Skocz do zawartości

nowe silniki mim B4 2,2Diesel - ??!!wspólnie z Mitsu!!??


aston

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

silniki diesla sa duzo bardziej zywotne niz bezyny

Była to prawda w przypadku jednostek wolnossących, ale dzisiejsze wysilone turbo diesle mogą o żywotności swoich poprzedników zapomnieć, założę się, że nie odbiegają wiele od żywotności benzynowych. Zresztą pełny but w podłodze z jakim większość kratko-dieslów jeździ, nie sprzyja długiej żywotności.

 

a kolega to jezdzil kiedys dieslem czy tak teoretyzuje?? Jak dla mnie jest duza frajda, szczegolnie jak na 5 wciska w siedzenie

Każdy ma frajdę w czym innym :) Sporo km zrobiłem volvo S40 z dieslem i na autostradzie faktycznie przyjemnie trzyma prędkość przelotową, ale... frajdy z jazdy nie miałem, bo może to tylko volvo, a może nieustana chęć mielenia przez auto kołami i nadopiekuńczy system kontroli trakcji. Ot taki samochód o przemieszczania się z punktu A do punktu B. No i o ile na autostradzie jest w aucie całkiem cicho, to stojąc w korku w mieście irytuje dosyć głośna praca silnika. No i biegi sie szybko kończą, niby ma kopa rozpędza się... ale jak właśnie zaczął iść pełnym ogniem to już się obroty skończyły.

 

A odnośnie elastyczności (jeżeli chodzi Ci o przyspieszanie bez redukcji, a nie użyteczny zakres oborotów silnika) tych obu astr, trzeba by mieć rozpiskę przełożeń i wykresy przebiegu momentu obrotowego, ale myślę, że oba auta będą tu dosyć podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz, to już bajki piszesz... ;)

 

Ford Mondeo TDCi, jak Ty to mówisz, "butowany" pali 14 litrów.

 

Legacy - spaliłoby w takich samych warunkach - 15-16/100.

 

 

Owocku ja nie wiem jak Ty możesz wdusić wolnossące Legacy 16 litrów. Mnie jak Ford pali 16 to jest dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zaprzestaniemy dywagacji na temat czy lepszy jest D,TD,B n/a czy TB....i wrocimy do tematu nowych silnikow Subaru-i tak kazdy ma swoje zdanie. Ja cale zycie jezdzilem tylko bezynowkami, ale od roku przekonalem sie do diesli w 100 i teraz bede mial szanse na swoje SUBARU :D

 

 

Zastanawiaja mnie 2 rzeczy.

1.Dzwiek silnika

2.Jaka turbine tam wsadza (bo wiecie ze w TD te turbinki sa mikroskopijne w porownaniu do TB)

 

wogole wiadomo cos wiecej na temat tych silnikow? czy tylko ze 2.2 diesel boxer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kolega to jezdzil kiedys dieslem czy tak teoretyzuje?? Jak dla mnie jest duza frajda, szczegolnie jak na 5 wciska w siedzenie

chyba jestem konserwatysta Murzyn-mam bliska stycznosc disela ale w duzych truckach 3 i 4 osiowych, a sam jezdze vw busem i camperem na ducato-i tam oczywiscie diesel i nic innego-bo tam jest dobrze wykorzystywana sila tych motorow.

silniki diesla sa duzo bardziej zywotne niz bezyny

owszem Murzyn ale nie jestem przekonany do tych co sie ciagnie do 4500 obr/min a nawet wiecej- czy to ma takie przebiegi jak "zwykly" diesel-duzo uzytkownikow przebiegi nowych dieseli w osobowkach wyzylowanych porownuje do benzyniakow-podobno sa b. male roznice

kompletna bzdura. Jak jest dobrze program zrobiony to nie ma prawa nic kopcic!! klania sie nieznajomosc tematu diesli

widocznie widzialem malo bryczek z dobrze zrobionym programem- no kazdy tuningowiec jakiego widzialem puszczal chmure-ostatnio nowy leon caly czarny ciemne szyby i ogromy komin z tylu-fakt ze szedl ze swiatel-ale nie dosyc ze on caly czarny to i za nim ciemno-a nawet wystarczy przesledzic wyscigi na 1/4 mili klasa diesla-kleby wielkie-w telewizorze :)

niekoniecznie, lexus IS ma tanszego diesla od bezyny, w innych przypadkach taniej jezdzisz wiec koszt sie zwraca

a to wyjatek nie zauwazylem.ale patrzylem kiedys honde accord to jest o 15tys zl drozsza od 2.4 benzyniaka-przyjalem ze roznica jest 3 l/ 100km.wiec srednio 12zl/ 100km. czyli jak pukniesz 100 000 km= 12 tys zl- mozemy zrobic dla 4l/100km. i tu juz 16 tys zl na 100 000 km czyli juz 1 tys zl mamy w kieszeni po 100 000km...

