RoadRunner Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Nie jestem pewien czy istnieje sposób na "poprawę" tego silnika poprzez profilaktyczną wymianę czegoś tak jak np. było z panewkami w 2.0 turbo. Moim zdaniem w Twoim przypadku 2.0 SOHC byłby najlepszym rozwiązaniem o ile chcesz Subaru bo lubisz markę. Ale to Ty wiesz ile jeździsz rocznie czy miasto czy trasa, jaki budżet więc sam musisz zadecydować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 No właśnie jestem, dlatego zapytałem czy warto wymienić korbowody zanim zdążą rozwalić połowę silnika i ile ewentualnie by takie coś kosztowało, A co ma dać wymiana korbowodów? Bo coś mi umknęło chyba. Chyba,że chodzi o profilaktyczną wymianę wału korbowego? To jeszcze panewki,dwumasa,sprzęgło,komplet uszczelek i mamy całkiem spory rachunek do zapłaty.Pytanie tylko czy wykluczyliśmy wszelkie awarie w 100%? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 carsport.pl/zestaw-naprawczy-silnika-2-0-diesel.html prosze, do tego jeszcze: carsport.pl/kompletne-sprzeglo-sachs-do-diesla-z-kolem.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 (edytowane) No to już mamy dyszkę wydaną.Robocizna przy tych robótkach,to też słuszna kwota będzie. Ponawiam pytanie.Czy będziemy mieli 100% pewności uniknięcia awarii silnika? Edytowane 25 Lutego 2014 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 No to już mamy dyszkę wydaną.Robocizna przy tych robótkach,to też słuszna kwota będzie. Ponawiam pytanie.Czy będziemy mieli 100% pewności uniknięcia awarii silnika? Pewności nie, ale gwarancję na jakiś czas tak BTW: Adminowi może się nie spodobać coś spoza SIP więc może linki warto usunąć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 BTW: Adminowi może się nie spodobać coś spoza SIP więc może linki warto usunąć . Ceny wyższe niz w ASO wiec moga zostać.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Ale i tak pozwalają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Ale i tak pozwalają Raczej nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Ale i tak pozwalają Raczej nie. Na co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Ale i tak pozwalają Raczej nie. Na co ? A skąd mam wiedzieć?Posta se chciałem nabić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 BTW: Adminowi może się nie spodobać coś spoza SIP więc może linki warto usunąć . Ceny wyższe niz w ASO wiec moga zostać.... Powoli staje się Pan wzorem w unikaniu odpowiedzi na niewygodne pytania + zawsze przy okazji można komuś wbić szpileczkę (vide Carfit) i jeszcze promować swoje ASO. PR pierwszorzędny. Ad rem, w silnikach 2008 - maj 2010, nic się nie da poprawić. Można sobie ewentualnie wymienić na nowy, ale w modelach LEG/OTB MY08-MY09 i tak dostaniemy ten wadliwy. Żeby dostać poprawiony, to trzeba by wymienić cały osprzęt silnika, pewno DPF i dobrze byłoby wymienić koło 2-masowe, sprzęgło ... ogólnie połowę auta za tak około 40 tyś. PLN Trzeba jeździć dopóki się da i na zapas się nie martwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz81 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 podpowiem i polecam lekturę forum mój SBD wytrzymał 100 tyś km i się rozpadł przy 140 km/h na autostradzie w czechach - czysta przyjemność ---- polecam wątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 BTW: Adminowi może się nie spodobać coś spoza SIP więc może linki warto usunąć . Ceny wyższe niz w ASO wiec moga zostać.... Powoli staje się Pan wzorem w unikaniu odpowiedzi na niewygodne pytania + zawsze przy okazji można komuś wbić szpileczkę (vide Carfit) i jeszcze promować swoje ASO. PR pierwszorzędny. Ad rem, w silnikach 2008 - maj 2010, nic się nie da poprawić. Można sobie ewentualnie wymienić na nowy, ale w modelach LEG/OTB MY08-MY09 i tak dostaniemy ten wadliwy. Żeby dostać poprawiony, to trzeba by wymienić cały osprzęt silnika, pewno DPF i dobrze byłoby wymienić koło 2-masowe, sprzęgło ... ogólnie połowę auta za tak około 40 tyś. PLN Trzeba jeździć dopóki się da i na zapas się nie martwić. http://allegro.pl/fe...3994880267.html tańszy niż SBD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Powoli staje się Pan wzorem w unikaniu odpowiedzi na niewygodne pytania + zawsze przy okazji można komuś wbić szpileczkę (vide Carfit) i jeszcze promować swoje ASO. PR pierwszorzędny. Myli sie Pan ...Edwin(Carfit ) to mój dobry znajomy , pomagamy sobie jak jest potrzeba . O roznicy +- 500 zł pomiedzy jego propozycja (zestaw) a ceną w ASO informowałem go jakies trzy miesiace temu.. Na "niewygodne pytania" znajdzie Pan odpowiedzi tylko trzeba poszukać.. na tym forum.