Skocz do zawartości

Forester 2.0i vs. 2.0XT - żałujecie podjętej decyzji?


Synu

Rekomendowane odpowiedzi

Łączy ich tyle że oba są H4

do tego oba są boxerami i oba mają turbo. ja uważam  ze więcej je łączy niż dzieli...

w literce „H” zawiera się już że boxer ;)

 

patrząc na shortblock, na układ, na to że nowszy ma wtrysk bezpośredni, rozrząd na łańcuchu, to są od podstaw różne silniki, już nie tylko generacyjnie, ale model inny- to tylko co taki laik jak ja widzi, ale może się ktoś mądrzejszy wypowie…

 

 

żeby nie było tak różowo, tu gościowi brał olej, wymienił pierścienie, fajna galeria: http://imgur.com/gallery/V5E8G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

żeby nie było tak różowo, tu gościowi brał olej, wymienił pierścienie, fajna galeria: http://imgur.com/gallery/V5E8G

to akurat jest FB20  z XV albo Forka :)

mea culpa, nie znalazłem podobnego materiału do FA20F, ciekawe o czym to może świadczyć?

 

PS. tu jest pornografia z FA20 w roli głównej ;)

http://www.revvolution.com/blog/2014/03/tearing-down-and-assessing-the-fa20-4u-gse

tylko że to silnik z BRZ, czyli dalej nie to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mea culpa, nie znalazłem podobnego materiału do FA20F, ciekawe o czym to może świadczyć?

Silniki serii FB z poczatkowych lat produkcji miały wade fabryczną i pily olej na potege- Amerykanie zlożyli pozew zbiorowy i mieli jakas tam akcje serwisową ( jest o tym nawet wątek na forum)

 

 

tylko że to silnik z BRZ, czyli dalej nie to

to tylko bez turbo :) Tak gdzies kiedys czytałem na jakims forum zza wielkiej wody .Silniki serii FB i FA są nowymi jednostkami Subaru wywodzacymi sie z EJ. FB nastawione są na ekonimie FA na moc- ile w tym prawdy nie wiem...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Silniki serii FB i FA są nowymi jednostkami Subaru wywodzacymi sie z EJ

Naturalnie w konstrukcji FA i FB uwzględniono doświadczenia z wcześniej produkowanymi silnikami.

Są to jednak kompletnie nowe konstrukcje, trudno więc mówić o "wywodzeniu" się z EJ ( wystarczy spojrzeć na podstawowe parametry - skok tłoka i średnicę cylindra )   

 

 

FB nastawione są na ekonimie FA na moc

Zasadniczo tak ( ponownie relacje skoku do średnicy ). Zasadniczo silniki o dłuższym skoku generują wyższy moment przy niższych obrotach ( zużycie paliwa ), te o większej średnicy mają predyspozycje do wyższych obrotów ( moc ).

 

Pozdrowienia 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko dla uzupełnienia

 

EJ255
210-265 hp, Forester: 2005–2010, jest jeszcze EJ257 do WRX STI (od 2005 do dzisiaj)
Displacement: 2457 cc
Bore: 99.5 mm
Stroke: 79.0 mm
Compression Ratio: 9.5:1
Fuel Delivery EFI

 

9r6JZ2Em.jpg ngtsi7Km.jpg(<-257)MungCu3m.jpg

 

FA20F A version with Subaru's own direct fuel injection and twin-scroll turbocharger was introduced in 2012.
Displacement: 1,998 cc
Bore: 86 mm
Stroke: 86 mm
Compression Ratio: 10.6:1

2014+ USDM Subaru Forester XT:
Power: 250 hp (186 kW; 253 PS) at 5,600 RPM
Torque: 258 lb·ft (350 N·m; 36 kg·m) at 2,000-4,800 RPM

 

1YYhPkfm.jpg PTUSYwNm.jpguI6yctum.jpg

* https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

** https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines#FA20F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2014+ USDM Subaru Forester XT:

