Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

ale na tył ja che

to są na tył.

przecież napisane.

 

-- 21 kwi 2012, o 15:29 --

 

Tarcza hamulcowa DBA4653SL tylna nacinana Impreza WRX 01-07

 

Product Information

Attribute Size / Style

Brake Caliper With Dual Piston

Position Rear

Style Slotted

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

czytam i czytam ten i inne 12 stron szukajki tematów o hamulcach i nic mi z tego nie wynika..

 

 

Więc Pytanie:

 

jakie klocki i tarcze do legacy IV do latania głównie po ekspresówkach? Wymagania to dobra praca drogowa, brak pisków, pylenia, długi bezproblemowy okres eksplatacji.

 

Ewentualnie odrobina szaleństwa na dynamiczne miasto.

 

Jeśli OEM to jaki jest jego koszt? Zakładam że duży więc inne propozycje mile widziane.

 

Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd,

ciekawe jest to, że katalog on line nie pokazuje tej tarczy jako pasującej do WRX

 

dziwna sytuacja ale wielkie dziękuję bo sprawa jest już dla mnie jasna. THX

 

pozdrawiam

 

edit:

no i plus, że nie muszę wysłuchiwać komentarzy z innego sklepu, że po co mi to skoro mam forestera... a nie evo lub sti... :evil: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos co ma dobrze hamować nie może kosztować tyle co tandeta.

Tak samo się ma sytuacja z autami jak ktoś chce żeby auto jexdziło kupuje Forestera albo Outback-a a drugi wybierze Dacie Duster.

Dla jednego to to samo i nie ma sensu przepłacać, oba pokanaja wieksze krawęzniki czy leśne dukty....

 

Ja uważam że na hamulcach nie ma co oszczedzać tak jak na fotelikach dla dziecka, oponach i tego na czym jexdzi samochów :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ferodo OMP, Taroxy itp firmy mogą produkować w fabrykach Ferodo, ale według własnej specyfikacji i zamówienia. Przy tej ilości, które sprzedają, może im się to opłacać. Tak przecież robi duża część w branży motoryzacyjnej.

OMP 971 C to mi pasuje do mieszanki Ferodo 4003. Road and Sport może być DS Performance.

...................................................................

Zaczynam sie już gubić...

respect biorąc pod uwagę, że z reguły te wykresy przygotowują producenci, to można założyć, że każdy wybiera optymalne warunki dla swoich klocków :mrgreen: Więc lepiej już nie będą hamować niż to co jest podane :P

AdaSch tutaj kilka wykresów:

Hawk (z jakiegoś forum, ale podejrzewam, że twórcą był producent):

HawkPadChart.jpg

Ferodo (z ferodoracing.com):

DS3000.png

CL (z forum clio):

carbonelorraine.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATE tez chyba dają rady w cywilnych zastosowaniach.

Kolega jeździ mocniejszym Civiciem po otrze i ma 2500 DS-y i mówi że jest w stanie zachamowac w każdej prędkosci.

 

Przykłądowo cywilne klocki w samochodzie o mocy ok. 80KM przestają hamować po 10km jazdy , mojej jazdy.

Mało kashyamy potrafiłem spalić kompletnie po 15km jazdy, tutaj nakurat była sytuacja nagła i pewien osobnik dobijał się na świat wiec ciemną nocą musiałem sprawdzić chcąc niechcąc klocki :lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi mądre głowy, jaki zestaw klocki + tarcze kupić na przednią oś do SI 2.0 WRX MY02 ?

 

Planowałem zrobić to w wersji ekonomicznej czyli tarcze max po 300 pln za sztuke (ATE albo Brembo) + klocki ferrodo (fbd1433) cos kolo 250 pln.

 

Ale mam duże wątpliwości czy po paru mocniejszych hamowaniach tarcza nie zacznie bić a klocki nie wyparuja.

 

Jest jakiś złoty środek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: Tranquilizer, tego nie wiem. Wiem, że taki zestaw był/jest polecany do codziennej ostrzejszej jazdy.

BTW - takie wielokrotne hamowania 200-0 to do testów jakichś czy co? Bo jakoś sobie nie wyobrażam konieczności takiego hamowania w ruchu drogowym czy nawet na pojeżdżawkach w kraju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW - takie wielokrotne hamowania 200-0 to do testów jakichś czy co? Bo jakoś sobie nie wyobrażam konieczności takiego hamowania w ruchu drogowym czy nawet na pojeżdżawkach w kraju

 

ja również. To jakaś bzdura :shock:

 

po pierwszym hamowaniu jak nie zdechną klocki to płyn będzie na wykończeniu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: Tranquilizer, tego nie wiem. Wiem, że taki zestaw był/jest polecany do codziennej ostrzejszej jazdy.

BTW - takie wielokrotne hamowania 200-0 to do testów jakichś czy co? Bo jakoś sobie nie wyobrażam konieczności takiego hamowania w ruchu drogowym czy nawet na pojeżdżawkach w kraju

 

 

Nie chce niczego testowac; hamowan 200-0 tez nie chce miec zadnych... Jesli ten zestaw wytrzymuje ostrzejsze traktowanie to super.

 

Wielkie dzieki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś złoty środek?

 

Nie ma złotego środka tylko droższe klocki i tarcze.

 

To tak jakby uzytkownik WRX-a kupił sobie Dębice Navigator na lato i zastanawiał się dlaczego auto nie hamuje...

Wtedy polecam wykupić dodatkowe ubezpieczenie na życie jak komus szkoda w takiej konfiguracji auto- guma tych kilku stówek wiecej :-)

 

Przykładowo zwykłe tarcze Brembo z klockami TRW przestaja hamowac przy pełnym bucie po 10km (płyn zwykły textara) w aucie o mocy ok. 80KM ale normalnie spisują sie OK i nic się nie wygina.

 

Przykładowo kolega ma Camry (V6 silnik) z hamplami z Celiki GT-4 i jechałem z nim A4 i powiem że hamowanie ze 180km/h do 60km/h powoduje że okulary musiałem szukać pod nogami :lol::lol::lol:

Zwykłe klocki ferrodo premier i tarcze chyba ATE tyle że wieksze to wszystko.

 

Dobry hamulec powinien byc dobrany do stylu jazdy, opon, mocy samochodu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi mądre głowy, jaki zestaw klocki + tarcze kupić na przednią oś do SI 2.0 WRX MY02 ?

 

Planowałem zrobić to w wersji ekonomicznej czyli tarcze max po 300 pln za sztuke (ATE albo Brembo) + klocki ferrodo (fbd1433) cos kolo 250 pln.

 

Ale mam duże wątpliwości czy po paru mocniejszych hamowaniach tarcza nie zacznie bić a klocki nie wyparuja.

 

Jest jakiś złoty środek?

 

mam taki zestaw jak proponujesz.

 

jako, że mam wolnego ssaka, czyli osiągi nie urywają niczego to taki zestaw prawie mógłbym polecić do spokojnej drogowej jazdy.

a kilka hamowań z rzędu z 180 do 60 także spokojnie znoszą.

 

 

nie polecę go jednak, gdyż te klocki z tymi tarczami przeraźliwie piszczą podczas hamowania. powiedzmy, że zniósłbym to, gdyby to były jakieś klocki torowe i przy hamowaniu trzeba by było szukać gałek ocznych pod przednią szybą. tak jednak nie jest i moim zdaniem jest to znaczna wada takiego zestawu.

 

pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...