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Powoli staje się Pan wzorem w unikaniu odpowiedzi na niewygodne pytania + zawsze przy okazji można komuś wbić szpileczkę (vide Carfit) i jeszcze promować swoje ASO. PR pierwszorzędny. Na "niewygodne pytania" znajdzie Pan odpowiedzi tylko trzeba poszukać.. na tym forum.. Tą odpowiedzią potwierdza Pan mój wywód. Q.E.D. Nawet nie będę pytał gdzie te odpowiedzi są, gdyż otrzymam odpowiedź w standardowej dla Pana stylistyce i estetyce. Szkoda czasu na tą próżną dyskusję bez konkretów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Teraz wszystko rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Szkoda czasu na tą próżną dyskusję bez konkretów. "Charakterystyka SBD" co by Pan uważał za "konkret" w tym temacie...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Myślę że ludzie chcą po prostu wiedzieć dlaczego tak się dzieje, jakie są objawy i czy można w jakiś sposób zapobiec tak kosztownej i nieprzyjemnej awarii. Zaczyna się to robić lekka paranoja bo użytkownicy sbd czytający takie newsy planują każdy dłuższy wyjazd z duszą na ramieniu "wrócę czy nie wrócę". Juz nie mowie o wpływie takich newsów na utratę wartości przy odsprzedaży sbd... @xperia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Ad rem, w silnikach 2008 - maj 2010, nic się nie da poprawić. Można sobie ewentualnie wymienić na nowy, ale w modelach LEG/OTB MY08-MY09 i tak dostaniemy ten wadliwy. Żeby dostać poprawiony, to trzeba by wymienić cały osprzęt silnika, pewno DPF i dobrze byłoby wymienić koło 2-masowe, sprzęgło ... ogólnie połowę auta za tak około 40 tyś. PLN Czy dobrze rozumiem tego posta ? Wymiana silnika w LEG/OTB MY08-MY09 nie załatwi problemu wad ( pomijajać błędy użytkowaników ) , które mają charakter bardziej rozległy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Zaczyna się to robić lekka paranoja tu sie zgodzę , tym bardziej , że "atmosferkę" robią osoby które z SBD maja niewiele wspólnego. Były już "dramaty" związane ze sprzęgłem , wtryskami , dpf-ami , wałami ...teraz jak rozumiem opis Leg SBD po 100 tyś km z rozszczelnioną chłodnicą będącą skutkiem prawdopodobnie UPG...zrobił takie wrażenie....i pytanie "jak żyć" ps. oczywiście mógłbym podawać własne przykłady holowania WV z Chorwacji czy Peugeota z Czech.....ale żeby z tego robić jakiś "dramat"..? tak już jest. Samochody po gwarancji bez odpowiedniego ubezpieczenia i mające 5/6 lat mogą być dla użytkownika kosztowne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Samochody po gwarancji bez odpowiedniego ubezpieczenia i mające 5/6 lat mogą być dla użytkownika kosztowne... mogą ale SBD z cenami z nowe i uzywane silniki bije inne marki na głowę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 ale SBD z cenami z nowe i uzywane silniki bije inne marki na głowę trzeba sprawdzić koszt naprawy np. BMW d. Hondy czy Alfy ....nie znam cen i trudno mi powiedzieć...Oczywiście koszt używanaego silnika VW d czy innych masowo dostępnych w UE bedzie kilkakrotnie niższy....normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolek303 Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Nazwa tematu, tzn charakterystyka SBD dotyczyła głównie falowania obrotów na początku oraz charakterystycznego klekotu na wolnych obrotach i zimnym silniku. Reszta kwestii tzn. sprzęgło i wał korobwy pojawiły się w trakcie dyskusji. A co do tej paranoi, chyab właśnie jej doświadczam. Nawet nie zdążyłem samochodu kupić a już się boję go wkręcać na wyższe obroty albo jeździć gdzieś dalej. A po prawdzie idąc nie mam zielonego pojęcia czy moje obawy maja sensowe uzasadnienie. Co do sprzęgła, ono jest chyba bardziej zależne od kierowcy. I to czy ono padnie czy nie padnie to zależy ode mnie. A co do ukręcania wału przy stałej prędkości to już inna historia. Aczkolwiek nie wierzę żeby znaczny procent samochodów uległ tej awarii. Wiadomo że mówi się o egzemplarzach, które uległy awarii bo jest o czym mówić. Nawet jak jest ich kilka to i tak stanowią przewagę nad bezawaryjnymi bo o tych drugich sie zwyczajniena forum nie pisze bo chyba nie ma o czym, skoro sie nie psują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Akurat wkrecanie na wyższe obroty wychodzi na zdrowie temu silnikowi, oczywiście nie palowanie zimnego, ale jazda w przedziale 2-4.8k obr jest wskazana i przyjemna @xperia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Nie przejmuj się za dużo i nie martw na zapas. Jeśli odpowiada Ci SBD to kupuj. Sprawdź porządne samochód,zrób pełną diagnostykę i ciesz się z jazdy i frajdy jaką dają te samochody. Na marginesie to gdybym tak się przejmował opiniami o silnikach to nigdy bym nie kupił poprzedniego D4D,szczególnie 1AD-FTV.Bo jak wszem i wobec wiadomo te silniki do udanych nie należą(tuleje cylindrowe) Auto spisywało się znakomicie pomimo jazd po mieście,DPF nie sprawił problemów, zrobiłem nim tylko 50k km ponieważ mało jeżdżę ze względu na pracę. Olej i filtry wymieniane normalnie raz w roku lub co 15k km,raz wymieniony olej w skrzyni,czysto profilaktycznie.Jakieś drobne sprawy w zawieszeniu ,ale to dzięki naszym drogom. A czy zrobię obecnym modelem 100k km bez rozsypki w drobny mak,tego nie wiem.Wiem jedno na pewno szybciej go sprzedam,bo kto kupi 6 letnie auto z przebiegiem 60-80k km? Nikt w to nie uwierzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się