Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

 

180, a 2,0 - 300 ☺

To strasznie wysilone te jednostki. Ciekawe jak z długowiecznością będzie...

 

 

FHI robił auta z 300KM z 2.0T już jakieś 15 lat :)

Przebiegi powyżej 200k km to żaden wynik.

Ponad to od kilku lat robią Legacy 2.0DIT i STI 2.0T z 300KM i 400Nm.

1.6DIT niestety w EU będzie miał pewnie 150 - 160KM max.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Turdzim co do rejestrowania aut z kiera po prawej. Jezdzilem Sniezka przez rok w UK i faktycznie mozna sie dosc szybko przyzwyczaic do jezdzenia po niewlasciwej stronie (choc raz lub dwa zdarzylo mi sie prawie skrecic "pod prad" na dwujezdniowej ;) ). Ale problem jest gigantyczny na jednopasmowych podczas wyprzedzania. Roznica miedzy UK a Polska polega tylko na tym, ze tam wszedzie sie jezdzi drogami ekspresowymi i Motorwayami wiec prawie nigdy nie bylo problemow. W Polsce sobie tego nie wyobrazam!
 

Ciekaw jestem, jak w praktyce przebiega proces rejestracji, czy mozna "ot tak" sie tym zajac czy jednak proces jest skomplikowany i nielatwy do pokonania (oby...).

 

wycieczka%2Bpo%2BUK%2Bczerwiec%2B006.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

180, a 2,0 - 300 ☺

To strasznie wysilone te jednostki. Ciekawe jak z długowiecznością będzie...

 

 

FHI robił auta z 300KM z 2.0T już jakieś 15 lat :)

Przebiegi powyżej 200k km to żaden wynik.

Ponad to od kilku lat robią Legacy 2.0DIT i STI 2.0T z 300KM i 400Nm.

1.6DIT niestety w EU będzie miał pewnie 150 - 160KM max.

 

No to mnie uspokoiłeś. Czekamy więc na tego Levroga;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w WRX 2.0 DIT CVT jest coś co się nazywa 

 

"Sport Lineartronic™"  mające w opisie "Subaru symmetrical full-time All-Wheel Drive system: Electronically controlled multi-plate transfer clutch"

 

szczerze to szukam informacji czy to "dopinany" tył czy nie

 

"This is the same Lineartronic automatic CVT transmission Subaru uses in the 2014 Subaru Forester XT. But Subaru says they’ve tuned the WRX version to provide a “greatly improved” shift response for a sportier ride than the high-torque Lineartronic CVT found in the Forester XT"

 

http://www.torquenews.com/1084/2015-subaru-wrx-cvt-option-blows-away-critics-surprising-sales

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to nie zależy od skrzyni.
 

 

odrobinę jednak zależy bo to w Subaru jakby jeden mechanizm 

oczywiście można podzielić to na poszczególne elementy odpowiadające za funkcje ale z tego co udaje mi się wyszukać wszytkie 

CVT to "Subaru symmetrical full-time All-Wheel Drive system: Electronically controlled multi-plate transfer clutch"

co zawarte jest w specyfikacji zawsze przy opisie skrzyni 

 

Lineartronic® CVT

High-torque Lineartronic® CVT

Sport Lineartronic™

wszystkie mają opis: "Subaru symmetrical full-time All-Wheel Drive system: Electronically controlled multi-plate transfer clutch"

 

6-speed Manual Transmission - "Subaru symmetrical full-time All-Wheel Drive system: Viscous-coupling limited-slip centre differential"

 

6-speed close-ratio Manual Transmission - "Subaru symmetrical full-time All-Wheel Drive system: Multi-mode Driver Controlled Centre Differential (DCCD) and cam-type mechanical limited-slip differential"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w WRX 2.0 DIT CVT jest coś co się nazywa 

 

"Sport Lineartronic™"  mające w opisie "Subaru symmetrical full-time All-Wheel Drive system: Electronically controlled multi-plate transfer clutch"

 

szczerze to szukam informacji czy to "dopinany" tył czy nie

 

"This is the same Lineartronic automatic CVT transmission Subaru uses in the 2014 Subaru Forester XT. But Subaru says they’ve tuned the WRX version to provide a “greatly improved” shift response for a sportier ride than the high-torque Lineartronic CVT found in the Forester XT"

 

http://www.torquenews.com/1084/2015-subaru-wrx-cvt-option-blows-away-critics-surprising-sales

"Electronically controlled multi-plate transfer clutch" - Subarowa wersja Haldexa. Podobno działa lepiej, nie sprawdzałem ..... haldexa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj szersza dyskusja na temat haldex'a i innych napędów. W tym "nowy" S-AWD z CVT.

