cOijN Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Łączy ich tyle że oba są H4 do tego oba są boxerami i oba mają turbo. ja uważam ze więcej je łączy niż dzieli... w literce „H” zawiera się już że boxer patrząc na shortblock, na układ, na to że nowszy ma wtrysk bezpośredni, rozrząd na łańcuchu, to są od podstaw różne silniki, już nie tylko generacyjnie, ale model inny- to tylko co taki laik jak ja widzi, ale może się ktoś mądrzejszy wypowie… żeby nie było tak różowo, tu gościowi brał olej, wymienił pierścienie, fajna galeria: http://imgur.com/gallery/V5E8G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 żeby nie było tak różowo, tu gościowi brał olej, wymienił pierścienie, fajna galeria: http://imgur.com/gallery/V5E8G to akurat jest FB20 z XV albo Forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 żeby nie było tak różowo, tu gościowi brał olej, wymienił pierścienie, fajna galeria: http://imgur.com/gallery/V5E8G to akurat jest FB20 z XV albo Forka mea culpa, nie znalazłem podobnego materiału do FA20F, ciekawe o czym to może świadczyć? PS. tu jest pornografia z FA20 w roli głównej http://www.revvolution.com/blog/2014/03/tearing-down-and-assessing-the-fa20-4u-gse tylko że to silnik z BRZ, czyli dalej nie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 mea culpa, nie znalazłem podobnego materiału do FA20F, ciekawe o czym to może świadczyć? Silniki serii FB z poczatkowych lat produkcji miały wade fabryczną i pily olej na potege- Amerykanie zlożyli pozew zbiorowy i mieli jakas tam akcje serwisową ( jest o tym nawet wątek na forum) tylko że to silnik z BRZ, czyli dalej nie to to tylko bez turbo Tak gdzies kiedys czytałem na jakims forum zza wielkiej wody .Silniki serii FB i FA są nowymi jednostkami Subaru wywodzacymi sie z EJ. FB nastawione są na ekonimie FA na moc- ile w tym prawdy nie wiem... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 16 Października 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Silniki serii FB i FA są nowymi jednostkami Subaru wywodzacymi sie z EJ Naturalnie w konstrukcji FA i FB uwzględniono doświadczenia z wcześniej produkowanymi silnikami. Są to jednak kompletnie nowe konstrukcje, trudno więc mówić o "wywodzeniu" się z EJ ( wystarczy spojrzeć na podstawowe parametry - skok tłoka i średnicę cylindra ) FB nastawione są na ekonimie FA na moc Zasadniczo tak ( ponownie relacje skoku do średnicy ). Zasadniczo silniki o dłuższym skoku generują wyższy moment przy niższych obrotach ( zużycie paliwa ), te o większej średnicy mają predyspozycje do wyższych obrotów ( moc ). Pozdrowienia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 tak tylko dla uzupełnienia EJ255210-265 hp, Forester: 2005–2010, jest jeszcze EJ257 do WRX STI (od 2005 do dzisiaj)Displacement: 2457 ccBore: 99.5 mmStroke: 79.0 mmCompression Ratio: 9.5:1Fuel Delivery EFI (<-257) FA20F A version with Subaru's own direct fuel injection and twin-scroll turbocharger was introduced in 2012.Displacement: 1,998 ccBore: 86 mmStroke: 86 mmCompression Ratio: 10.6:12014+ USDM Subaru Forester XT:Power: 250 hp (186 kW; 253 PS) at 5,600 RPMTorque: 258 lb·ft (350 N·m; 36 kg·m) at 2,000-4,800 RPM * https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine ** https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines#FA20F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) 2014+ USDM Subaru Forester XT: Power: 250 hp (186 kW; 253 PS) at 5,600 RPM Torque: 258 lb·ft (350 N·m; 36 kg·m) at 2,000-4,800 RPM od samego poczatku zastanawiaja mnie roznice wersji USDM vs EDM: amerykance maja 350 Nm @ 2 - 4,8k rpm (max. moment w przedziale 2,8k rpm), natomiast europejska wersja - 350 Nm @ 2,4 - 3,6k rpm (max. moment w przedziale zaledwie 1,2k rpm) ja rozumiem, ze roznice w deklarowanej mocy wynikaja z roznych norm, ale z czego wynikaja tak znaczne roznice momentu obr. inny