Skocz do zawartości

Charakterystyka SBD


Bolek303

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ceny wyższe niz w ASO wiec moga zostać.... :)

 

No chyba nie tak do końca :mrgreen:

ten zestaw w ASO kosztuje dokładnie 7 322,89 PLN brutto ;)

post-766-0-29180300-1393526259_thumb.jpg

 

Ale nie w tym rzecz , taka mała sugestia z mojej strony , abyście zawsze poprosili przy przyglądzie o rozciecie filtra oleju , to naprawde wiele mówi , i może uchronić przed grubą i kosztowną awarią .

Jak ktoś mądrze podejdzie do tematu , to można zapopiedz awari poprzez wymianę panewek ( nawet bez wału jak w poczatkowej fazie ) do tego nowa dwumasa jak Andrzej dobrze prawi i problem z głowy za kilka tysiecy złotych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś mądrze podejdzie do tematu , to można zapopiedz awari poprzez wymianę panewek ( nawet bez wału jak w poczatkowej fazie ) do tego nowa dwumasa jak Andrzej dobrze prawi i problem z głowy za kilka tysiecy złotych :)

 

czyli jednak jest to silnik specjalnej troski, szkoda że w ASO nie udzielają takich informacji, jesli tak jest to czy taka wymiana wału panewek nie powinna odbyć się w ramach akcji serwisowej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak jest to silnik specjalnej troski, szkoda że w ASO nie udzielają takich informacji, jesli tak jest to czy taka wymiana wału panewek nie powinna odbyć się w ramach akcji serwisowej ?

co ma "bijaca" dwumasa która w niektórych przypadkach może uszkodzic panewkę ale nie musi do akcji serwisowej.....

ps. pamietam , ze Pan wymieniał dwumase na jakaś używkę....chyba , że pomylilem osoby.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma "bijaca" dwumasa która w niektórych przypadkach może uszkodzic panewkę ale nie musi do akcji serwisowej..... ps. pamietam , ze Pan wymieniał dwumase na jakaś używkę....chyba , że pomylilem osoby.... ;)

 

no ja tak zrozumiałem że dwumasę i panewki/wał przy pewnych przebiegach dobrze jest wymienic profilaktycznie mimo że nie dają żadnych objawów -producent tego nie przewidywał ani nie przewiduje, więc może wraz z upływem czasu powinien zweryfikowac swoja wiedzę i propnowac taka profilaktykę na przegladach - to czyj koszt to już inna sprawa. Ja do tej pory mialem do czynienia z samochdoami w których wymienia sie części zużyte lub zepsute stąd moje zdziwienie. Ale dziekuje Carfitowi bo pewnie wie co mówi, ja raczej takiej profilaktyki nie zastosuje bo nie bede inwestował w samochód który mam nadzieje lada dzień sprzedam.

 

 

co do dwumasy to mnie Pan pomylił, bo ja nie zmieniałem ani dwumasy ani sprzęgła -jakby zalecili w ASO to pewnie byłby już po wymianie, ale przy kolejnych przeglądach zawsze było wszystko OK, wiec zawierzam mechanikom bo ja nawet swoich rowerów sam nie serwisuje

 

i pytanie do Carfita - czy po takiej wymianie jest jakaś gwarancja u Ciebie na te elementy ?

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Carfit w końcu coś konkretnego napisał :) przynajmniej wiemy jakie są przyczyny uszkodzenia wałów i jak można cokolwiek sprawdzić bez rozpoławiania silnika :D

Swoją drogą ciekawe czy to kwestia materiału z jakiego wykonana jest panewka czy kwestia ciulowatej konstrukcji bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma "bijaca" dwumasa która w niektórych przypadkach może uszkodzic panewkę ale nie musi do akcji serwisowej..... ps. pamietam , ze Pan wymieniał dwumase na jakaś używkę....chyba , że pomylilem osoby.... ;)

 

no ja tak zrozumiałem że dwumasę i panewki/wał przy pewnych przebiegach dobrze jest wymienic profilaktycznie mimo że nie dają żadnych objawów -producent tego nie przewidywał ani nie przewiduje, więc może wraz z upływem czasu powinien zweryfikowac swoja wiedzę i propnowac taka profilaktykę na przegladach - to czyj koszt to już inna sprawa. Ja do tej pory mialem do czynienia z samochdoami w których wymienia sie części zużyte lub zepsute stąd moje zdziwienie. Ale dziekuje Carfitowi bo pewnie wie co mówi, ja raczej takiej profilaktyki nie zastosuje bo nie bede inwestował w samochód który mam nadzieje lada dzień sprzedam.

 

 

co do dwumasy to mnie Pan pomylił, bo ja nie zmieniałem ani dwumasy ani sprzęgła -jakby zalecili w ASO to pewnie byłby już po wymianie, ale przy kolejnych przeglądach zawsze było wszystko OK, wiec zawierzam mechanikom bo ja nawet swoich rowerów sam nie serwisuje

 

i pytanie do Carfita - czy po takiej wymianie jest jakaś gwarancja u Ciebie na te elementy ?

