surfsztorm Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Witam Kolegów , Przegladalem forum w temacie levorg od początku jego prezentacji w Japoniii miałem nadzieje ze po oficjalnej prezentacji w Genewie coś się ruszy. I mam taka refleksje, ze skoro w naszych mediach był tylko jeden artykuł na motoonet oraz importer milczy ( czytaj nie wydaje kasy na promocje w mediach i nie wykorzystuje szansy darmowej promocji podczas targów ) to to auto nie będzie atrakcyjne na naszym rynku o ile w ogóle się pojawi. Piszecie Panowie o cenach ... Tu konkurentem bezpośrednim jest skoda octavia 4x4 tsi 180 km ok 100-120 tys + opcje - wyżej Ewentualnie audi a4 ale to już ok 160-200 tys. Jak levorg będzie blisko ceny octavii ma szanse jak bliżej audi to raczej nie. Oczywiście mowa o 1.6 DiT , 2.0 DiT i jego 300 km to konkurencja z s6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bernard Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 2.0 DiT i jego 300 km to konkurencja z s6 Halo halo, S6 i Levorg ? Jakoś specyfikacja 2.0DIT/300KM nie występuje w EU, wersja jak u Forka (240KM) ma pewnie szanse dla Levorga, ale chyba nie w tym roku. Do S6 przepaść... tak czy inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
surfsztorm Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 literówka :-) chodziło mi o s4 a jak Czesi dostaną haldex do octavii rs to jest własnie ten poziom. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 literówka :-) chodziło mi o s4 a jak Czesi dostaną haldex do octavii rs to jest własnie ten poziom. Pozdrawiam Tyle, że nie dostaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 literówka :-) chodziło mi o s4 a jak Czesi dostaną haldex do octavii rs to jest własnie ten poziom. dalej niewiele to zmienia. Oba auta dzieli przepaść pod każdym względem. Tu konkurentem bezpośrednim jest skoda octavia 4x4 tsi 180 km ok 100-120 tys + opcje w tym przypadku będzie również przepaść ale może nie tak duża Levorg aspiruje do klasy porównywalnej z A4 Quattro czy 3-ki Xi z porównywalnymi osiągami np. 2.0T 244KM z A4. Jak mu pójdzie to życie pokaże. Jedno jest pewne przez zastosowanie CVT + "elektronicznego" napędu to różnic w prowadzeniu nie będzie lub może być gorszy od np. torsena w A4 Quattro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Levorg aspiruje do klasy porównywalnej z A4 Quattro czy 3-ki Xi z porównywalnymi osiągami np. 2.0T 244KM z A4. do klasy 3-ki czy A4 (szczególnie nowego A4, które nadchodzi) to Levorg 1.6 DIT chyba nie za bardzo aspiruje z 1.6 DIT nie osiągami jak i pewnie nie "szeroko rozumianą" jakością wnętrza Subaru to własna klasa, klasa przeciętnego wnętrza z nieprzeciętnym układem napędowym dla przypomnienia 1.6 DIT to chyba 170 KM i 250 Nm szeroko dostępnego momentu, chwała Subaru, że taki silnik posiadają ale bez przesady z tymi osiągami Nissan Juke ma 1.6 190 KM łączony z CVT i "dopinanym tyłem" osobno dla każdego koła (Active Torque Vectoring) (QASHQAI też ma być teraz oferowany z jakąś turbo benzyną) w ramach VAG-a jest silnik 1.8 TSI z DSG i Haldexem Ford ma Kugę z 1.5 EcoBoost 182KM ze zwykłym automatem i 4WD o ile się nie mylę to 1.6 DIT ma być "downsizing-ową" alternatywą dla 2.5 NA, co wyczytałem w jakiś materiałach prasowych Subaru stąd też CVT z "dopinanym tyłem" a nie bardziej zaawansowane rozwiązanie jak w Levorgu 2.0 DIT czy WRX CVT Edytowane 10 Marca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 No wlasnie. Wlasnie wrzucilem do wyszukiwarki Skode Oktawie 4x4 1,8 TSI i wyplulo mi 300 nowych aut z cenami rozpoczynajacymi sie od 23 t€. Normalnie az sie plakac chce. http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&body=5&make=65&mmvco=1&model=15222&mmvmk0=65&mmvmd0=15222&fregfrom=2015&powerscale=PS&powerfrom=125&ustate=N%2CU&sort=price&eq=11&dtr=s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 @@ketivv, @@haubi65, i inni z kręgu niezadowolonych z Subaru, nie za bardzo Was rozumiem. Auta na oczy nie widzieliście, nikt nim nie jeździł, a już jest źle, do kitu itd. Może warto lekko ścisnąć pośladki i dać szansę Levorgowi. Jak będzie to pomacamy, pojeździmy i wyrazimy opinię. Wiem, że na razie jest zniecierpliwienie i brak konkretów ale bez jasnej i pełnej oferty na razie nie ma co wychylać się przed szereg. Strasznie sfrustrowani jesteście i tak od rana i już we wtorek P.S. OT: Swoją drogą, to chcecie naprawdę przerobić Subaru na Skodę, Nissana czy Audi? Tą drogą ma pójść ta marka? Naprawdę?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 ależ ja nie jestem niezadowolony z Levorga 1.6 DIT - doskonale rozumiem czemu akurat ten model dla Europy natomiast porównywanie jakości wnętrza Imprezy / XV / Forestera a wszystko wskazuje na to Levorg dziedziczy te rozwiązania do BMW serii 3 czy Audi A4 to żart gdyż im bliżej do Daci jeśli w EU zostałby zaprezentowany Levorg 2.0 DIT to wtedy miałbym problem P.S. OT: Swoją drogą, to chcecie naprawdę przerobić Subaru na Skodę, Nissana czy Audi? Tą drogą ma pójść ta marka? Naprawdę?! po części właśnie idzie w tą stronę, czego przykładem jest 1.6 DIT + CVT + "dopinany tył" w europejskim Levorgu takie auto dla mas czego Subaru z całego serca życzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Ten dopinany tył Subaru stosuje w swoich skrzyniach automatycznych (z małymi wyjątkami) od ponad 20 lat i jakoś wcześniej nikt nie narzekał, że napęd jest haldexopodobny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Jezdzilem 3-ka i Subaru nie ma sie czego powstydzic. Dla mnie jest po prostu za mala i jakosciowo za "tania". Trzebaby bylo doposazyc w skory i wodotryski ale drzwi z tanimi uginajacymi sie plastikami jak w Foresterze zostaja Dobrze Izotom poczekajmy na Levorga i zobaczymy jaka ma jakosc. Co do ceny to nie moze on byc tylko 3 t€ tanszy od OBK. Nowy OBK 2015 z tego co widze i czytam odbiegl na mile jakosciowo od reszty palety Subaru. Levorg, zeby byl atrakcyjna ofera nie moze kosztowac wiecej niz 30-31 t€ ineczej bedzie sie sprzedawal jak Legacy MY10 i kupia go tylko tacy fanatyczni milosnicy marki jak ja Edytowane 10 Marca 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Ten dopinany tył Subaru stosuje w swoich skrzyniach automatycznych (z małymi wyjątkami) od ponad 20 lat i jakoś wcześniej nikt nie narzekał, że napęd jest haldexopodobny. z jakiegoś powodu w Levorgu 2.0 DIT czy WRX 2.0 DIT CVT go nie zastosowali, decydując się na bardziej skomplikowane rozwiązania techniczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Imprezy / XV / Forestera a wszystko wskazuje na to Levorg dziedziczy te rozwiązania do BMW serii 3 czy Audi A4 to żart gdyż im bliżej do Daci niestety nie dostrzegasz podstawowych kwestii. Levorg z Imprezy to ma koncept płyty podwoziowej i na tym kończą się podobieństwa. Porównaj sobie zdjęcia wnętrza Levorga z tymi z XV czy Forestera. Jeżeli Levorg będzie miał materiały i wykończenia zbliżone do te z STI to spokojnie może konkurować z A4 z w miarę rozsądnym cenowo wykończeniem. Druga kwestia to pozycjonowanie auta. Ono nie zależy od wielkości/mocy/osiągów silnika. No ale to typowy błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 natomiast porównywanie jakości wnętrza Imprezy / XV / Forestera a wszystko wskazuje na to Levorg dziedziczy te rozwiązania do BMW serii 3 czy Audi A4 to żart gdyż im bliżej do Daci Z tego wnioskuję, że Daci nie widziałeś, bo Levorga na pewno nie. po części właśnie idzie w tą stronę, czego przykładem jest 1.6 DIT + CVT + "dopinany