soft ECU? przy okazji, dosc ciekawy artykul z wykresami: http://magazynauto.interia.pl/testy/testy-porownania/news-subaru-forester-2-0-xt-comfort-test,nId,966640 parametry moc/moment w trybie S# zestawienie przyspieszen 0-100 km/h w roznych trybach SI Edytowane 17 Października 2015 przez eddie_gt4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 od samego poczatku zastanawiaja mnie roznice wersji USDM vs EDM: amerykance maja 350 Nm @ 2 - 4,8k rpm (max. moment w przedziale 2,8k rpm), natomiast europejska wersja - 350 Nm @ 2,4 - 3,6k rpm (max. moment w przedziale zaledwie 1,2k rpm) ja rozumiem, ze roznice w deklarowanej mocy wynikaja z roznych norm, ale z czego wynikaja tak znaczne roznice momentu obr. inny soft ECU? a nie przypadkiem inne przepisy regulujące zakres danych wymaganych do homologacji, w EU z węższym marginesem niż w US? to najprostsze wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) od samego poczatku zastanawiaja mnie roznice wersji USDM vs EDM: amerykance maja 350 Nm @ 2 - 4,8k rpm (max. moment w przedziale 2,8k rpm), natomiast europejska wersja - 350 Nm @ 2,4 - 3,6k rpm (max. moment w przedziale zaledwie 1,2k rpm) ja rozumiem, ze roznice w deklarowanej mocy wynikaja z roznych norm, ale z czego wynikaja tak znaczne roznice momentu obr. inny soft ECU? a nie przypadkiem inne przepisy regulujące zakres danych wymaganych do homologacji, w EU z węższym marginesem niż w US? to najprostsze wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy. To jeszcze znajdź wytłumaczenie na to : (drukujemy dla jednego z wydawnictw m.in testy prowadzone dla różnych samochodów z różnych rynków, ale wg tej samej metodologii i tych samych kryteriów) FXT spec EU MY 2014 0-30 km/h (s): 2,0 0-50 km/h (s): 3,2 0-70 km/h (s): 4,6 0-100 km/h (s): 7,2 0-130 km/h (s): 12,0 0-160km/h (s): 17,6 FXT spec US MY 2014 0-20 mph (s): 1.9 0-30 mph (s): 2.5 0-40 mph (s): 3.4 0-50 mph (s): 4.6 0-60 mph (s): 6.2 0-70 mph (s): 8.4 0-80 mph (s): 10.7 0-90 mph (s): 14 0-100 mph (s): 17,3 0-110 mph (s): 22.5 0-120 mph (s): 29,7 0-130 mph (s): 44.6 Edytowane 17 Października 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapitalista Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Dlatego, że 0-60 mil na godzinę to 0-96 km na h. Zobacz że przy 0-100mil (161km) jest 17.3, a w EU przy 160km jest 17.6. I to jest już dużo bardziej porównywalne. Właściwie śladowe te różnice i mogą wynikać też z konkretnych egzemplarzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) Dlatego, że 0-60 mil na godzinę to 0-96 km na h. Zobacz że przy 0-100mil (161km) jest 17.3, a w EU przy 160km jest 17.6. I to jest już dużo bardziej porównywalne. Właściwie śladowe te różnice i mogą wynikać też z konkretnych egzemplarzy. Nie wierzę, że 96-100 rozpędza się przez 1 sek. To nie jest śladowa różnica. Natomiast jak dla mnie wygląda to jednak na nieco inne zestrojenie samochodów pod inne preferencje rynku (?) , powyżej 100 "europejczyk" rzeczywiście nadrabia dystans Edytowane 17 Października 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 a czy badane auta są fabrycznie nowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałXT Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Dywagacja niema sensu, Wolnossak ma inne zawieszenie , Jesli kupować wolnossaka tylko z automatem , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Z pytaniem takim do Was.... Potrzebuję aby prąd był cały czas w gnieździe podłokietnikiem. Czy jest jakaś możliwość ciągłego zasilania gniazda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Jakie są obroty silnika przy predkosci 140km/h wedlug gps w XT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Zależy w którym trybie skrzyni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 (edytowane) Jakie są obroty silnika przy predkosci 140km/h wedlug gps w XT?Na biegu 6 