Skocz do zawartości

Nowe STI a rajdy


Paweł_P

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

aflinta tylko spec C jest homologowany do rajdów więc nawet jeśli w Europie sprzedawanoby nadal 2.0 to i tak auto pod N grupe trzeba byloby z Japonii ściągać.

Teraz się trochę pogubiłem, bo w którejś gazecie czytałem wypowiedź Kuziego (a może Hołka?) po testach nowego STI i mówił, że trochę mu szkoda, że wpakowali silnik 2.0 bo teraz trudniej będzie go zmontować do rajdów, i dalej mówił, że wcześniej można było wpakować tylko klatkę, resztę osprzętu i jechać na rajd :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł_P, no bo zwykły STI pasował do homologacji Spec.C i tanią N-kę można było tanio zbudować,.

Ale teraz z silnikiem 2.5 już nie jest, tak? no więc wracam do mojego pierwszego pytania: czy Subaru w ten sposób w/g Was nie strzeliło sobie samobója utrudniając dostęp do prostej do zbudowania rajdówki ??? czy wymiana silnika załatwiła by sprawę i nowe STI też dałoby radę pasować do Spec C czy są jeszcze jakieś inne zmiany w stosunku do starego STI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale do tej pory jak sądze można było robić N-ki z STi używanych lub sprowadzanych z krajów w których te auta są tańsze z różnych powodów i to wychodziło napeno taniej niż nowe spec C.

A wprowadzenie silników 2,5l mogło to ograniczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzenie silników 2,5 jako podstawowego silnika do Imprezy spowodowało że raczej już małe firmy przebudowujące te samochody na N-ki do rajdów przestaly się liczyć . Do celów homologacji wurców jak i do budowy enek wypuszczono kilka tysięcy Sti z jedynym słusznym 2 litrowym motorem, które są w większości krajów niedostępne (lub trudno dostępne) a dlatego że większość tych samochodów została zamówiona i przez duże firmy profesjonalnie budujące Subaryny do rajdów i tam zostaną wykorzystane.

 

Kiedyś Subaru(chodzi o Imprezę) wystawiało świetny samochód , który wygrywał wiele rajdów a przy okazji wypuszczał na rynek trochę Imprez żeby fani tej marki mogli poczuć się jak w rajdówce, teraz przedewszystkim sprzedają samochody przy okazji wystawia je w rajdach, tak myślę że im się filozofia zmieniła, co potwierdza odejście od jedynego słusznego silnika 2.0 i przejście na 2,5 który z rajdami nie może mieć nic wspólnego.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten, to zawsze kota ogonem odwróci, żeby EVO na siłę było górą...

 

Jak napisałem, całkowicie tu się z tomekg zgadzam. Impreza turbo to rajdy. Bez rajdów pewnie większośc z nas nie usłyszałby o Subaru (nawet ci, którzy rajdami się nie interesują), bo właśnie dzięki nim marka się wypromowała. A rajdy to pojemność 2,0...

I nie chodzi tu o to, czy zamierza się samochód przebudowywać na rajdówkę, czy nie. Chodzi o klimat, o pewien wizerunek, o poczucie że siedzi się w samochodzie gotowym do sportu. Czy właściciele Xsary, czy Peugeota 307 mogą choć trochę poczuć związek z WRC? Według mnie kompletnie nie. W Imprezie i Evo jest to możliwe. Ale zmiana pojemności oznacza odejście o krok od tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, podłoże rajdowe...

Widocznie robię się sentymentalny!

 

Czy lepsze? Znam takich, co sprzedali prawie nowe STI MY06 i wrócili do wcześniejszego modelu, bo stwierdzli, że brak im agresywności i charakterystycznego kopa jak wyjdzie się powyżej pewnych obrotów. Co kto woli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy lepsze? Znam takich, co sprzedali prawie nowe STI MY06 i wrócili do wcześniejszego modelu, bo stwierdzli, że brak im agresywności i charakterystycznego kopa jak wyjdzie się powyżej pewnych obrotów. Co kto woli...

 

Dokładnie.

 

Dlatego - jakbyśmy żyli w Japonii - to byłaby możliwość wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanik śmigał 2.5 litrową STI na Agapicie, prawie jak wurc ;)

Swapa silnika nie można zrobić, bo homologacja dotyczy numeru nadwozia.

 

:shock: Tymek666 piłeś nie pisz , takie zasady na tym forum

 

Nie wiem do czego pijesz?

 

Stanik chyba jako jedyny ma treningówkę na bazie imprezy 2.5, która brzmi całkiem inaczej niż homologowane 2.0. Do tego podobno około 340-350 koników ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanik śmigał 2.5 litrową STI na Agapicie, prawie jak wurc ;)

Swapa silnika nie można zrobić, bo homologacja dotyczy numeru nadwozia.

 

:shock: Tymek666 piłeś nie pisz , takie zasady na tym forum

 

Nie wiem do czego pijesz?

 

Stanik chyba jako jedyny ma treningówkę na bazie imprezy 2.5, która brzmi całkiem inaczej niż homologowane 2.0. Do tego podobno około 340-350 koników ma.

 

zrozumiałem że on sti z 2,5 l jechał w rajdzie, a jeśli on tylko ma treningówkę to sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, podłoże rajdowe...

Widocznie robię się sentymentalny!

 

Czy lepsze? Znam takich, co sprzedali prawie nowe STI MY06 i wrócili do wcześniejszego modelu, bo stwierdzli, że brak im agresywności i charakterystycznego kopa jak wyjdzie się powyżej pewnych obrotów. Co kto woli...

 

no właśnie Subaru zapomiało chyba o tym że wypromowało się w rajdach i tam zdobywało większość swoich potencjalnych klientów, po za tym wypuszczenie silnika 2,5 prowdopodobnie oznacza zaprzestanie prac nad rozwojem silnika 2,0 , a gdzie mogli lepiej przetestować silnik jak to robiło setki tysięcy jeżdżących Imprez i ich włascicieli którzy to przekazywali poprzez serwisy swoje oceny i sugestie odnoścnie silnika.

Nie chciałbym być złym prorokiem ale to co się dziejeje z Subaru w RSMŚ w klasie WRC nie jest potwierdzeniem tej teori :?: na szczęście w enkach radzi sobie super model N12 i odebrało dominację Mitsu, ale Mitsu wypuściło nowy model z całkowicie przkonstruowanym silnikiem który jak mówią fachowcy znów pozwoli Mistsu zdeklasować Subaru, tak jak to było za czasów evo6 i 7 , co widać było wyrażnie na tegoroczym rajdzie Polski, dominacja Sołowowa nawet Kuzi powiedział że jedzie na 100 % a nie jest w stanie wyprzedzić Michała.

POzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam wypowiedz jednego z wazniejszych w fhi. "odejscie subaru z rajdow to tak jakby machester united przestalo sprzedawac gadgety".... mam nadzieje, ze przez te pare lat nie wykombinowali czegos innego... subaru = rajdy, no przynajmniej tu w europie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...