Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ,

Poczekajcie aż OBK będzie dostępny do jazd testowych. Nie rozumiem Waszego uporu co do większych/mocniejszych silników w MY15. Jeżdzę swoim 2.5 od tygodnia i nie narzekam. A muszę dodać że jest to mój pierwszy "małolitrażowy" samochód w US, po V6,R6, i V8.

Moc i duży silnik to nie wszystko ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam te parametry:

 

Diesel, przyspieszenie 9,7s - ceny od 150k - 180k PLN

2.5 benzyna, przyspieszenie 9,9s - ceny od 160k - 190k PLN,

Skrzynia automat oczywiście.

 

W czym one odbiegają od wyżej przeze mnnie napisanych?

 

Proszę dobrze zrozumieć intencję mojej krytyki. Od niedawna jestem posiadaczem Forestera i pomimo pewnych drobnych mankamentów spodobał mi się samochód marki Subaru. Planuję zmianę samochodu służbowego i naturalnym był zwrot ku Subaru. Ale niestety w porównaniu do obecnie użytkowanego Passata 2.0d 170KM, DSG, jazda OBK była bardzo rozczarowująca, pomimo zachywytów sprzedawcy nad super skrzynią lineartronic (starał się bardzo, ale chyba nigdy nie jechał DSG). A proszę zauważyć, że już VW-Audi zastępuje silnik 2.0d 170KM wersją 190KM, nie wspominając o topowej wersji bi-turbo 2.0d 240KM.

A tu Subaru wprowadza nowy model OBK i żadnego progresu w gamie silników.

Szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Znam te parametry: Diesel, przyspieszenie 9,7s - ceny od 150k - 180k PLN 2.5 benzyna, przyspieszenie 9,9s - ceny od 160k - 190k PLN, Skrzynia automat oczywiście.
Masz rację @@stefan12, faktycznie te parametry nie powalają. Moim zdaniem nadają się jako słabsze jednostki w ofercie natomiast jako jedyne czynią z auta samochód mało dynamiczny - (mam taki w postaci F2,0 n/a).

Myślałem o nowym OBK jako ewentualnym następcy obecnego Forka. Jeżeli oferta będzie wyglądała jak wyżej jedyną ciekawą propozycją Subaru w PL pozostanie FXT. Biorąc po uwagę, że stylistycznie (w środku i na zewnątrz) auta wyglądają (prawie) identycznie - nie wiem czy zdecydujemy się z żona na kupno. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie również jedyną obecnie alternatywą pozostawał FXT, ale są dwa poważne minusy - wnętrzę nadal bardzo odbiega od standardów aut niemieckich w podobnym przedziale cenowym, po drugie to spalanie. Moje średnie spalanie (średnia ze 100.000km) to 5,8l. W przypadku FXT będzie to o 3-4l więcej. A wierzę, że nowy 2.0d 190KM VW może spalać jeszcze mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dla mnie również jedyną obecnie alternatywą pozostawał FXT, ale są dwa poważne minusy - wnętrzę nadal bardzo odbiega od standardów aut niemieckich w podobnym przedziale cenowym

O których samochodach mówisz? Biorąc pod uwagę FXT. Bo jak ja robiłem przegląd rynku (lato br), to też byłem o tym przekonany. Jednak okazało się, że przy porównywalnej mocy, za podobnie wyposażone auto niemieckie, trzeba zapłacić 50 - 60 kPLN więcej

 

 

 

Moje średnie spalanie (średnia ze 100.000km) to 5,8l. W przypadku FXT będzie to o 3-4l więcej. A wierzę, że nowy 2.0d 190KM VW może spalać jeszcze mniej.

Jeździłem q5 z tym silnikiem. Nie ma w ogóle co porównywać do FXT. Jeśli już to do SBD, a tu w spalaniu nie będzie różnicy na niekorzyść Subaru. DO FXT możesz porównać 2.0 TSI, który wcale nie pali mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Subaru of America : 0-100 9.2s
Prawdopodobnie czas jest podany dla próby 0-60mph. Ponadto na US market jest wersja H6.  Ja natomiast uwazam, ze oferta w postaci jednostek o mocy 150-170HP to minimum w tym aucie, natomiast brak alternatywy dla osób które szukają auta bardziej dynamicznego (0-100km/h < 8,0s).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie również jedyną obecnie alternatywą pozostawał FXT, ale są dwa poważne minusy - wnętrzę nadal bardzo odbiega od standardów aut niemieckich w podobnym przedziale cenowym, po drugie to spalanie. Moje średnie spalanie (średnia ze 100.000km) to 5,8l. W przypadku FXT będzie to o 3-4l więcej. A wierzę, że nowy 2.0d 190KM VW może spalać jeszcze mniej.