 

Wyobrażasz sobie co by się zaczęło dziać gdyby FHI przyznało się do takiego błędu i zaleciło wymianę tych elementów w silnikach SBD? podejrzewam, że Subaru poszło by z torbami... przytoczę tu taką historie, jest taka firma która dawno, daawno temu miała problem z jednym z modeli swoich samochodów, w owym samochodzie blokowała się samoczynnie kierownica czy coś tam pękało (już nie pamiętam dokładnie) co w następstwie spowodowało śmierć kilkunastu osób, do dzisiaj nikt oficjalnie nie przyznał się do tego, iż był to błąd konstrukcyjny, a był co udowodniono przez przeprowadzenie kilku niezależnych badań, owa firma doszła do wniosku iż woli wypłacać odszkodowania w przypadku pozwów niż dopuścić do akcji serwisowej która by wyeliminowała usterkę... tak było po prostu taniej. Przykre i brutalne ale prawdziwe. Wnioski wyciągnij sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy po takiej wymianie jest jakaś gwarancja u Ciebie na te elementy ?

 

przepraszam , ale pozwól że na forum SIP taka informacja jest raczej nie na miejscu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam , ale pozwól że na forum SIP taka informacja jest raczej nie na miejscu ;)

 

nie ma sprawy tak mi sie odruchowo wyrwało -wiem gdzie pytać w razie czego ;)

 

j. Przykre i brutalne ale prawdziwe. Wnioski wyciągnij sam.

 

no faktycznie przykre i brutalne, wnioski wyciągnę mam nadzieje przy zakupie następnego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że i tak czy tak sytuacja się wyklaruje. Coraz więcej SBD z 2008 przekracza magiczne 100 tys. Jeżeli sysytemowo SBD będzie padać czy to jak muchy czy pszczoły trudno będzie odbudować zaufanie tych którzy je stracą a pewnie będą chcieli kupić nowe samochody, a nowi nabywcy ..... zobaczymy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dwumasy to mnie Pan pomylił, bo ja nie zmieniałem ani dwumasy ani sprzęgła -jakby zalecili w ASO to pewnie byłby już po wymianie, ale przy kolejnych przeglądach zawsze było wszystko OK, wiec zawierzam mechanikom bo ja nawet swoich rowerów sam nie serwisuje

 

przepraszam , prawdopodobnie pomylilem osoby.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje przebiegi to około 30k rocznie w cyklu totalnie mieszanym.

Dieslem zaoszczędzisz na paliwie dajmy na to 3 litry na 100km, czyli 900 na 30k co daje pi * oko 900*6 = 5400 PLN. Koszty przeglądów masz na stronie subaru.pl. Do tego dochodzi to co niespodziewane i tutaj masz niewiadomą.

Teoretycznie jak SBD nie klęknie przez 3 lata to później jesteś na plusie, Zakładam, że koszt to 30 z czego 15 pokryje SIP :) Tzn. wtedy już auto będzie miało 160 kkm więc nie wiem jak z tym dzieleniem się kosztami.

Auto stoi w ASO i było sprawdzane przed przyjęciem w komis. Z tym, że nie wiem w jakim stopniu sprawdzane.

Silnika na pewno nie rozbierali. :) Jak nie jesteś pewien to sam zamów sprawdzenie. Zapłacisz parę stówek ale będziesz pewnie trochę bardziej spokojny.

 

Co do benzynki, 2.0 i 2.5 wolnossące patrząc po danych katalogowych wypadają duużo słabiej niż SBD. A co do alternatywy to wolałbym chyba bardziej WRX-a niż H6. Tylko zastanawia mnie też, którym(WRX czy H6) da się wiecej zaoszczędzić spokojną jazdą. Co do wersji WRXa to jeszcze nie zgłębiałem tematu. Intuicja podpowiada że 2.0 turbo spali mniej niż 2.5 turbo, mimo iż moc podobna. Ale to są domysły póki co..

Silniku turbo Subaru też nie są okazami trwałości. 2.0 turbo jest w sumie mniej kłopotliwy bo tam głównie panewki, ale weź pod uwagę, że 2.0 turbo (nie licząc obecnego Forka XT) od dawna nie robili więc auta zazwyczaj są zmęczone. W 2.5 turbo sprawa UPG, smoka i też nie ma długowiecznych rozwiązań. Poza tym to są auta które dają mega przyjemność z jazdy więc trudno oczekiwać, że poprzedni właściciel(e) z niej nie korzystali.

H6 byłoby bezpieczniejszą opcją. Masz tutaj na forum nawet wystawionego jednego 3.0R. Spalanie turbo czy H6 w sumie podobne.

 

W ogóle to Subaru chcesz bo lubisz markę czy stricte parametry auta? Jeśli to drugie to naprawdę jak chcesz trzymać budżet to rozważ coś z VAGa ( A4 czy A6 quattro np.).

