Skocz do zawartości

Bolek303

Nowy
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P

Osiągnięcia Bolek303

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Bolek303

    Charakterystyka SBD

    Moje przebiegi to około 30k rocznie w cyklu totalnie mieszanym. SBD jeździłem, konkretna sztuką którą wkleiłem w pierwszym poście. Auto stoi w ASO i było sprawdzane przed przyjęciem w komis. Z tym, że nie wiem w jakim stopniu sprawdzane. Sprzęgło nie było wymieniane. Co do benzynki, 2.0 i 2.5 wolnossące patrząc po danych katalogowych wypadają duużo słabiej niż SBD. A co do alternatywy to wolałbym chyba bardziej WRX-a niż H6. Tylko zastanawia mnie też, którym(WRX czy H6) da się wiecej zaoszczędzić spokojną jazdą. Co do wersji WRXa to jeszcze nie zgłębiałem tematu. Intuicja podpowiada że 2.0 turbo spali mniej niż 2.5 turbo, mimo iż moc podobna. Ale to są domysły póki co..
  2. Bolek303

    Charakterystyka SBD

    A jaka jest prawda w takim razie? Jakie jest prawdopodobieństwo awarii w momencie gdy kupuję samochód z 2008 roku z przebiegiem 100k km i chcę zrobić drugie tyle? Nie mówię tutaj o losowych usterkach typu zawieszenie, hamulce etc. Pytam o newralgiczne elementy silnika. Pomijając nawet sprzęgło..
  3. Bolek303

    Charakterystyka SBD

    Nazwa tematu, tzn charakterystyka SBD dotyczyła głównie falowania obrotów na początku oraz charakterystycznego klekotu na wolnych obrotach i zimnym silniku. Reszta kwestii tzn. sprzęgło i wał korobwy pojawiły się w trakcie dyskusji. A co do tej paranoi, chyab właśnie jej doświadczam. Nawet nie zdążyłem samochodu kupić a już się boję go wkręcać na wyższe obroty albo jeździć gdzieś dalej. A po prawdzie idąc nie mam zielonego pojęcia czy moje obawy maja sensowe uzasadnienie. Co do sprzęgła, ono jest chyba bardziej zależne od kierowcy. I to czy ono padnie czy nie padnie to zależy ode mnie. A co do ukręcania wału przy stałej prędkości to już inna historia. Aczkolwiek nie wierzę żeby znaczny procent samochodów uległ tej awarii. Wiadomo że mówi się o egzemplarzach, które uległy awarii bo jest o czym mówić. Nawet jak jest ich kilka to i tak stanowią przewagę nad bezawaryjnymi bo o tych drugich sie zwyczajniena forum nie pisze bo chyba nie ma o czym, skoro sie nie psują
  4. Bolek303

    Charakterystyka SBD

    No właśnie jestem, dlatego zapytałem czy warto wymienić korbowody zanim zdążą rozwalić połowę silnika i ile ewentualnie by takie coś kosztowało,
  5. Bolek303

    Charakterystyka SBD

    Akumulator mógł być słaby. To bardzo prawdopodobna opcja. Samochód stoi od grudnia w komisie salonowym. Więc mógł troche akumulator podupaść, zwłaszcza że samochód nie był jeżdżony tyle czasu.
  6. Bolek303

    Charakterystyka SBD

    Tutaj było akurat na zimnym. I trwało to około 1-2 minut. Czy w granicy rozsądku- hmm, ja bym powiedział że tak, bo oborty falowały w tym samym zakresie z ta samą częstotliwością. I bez niepokojących dźwięków.. Mam jeszcze pytanie troche z innej beczki. Czy warto zainwestować od razu w wymiane korbowodu w celu zabezpieczenia przed jego pęknięciem? Bo wiem, że bywają tutaj na forum takie przypadki, a wolałbym uniknąć takiej awarii.
  7. Bolek303

    Charakterystyka SBD

    Pan w salonie usprawiedliwiał to synchronizacją(dostrajaniem) wtrysków. Dlatego też wolałem spytać tutaj czy w przyrodzie wystepuje wogóle takie zjawisko. Trzeba będzie w takim razie porozglądać się za innymi ogłoszeniami.
  8. Bolek303

    Charakterystyka SBD

    Z tym że falowanie było tylko na zimnym silniku po pierwszej odpałce po miesiącu stania samochodu. I było w granicach 100 obrotów, więc sam nie wiem. A co do klekotu to wiem jak klekocze D4D bo rodzice takim jeżdżą. W SBD ten dźwięk był trochę "twardszy", ale tez szybciej ustąpił. A sa jakieś potwierdzone informacje na temat żywoyności SBD? Bo naczytałem się że potrafią paść po 150-200k km i nie wiem jak na to patrzeć..
  9. Bolek303

    Charakterystyka SBD

    Niestety chyba jestem skazany na diesla. Na zatankowanie i utrzymanie h6 mnie nie stać. Z tego co widziałem w katalogu osiągi 2.0 benzyny sa niedużo lepsze od mojej corolli 1.3 z 97 roku. A co do 2.5 benzyny to jeszcze nie mam zdania . Chyba że mógłby ktoś podpowiedzieć jak wyglada porównanie tych silników pod względem osiągów i spalania. Bo co do żywotności to zakładam że jednak benzynka ma przewagę
  10. Bolek303

    Charakterystyka SBD

    Witam Planuję zakup http://otomoto.pl/subaru-legacy-2-0d-ra-C31614241.html . Kilka dni temu osobiście oglądałem auto. Po odpaleniu silnika przez około 2 minuty falowały wolne obroty. Jak powiedział pan z salonu w którym stoi samochód jest to spowodowane dostrajaniem wtrysków bo auto nie było odpalane przez dłuższy czas tzn około miesiąca(przy codziennej jeździe podobno nie występuje to zjawisko). Podczas jazdy próbnej przy jeszcze zimnym silniku na obrotach 1000-1300 słychać było charakterystyczny klekot, który podobno jest normalny dla tego silnika. Padło też sformułowaie "krótki wtrysk" jako powód tego typu dźwięków na zimnym silniku. Dodam, że po zakończonej jeździe silnik pracował równo i bez niepokojących odgłosów. Ile jest prawdy w tym co usłyszałem od pana z salonu i czy powinienem sobie odpuścić mój plan zakupu Subaru z silnikiem diesla? Pozdrawiam, Paweł
×
×
  • Dodaj nową pozycję...