Power: 250 hp (186 kW; 253 PS) at 5,600 RPM

Torque: 258 lb·ft (350 N·m; 36 kg·m) at 2,000-4,800 RPM

 

 

od samego poczatku zastanawiaja mnie roznice wersji USDM vs EDM: amerykance maja 350 Nm @ 2 - 4,8k rpm (max. moment w przedziale 2,8k rpm), natomiast europejska wersja - 350 Nm @ 2,4 - 3,6k rpm (max. moment w przedziale zaledwie 1,2k rpm)

ja rozumiem, ze roznice w deklarowanej mocy wynikaja z roznych norm, ale z czego wynikaja tak znaczne roznice momentu obr. :question:

inny soft ECU?

 

przy okazji, dosc ciekawy artykul z wykresami: http://magazynauto.interia.pl/testy/testy-porownania/news-subaru-forester-2-0-xt-comfort-test,nId,966640

 

parametry moc/moment w trybie S#

 

c03d14cfd7630467.jpg

 

zestawienie przyspieszen 0-100 km/h w roznych trybach SI

 

a4e7b8a365a9351b.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

od samego poczatku zastanawiaja mnie roznice wersji USDM vs EDM: amerykance maja 350 Nm @ 2 - 4,8k rpm (max. moment w przedziale 2,8k rpm), natomiast europejska wersja - 350 Nm @ 2,4 - 3,6k rpm (max. moment w przedziale zaledwie 1,2k rpm)

ja rozumiem, ze roznice w deklarowanej mocy wynikaja z roznych norm, ale z czego wynikaja tak znaczne roznice momentu obr. :question:

inny soft ECU?

 

a nie przypadkiem inne przepisy regulujące zakres danych wymaganych do homologacji, w EU z węższym marginesem niż w US?

to najprostsze wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

od samego poczatku zastanawiaja mnie roznice wersji USDM vs EDM: amerykance maja 350 Nm @ 2 - 4,8k rpm (max. moment w przedziale 2,8k rpm), natomiast europejska wersja - 350 Nm @ 2,4 - 3,6k rpm (max. moment w przedziale zaledwie 1,2k rpm)

ja rozumiem, ze roznice w deklarowanej mocy wynikaja z roznych norm, ale z czego wynikaja tak znaczne roznice momentu obr. :question:

inny soft ECU?

 

a nie przypadkiem inne przepisy regulujące zakres danych wymaganych do homologacji, w EU z węższym marginesem niż w US?

to najprostsze wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy.

 

To jeszcze znajdź wytłumaczenie na to :D : (drukujemy dla jednego z wydawnictw m.in  testy prowadzone dla różnych samochodów z różnych rynków, ale wg tej samej metodologii i tych samych kryteriów)

 

FXT spec EU MY 2014

 

0-30 km/h (s):

2,0

       

0-50 km/h (s):

3,2

       

0-70 km/h (s):

4,6

       

0-100 km/h (s):

7,2

       

0-130 km/h (s):

12,0

       

0-160km/h (s):

17,6

 

 

 

FXT spec US MY 2014

 

0-20 mph (s):

1.9

0-30 mph (s):

2.5

0-40 mph (s):

3.4

0-50 mph (s):

4.6

0-60 mph (s):

6.2

0-70 mph (s):

8.4

0-80 mph (s):

10.7

0-90 mph (s):

14

0-100 mph (s):

17,3

0-110 mph (s):

22.5

0-120 mph (s):

29,7

0-130 mph (s):

44.6

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że 0-60 mil na godzinę to 0-96 km na h. Zobacz że przy 0-100mil (161km) jest 17.3, a w EU przy 160km jest 17.6. I to jest już dużo bardziej porównywalne. Właściwie śladowe te różnice i mogą wynikać też z konkretnych egzemplarzy.

Nie wierzę, że 96-100 rozpędza się przez 1 sek.