w trybie S 2650rpm - to wynik z obliczeń (przełożenia według katalogu). Mogłem się pomylić, ale z doświadczenia to prawdopodobny wynik. Edytowane 7 Maja 2016 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Czyli niewiele więcej niz w moim 5 cylindrowym diesli Volvo. Chyba znów wrócę do subaru ale juz nie diesla Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Jakie są obroty silnika przy predkosci 140km/h wedlug gps w XT?Na biegu 8 w trybie S 2650rpm - to wynik z obliczeń (przełożenia według katalogu). Mogłem się pomylić, ale z doświadczenia to prawdopodobny wynik. Dokładnie tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinGD Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Odświeżam temat ponieważ mam pytanie do użytkowników silników w wersji XT. Na forum amerykańskim dużo jest na temat nagaru na zaworach ssących w tych silnikach. Co ile musicie wykonywać czyszczenie zaworów i ile to kosztuje ? Jeśli jest to jakiś duży problem to chyba lepiej wybrać silnik MPI, który już niedługo może być niedostępny bo wszyscy idą w wtrysk bezpośredni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 ja mam prawie 100 kkm żadnego czyszczenia nie robiłem, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinGD Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 3 godziny temu, jaszyn napisał: ja mam prawie 100 kkm żadnego czyszczenia nie robiłem, Dzieki Jaszyn za odzew. Podziel się jeszcze czy w ciagu tych 100 tysiecy miales jakies akcje z silnikiem, ze musiales zglaszac sie do serwisu ? Troche sie waham przed wyborem wlasnie ze wzgledu na silnik, bo co do reszty nie mam zastrzezen w tym aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Achitofel Gilonita Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 59 minut temu, MarcinGD napisał: co do reszty nie mam zastrzezen w tym aucie. a powinieneś. plastiki skrzypią i się rysują, szmatka jakaś badziewna za kierownicą zwisa i powiewa, akumulator fabryczny wytrzymuje z 1,5roku i wiele innych kwiatków, o których możesz sobie poczytać w wątku XT 2013. na co Ci to....kupuj skodę Bracie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinGD Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 5 godzin temu, Adasko75 napisał: a powinieneś. plastiki skrzypią i się rysują, szmatka jakaś badziewna za kierownicą zwisa i powiewa, akumulator fabryczny wytrzymuje z 1,5roku i wiele innych kwiatków, o których możesz sobie poczytać w wątku XT 2013. na co Ci to....kupuj skodę Bracie! Dzieki za temat. Zajrze. Co do skody to kodiaq mi sie nie podoba. Co do plastikow no to fakt sa twarde, ale w testowce ktora jezdzilem nic nie trzeszczalo. Gdyby nie to, ze potrzebuje automat to bym zostal przy swojej grand vitarze. Na oku mam jeszcze Rav4 i nowe Crv, ktore w europie bedzie dopiero pod koniec tego roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dnia 2017-06-19 o 15:43, MarcinGD napisał: Dzieki Jaszyn za odzew. Podziel się jeszcze czy w ciagu tych 100 tysiecy miales jakies akcje z silnikiem, ze musiales zglaszac sie do serwisu ? Troche sie waham przed wyborem wlasnie ze wzgledu na silnik, bo co do reszty nie mam zastrzezen w tym aucie. Nic nie robiłem, do tej pory, oleju nie bierze. Plastiki u mnie nie skrzypią jakość szczególnie. Szmatka to szmatka -przyzwyczaiłem się, mam nadzieje że w nowym modelu zostawią. aku faktycznie siadło po 2 latach i tyle. Samochód nie nadaje się za bardzo na częste podróżne autostrada z dużymi prędkościami- za głośno w środku ( chociaż podobno coś poprawili) no i pożera paliwo przy dużych prędkościach , hamulce przydałyby się lepsze - żle je oceniam chociaż są dużo lepsze niż w legacy 2008 , poza tym wszystko raczej oceniam pozytywnie. Tyle co pamiętam bo obecnie od dwóch i pol miesięcy jeżdżę tylko motocyklem i dawno w forku nie siedziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się