Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

wirach, opadają i wracają do normy (podkręcę tak jak radzisz o 100rpm i pewnie będzie po problemie, dzięki :D ). Ale doszło mi jeszcze pare oznak... Na zimnym jak przełączy się na gaz i chcę przyspieszyć z drugiego biegu występuje ewidentne dławienie się silnika i wyskakuje Check, a wczoraj nawet mi mrugał. Komputer pokazuje błąd "wypadanie zapłonów". Skoro świece i przewody mam nowe, to podejrzenia padają na cewkę zapłonową, czy ktoś potwierdzi :?: 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Nareście udało mi się zagazować moje subarku legacy 2.2 GX

zrobiłem to w Łodzi zatem jak ktoś jest z okolic Łodzi i chce zagazować swoje subarku to mogę dać namiary.

A teraz troszke gorzkich żalów:

doradziliście mi abym zgłosił się do Jako

Zadzwoniłem do Pana Roberta i skierował mnie do jakiejś Pani Ani z biura w celu omówienia kredytu na montaż instalacji gdzie od tej Pani usłyszałem że zaden bank nie chce im udzielać kredytów :evil:

Jkaoś tego nie potrafie zrozumiec bo przy robieniu około 1000 km miesiecznie z łatwością można zapłacić ratę 300 pln z oszczednosci które byśmy wydali na benzynę. Zatem pytam się gdzie tu sens a gdzie logika :mrgreen:

Kto mi to wytłumaczy?

Może Pan Robert zabierze głos w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem do Pana Roberta i skierował mnie do jakiejś Pani Ani z biura w celu omówienia kredytu na montaż instalacji gdzie od tej Pani usłyszałem że zaden bank nie chce im udzielać kredytów :evil:

Jkaoś tego nie potrafie zrozumiec bo przy robieniu około 1000 km miesiecznie z łatwością można zapłacić ratę 300 pln z oszczednosci które byśmy wydali na benzynę. Zatem pytam się gdzie tu sens a gdzie logika :mrgreen:

 

Mógłbyś jaśniej, bo nadal nie wiem o co chodzi?

Kto w końcu chciał brać kredyt na Twoja instalację, Pani Ania z biura? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wirach, opadają i wracają do normy (podkręcę tak jak radzisz o 100rpm i pewnie będzie po problemie, dzięki :D ). Ale doszło mi jeszcze pare oznak... Na zimnym jak przełączy się na gaz i chcę przyspieszyć z drugiego biegu występuje ewidentne dławienie się silnika i wyskakuje Check, a wczoraj nawet mi mrugał. Komputer pokazuje błąd "wypadanie zapłonów". Skoro świece i przewody mam nowe, to podejrzenia padają na cewkę zapłonową, czy ktoś potwierdzi :?: 8)

Marecki_ol podjedź do gazownika, żeby podciągnął Ci temperaturę, przy której instalacja przełącza zasilanie z benzyny na gaz. Parownik może nie być w stanie podać odpowiedniej ilości gazu (bo jest za zimny) i to jest powodem wyskakiwania check'a i dławienia się silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mógłbyś jaśniej, bo nadal nie wiem o co chodzi?

Kto w końcu chciał brać kredyt na Twoja instalację, Pani Ania z biura? :shock:

 

 

Pani Ania poinformowała mnie, że żadna firma kredytowa nie chce z nimi wspołpracować ( żagiel itp. )

A Pan Robert powiedział że nie ma problemu i dał namiary do Pani Ani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qba25, wiesz, że cały weekend o tym myślałem, ale wydawało mi się to zbyt prostym rozwiązaniem, a w serwisie w którym gazowałem autko polecili sprawdzić cewkę zapłonową, a najlepiej przełączać ręcznie na gaz po rozgrzaniu się silnika :roll: Mam nadzieję, że problem tkwi tylko w tej temperaturze, bo ogólnie po rozgrzaniu nie widzę problemów ani na gazie ani tym bardziej na benzynie...

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bigas Sequent od Jako.

 

Pewnego razu podczas jazdy auto przełączyło mi się z LPG na benzynę. Teraz jest tak, że już w ogóle nie ma sensu próbować jeździć na LPG, bo od razu albo po kilkuset metrach auto znowu wraca na benzynę - szczególnie jeśli mocniej przycisnę gaz, lub wpadnę w wybój (?).

 

Idąc za sugestią Jako (póki co nie mogę do niego podjechać) wymieniłem MAP sensor. Niestety objawy nie ustały i są identyczne, jak na starym MAP sensorze.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim, ewent. ma jakieś inne pomysły, które można z lokalnym gazownikiem przećwiczyć?

Do Jako "chwilowo" podjechać po prostu czasowo nie mogę.

 

Na benzynie auto jeździ normalnie.

Jeśli nic nie ustalę "na odległość" to docelowo i tak pojadę do Jako, ale może jednak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? ja się na tym kompletnie nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś tak miałem. Okazało się że zaśniedział (jak to możliwe ??) przewód łączący zbiornik z gazem i "przekazujący info" o ilości gazu w zbiorniku. PRzewód został wymieniony, sygnał do kompa gazowego poszedł prawidłowy i wszystko wróciło do normy. Podjedź sobie do jakiegoś zakładu lpg i powinni sprawdzić to od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd,

to co opisuje Alpin idealnie pasuje do Twojego i .... mojego przypadku :mrgreen::twisted::evil:

 

Jakieś dwa tygodnie temu (może ze trzy) zakupiłem i zainstalowałem wymarzony reduktor R23 Double by BIGAS. Pochodziło, pochodziło i objaw identyczny jak u Ciebie. Jako, że mam dużo prymitywniejszy sterownik KME to sam mogłem bez problemu zdiagnozować - błędy w pamięci sterownika jednoznaczne :

- uszkodzony czujnik temperatury parownika ,

- temperatura parownika poniżej 20C (to jest skutkiem pierwszego objawu, czujnik to się załącza to się odłącza).

