Skocz do zawartości

Nowe STI a rajdy


Paweł_P

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy ten temat był poruszany, chodzi mi o następującą rzecz:

Czy Subaru nie dogięło trochę montując silnik 2.5 w imprezach? czemu nie zostawili 2.0 ? o ile wiem żeby wystartować w rajdzie to trzeba mieć silnik max 2.0, czyli wypadałoby w nowiutkim STI przełożyć silnik, czy Prodrive lub Subaru oferują jakieś nowe (fabrycznie) silniki zeby można je było przełożyć na rajdy? takie kombinowanie ze swapem silnika chyba zniechęci ludzi to przeróbek Imprezy do grupy N :roll: co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

pawel ja sie nie znam na technicznych sprawach ale silnik 2 litrowy i 2,5 to jest roznica gigantyczna.w silniku 2,5 praktycznie nie ma dziury w turbo.rozumiem ze kuzajowi w modelu 2006 wsadzili 2 litry :shock: :shock: raczej nie tak mysle :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście zdaję sobie sprawę, że 2.5 pewnie jest lepszy niż 2.0 (Subaru raczej wie co robi), o mniejszej turbodiurze też słyszałem, ale w tym temacie chodzi mi o czysto sportowy aspekt czyli czy Subaru nie strzeliło sobie samobója wymuszając na ludziach swap silnika, teraz to już pewnie 90% ludzi będzie wybierało Evo o ile sponsor nie będzie kazał inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tędy droga :)

Auto N grupowe różni się od Europejskiego STI kilkoma dodatkowymi szczegółami, tak więc z Japonii jest sprowadzana specjalna wersja tego auta z myślą pod grupę N (ma kierownicę po prawej stronie, brak zabezpieczń antykorozyjnych, daszek wentylacyjny, silnik 2.0 itp.) Do tego jest razem z nią ściągany kit do przekładki kierownicy na lewą stronę. Takie auta sprowadza u nas np. Kuzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, ale Kuzi opowiadał o tym na jednym ze spotkań. Z tego co mi gdzieś tam po czaszką świta jest to tańsze od zykłego STI (ale oczywiście owy brak zabezpieczeń antykorozyjnych wymaga nieco większej dbałości o furę jak ma jeździć dłużej niż jeden sezon ;) Oczywiście nie ma też na nią 3 letniej gwarancji. Nie wiem czy w ogóle jakaś jest, w końcu to auto do sportu, a tam gwarancja nie obowiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, dokladnie. Z tego co pamiętam tylko spec C jest homologowany do rajdów więc nawet jeśli w Europie sprzedawanoby nadal 2.0 to i tak auto pod N grupe trzeba byloby z Japonii ściągać. Przyklad: poprzednie sezony kiedy nie bylo jeszcze 2.5 w EU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł_P, wszystko zostało już powiedziane (Spec.C, przekładka kierownicy itd)

 

Dodam tylko że byłoby zabawnym wyobrażeniem myśleć że taka przekłądka silnika to byloby jakieś wyzwanie dla budżetu. I tak jest skłądany specjalny rajdowy silnik a auto rozbierane do ostatniej śrubki i wszystko co zbędne i mozna usunąć wylatuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co, to chyba w KJS trzeba startowac w innej klasie niz np EVO, nie? ;)

Raczej nie.

Czy to będzie 2.0l T czy 2,5l T lub nawet 5l to i tak wszystkie już ida do 5 grupy czyli pojemność powyżej 1,6l.

Do aut z turbo jest jeszcze dodatkowy mnożnik chyba * 1,7 ale tym mogą zaprzątać sobie głowe właściciele auteczek z mała pojemnościa i suszarką.

 

Ups Azrael mnie uprzedził. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakiej klasie jezdza Mazdy z rotacyjnym silnikiem, i gdzie moge o tym przeczytac?

Na silniki Wankla też są odpowiednie mnożniki nie wiem czy nie takie same jak auta z Turbo.

A szukać tego można w regulaminach PZ Mot.

 

 

A co do tematu.

To mimo, że tak jak koledzy napisali do zrobienia N-ki trzeba sprowadzić spec C to wprowadzenie pojemności 2,5l do STI jest dla mnie jak by pójściem na łatwizne i odejściem od tradycji rajdowych.

IMHO wolał bym żeby FHI zajeło się udoskonaleniem silników 2l i ich osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...