Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

haubi65 powiedział: To c klasse i bmw 3 też sa auta kompaktowe.

 

mercedes-benz-c-class-s205_facts_technic

rozstaw osi 2840 mm to więcej jak w OBK

 

"odpowiednik" Levorg-a w Mercedesie, proszę bardzo

 

mercedes-benz-cla-class_x117_facts_techn

 

CLA kombi

 

między C a CLA to jednak jest duża różnica w budowie

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co to znaczy ? Przejeździlem c klassa W204 z 10 tys km i uważam że levorg fajniej jezdzi miejsca podobnie. Rozstaw osi mniejszy ale przy wiekszev predkosci jedzie bardzo spokojnie uklad kierowniczy Levorg i c klassa to inne swiaty. Nowa w205 kompletnie do mnie nie przemawia środkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W Oplu nigdy nie starano się by auto dawało frajdę z jazdy po zakrętach nie chodzi o moc tylko o zestrojenie zawieszenia nawet opc modele są krytykowane.
 

 

oczywiście, że nie ale nie każdy tego potrzebuje, tym bardziej jeśli poruszą się przepisowo, są to rozwiązania wystarczająco dobre

 

nie zagłębiając się w kwestię charakterystyki zawieszenia Opel Astra to całkiem dobrze wykonany kompakt


 

 

Nowa w205 kompletnie do mnie nie przemawia środkiem.
 

 

o gustach się nie dyskutuje  ;)

 

natomiast nie zmiana to faktu, że Subaru Levorg a Mercedes C to auta z dwu różnych klas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ale z takim wyposazeniem co Levorg AWD skóra keyless itd to nawet nie liczę ile kosztuje 60 t € ? Tak jak i BMW. Według mnie oferują zbyt mało i nie powoduja jakiejś fascynacji ( oprocz AMG i M, 335) a bez tego są nudne. A ja teraz idę podocierac Levorga:) Na razie nie udaje mi się zejść poniżej 10.

Końcówki wydechu strasznie zaczadzone więc liczę że ma na razie bardzo wzbogacona mieszankę.

SBD przez ostatnie 7 tkm BC pokazywał 7l/100 km

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tylko że Opel Insignia kombi to bardziej odpowiednik Subaru Outbacka ( Legacy )

 

w żadnym wypadku. To ciasne auto średniej wielkości. Miejsca jest nieco mniej niż w Legacy IV.

Jedyny jej plus to wyciszenie reszta to same kompromisy cena vs. jakość. Z dużym naciskiem na to pierwsze.

Levorg jest znacznie przestronniejszy i lepiej wykończony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny jej plus to wyciszenie reszta to same kompromisy cena vs. jakość

 

;) jedyny ale jakże nieosiągalny dla Subaru

 

 

to jest właśnie ta magiczna różnica (zresztą Insignia jest dzieckiem "kryzysu 2008 i wbrew pozorom wcale "księgowi" nie grali tam pierwszych skrzypieć)

 

większość aut to kompromis ceny vs. "jakość" w tym nie ma nic dziwnego, dlatego też te "ciche" auta są zazwyczaj droższe nie bez powodu

 

 

Levorg jest znacznie przestronniejszy i lepiej wykończony.

 

Skoda Octavia też jest przestronniejsza ;)

 

mnie naprawdę do Levorga nie trzeba przekonywać ale nie dam sobie wmówić, że Levorg to "wyższa półka"

 

bo pod względem wykonania auta "in total" żadne Subaru nie jest wyższą półką a już w szczególności nie jest nim wykonanie wnętrza auta

 

 

to przyzwoity kompakt kombi dostępny w niezłej cenie, ogólnie średnia oferta w swojej klasie za to dość atrakcyjna dla kogoś kto chciałby mieć typowo osobowe Subaru

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zalezy czego sie oczekuje akurat silnik i przeniesienie napedu to calkowite premium niedostepne u w innych markach. Owszem jest Quattro ale tam jestes zmuszony to brania auta z topowym silnikiem i topowa cena. Ketivv przejedz sie autem i wtedy ocen. Levorg jest dobrze wyciszony. Tylko te Dunlopy  :( Podobnie mialem w Legacy zamienilem na Hankooki i byla cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

akurat silnik i przeniesienie napedu to calkowite premium niedostepne u w innych markach. Owszem jest Quattro ale tam jestes zmuszony to brania auta z topowym silnikiem i topowa cena.
 

