Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny etap walki z instalką. Odcinek 2. Wizyta w Częstochowie.

Udało się dojechać do gazownika w momencie, gdy instalka nie chciała włączyć gazu. Po podpięciu do kompa okazało się, że nie ma ciśnienia gazu za parownikiem.

W tym momencie gazownik odkręcił przewód doprowadzający gaz do parownika (za el.zaworem), przykręcił spowrotem i problem znikął.

W drodze powrotem jeszcze 3 razy musiałem powtarzać tą procedurę. Strasznie to było żenujące :-( , otwierać maskę i grzebać kluczem 13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny etap walki z instalką. Odcinek 2. Wizyta w Częstochowie.

Udało się dojechać do gazownika w momencie, gdy instalka nie chciała włączyć gazu. Po podpięciu do kompa okazało się, że nie ma ciśnienia gazu za parownikiem.

W tym momencie gazownik odkręcił przewód doprowadzający gaz do parownika (za el.zaworem), przykręcił spowrotem i problem znikął.

W drodze powrotem jeszcze 3 razy musiałem powtarzać tą procedurę. Strasznie to było żenujące :-( , otwierać maskę i grzebać kluczem 13.

 

Wyglada na to, ze zatankowales mocno zanieczyszczony gaz i masz zatkany filtr - wymien go najlepiej na nowy i zobacz co z tego wyniknie.

 

Tak na przyszlosc, to bardzo polecam zaklad Fugazi w Krakowie, http://www.auto-gaz.pl/

Mam z nimi bardzo dobre doswiadczenia, naprawde znaja sie na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

devlin z Torunia/Olsztyna do Krakowa jest mały kawałek :) To już lepiej Jako w Warszawie nawiedzić :)

 

Uznalem, ze skoro LeonID pojechal az do Czestochowy, to stamtad do KRK jest taka ladna droga, ze az grzech sie nie przeleciec : )

 

[ Added: Thu Aug 17, 2006 6:07 pm ]

Mam pytanko. Czy ktos sprawdzal w jakiej cenie montuja LPG w Reichu (http://www.subaru-ecomatic.de/)?

Ja niestety nieszprechaty jestem.

 

Na stronie jest tylko kalkulator z ktorego na upartego moznaby wyciagnac cene instalacji. Natomiast samej ceny elementu "instalacja z montazem" nie znalazlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazlem na forum nic o instalce Bi-Fuel JTG (http://www.subaru.it/modelli/bifuel_jtg/). Z tego co widze po schemacie i co wyczytalem w necie, to jest to instalka V generacji (wtrysk gazu cieklego) i ponoc jest w cenie ok 4kzl. Czy to prawda? Idzie to w Polsce zalozyc?

 

[ Dodano: Pią Sie 18, 2006 5:09 pm ]

Znalazlem taki tekst:

Firma LGI Autogas Evolution, wyłączny przedstawiciel handlowy firmy ICOM S.p.A zaprezentuje rewolucyjny Uniwersalny System Ciekłego Wtrysku Gazu JTG. System JTG spełnia normy emisji spalin EURO 4 i gwarantuje doskonałą integrację instalacji z każdym typem pojazdu bez konieczności opracowania specyficznego systemu czy mapy wtrysku dla danego silnika. Działanie instalacji JTG jest dokładnym odwzorowaniem systemu benzynowego. W zbiorniku LPG znajduje się pompa gazu, która tłoczy pod wysokim ciśnieniem paliwo na listwę wtryskiwaczy, które wtryskują ciekły gaz do kolektora. Nadmiar gazu wraca przez regulator ciśnienia do zbiornika. Wtryskiwacze gazowe są kontrolowane przez benzynowy ECU, z tej przyczyny instalacja nie wymaga stosowania emulatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazlem na forum nic o instalce Bi-Fuel JTG (http://www.subaru.it/modelli/bifuel_jtg/). Z tego co widze po schemacie i co wyczytalem w necie, to jest to instalka V generacji (wtrysk gazu cieklego) i ponoc jest w cenie ok 4kzl. Czy to prawda? Idzie to w Polsce zalozyc?

 

Bez problemu, od lat probuje sprzedawac takie instalacje w PL firma Vialle. Jest tylko jeden problem - w Polsce te urzadzenia kompletnie nie zdaja egzaminu ze wzgledu na koszmarne wprost zanieczyszczenie gazu czynnikami stalymi tj. rdza ze zbiornikow, grafit i inne. Jest tez drugi problem - pompa wysokocisnieniowa znajduje sie w zbiorniku i (w przypadku Vialle) jest trzyfazowa (!). Kazda awaria powoduje koniecznosc wybudowania zbiornika z samochodu i odeslania tegoz do Holandii. Do czasu az w PL nie zacznie sprzedawac sie w miare czystego gazu, instalacje wtrysku cieklego sa bez szans. Najlepsze w tej chwili instalacje, moim zdaniem, to Prince i LandiRenzo Omegas II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda pliszka swój ogonek chwali ;) Ja polecam Bi-Gas, od 50 tys km pracuje bezawaryjnie - być może to zasługa fachowego montażu i nadzoru nad instalką :) Natomiast odnośnie czystości gazu polecam tankowanie na BP, swoje auta zawsze tam napełniałem i przy wymianie filtra lub przeglądzie zawsze słyszę, ze tankuję czysty gaz :)

Kilka razy trafiło mi się też zalać na shellu, ale BP ma lepiej rozbudowaną sieć i gaz mają praktycznie na każdej stacji.

