Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Kryterium dla zestawu: - w miarę duża żywotność zestawu, - cena około 1000PLN, - jeśli da się uzyskać skuteczne zatrzymanie awaryjne rydwanu z V~150km/h przy niewiele większych kosztach i spełnieniu pierwszego kryterium będzie super. Zdaję sobie sprawę, że nie można mieć wszystkiego, - dobrze by było żeby nie brudziły felg

za 1200 zl brutto masz oryginalny zestaw , gwarancja , nie piszczy :mrgreen: , wieksze przebiegi niz na zamiennikach a po wymianie plynu hamulcowego :idea: do 150km/godz działaja skutecznie...przy przegladzie w aso gratis masz wymianę :-P

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj testuje nowy zestaw, trochę hardcorowy. :lol:

 

Klocki to Hawki HP+.

 

A tarcze, to ... uwaga ... Speedmax CTUO, czyli pasztet 5 kategorii.

 

photo-c80699f7-5841-492f-b9fb-84e05567ab9a-310x310.jpg

 

Hamuje całkiem, całkiem. Ciekawym, jak długo to wytrzyma. :roll:

 

chyba chciałeś zapytać ile wytrzymaja tarcze :) howk pads rock!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaj0nc, brembo+rc5+ , sprawdzony i bardzo dobry zestaw.

Też tak planowałem...ale

 

zaj0nc, brembo+rc5+ , sprawdzony i bardzo dobry zestaw.

 

RC5+ to rzeczywiście super klocek......... ale niestety byłbym mocno ostrożny w oferowaniu tego do do zacisku jednotłoczkowego w aucie na co dzień jezdzacym po mieście, hałas i wibracje pojawiające sie przy lekkim zużyciu i nagrzaniu , czy rzadko ale odpadające jednak okładziny, trochę go niestety wyklucza do codziennej jazdy . Dla tych co mocno uzywaja hamulca jak najbardziej , na co dzień zdecydowanie nie .

Sam mam takie w F XT , i jest to jednak mocno irytujące , nawet dla mnie :mrgreen:

Trochę mnie to martwi.

 

...i...

 

Kryterium dla zestawu: - w miarę duża żywotność zestawu, - cena około 1000PLN, - jeśli da się uzyskać skuteczne zatrzymanie awaryjne rydwanu z V~150km/h przy niewiele większych kosztach i spełnieniu pierwszego kryterium będzie super. Zdaję sobie sprawę, że nie można mieć wszystkiego, - dobrze by było żeby nie brudziły felg

za 1200 zl brutto masz oryginalny zestaw , gwarancja , nie piszczy :mrgreen: , wieksze przebiegi niz na zamiennikach a po wymianie plynu hamulcowego :idea: do 150km/godz działaja skutecznie...przy przegladzie w aso gratis masz wymianę :-P

 

Tylko teraz moje pytanie brzmi, z czego składa się zestaw oryginalny (tarcza i klocki) skoro kosztuje więcej od zestawu który chamuje lepiej? Czy ten zestaw oryginalny będzie miał dużo większą żywotność od proponowanego brembo+RC5+?

Podsumowując brembo+RC5+ = lepsze/skuteczniejsze hamowanie, ale mniejsza żywotnoś(dużo?) i hałasy +ewentualne przygody z odklejającymi sięmokładzinami

Zestaw orginalny, to podobne pieniądze i święty spokój oraz hamowanie max z prędkości 140km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko teraz moje pytanie brzmi, z czego składa się zestaw oryginalny (tarcza i klocki) skoro kosztuje więcej od zestawu który chamuje lepiej?

 

W zestawie jest pudełko z napisem Subaru. Ono jest najdroższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w WRX mam zestaw gładkie brembo + RC5+ i faktycznie hamuje to moim zdaniem bardzo dobrze ale hałas,pisk przy hamowaniu jak okrutny :-P Do auta użytkowanego tylko na codzień to bym się zastanowił . Miałem już różne, mniej lub bardziej hałaśliwe hamulce ale CL RC5+ to zdecydowany lider pod tym względem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw orginalny, to podobne pieniądze i święty spokój oraz hamowanie max z prędkości 140km/h.

 

powiedzmy , w dwie osoby , z prędkosci 160km/h jest ok.

 

ps. ale żeby to docenic trzeba wczesniej koniecznie "przejść" przez te wszystkie wynalazki typu ...brembo/gładkie/wiercone/nacinane + ..+RC5+/HawkHP+/ds2500 itd.itd... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeby przy normalnej jeździe 1l/1000 :shock: ,

 

takie zuzucie to abstrakcja :idea: i mimo ze w prawie wszystkch instrukcjach aut tak pisze ( jest tzw. zabezpieczenie przed klientami ) . Jesli spalanie jest litr na 1000km , to oznacza ze w przypadku interwałów serwisowych , musisz przelac 15l oleju :blink: olej a w przypadku innych marek , nawet 20 czy 30 litrów jak mają przeglady co 30tys. km . Przecież to kompletny nonsens i dramat.