 

Tylko, że koszt paliwa to nie wszystko. Osobiście jeździłem dieslem (innej marki) przez blisko 10 lat i jestem szczerze zmęczony tym typem silnika. Część moich spostrzeżeń jest zbieżna z tymi opisanymi przez autora tego artykułu http://www.wojdas.24x7.pl/oplacdiesel.html (i innych wpisów na dole jego strony odnośnie diesla).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zabieram głos w dyskusji z mojej perspekltywy, która oczywiście nie musi być zbieżna z perspektywą innych.

Moją perspektywą jest użytkowanie od nowego do 4 lat, przebieg do 160.000 km i diesel ze względu na koszty użytkowania, które w takich warunkach są niezaprzeczalnie niższe.

 

Z mojej perspektywy problemem jest:

 

1. Typowo japońska filozofia konfiguracji samochodów, sprzeczna jak to SIP nazwało - z konstrukcją z klocków Lego. Odnosi się to zarówno do wyposażenia i konfiguracji silników. U niemieckich konkurentów, praktycznie w każdym modelu, klient może dobierać z pośród wszystkich oferowanych silników i w większości przypadków łączyć ze skrzyniami automatycznymi. Podobnie z wyposażeniem - chcę nawigację, to dopłacam 3-5k zł lub więcej, choć i te kwoty to zdzierstwo, i ją mam, nie muszę zamawiać wersji "platinium" z całą resztą dodatków na których mi nie zależy.

Dla mnie idealnym samochodem spośród gamy Subaru byłby Legacy 2.0D ale w automacie, nie potrzebuje OBK, ale chcąc diesla w automacie jestem na niego skazany.

 

2. Osiągi silników - wyraźnie odstają od konkurencji, brak różnicowania poziomu mocy przy tym samym silniku (np. VW 2.0d - obecnie 150KM, 190KM i nawet 240KM). Ile to już lat silnik Subaru 2.0i ma 150KM i ani grama więcej? Czy 2.0d będzie również 10 czy i 15 lat miał 150KM? W 2004r. 150KM z silnika 2.0i to było coś i przyspieszenie 10s, również, ale w 2014r to już trochę żenada, zwłaszcza jeśli kosztuje to ponad 100k zł.

 

3. Proszę wziąć pod uwagę, że klient, który wydaje 150-160k zł i ma już doświadczenie z autami konkurencji o podobnej cenie, nie zrezygnuje z posiadania automatu, jeśli już nim jeździł. I nawet super trakcja Subaru nie zrekompensuje faktu, że będzie zmuszony do bezsensownego wciskania sprzęgła i mieszania lewarkiem dziesiątki tysięcy razy. Tak więc automat musi być dostępny do wszystkich silników. Ale również musi być to skrzynia, która będzie w stanie jakoś konkurować z niemiecką flotą. Niestety lineartronic Subaru w porównaniu do DSG VW-Audi, czy automatów BMW to inna liga. Te różnice można by doskonale zaprezentować, gdyby w testach porównawczych w prasie motoryzacyjnej, również mierzono przyspieszenia tzw, elastyczności czyli 60-100km/h i 80-120km/h dla automatów. Tego się nie robi, ze względu na automatyczną redukcję i różne biegi, które skrzynia włączy. Ale to bzdura, mnie nie interesuje jaki bieg skrzynia wbije przy kick-downie, ja chcę mieć maksymalnie szybkie odejście przy wyprzedzaniu i takie dane powinny być mierzone i publikowane.

Własnie na jeździe testowej OBK zwróciłem uwage na dramatyczne różnicę w przyspieszaniu 60-100 km/h pomiędzy Subaru a Passatem przy pedale w podłodze.