 

S-AWD jak i Quattro to tylko "nazwa" pod która w obydwu przypadkach kryją się różne rozwiązania techniczne 

 

Quattro z Audi A4 (lub wyższych modeli) ma patrząc z technicznego punktu widzenia niewiele wspólnego z tym z Levorg-a 1.6 

technicznie rzecz biorąc jest to napęd taki jak w Audi A3 (lub niższych modelach) i pomimo że nazywa się Quattro to jest to nic innego jak rozwiązanie techniczne oparte o rozwiązanie zwane pod nazwą Haldex tożsame ze Skodą  ;)


 

 

Levorg jest dobrze wyciszony. Tylko te Dunlopy 
 

 

nie to "nie te cholernie Dunlopy"   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zalezy czego sie oczekuje akurat silnik i przeniesienie napedu to calkowite premium niedostepne u w innych markach. Owszem jest Quattro ale tam jestes zmuszony to brania auta z topowym silnikiem i topowa cena. Ketivv przejedz sie autem i wtedy ocen. Levorg jest dobrze wyciszony. Tylko te Dunlopy :( Podobnie mialem w Legacy zamienilem na Hankooki i byla cisza

 Odpowiednik S-awd z cvt to haldex dostepy w wielu autach zarowno tanszych (skoda) jak i drozszych (audi,vw, volvo) od levorga. Levorg jest tak samo wyciszony jak kazde Subaru (oprocz OBK) czyli nedznie. Akurat Dunlopy sa jednymi z cichszych opon dostepnych na rynku - jak nie najcichszymi (wejdz sobie na oponeo i sprawdz)Skoro je slyszysz o czyms to swiadczy( albo masz ultra sluch albo jednak slabo wyciszone auto). Haubi Lev to naprawde niezle auto ale nie przekonuj innych ze jest to auto z rozwiazaniami premium bo tak po prostu nie jest. A w chwili obecnej Lev jest jednym z niewielu aut na rynku (oprocz skody i kijanek)ktore ma niezly stosunek ceny do tego co oferuje.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pierwszy post i od razu reklama ...

Ponoć dobry od reklam ,jest [you] ;)

Koledzy ,może jasniej bo nie rozumiem
:)

Dałeś się złapać na funkcję "you" :)

 

Dla Twojej wiadomości - ta funkcja zawsze wyświetla nazwę użytkownika czytającego ten wątek. Taki żart dla nieuważnych. Czyli dzisiaj dał się złapać >>> [you] <<< :)

 

 

---------

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mam porównanie do mojego starego Legacy i nowego Obk i Levorg jest dobrze wyciszony (zresztą ta waga musi wynikać auto jest mniejsze od mojego Legacy a ciezsze) . W Obk 2,5 wyje silnik a w 2D słychać ciagle diesla i już w nowych autach cos stukalo. Dunlopy owszem trochę słychać ale to przez to, ze oprócz tego niczego nie slychac a wtedy automatycznie to rejestrujesz. mierzyłem smartfonem i przy 140 w levorgu było 72 db w Outbackach i moim legacy po 74 wiem smartfon to zaden miernik ale jako porownanie. Co do spalania to właśnie zrobiłem 70 km i w dosyć pagorkowatym terenie (okolice Tübingen)i bez wielkiego oszczędzania BC pokazywał 8,5-9 predkosci 80-110 km/h. Auto ma 300 km. W przedziale 7,5-9 dotartym autem można jeździć. Oczywiście nie po Autobahnach powyżej 140 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Akurat mam porównanie do mojego starego Legacy i nowego Obk i Levorg jest dobrze wyciszony (zresztą ta waga musi wynikać auto jest mniejsze od mojego Legacy a ciezsze)

