Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

1. Czy warto przeczyścić przepływomierz samemu.

2. Czy podłączenie w ASO pod komputer da diagnozę w sprawie tych obu wspomnianych możliwych defektów i ewentualnie ich regulaję czy muszę szukać np nowego przepływomierza żaby sprawdzić przez wymianę elementu.

 

Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy warto przeczyścić przepływomierz samemu.

 

 

Pewnie - wypłukać delikatnie w benzynie ekstrakcyjnej

 

2. Czy podłączenie w ASO pod komputer da diagnozę w sprawie tych obu wspomnianych możliwych defektów i ewentualnie ich regulaję czy muszę szukać np nowego przepływomierza żaby sprawdzić przez wymianę elementu.

 

Dobry diagnosta zobaczy po parametrach pracy silnika czy czujniki pokazują dobre wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeszcze problemu nie rozwiązałem, ale mam teorię.

Może ktoś wie jak sterowany jest wtryskiwacz benzyny przez komputer.

Ja rozumiem to tak - w zależności od warunków, obrotów i obciążenia komputer zmienia czas wtrysku, długość wtrysku, oraz wielkość dawki paliwa.

Wszystko to zależy od napięcia podanego na wtryskiwacz.

Czyli jeśli mam dostać małą dawkę paliwa to na wtrysk przychodzi napięcie przypuśćmy 5V.

Jeśli dawka ma być duża to np. 11V.

 

Co jednak jeśli po rozcięciu mojego okablowania okablowanie do gazu ma pewną rezystancję wynikającą z np. złego styku, lutu lub w samym komputerze gazowym.

 

Wtedy na wtryski dostaję np. odpowiednio napięcie: 4V i 10V, co za tym idzie auto jedzie idealnie jak wcześniej tylko ma 20% mniej mocy.

 

Proszę o opinie co do mojej może (durnej teorii).

 

We wtorek za tydzień gazownik wypruje mi całe okablowanie i będzie układ jak sprzed instalacji LPG - jeśli nie pomoże to zostanie ASO.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust z tym poziomem napięcia do sterowania wtryskiwaczem to lekka przesada, cały układ byłby nieprecyzyjny i zmieniał swoje parametry wraz ze zmianą pogody. Wtryskiwacz ma dwa stany, otwarty albo zamknięty, dawkę reguluje się czasem otwarcia (bo ciśnienie paliwa jest stałe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Wtryskiwacz ma dwa stany, otwarty albo zamknięty, dawkę reguluje się czasem otwarcia (bo ciśnienie paliwa jest stałe).

 

Zgadza się, z jednym ale.

Czas w jakim otwiera się wtryskiwacz zależy od napięcia. Im wyższe, tym szybciej się otworzy. W czasie otwierania się wtryskiwacz już "wypluwa" paliwo. Dlatego długość otwarcia wtryskiwacza jest korygowany w zależności od napięcia akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość wtryskiwanego paliwa zależy od czasu otwarcia wtryskiwacza, ale aby szybko sie otworzył w pierwszej fazie jest podawane większe napięcie, po otwarciu napięcie maleje i podtrzymuje tylko iglicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość wtryskiwanego paliwa zależy od czasu otwarcia wtryskiwacza, ale aby szybko sie otworzył w pierwszej fazie jest podawane większe napięcie, po otwarciu napięcie maleje i podtrzymuje tylko iglicę.

:roll:

A skąd niby to wyższe napięcie się bierze?

Wtryskiwacze sterowane są masą !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_-_Wojtek_-_

Wprawdzie nie mam pojecia o sekwencji, ale wydaje mi sie, ze cennych informacji moze dostarczyc podpiecie laptopa wraz z gazownikiem do Twojego auta i przewiezienie obu ze wspomnianymi predkosciami. Chyba, ze koles dysponuje hamownia 4x4. Jezeli powie, ze laptop wlasnie mu sie zepsul albo w ogole nie ma, to znaczy, ze BARDZO zle trafiles.

Czyli standardowo w RP.

Pozdrawiam,

Slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek

 

Żeby powrócić do parametrów bazowych po jeździe na gazie najlepiej jest to zrobić w trasie jadąc ze stałymi prędkościami. W mieście gdzie stale się zwalnia i przyspiesza trwa to o wiele dłużej.

Dobrze widać powrót do parametrów benzynowych w systemie E-OBD, jeżeli samochód jest w wersji amerykańskiej to na pewno złącze obd ma.