Edytowane przez stefan12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@stefan12, Dostałbyś ode mnie zieloną za pierwsze 2 punkty :), niestety z trzecim się nie zgadzam ;)

Po pierwsze znam wiele osób, które zrezygnowały z automatów po wielu latach jazdy, znam również sporo takich, dla których to rybka. Po drugie, porównujesz lineatronic do dsg pisząc, że to inna liga. I muszę się z tym zgodzić. Z tym, że z mojego punktu widzenia - wyższa. A jak wiesz, użytkuję i jedno, i dwie drugie ;)  Nie wypowiadam się co do skrzyni w BMW, bo za mało miałem z tym do czynienia.

A wszelkie testy, zwłaszcza w niemieckiej prasie są raczej papką marketingową a nie obiektywnymi opracowaniami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższa/niższa to kwestia retoryki, którą niejako narzuciłeś :)

DSG ma doskonałą prasę (wiadomo dlaczego), ale w życiu tak wspaniałe już nie jest. Wiele spraw zostało opisane w równoległym wątku (SKoda lepsza ...), więc nie będę się powtarzał. Natomiast mi (i nie tylko mi) bardzo nie pasuje inna cecha dsg, której jest pozbawiony lineatronic. DSG to skrzynia mechaniczna ze zautomatyzowaną zmianą. Pociąga to za sobą konieczność zupełnego wysprzęglania w określonych sytuacjach. Ponowne zesprzęglenie nie następuje natychmiast, ale po czasie - co gorsza, nie jest on stały. Czasem jest to 0,3 a czasem 1 sek. W związku z tym w pewnych momentach dochodzi do regularnego "strzału ze sprzęgła", do tego strzał ten wcale nie jest przez Ciebie planowany ani pożądany. Jedną z takich sytuacji jest np próba dynamicznego ruszenia, kiedy oczekujesz na lukę, żeby wskoczyć w sznur samochodów. Albo ruszysz powoli (puścisz hamulec, poczekasz na zesprzęglenie i dopiero w palnik), albo ruszysz z piskiem. Podobny układ masz dojeżdżając do np skrzyżowania,  gdzie toczysz się z prędkością "prawie zero" z nogą na hamulcu i nagle chcesz odjechać. Dynamiczne danie gazu powoduje ten sam efekt. Jest oczywiście jeszcze wiele drogowych sytuacji, gdzie dsg potrafi zachować się nieco nieprzewidywalnie, wymieniłem dwie najczęstsze.  Sprawy te są nieco mniej dokuczliwe w dsg6, ale w dsg7 to zupełna porażka ;)

W lineatronicu, jak w pełnym automacie napęd jest spięty cały czas, więc takich niespodzianek nie robi :)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem tych "strzałów" przy ruszaniu, może dlatego że mam hill holder i na skrzyżowaniu nie trzymam nogi na hamulcu, poza tym 1s zwłoki - tego nigdy nie doświadczyłem. Myślę, że opisywane sytuację są raczej rzadkie w eksploatacji, a właśnie przy potrzebie dynamicznego ruszenia dsg się sprawdza lepiej, bo nie ma zwłoki na sprzęgle hydrokinetycznym jakie występują w tradycyjnych automatach.

Ja najczęściej potrzebuje szybkiej reakcji skrzyni jak chcę zmienić pas i wbić się w lukę przed nadjeżdżającym z tyłu samochodem, Wtedy dsg zapewnia to doskonale. 

Pewnie byłbym zadowolony z lineartronica z FXT, przy dużych mocach i momentach jego mankamenty znikają. Ale FXT pije sporo, no i poza tym tylko FXT ma ten silnik - kolejny mankament oferty Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem Ci że doświadczyłem tego co pisze @@sjak już nie raz, eksploatując samochód na dystansie zaledwie 30 tys km. Zwłoki momentami są dość spore. Mogę dodać choćby przykład wyprzedzając samochód i już hamując żeby wbić się w lukę miedzy dwa kiedy ten przed nagle stwierdza że zacznie hamować i jedynym wyjściem jest wyprzedzić jeszcze go albo nawet jakiś jeszcze samochód. Jak widzisz dość szybko nadjeżdżajacy samochód z przeciwka to masz wrażenie że trwa to wieczność.

I tak samo na niewiele zdaje się DSG jak skrzynia wiecznie dąży do uzyskania jak najwyższego biegu i kiedy chcesz nagle szybko wyprzedzić, to nagle  okazuje się niemożliwe, bo skrzynia redukuje o 2 biegi i na nic ci to drugie sprzęgło.