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/page-160

 

 

 

odrobinę jednak zależy bo to w Subaru jakby jeden mechanizm

 

pod tym kątem to faktycznie zależy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to nie zależy od skrzyni.
 

 

odrobinę jednak zależy bo to w Subaru jakby jeden mechanizm 

oczywiście można podzielić to na poszczególne elementy odpowiadające za funkcje ale z tego co udaje mi się wyszukać wszytkie 

CVT to "Subaru symmetrical full-time All-Wheel Drive system: Electronically controlled multi-plate transfer clutch"

co zawarte jest w specyfikacji zawsze przy opisie skrzyni 

 

Lineartronic® CVT

High-torque Lineartronic® CVT

Sport Lineartronic™

wszystkie mają opis: "Subaru symmetrical full-time All-Wheel Drive system: Electronically controlled multi-plate transfer clutch"

 

6-speed Manual Transmission - "Subaru symmetrical full-time All-Wheel Drive system: Viscous-coupling limited-slip centre differential"

 

6-speed close-ratio Manual Transmission - "Subaru symmetrical full-time All-Wheel Drive system: Multi-mode Driver Controlled Centre Differential (DCCD) and cam-type mechanical limited-slip differential"

 

Kiedyś popełniłem takie zestawienie:

Sprawdziłem na stronach Subaru Global i Japan:

Forester XT | Lineartronic + Active Torque Split AWD System [CVT + ATS]

WRX | Sport Lineartonic + Variable Torque Distribiution AWD Sytem [sport CVT + VTD]

H6 | High-torque Lineartronic + ?? nie znalazłem informacji ale chyba Active Torque Split AWD System [High-torque CVT + ATS]

LEGACY DIT | Lineartronic + Variable Torque Distribiution AWD System [CVT + VTD]

LEVORG GT | Sport Lineartronic + Variable Torque Distribiution AWD System [sport CVT + VTD]

LEVORG 1.6 | Lineartronic + Active Torque Split AWD System [CVT + ATS]

 

Z zestawienia jasno wychodzi, że Levorg i WRX mają takie same rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRX | Sport Lineartonic + Variable Torque Distribiution AWD Sytem [sport CVT + VTD]

 

masz do tego jakiś link ?

 

zgłębiam temat i wychodzi na to, że

"CVT models
The newer CVT-equipped Subies make use of yet a third Symmetrical AWD system. The hardware is similar to the VTD system described above -- both use electronically controlled multiplate clutches to control torque split -- but the CVT-equipped system defaults to a front-biased 60:40 nominal torque split.
 
You can find this system on the XV Crosstrek models, the brand-new 2015 Impreza WRX, and older models like the 2014 Legacy."
 
"Four Versions of Symmetrical AWD for 2014 and 2015 Subaru models
....
Active Torque Split
All 2014 models, and the 2015 WRX, that are equipped with the Lineartronic® continuously variable transmission (CVT).
An electronically managed continuously variable transfer clutch actively manages torque distribution in response to driving conditions, acceleration, deceleration and cornering. Slippage at the front or rear wheels causes torque to transfer (up to 100%) to the opposite set of wheels.
...
Variable Torque Distribution (VTD)
6-cyl. Legacy and Outback models and the Tribeca™
An electronically controlled, continuously variable hydraulic transfer clutch works with a planetary gear-type center differential to control torque distribution between the front and rear wheels."
 
Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się pozmieniało bo nowe modele weszły. Tribecki już nie ma a obecne H6 z CVT mają ATS.

Źródło w sprawie WRX-a:

http://www.subaru-global.com/2015wrx_spec.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...