Ewentualnie w kontekście SBD rozważ kupno z padniętym silnikiem. Trochę więcej zachodu bo trzeba znaleźć, oszacować koszty itp. ale wiesz na czym stoisz.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie chce sobie wyobrażać co czują właściciele legancy i obk z 2008 roku :D

Jako właściciel legacy z 2008r czuję się znakomicie ale dziękuję za troskę. :)

 

Myślę, że i tak czy tak sytuacja się wyklaruje. Coraz więcej SBD z 2008 przekracza magiczne 100 tys. Jeżeli sysytemowo SBD będzie padać czy to jak muchy czy pszczoły trudno będzie odbudować zaufanie tych którzy je stracą a pewnie będą chcieli kupić nowe samochody, a nowi nabywcy ..... zobaczymy ?

Myślę że coraz więcej SBD z 2008r dobija do 200 kkm. Kupując diesla powinno się zakładać przebiegi >30kkm. A 6x30 to 180.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie przegląd, ale w ASO sam olej + filtr to koszt +/-500zł, i

 

 

wystarczy trochę chęci i "głowy" a wychodzi połowę tej kwoty.

 

Napisany Wczoraj, 22:25 Zobacz postslavok, o 27 luty 2014 - 17:16, powiedział: Nawet nie chce sobie wyobrażać co czują właściciele legancy i obk z 2008 roku :D Jako właściciel legacy z 2008r czuję się znakomicie ale dziękuję za troskę. :)

 

 

i bardzo słusznie :)

 

o dzisiaj nikt oficjalnie nie przyznał się do tego, iż był to błąd konstrukcyjny, a był co udowodniono przez przeprowadzenie kilku niezależnych badań,

 

 

będę wdzięczy za link lub wyniki tych badań. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niw piszemy i checiach i głowie tylko o prostej drodze, wszystko można obejść czy załatwić taniej przez kombinowanie, czy to przez znajomych w serwisach czy przez rabaty czy po prostu zmieniając olej po za aso, tylko nie o tym tu mowa a o reakcji potencjalnych klientów na tak "ciekawa" ofertę na samochód który jak by nie było ma być tani w użytkowaniu, to diesel a nie sti...

 

Co do materiałów poszukam jak będę miał chwile czasu, ja oglądałem o tym dokument w tv.

 

@xperia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko o prostej drodze

 

kupujesz olej zgodny ze specyfikacją z książki, jedziesz do ASO i wymieniasz. Prościej się nie da.

 

Co do materiałów poszukam jak będę miał chwile czasu, ja oglądałem o tym dokument w tv.

 

Mam nadzieje, że nie będzie to pseudo program Pana Balkana na temat rzekomo wadliwych sprzęgieł w SBD.

W każdym razie szkoda Twojego czasu. Wątpię żebyś znalazł coś wiarygodnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w subaru ale w mitsu jak tak chciałem zrobić to mi powiedzieli, owszem może pan tak zrobić ale wtedy wymiana nie jest darmowa tylko kosztuje 300zl.

 

@xperia

 

 

 

Tak był to program na caron network i nakrecili go ludzie z urojeniami z zakładu psychiatrycznego.... Czyżbym trafił na typowego psychofana marki? Bo nie bardzo rozumiem dlaczego się tak uczepiles moich postów.

 

@xperia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śmiałbym się czepiać a psychofanem marki nie jestem.

Walka ze stereotypami to moje hobby :)

 

A tak na poważnie. W ASO Subaru się nie czepiają także masz problem z głowy :)

Odnośnie programów TV moja wiara w ich rzetelność legła w gruzach jak Panowie "dziennikarze/testerzy" próbowali wyciągnąć płytę z nawigacji w OBK za pomocą klucza od zamka do drzwi bo inaczej nie potrafili. W drugiej odsłonie zebrali 4 Panów użytkowników SBD ze spalonymi sprzęgłami a jeden z nich narzekał, że sprzęgło musiało być wadliwe bo padło po kilkukrotnym wyciągnięciu łodzi z wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, to w Aso subaru zmieniają olej za frajer? Mogę podjechać z własnym olejem i mi go zmienia za friko wbijajac pieczęć do książki?

 

Co do tego przykładu z programem, ta sytuacja miała miejsce kilkadziesiad lat temu. Poszukam jak będę przy komputerze. Sprzęgło jak sprzęgło, wadliwe może nie jest, jest slabawe na masę forka i tyle, jak się jeździ na pół sprzęgła to łatwo je zabić.

 

@xperia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugiej odsłonie zebrali 4 Panów użytkowników SBD ze spalonymi sprzęgłami a jeden z nich narzekał, że sprzęgło musiało być wadliwe bo padło po kilkukrotnym wyciągnięciu łodzi z wody.

 

temu Panu co" wyciągał łódz z wody"...nie padło sprzęgło :) ,po programie przejechał ze 100 tyś a uczestniczył w nim...tak sobie , na wszelki wypadek :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temu Panu co" wyciągał łódz z wody"...nie padło sprzęgło :)

 

sprawę " wyciągania łódki z wody" pamiętam z forum ale to chyba innych przypadek :)

 

Ostatnio zrobiłem 500km L SBD My08 z przebiegiem 150k km. Nowe sprzęgło i jednokrotne czyszczenie wtryskiwaczy w MTS. SBD pracował płynie i cicho.

Skrzynia 5MT ma inną charakterystykę ale można się przyzwyczaić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...