 

Niby tak klasowe parowniki a taka pierdołka powoduje :

a) brak możliwości jazdy na LPG ,

B) zdecydowane ochłodzenie mojej "miłości" do produktów BIGAS.

 

I z tego co czytam po forach (nie tylko naszym) to jest to niestety permanentny problem tych reduktorów. Smutne, zwłaszcza, że gadzet nie kosztuje dwie stówy :(

 

Na razie warsztat Roberta ma przerwę remontową, ja już się ustawiam w kolejce.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Ale na benzynie się fajnie jeździ :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu, Bigas produkuje na prawdę dobre reduktory. Ciężko byłoby mi znaleźć zamiennik Doblo, reduktora do wysokich mocy. Uszkodzenia czujników temperatury są irytujące i nie dotyczą tylko Bigasa. Powiedziałbym, że rzadko ori padają, częściej te z innej niż AEB elektroniki.

Tzd, reduktor przejechał ok 80tys km. Turbo gdzie zużycie lpg jest stosunkowo spore. LPG w PL jest zanieczyszczone, być może wymaga interwencji.

Za biuro nie biorę odpowiedzialności, widocznie nie jestem dosyć dobrze poinformowany, chyba czas zmienić sposób działalności, żeby osiągnąć maximum, ....niezawodności :evil:

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako,

Roberto, daj spokój, ja do Ciebie żadnych pretensji nie mam. Peace and zatańczmy, jak za dawnych lat :mrgreen:

 

Ot złośliwość rzeczy martwych. Się zrobi i będzie git. Dopótu, dopóki działał był faktycznie bajeczny :wink:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako,

Roberto, daj spokój, ja do Ciebie żadnych pretensji nie mam. Peace and zatańczmy, jak za dawnych lat :mrgreen:

 

Ot złośliwość rzeczy martwych. Się zrobi i będzie git. Dopótu, dopóki działał był faktycznie bajeczny :wink:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Postanowione Grzesiu, będą zmiany. We właściwym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warsztat Roberta ma przerwę remontową, ja już się ustawiam w kolejce

To ja też, ja też!

 

uszkodzony czujnik temperatury parownika

jak to się leczy?

 

reduktor przejechał ok 80tys km. być może wymaga interwencji.

spoko, oby go wyleczyć :) lub wymienić na nowszy model. może od razu z wtryskami.

najśmieszniejsze jest to, że nawet nie wiem, jakie to koszty :mrgreen:

EDIT. już wiem, ile reduktor RI 21 czy coś takiego, wtryski pewnie +połowę kosztu reduktora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najśmieszniejsze jest to, że nawet nie wiem, jakie to koszty :mrgreen:

EDIT. już wiem, ile reduktor RI 21 czy coś takiego, wtryski pewnie +połowę kosztu reduktora?

 

Tzd to jak juz sie dowiesz jaki jest koszt wtryskow i reduktora to daj znac. Aha i czym byla spowodowana Twoja usterka :?:

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mogę spróbować przebrnąć przez cały gazowy wątek, ale to kawał drogi... a więc tak:

OBK MY2006 - komputer pokazuje spalanie benzyny (większość w trasie) około 7,8 l, po zatankowaniu do pełna okazało się, że ciągnie około 8,2, a więc jest prawie idealnie, ale na gazie (instalacja Prins ori z Belgii), po wymianie filtrów i regulacji zawodów (wymienione także świece) ciągnie około 12 l - to wynik właściwy, czy raczej nie?

Dodam, że przed regulacją zaworów i wymianą świec żarł 14 l LPG. Co Wy na to?

 

A jeszcze dodam, że gazownicy sprawdzali spaliny i wyszło, że mieszanka nie jest ani za biedna ani za bogata. Niby wszystko OKI, ale czy pali za mało benzyny, a LPG ok, czy może za dużo gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mogę spróbować przebrnąć przez cały gazowy wątek, ale to kawał drogi... a więc tak:

OBK MY2006 - komputer pokazuje spalanie benzyny (większość w trasie) około 7,8 l, po zatankowaniu do pełna okazało się, że ciągnie około 8,2, a więc jest prawie idealnie, ale na gazie (instalacja Prins ori z Belgii), po wymianie filtrów i regulacji zawodów (wymienione także świece) ciągnie około 12 l - to wynik właściwy, czy raczej nie?

Dodam, że przed regulacją zaworów i wymianą świec żarł 14 l LPG. Co Wy na to?

 

A jeszcze dodam, że gazownicy sprawdzali spaliny i wyszło, że mieszanka nie jest ani za biedna ani za bogata. Niby wszystko OKI, ale czy pali za mało benzyny, a LPG ok, czy może za dużo gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanko do zagazowanych z Forkami turbo 2.0 i 2.5 :mrgreen: jakie realne spalanie odnotowujecie jezdzac normalnie w miescie i w trasie z predkosciami 140-160 :roll: oraz czy duza jest roznica w spalaniu gazu pomiedzy tymi dwoma silnikami :?:

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanko do zagazowanych z Forkami turbo 2.0 i 2.5 :mrgreen: jakie realne spalanie odnotowujecie jezdzac normalnie w miescie i w trasie z predkosciami 140-160 :roll: oraz czy duza jest roznica w spalaniu gazu pomiedzy tymi dwoma silnikami :?:

dzieki

 

 

HAHA :) jeżdząc ---normalnie--- w miescie i w trasie 140-160 :) no to gratuluje normalnych miejskich wyników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...