tył" w europejskim Levorgu Np.: http://www.theclippingpoint.net/first-impressions-subaru-levorg. Pod koniec tekstu jest opinia o CVT. Wnioskuje z tego, że CVT w Levorgu nawet 1.6 DIT działa tak samo jak np. w FXT czy modelach z silnikiem wolnossącym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Z tego wnioskuję, że Daci nie widziałeś, bo Levorga na pewno nie. niestety nie dostrzegasz podstawowych kwestii. Levorg z Imprezy to ma koncept płyty podwoziowej i na tym kończą się podobieństwa. Porównaj sobie zdjęcia wnętrza Levorga z tymi z XV czy Forestera. " You don’t buy a Subaru to get fancy faux-exotic material on the trim or plush leather all around. With the Levorg it’s fairly the same straightforward interior as the current generation of Foresters, Imprezas, and XVs. Black plastic and silver-lined trim all around" Read more: http://www.theclippingpoint.net/first-impressions-subaru-levorg#ixzz3Ty3mFD7F Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial Share Alike Follow us: @autoindustriya on Twitter | AutoIndustriya on Facebook Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NonPhixion Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) http://moto.onet.pl/aktualnosci/subaru-levorg-wkracza-do-europy-genewa-2015/nsqw6 Konkurent dla Octavii według Onet-u :-D W samym filmie 2 błędy. Pomijając już to nieszczęsne 3.0 to auto jest pomiędzy Imprezą, a LegaZi :-) Komentarze pod filmikiem bezcenne: "Porównać Kurę do Orła" Edytowane 10 Marca 2015 przez NonPhixion Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Pod koniec tekstu jest opinia o CVT "This is by no means a performance-oriented transmission, but in terms of usability and fuel economy it can clearly be seen that it works very well judging from the feedback with the current models in the lineup." Read more: http://www.theclippingpoint.net/first-impressions-subaru-levorg#ixzz3Ty5rEnpQ Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial Share Alike Follow us: @autoindustriya on Twitter | AutoIndustriya on Facebook Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 " You don’t buy a Subaru to get fancy faux-exotic material on the trim or plush leather all around. With the Levorg it’s fairly the same straightforward interior as the current generation of Foresters, Imprezas, and XVs. Black plastic and silver-lined trim all around" W Daci to nawet nie jest czarny plastik, a raczej szary beton . Właśnie wracam z parkingu gdzie oglądałem Dacie Sandero i porównałem z moim FXT. Dacia porównania nie wytrzymuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Konkurent dla Octavii według Onet-u co w tym złego ? niech konkuruje i oby mu to dobrze wychodziło, bo to jest kawał rynku czy tego chcemy czy nie na rynku jest produkt który nazywa się Skoda Octavia 1.8 TSI DSG 4x4 (zwykła jak i Scout) poważny konkurent dla oferty Subaru w tym i Levorga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Pod koniec tekstu jest opinia o CVT "This is by no means a performance-oriented transmission, but in terms of usability and fuel economy it can clearly be seen that it works very well judging from the feedback with the current models in the lineup." Read more: http://www.theclippingpoint.net/first-impressions-subaru-levorg#ixzz3Ty5rEnpQ Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial Share Alike Follow us: @autoindustriya on Twitter | AutoIndustriya on Facebook A może przytoczyć cały akapit: "The transmission, as with all models currently in Subaru’s lineup, is a CVT. While some may still cringe at the idea of a CVT, Subaru’s CVTs actually makes for a convenient drive and works flawlessly over long distances as well as around the city. This is by no means a performance-oriented transmission, but