Mi np bardziej odpowiada charakterystyka skrzyni w OBK 3.6, ale tym od 2009, bo ta we wcześniejszej generacji była dla mnie zupełną porażką i nie umiałem tym jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale porównujmy jabłka z jabłkami. To pomyśl jaby wyglądało takie wyprzedzanie jadąc SBD z lineartronic, a nie 3.6 lub FXT 240KM. Co z tego, że lineartronic by nie szarpnął, lub by trochę nie zgłupiał gdy nagle hamujesz i zaraz po tym cegła w podłogę, jeśli wcale byś nie podjął się wyprzedzania albo na wyprzedzenie tego drugiego samochodu nie miałbyś już czasu.

Przed DSG jeżdziłem klasycznymi automatami 6 biegowym Aisin z Opla, ZF 4 biegowy w Jaguarze (trudno porównywać jego pracę, jak piec do którego był podłączony miał 300KM), czy też MB 4 biegowy z 300D trubo i 3+1 biegowy z X-Traila.

IMO - DSG przewyższa każdy z nich, Jaguara trudno ocenić, bo zapas mocy i momentu był ogromny i skrzynia nie musiała się wysilać. Cała reszta to silniki o mocach 150KM i dopiero przy podobnym poziomie mocy można porównać jaki wpływ ma konstrukcja skrzyni na osiągi samochodu.

Dodam, że na test-drive jechałem Outlanderem 2.4i z CVT i to również bardzo kiepsko miało się do DSG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz... czytam i odnosze wrazenie ze niektorzy nie akceptuja faktow zycia na temat marki Subaru, tylko nie wiem dlaczego... FHI to maly producent aut, ktory najwieksze sukcesy i dochody odnosi w USA, gdzie rynek ma w nosie wszystkie opcje silnikowe oferowane przez niemieckich producentow, i jak popatrzycie to gama silnikowa BMW, Mercedesa, czy Audi lub VW jest znacznie bardziej uboga w US.  FHI nie moze sobie pozwolic na rozne opcje silnikowe, bo dla nich straty sa bardziej dotkliwe niz dla VAG.  Z drugiej strony, sukcesy na rynku US powoduja ze FHI zainwestowalo troche w 2015 OBK i jest to najbardziej dopracowany rocznik tego modelu od poczatku produkcji, jak dla FHI to przelom i sukces.  Jak dla mnie wersja 2.5 powinna byc adekwatna do normalnej jazdy, wiem ze moj 2007 OBK 2.5 to nie jakas rakieta, ale jezdzic sie da bez problemu.  Osobiscie jednak bede bral wersje silnikowa 3.6 poniewaz przy zaladowanym aucie, w gorach, 2.5i jednak jest troszke za slaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przed DSG jeżdziłem klasycznymi automatami 6 biegowym Aisin z Opla, ZF 4 biegowy w Jaguarze (trudno porównywać jego pracę, jak piec do którego był podłączony miał 300KM), czy też MB 4 biegowy z 300D trubo i 3+1 biegowy z X-Traila. IMO - DSG przewyższa każdy z nich

Gustibus non disputantum - ja wolałbym każdy z wymienionych, tylko nie dsg. Kupując Superba dsg omijałem z daleka - wolałem manual. ALe oczywiście to moje zdanie, dobrze, że są różne rozwiązania na rynku więc trafiają w różne potrzeby. Ale nie ferujmy wyroków, że jedno jest lata świetlne przed całą resztą. Jest po prostu inne. Dla Ciebie najlepsze, dla mnie najgorsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eryk nie podzielam twojego zdania.

Dla kogo FHI skonstruowało od zera silnik diesla, jak nie dla nonUSA rynku - głównie Europy?

A skoro inwestuje się tyle kasy w taki projekt, potem łączy ten silnik z lineartronic, po czym oferuje się taki zestaw w jednym tylko modelu, to jest to trochę niezrozumiałe.

Poza tym sam piszesz, że kupisz OBK 3.6 - niestety my takiego wyboru mieć nie będziemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eryk nie podzielam twojego zdania.

Dla kogo FHI skonstruowało od zera silnik diesla, jak nie dla nonUSA rynku - głównie Europy?