 

Jeżeli okablowanie wtryskiwaczy ma po drodze do komputera gazu złączkę (nie wiem jak w BRC ale okablowania AEB mają) wystarczy zmostkować odpowiednie piny i nie trzeba wypruwać całej instalacji.

 

Po podpięciu laptopa z programem do instalacji można obserwować czas wtrysku benzyny.

Jeżeli podłączona została sonda lambda to jej wskazania również.

Nie wiem jak w sequent 24, ale we wszystkich innych, które znam można również zmieniać wydatek instalacji tj czas wtrysku gazu przy danym czasie otwarcia wtryskiwacza benzyny w każdym zakresie podczas jazdy.

Wszystkie te możliwości pozwalają na dokonanie różnych prób i przynajmniej w części zdiagnozowanie przyczyn niedomagania.

 

Ciekawe czy to nie katalizator?

 

Pozdrawiam

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moja instalacja lpg (bingos4) odcina gaz jak postoje sobie w upalny dzien w korku. Ostatnio zloslistwo zrobilo mi to pod domem przy powolnej jezdzie. Podpialem sie kabelkiem z notebookiem do komputera lpg i okazalo sie, ze liczba obrotow silnika to 000. Zegar samochodu pokazywal caly czas poprawne obroty. ECU nie wykazuje zadnych bledow. Wystarczy wylaczyc zaplon, wlaczyc i jest ok. Teraz mu sie nasililo i jezeli auto bedzie sie toczyc to po paru kilometrach efekt wroci.

Wyglada to jak przegrzewajaca sie elektronika, bo reset pomaga, ale samo wylaczenie instalacji lpg przyciskiem nic nie daje.

Macie jakies pomysly, co moze nawalac? Jezeli to lpg, to wiadomo, do Jako :D , ale jak sie upewnic?

Pozdrawiam,

Slawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada to jak przegrzewajaca sie elektronika, bo reset pomaga, ale samo wylaczenie instalacji lpg przyciskiem nic nie daje.

Przycisk w kokpicie zmienia sposób zasilania auta (gaz/benzyna), nie steruje włączaniem i wyłączaniem komputera gazowego - ten pracuje cały czas równolegle z ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od 15 dni jestem posiadaczem Subaru Imprezy 4WD 1,6 Boxer ma juz w sobie gaz, mam pytanko czy spalanie w miescie 11,3 to duzo czy malo? Kolejne pytanie w poprzednim moim aucie mialem podobny klopot, mianowicie w Subaru po dluzzej jezdzoe wyskakuje kontrolka CHECK ENGINE a w poprzednim aucie rowniez wyskakiwal blad w Hondzie a silnik tutaj i tutaj sprawuje sie OK, ponoc w Hondzie byl to brak oszukania komputera ktory nie rozumie gazu. Nic sie na gazie nie znam i niewiem jak do tego podchodzic, a kolejny klopot to rano odpalam ja ja wiem po 6,7 przekreceniach rozrusznikiem odpali chodzi jakby na nie wszytskie gary, po sekundzie wskakuje na obroty ale jest troche siwo po odpaleniu pozniej juz ok co to moze byc ? Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od 15 dni jestem posiadaczem Subaru Imprezy 4WD 1,6 Boxer ma juz w sobie gaz, mam pytanko czy spalanie w miescie 11,3 to duzo czy malo?

11,3 litra czego? Benzyny czy gazu? Jak gazu to mało, mój się zadowala 14-15l/100km :)

 

Kolejne pytanie w poprzednim moim aucie mialem podobny klopot, mianowicie w Subaru po dluzzej jezdzoe wyskakuje kontrolka CHECK ENGINE a w poprzednim aucie rowniez wyskakiwal blad w Hondzie a silnik tutaj i tutaj sprawuje sie OK, ponoc w Hondzie byl to brak oszukania komputera ktory nie rozumie gazu. Nic sie na gazie nie znam i niewiem jak do tego podchodzic,

Zależy jaką masz instalację (wtrysk sekwencyjny czy jakąś starszą) ale poprawna regulacja i montaż raczej zapewniają bezstresową jazdę bez charakterystycznej kontrolki. Sugerowałbym odwiedzić dobrego gazownika by zobaczył co i jak. - warto też zczytać kody błędów:

http://www.legacycentral.org/library/li ... /codes.htm

 

a kolejny klopot to rano odpalam ja ja wiem po 6,7 przekreceniach rozrusznikiem odpali chodzi jakby na nie wszytskie gary, po sekundzie wskakuje na obroty ale jest troche siwo po odpaleniu pozniej juz ok co to moze byc ? Z gory dzieki