Ten olej jest w 80 % spalany przez silnik , jak sie olej spala to zapycha kat., tworzy sie nagar na zaworach, nagar na tłokach :!: :!: :!: który czasami potrafi byc o grubosci 1-2mm , co z koleji podnosi stopien sprezania , co z koleji powoduje szybsze zuzycie np. panewek, ryzyka uszczelki itp.

Z pewnoscia takie zuzycie w 2.5 T swiadczy o peknietym tloku , lub co najmniej totalnie zapieczonych pierscieniach olejowych , i pewnie porysowane tuleje :-(

 

Co do autora wątku , niecały litr na 1,5 kkm na samym upalaniu , to wynik bardzo dobry i nie ma sie czym martwic , jak byś miał inne tłoki , to wynik byłby co najmniej x2 lub 3

 

sory za ten post , ale cos sie popieprzyło , ale nie ogarniam jeszcze tego forum :mrgreen:

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w WRX mam zestaw gładkie brembo + RC5+ i faktycznie hamuje to moim zdaniem bardzo dobrze ale hałas,pisk przy hamowaniu jak okrutny :-P Do auta użytkowanego tylko na codzień to bym się zastanowił . Miałem już różne, mniej lub bardziej hałaśliwe hamulce ale CL RC5+ to zdecydowany lider pod tym względem :mrgreen:

 

a RC 8? jakieś opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko teraz moje pytanie brzmi, z czego składa się zestaw oryginalny (tarcza i klocki) skoro kosztuje więcej od zestawu który chamuje lepiej?

 

W zestawie jest pudełko z napisem Subaru. Ono jest najdroższe.

 

To ja poproszę bez pudełka, albo bez napisu Subaru, żeby lokowania produktu nie było :-P :mrgreen:

 

A tak poważniej, to może ktoś powiedzieć kto jest producentem oryginalnych tarcz i klocków do subaru? Tak z czystej ciekawości pytam.

Edytowane przez zaj0nc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja poproszę bez pudełka, albo bez napisu Subaru

 

to kup Juridy , który niestety prawie w Polsce nie istnieja :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze jeden aspekt o którym tu niestety nikt nie wspomniał , aczkolwiek bardzo ważny , wręcz kluczowy !!!!

dostosowanie klocków do tarcz ! bo to że ktoś kupi zwykłe tarcze TRW , BREMBO , czy inne zamienniki OEM lub nawet OEM , i do tego da bardzo agresywne klocki , typu DS3000, RC6 , i inne , to może byc niezłe kuku ........ jak zwykła tarcza sie przegrzeje i dupnie dzwon i zablokuje zacisk z felgą , niestety starzy forumowicze pamietaja , jak mi w STI na seryjnej tarczy z klockiem Ferodo DS3000 pękła tarcza od przegrzania i wyladowałem miedzy drzewami w Ułęzu a na prawym Wróbel :twisted: . Tydzien wczes niej ta sama sytuacja miał Łoś , pewnie mało kto z Was go pamieta :roll:

 

więc Panowie , naprawde troche rozwagi w doborze , :cool:

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytam na forum....liczę,że coś doradzicie...

 

Tu niestety , coraz cieżej dobrze doradzic cokolwiek , bo coraz wiecej ukrytych ...... handlarzy i każdy ciągnie na swoje :cool: bo tort do pokrojenia robi sie mały , a wyniki sprzedaży słabe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RC8 do NA? no to na "bogato" , ale kolega powiedział że ten klocek ma bardzo specyficzna optymalną temp. działania? można się nieźle zdziwić jak się zaczniesz odhamowywać na zimno... wg.mnie nie nadaje się do jazdy w trybie "po bułki"

 

Carlos, na zimno to moze zahamuje bo RC8 całkiem nieźle to robi, tylko zmasakruje tarcze tak, że głowa boli :mrgreen:

do tego siła hamowania na ciepło potrafi zablokować slika na suchym asfalcie, więc wg mnie tylko dla świadomych uzytkowników :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc wg mnie tylko dla świadomych uzytkowników

 

mających dobre tarcze a nie za 400zł kpl :cool:

 

to na pewno :) Chłopaki z Astr Gsi (puchar PZM) uzywają tylko RC8, ponoc przetestowali wszystko i to jedyna mieszanka, która działa (seryjnie jest dość mała średnica tarczy w stosunku do masy samochodu). Minus to niszczenie tarcz, mniej więcej na 1 kpl klocków przypada 2-3kpl tarcz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety - mi RC8 zdewastowały tarcze na dystansie 250km :) wyryły w nich takie rowy, że aż mnie zamurowało :???: :mrgreen:

 

odnosnie róznicy pomiedzy zimne / ciepłe - jak sie jedzie w trybie , nazwijmy to miejskim , i utrzymujesz je w optymalnej temp. do działania, noga i oko przyzwyczaja się do dystansu i timingu potrzebnego na zahamowanie , a wyskoczysz na trasę i je wychłodzisz i nagle zapragniesz zahamować jak na ciepłym to jest takie ździwko :shock: :-P :mrgreen:

 

...aaaaaaaale i tak bym ich nie zamienił na żadne inne :)

Edytowane przez carlos-wrx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...