in terms of usability and fuel economy it can clearly be seen that it works very well judging from the feedback with the current models in the lineup." Read more: http://www.theclippingpoint.net/first-impressions-subaru-levorg#ixzz3Ty6awvoF Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial Share Alike Follow us: @autoindustriya on Twitter | AutoIndustriya on Facebook Dla mnie jest jasne, że skrzynia CVT działa tak samo jak w pozostałych modelach zapewniając S-AWD co jest sensem napędu Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Dacia Duster Dla mnie jest jasne, że skrzynia CVT działa tak samo jak w pozostałych modelach zapewniając S-AWD co jest sensem napędu Subaru. tylko, że S-AWD to różne rozwiązania techniczne w przypadku Levorg-a inne dla 1.6 DIT CVT inne dla 2.0 DIT CVT jak już SIP tłumaczył S-AWD oznacza tylko tyle, że jest to napęd symetryczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 jak już SIP tłumaczył S-AWD oznacza tylko tyle, że jest to napęd symetryczny Mam wrażenie, że nie do końca jest to jasne stwierdzenie dla części osób. To jest takie coś: http://www.subaru.pl/tech-symmetricalawd.html To też wygląda dobrze na zdjęciu ale tak fajnie już nie jest na żywo, zwłaszcza podczas jazdy: Dacia Sandero, roczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 To też wygląda dobrze na zdjęciu ale tak fajnie już nie jest na żywo, zwłaszcza podczas jazdy: Dacia Sandero oczywiście, że podczas jazdy może być gorzej tylko niestety to samo muszę powiedzieć o Subaru XV, parcie łokcia o tapicerkę drzwi w trakcie jazdy powoduje piski dochodzące z jej wnętrza te same rozwiązania przejmuje Levorg (jak udało mi się zaobserwować po zdjęciach dołożyli chromowaną listwę na łączeniu plastików) Mam wrażenie, że nie do końca jest to jasne stwierdzenie dla części osób. To jest takie coś: http://www.subaru.pl...etricalawd.html "cały układ napędowy, począwszy od poziomego, przeciwsobnego silnika aż do tylnej przekładni głównej z jej mechanizmem różnicowym, umieszczony jest w jednej prostej linii, w osi podłużnej samochodu" "Symmetrical AWD stosowane przez Subaru realizowane jest w praktyce przez kilka różnych systemów, zależnie od modelu auta i wersji układu napędowego." tylko, że S-AWD to różne rozwiązania techniczne w przypadku Levorg-a inne dla 1.6 DIT CVT inne dla 2.0 DIT CVT jak już SIP tłumaczył S-AWD oznacza tylko tyle, że jest to napęd symetryczny uff... nie skłamałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Imprezy / XV / Forestera a wszystko wskazuje na to Levorg dziedziczy te rozwiązania do BMW serii 3 czy Audi A4 to żart gdyż im bliżej do Daci Levorg z Imprezy to ma koncept płyty podwoziowej i na tym kończą się podobieństwa. Niestety, zarówno Levorg jak i Impreza to ta sama płyta podwoziowa. Kluczowym parametrem jest rozstaw osi: Impreza: 2644 mm Levorg: 2650 mm XV: 2635 mm Levorga do Audi A4 trudno w ogóle porównywać, gdyż A4-ka ma rozstaw ponad 15 cm większy (2808 mm). Biorąc pod uwagę płytę podwoziową Levorg jest bliżej A3 (2601 mm). A jak rozstaw osi wpływa na prowadzenie, raczej nie trzeba pisać (Levorg i A4 mają zbliżoną długość). Edytowane 10 Marca 2015 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 ketivv powiedział tylko, że S-AWD to różne rozwiązania techniczne w przypadku Levorg-a inne dla 1.6 DIT CVT inne dla 2.0 DIT CVT jak już SIP tłumaczył S-AWD oznacza tylko tyle, że jest to napęd symetryczny uff... nie skłamałem Ale przekręcasz sens opisu: zasada działania S-AWD ale są stosowane różne rozwiązania techniczne żeby tę zasadę zapewnić. Weź pod uwagę, że temat dotyczy S-AWD. P.S. Dyskusja zaczyna być podobna do tego http://youtu.be/1T1NP3pvjDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się