Opóźniony zapłon silnika w subaru (jeżeli trwa około 1-2 sekundy) od przekręcenia kluczyka jest całkiem normalny. Nierówna praca silnika (zakłądając, ze odpalasz na beznynie), może oznaczać świece w kiepskim stanie, stare przewody wysokiego napięcia, przytkany filtr paliwa, stary filtr powietrza i jeszcze kupę innych rzeczy. Siwy dym za autem nie wróży dobrze - prawdopodobnie silnik bierze olej. Jak auto długo stało (kilka miesięcy i więcej) to może ten objaw zniknąć, jeżeli ma jednak dużo przejechane i nie było zadbane może Cię czekać remont silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to 11,3 gazu, instalacja jest podstawowa na wtrysku GAZU. Gazownik powiedzial ze wsio jest ok wiec gdzie moge szukac bledu CHECK ENGINE, a co do odczytu bledu czy jest to tak ze mryga kontrolka na diodzie na komp pod nogami pasazera. Co do filtrow, swiec i kabli byly wymieniane ponoc, ale chce jechac spr. cisnienie na garach,i kolega proponowal zobaczyc rozrzad, poniewaz po wcisnieciu gazu auto wogule z dolu nie jedzie , pomijajac fakt ze poprzedni wlasciciel zmienial biegi ponizej 3,5tyz obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to 11,3 gazu, instalacja jest podstawowa na wtrysku GAZU.

A model potrafisz podać?

 

Gazownik powiedzial ze wsio jest ok wiec gdzie moge szukac bledu CHECK ENGINE, a co do odczytu bledu czy jest to tak ze mryga kontrolka na diodzie na komp pod nogami pasazera.

Pisz mniej chaotycznie, bo ciężko zrozumieć.

W linku, który Ci podałem jest dokłądnie opisane jak się zczytuje kody błędów. Nie trzeba dobierać się do komputera, wystarczy zlokalizować odpowiednie przewody pod kolumną kierownicy.

 

Co do filtrow, swiec i kabli byly wymieniane ponoc, ale chce jechac spr. cisnienie na garach,i kolega proponowal zobaczyc rozrzad, poniewaz po wcisnieciu gazu auto wogule z dolu nie jedzie , pomijajac fakt ze poprzedni wlasciciel zmienial biegi ponizej 3,5tyz obr.

Zależy do czego porównujesz silnik, ale poniżej 3 tys, to on zdecydowanie nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mianowicie w Subaru po dluzzej jezdzoe wyskakuje kontrolka CHECK ENGINE a w poprzednim aucie rowniez wyskakiwal blad w Hondzie a silnik tutaj i tutaj sprawuje sie OK, ponoc w Hondzie byl to brak oszukania komputera ktory nie rozumie gazu. Nic sie na gazie nie znam i niewiem jak do tego podchodzic, a kolejny klopot to rano odpalam ja ja wiem po 6,7 przekreceniach rozrusznikiem odpali chodzi jakby na nie wszytskie gary, po sekundzie wskakuje na obroty ale jest troche siwo po odpaleniu pozniej juz ok co to moze byc ?

 

To moze byc kilka problemow. Oczywiscie po pierwsze kody.

Moj subarak bardzo nie lubil emulacji sondy lambda na gazie i wywalal check. Dobral sie do niego Jako i wylaczyl emulacje. O dziwo w przypadku subaru prawdzwy sygnal z sondy nie powoduje wywalania bledu . (Numer bledu pozwoli Ci zweryfikowac to przypuszenie)

"Porane drgawki" moga byc m.in. spowodowane przestawianiem przez prace lpg komputera auta, ktory uczy sie w czasie pracy silnika. Odlacz akumulator na kilka minut i zobacz, czy pomoglo.

Pozdrawiam,

Slawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to warto sobie zadać pytanie czy przebieg 100 tys km przy liczącym 14 lat aucie jest autentyczny? Bo ja bym się spodziewał prędzej czegoś z przedziały 200-300 tys km :)

Po drugie zanim zabierzesz się za instalację gazową, zobacz w jakim stanie jest zawieszenie pneumatyczne - bardzo fajna sprawa, do czasu aż nie przyjdzie Ci zapłacić za wymianę amortyzatorów.

Po trzecie ile km planujesz rocznie przejeżdżać autem? Od tego zależy całość kalkulacji opłacalności.

Podaj jeszcze gdzie mieszkasz (najlepiej uzupełnij profil).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...