To nie jest śladowa różnica. Natomiast jak dla mnie wygląda to jednak na nieco inne zestrojenie samochodów pod inne preferencje rynku (?) , powyżej 100 "europejczyk" rzeczywiście nadrabia dystans :)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Jakie są obroty silnika przy predkosci 140km/h wedlug gps w XT?

Na biegu 6 w trybie S 2650rpm - to wynik z obliczeń (przełożenia według katalogu). Mogłem się pomylić, ale z doświadczenia to prawdopodobny wynik. Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakie są obroty silnika przy predkosci 140km/h wedlug gps w XT?

Na biegu 8 w trybie S 2650rpm - to wynik z obliczeń (przełożenia według katalogu). Mogłem się pomylić, ale z doświadczenia to prawdopodobny wynik.
Dokładnie tak jest :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam temat ponieważ mam pytanie do użytkowników silników w wersji XT. Na forum amerykańskim dużo jest na temat nagaru na zaworach ssących w tych silnikach. Co ile musicie wykonywać czyszczenie zaworów i ile to kosztuje ? Jeśli jest to jakiś duży problem to chyba lepiej wybrać silnik MPI, który już niedługo może być niedostępny bo wszyscy idą w wtrysk bezpośredni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jaszyn napisał:

ja mam prawie 100 kkm żadnego czyszczenia nie robiłem,

 

Dzieki Jaszyn za odzew. Podziel się jeszcze czy w ciagu tych 100 tysiecy miales jakies akcje z silnikiem, ze musiales zglaszac sie do serwisu ? Troche sie waham przed wyborem wlasnie ze wzgledu na silnik, bo co do reszty nie mam zastrzezen w tym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, MarcinGD napisał:

 co do reszty nie mam zastrzezen w tym aucie.

a powinieneś.

plastiki skrzypią i się rysują, szmatka jakaś badziewna za kierownicą zwisa i powiewa, akumulator fabryczny wytrzymuje z 1,5roku   i wiele innych kwiatków, o których możesz sobie poczytać w wątku XT 2013.

na co Ci to....kupuj skodę Bracie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Adasko75 napisał:

a powinieneś.

plastiki skrzypią i się rysują, szmatka jakaś badziewna za kierownicą zwisa i powiewa, akumulator fabryczny wytrzymuje z 1,5roku   i wiele innych kwiatków, o których możesz sobie poczytać w wątku XT 2013.

na co Ci to....kupuj skodę Bracie!

Dzieki za temat. Zajrze. Co do skody to kodiaq mi sie nie podoba. Co do plastikow no to fakt sa twarde, ale w testowce ktora jezdzilem nic nie trzeszczalo. Gdyby nie to, ze potrzebuje automat to bym zostal przy swojej grand vitarze. Na oku mam jeszcze Rav4 i nowe Crv, ktore w europie bedzie dopiero pod koniec tego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎06‎-‎19 o 15:43, MarcinGD napisał:

Dzieki Jaszyn za odzew. Podziel się jeszcze czy w ciagu tych 100 tysiecy miales jakies akcje z silnikiem, ze musiales zglaszac sie do serwisu ? Troche sie waham przed wyborem wlasnie ze wzgledu na silnik, bo co do reszty nie mam zastrzezen w tym aucie.

 

Nic nie robiłem, do tej pory, oleju nie bierze. Plastiki u mnie nie skrzypią jakość szczególnie. Szmatka to szmatka -przyzwyczaiłem się, mam nadzieje że w nowym modelu zostawią. ;)  aku faktycznie siadło po 2 latach i tyle. Samochód nie nadaje się za bardzo na częste podróżne autostrada z dużymi prędkościami-  za głośno w środku ( chociaż podobno coś poprawili) no i pożera paliwo przy dużych prędkościach , hamulce przydałyby się lepsze  - żle je oceniam chociaż są dużo lepsze niż w legacy 2008 , poza tym wszystko raczej oceniam pozytywnie.  Tyle co pamiętam bo obecnie od dwóch i pol  miesięcy jeżdżę tylko motocyklem i dawno w forku nie siedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...