało :???: odnosnie róznicy pomiedzy zimne / ciepłe - jak sie jedzie w trybie , nazwijmy to miejskim , i utrzymujesz je w optymalnej temp. do działania, noga i oko przyzwyczaja się do dystansu i timingu potrzebnego na zahamowanie , a wyskoczysz na trasę i je wychłodzisz i nagle zapragniesz zahamować jak na ciepłym to jest takie ździwko :shock: :-P ...aaaaaaaale i tak bym ich nie zamienił na żadne inne Edytowane 6 Grudnia 2012 przez carlos-wrx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się