ciezsze jest ze wzgledu na specyficzna budowe nadwozia. XV, impreza czy forek tez sa autami ciezkimi. Byc moze dla osob ktore wczesniej jezdzily autami marki Subaru Lev jest super wyciszony ale dla tych co jezdzili autami innych marek ( i nie mowie tu o autach klasy premium jak bmw, mercedes itp tylko np VW )wyciszenie w Subaru w szczegolnosci przy wyzszych predkosciach to duze rozczarowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na codzień jeżdżę firmowymi Passatem Bmw i c-klassa i to prawda powyżej 210 mercedes i bmw są ciche. Passat tyle nie pojedzie. Ale ja prywatnym autem tyle nie jeżdżę bo to nie ma sensu jeżeli place za paliwo a szyby możesz wymieniać co 40 tkm

Owszem jak się porównuje do XV to rzeczywiście można być rozgoryczonym. Jak jechałem XV to przy 100 był glosniejszy od Levorga przy 160

Waga Levorga wynika też z użycia twardej stali i piercieniowych wzmocnien. Auto jest bardzo sztywne.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga Levorga wynika też z użycia twardej stali i piercieniowych wzmocnien. Auto jest bardzo sztywne

 

 

Ja na codzień jeżdżę firmowymi Passatem Bmw i c-klassa i to prawda powyżej 210 mercedes i bmw są ciche. Passat tyle nie pojedzie. Ale ja prywatnym autem tyle nie jeżdżę bo to nie ma sensu jeżeli place za paliwo a szyby możesz wymieniać co 40 tkm

Owszem jak się porównuje do XV to rzeczywiście można być rozgoryczonym. Jak jechałem XV to przy 100 był glosniejszy od Levorga przy 160

Waga Levorga wynika też z użycia twardej stali i piercieniowych wzmocnien. Auto jest bardzo sztywne.

 

Wszystkie nowe Subaru sa tak skonstruowane. waga levorga 1530kg waga xv (silnik 2.0i z cvt) 1490kg . Biorac pod uwage fakt ze lev jest autem wiekszym od XV , a XV jest wyjatkowo slobo wyciszonym autem to roznica 40kg  nie wynika z dodania wiekszej ilosci materialow wyciszajacych tylko z "dospawania" wiekszego bagaznika :) Materialy wyciszajace a raczej ich brak w obu autach sa takie same- chyba ketiv gdzies wklejal na forum zdjecia rozebranego XV i Levorga.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga Levorga wynika też z użycia twardej stali i piercieniowych wzmocnien. Auto jest bardzo sztywne.

 

to nie jest nic wyjątkowego ;)

 

a na codzień jeżdżę firmowymi Passatem Bmw i c-klassa i to prawda powyżej 210 mercedes i bmw są ciche. Passat tyle nie pojedzie. Ale ja prywatnym autem tyle nie jeżdżę bo to nie ma sensu jeżeli place za paliwo a szyby możesz wymieniać co 40 tkm

 

no widzisz i to jest właśnie ta "delikatna różnica"

 

mój XV jest teraz znacząco cichszy przy 210 w porównaniu do fabrycznego przy 100 ;-)

ale... i tak jest przy tej prędkości "gorszy" jak wspomniane fabryczne BMW czy MB i tego się już nie da poprawić

 

dlatego uparcie twierdzę, że rozmawiamy o różnych autach i bez obrazy dla użytkowników ale XV to Dacia

 

może Levorg to Skoda Octavia (może Golf) jeśli już się mamy obracać w ramach kompaktów kombi z 4x4

 

nie rozbierałem Levorg-a natomiast XV wiele razy a z racji, że mnie Levorg odrobinę interesuję dopytywałem w Japonii o jego budowę " pod plastkiem" i odpowiedź jest jedna - to samo co w Imprezie, XV, STI itp.

 

na tyle na ile udało mi się ustalić od strony technicznej mam najbardziej przerobione wnętrze Subaru XV, jest on mimo tego "głośny" (nie będę się wdawał w szczegóły, taka specyfika konstrukcji) głównie z innego powodu muszę przesiąść się do innego auta szukam alternatywy, która po "modyfikacjach" okaże się satysfakcjonująca (naprawdę nie potrzeba mi do tego Mercedesa czy BMW)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...