A skoro inwestuje się tyle kasy w taki projekt, potem łączy ten silnik z lineartronic, po czym oferuje się taki zestaw w jednym tylko modelu, to jest to trochę niezrozumiałe.

Poza tym sam piszesz, że kupisz OBK 3.6 - niestety my takiego wyboru mieć nie będziemy.

No wlasnie taki brak zdecydowanego podejscia do rynku Europejskiego jest dla mnie dowodem na to ze FHI bardzo ostroznie i nie ufnie podchodzi do tego rynku zbytu.  Wiadomo ze w EU ropniaki rzadza, wiec wyprodukowali silniki wysokoprzezne by zobaczyc jak pojda... Brak silnika 3.6 w EU to dla mnie jest spowodowane tym ze takie silniki slabo sie w EU sprzedaja, i OBK z silnikiem 2.0 DIT, lub 2.5 DIT byly by tu optymalne, ale to sa koszty ktorych FHI nie chce poniesc w tej chwili... jak bedzie w przyszloscli?  Podejrzewam ze lepiej bo FHI jest zawsze troche opoznione...

 

Poza tym rozmiary FHI wzgledem VAG to nie moje zdanie tylko rzeczywistosc, tak samo jak i udzial na rynku EU.  Prawa ekonomi sa dosc nieublagane, i trzeba sie z tym pogodzic.

Edytowane przez Eryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dla kogo FHI skonstruowało od zera silnik diesla, jak nie dla nonUSA rynku - głównie Europy?
No tak. FHI zainwestowało w silnik, ale żeby sprzedaż nie była zbyt wysoka obdarzono go mocą 150HP i montując do tak dużych i ciężkich aut jak Legac, Outback czy Forester.

Sprzedaż nie jest wysoka, wiec FHI nie wstawi 2.0DIT i sprzedaż jeszcze spadnie. Trudno tę logikę zrozumieć.

Poza tym przez tę jednostke Subaru spadło w rankingach niezawodności. Zanim pojawił się SBD Subaru zasze było na szczycie listy, najczęściej przed Hondą, czy Porsche.


 

 

A skoro inwestuje się tyle kasy w taki projekt, potem łączy ten silnik z lineartronic, po czym oferuje się taki zestaw w jednym tylko modelu, to jest to trochę niezrozumiałe.
Tego chyba nikt nie rozumie. Zwłaszcza wobec problemów ze sprzęgłem, gdy automat byłby na to panaceum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eryk - oczywiście FHI to nie VAG, ale tym bardziej trzeba czymś walczyć z prawie monopolistą. Tym bardziej, że udział napędu quatro w sprzedaży Audi rośnie i tak naprawdę to co Subaru miało unikalnego do zaoferowania powoli i u konkurencji staje się standardem, albo przynajmniej bardzo dostępną opcją.

A brak mocniejszego silnika w OBK w Europie wprost wpycha potencjalnych klientów w ręce konkurencji.

 

@mechanik 100% zgodności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@stefan12, Mam wrażenie że nie do końca wiesz jak jest skonstruowana i na jakiej zasadzie działa skrzynia CVT ..

Poza tym nie każdy kupuje samochód patrząc tylko na ilość KM i NM - większości zwykłych użytkowników wystarczy 150-180KM  i ok 300NM ..

Wystarcza to do sprawnego poruszania się samochodem, bez specjalnych dramatów. Widać że spora część forum lubi samochody dynamiczne i szybkie stąd tyle dyskusji ale pamiętajcie że takich ludzi jak my jest może 30% reszta nie będzie narzekała na to że przy kikck down'ie nie poczuje uderzenia pociągu towarowego w plecy.. i nie będzie miała pojęcia o tym że fotele słabo trzymają na boki dlatego Subaru wypośrodkowuje jednostki ze względu na ich ograniczoną ilość a VAG pakuje do Octavii silniki 1,4 ....a do wcześniejszych nawet nie doładowane 1,6 które paliły po 13L ...
"normalny uzytkownik" kupi 2.0 i 150KM i mu wystarczy i to samo kupi w Octavii z inną pojemnością.

Jeśli chodzi o porównywanie samochodów Niemieckich z Subaru to tutaj porównał bym bardziej Niemieckie do Japońskich ...:)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...