 

A tak na marginesie to ciekawe jak długo będziemy czekać aż wejdzie w życie ustawa o normach jakościowych i składzie LPG + przepisy wykonawcze i kontrole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich doświadczonych gazerów i chcialbym prosić o opinię na temat instalacji sekwencyjnej do forestera 2,0 z 1998r bez turbo. Oczywiście nie chcę przepłacić, a równocześnie nie dokładać do zbyt taniej instalacji. Słyszałem dobre opinie o BRC i STAG300 ale chętnie dowiem się od praktyków. Ceny też różne 2500-4100, można się pogubić. Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Sie 19, 2006 9:44 am ]

Mam taki pomysł: zrobmy ranking instalcji gazowych do jedynej słusznej marki, kategorie, najlepsze, najbardziej opłacalne, najlepsze zahttp://www.forum.subaru.pl/images/smiles/icon_cool.gif

http://www.forum.subaru.pl/images/smiles/icon_cool.gifkłady itd. ZRÓBMY TO!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze w tej chwili instalacje, moim zdaniem, to Prince i LandiRenzo Omegas II.

A jakie sa ich ceny i ktora jest lepsza? Rozumiem, ze to gen 4?

 

Cen aktualnych nie znam, ale Prince byl zawsze troche drozszy od LandiRenzo i roznily sie zasadniczo tym, ze jezeli udalo sie wysterowac Prince'a na starcie, to pozniej eksploatacja byla bezproblemowa, natomiast jezeli sie nie udalo, to pozniej czesto konczylo sie to demontazem. Natomiast LandiRenzo jest bardziej konfigurowalne i czesto udaje sie je dopracowac w terminie pozniejszym. Casus Prince'a jest rowniez prawdziwy w przypadku BRC - ktorego generalnie nie polecam ze wzgledu na duza awaryjnosc.

 

Reasumujac - sa to instalacje porownywalne, z przewaga eksploatacyjna Prince, ale naprawde nieznacza. Natomiast przewaga konfiguracyjna jest po stronie LandiRenzo - dosc powiedziec, ze warsztat Goduli w Krakowie montuje i testuje na hamowni wlasnie LandiRenzo, uzyskujac znakomite rezultaty. Szczerze mowiac, to w samochodach ktore naprawde chce sie deptac na gazie, to strojenie nalezy robic wlasnie u Goduli, na hamowni.

 

[ Added: Sat Aug 19, 2006 12:45 pm ]

Każda pliszka swój ogonek chwali ;) Ja polecam Bi-Gas, od 50 tys km pracuje bezawaryjnie - być może to zasługa fachowego montażu i nadzoru nad instalką :) Natomiast odnośnie czystości gazu polecam tankowanie na BP, swoje auta zawsze tam napełniałem i przy wymianie filtra lub przeglądzie zawsze słyszę, ze tankuję czysty gaz :)

Kilka razy trafiło mi się też zalać na shellu, ale BP ma lepiej rozbudowaną sieć i gaz mają praktycznie na każdej stacji.

 

Generalnie nalezy przyjac, ze nietankowanie w lesie lub pod krzakiem tylko na stacji z prawdziwego zdarzenia (Shell, BP) jest rozsadna polityka. Za gaz placi sie ciut wiecej, ale auto inaczej jezdzi, a oszczedza sie fortune na filtrach i serwisie, pomijajac kwestie nerwow i straconego czasu : )

 

[ Added: Sat Aug 19, 2006 2:01 pm ]

Każda pliszka swój ogonek chwali ;)

 

Jeszcze apropos powyzszego - nie jezdze na gazie, jakby kto pytal, wiec moznaby rzecz, ze moje wypowiedzi pozbawione sa zabarwienia emocjonalnego ; ))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac, to w samochodach ktore naprawde chce sie deptac na gazie, to strojenie nalezy robic wlasnie u Goduli, na hamowni.

Jesli bym zakladal (jak juz nabede Subaru), to raczej we Wroclawiu. Gdzies tu czytalem, ze wlasciciel Sparko ma Forestera i ma doswiadczenie z Subaru, tylko jest jeden problem. Swego czasu bardzo polecano Sparko na necie, a obecnie wrecz przeciwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem z Rabki,w Krakowie znam dobry i drogi zakład Fugazi, rozmawiałem z Dariuszem Sajką- konkretny facet, proponował BRC za 3.500 i niekoniecznie STAG 300 za 3.000, a najtaniej za sekwencję powiedzieli mi w ARTGAS od 2.500 ale nie znam opinii. W Rabce jest chwalony Czyszczoń, ale ceny Fugazi, a uprzejmość kierownika PGR. Ponawiam propozycję RANKINGU INSTALACJI I ZAKŁADÓW lub co najmniej ostrzeżeń czego unikać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to proste: nazwa instalacji i ocena plus komentarz, podobnie z zakładem. Ilość komentarzy też jest ważna. Ma to swoje mankamenty, ale takiego rankingu jeszcze nie spotkałem więc będzie pierwszy i da jakieś pojęcie co i gdzie zakładać. w Moto-Gratce jest ranking (opinie) o każdym modelu- przeczytaj sobie o swoim subarku... Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Sie 19, 2006 10:29 pm ]

znając dowcip i cięty język forumowiczów oraz brutalna weryfikację w codziennej eksploatacji, myślę że wzorcem byłaby celność i lakoniczność angielskiego top gear

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...