 

juz sam nie wiem ale istnieje u mnie przekonanie ze diesel nie jest stworzony do osobowek-nie moge sie przekoanc-moze to sie zmieni wczesniej czy pozniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt strasznie czuc roznice w jakosci ropy

 

no... a nie? do silnika sprzed 10 lat to mozesz i OO i OR nalac, bez problemu to lyknie, nalej kiepskiej ropy do HDi to sie pozegnasz z wtryskami

 

silniki diesla sa duzo bardziej zywotne niz bezyny

moze kiedys byly... 1.9 wolnossacy ktorego mialem w benku to byl trwaly, fakt. Diesel w beczce z pompa rzedowa tez byl trwaly i jechal na czymkolwiek. Dzisiejsze diesle jezdza lepiej, ale trwalosc to pewnie jest taka jak wysilonych benzyn - cos za cos.

 

jezdzilem dieslem sporo i nie mial bym problemu z ponowna przesiadka na jakies mocne TD, ale tak naprawde to wiekszy zakres obrotow uzytecznych, a co za tym idzie - wieksza elastycznosc, mam w swojej turbo benzynie. Po prostu jak musze jeszcze troche depnac, to powyzej 6000 rpm dam rade, a w dieslu i tak czesto z czworki zaczynalem wyprzedzac i zmienialem bieg w polowie manewru.. moze ja sie nie znam na jezdzie dieslem, albo kiepskim jezdzilem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no... a nie? do silnika sprzed 10 lat to mozesz i OO i OR nalac, bez problemu to lyknie,

 

 

znam TDI ktore jezdza na OO, OR/ON-50/50, sam jezdze na bio (narazie chyba tylko jest sprzedawana w rafinerii Trzebinia) bo silnik lepiej na niej chodzi :D

 

 

na commonrailu sie nie znam (moze z 500km zrobilem tdci 2.2), nie mialem wiec sie nie wypowiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, ja mówie o porównywaniu zużycia paliwa w identycznych autach, nie wiem o co Ci chodzi. My tu jeźdizmy dieslami a nie widujemy na programie TV i są tańsze w eksloatacji to ich jedyna zaleta ale jak kktoś dużo jeździ to jest to ogromna zaleta.

Ja tez jezdze codziennie dieslem. Takie spalanie jak ta Fiesta, to mialem 15 lat temu w Skodzie Favorit i to na gazniku, osiagi pewnie podobne, okolo 14 sekund do 100km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cala historia z tymi silnikami diesla w Subaru o pojemnosci 2.2l i te jaja, ze niby sie dolozy kolejne cylindry i bedzie 3.3 i 4.4 wziela sie stad, ze w USA jakis "guru motoryzacyjny" tak sobie spekulowal w jakims artykule (czytalem to). Mamy tu doskonaly przyklad na to, jak rodza sie plotki :) Bo on mowil, ze byc moze bedzie to silnik 2.2 i byc moze FHI bedzie chcialo zaoszczedzic i zrobi ten myk z dokladaniem dwoch cylindrow i osiagnieciem pojemnosci 3.3.

Tutaj juz pojawily sie informacje, ze na pewno bedzie 2.2 prawdopodobnie rowniez 3.3 i 4.4. Niniejszym dememtuje te pogloski. Prezes FHI juz na salonie w Genewie mowil oficjalnie, ze prace trwaja nad silnikiem diesla, ale o pojemnosci 2.0 :!: To jest pewne. Bedzie on bazowal na istniejacych jednostkach benzynowych, to rowniez pewne, jego moc bedzie ok 150 - 170KM (najprawdopodobniej). Pewne jest rowniez to, ze zostanie on najpierw wprowadzony w Legacy i ze ma spelniac norme EURO4 bez filtra czasteczek stalych.

 

:)

 

Pisze to juz chyba n-ty raz na forum :lol:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie on bazowal na istniejacych jednostkach benzynowych, to rowniez pewne, jego moc bedzie ok 150 - 170KM

kuźwa, bez sensu... chyba ze bedzie mial jakis kosmiczny moment do tego, ale jesli mialbym rozwazac zakup legasia w dieslu, to raczej 200KM to minimum. Dziwna polityka :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze bedzie mial jakis kosmiczny moment do tego

Rowerzysta ma kosmiczny moment a nie chciałbys go mieć pod maską, nie ulegaj marketingowi.

lol, no dobra, skrot myslowy :->

 

chodzilo mi o cos takiego jak w A6 (ze nie wspomne o A8 ) - mocny diesel, ladnie po autostradach jedzie, elastyczny, pali umiarkowanie; dlugodystansowy cruiser ale z ogromnym zapasem mocy w razie czego

 

a jak bedzie TYLKO 2.0 i bedzie jezdzil gorzej od porownywalnej benzyny to roznica 2 litrow spalania w te czy wewte srednio uzasadnia przesiadke na diesla, IMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczynam mieć wątpliwości - co do oszczędności diesla.

 

W sobotę zrobiłem takim dwulitrowym, nowoczesnym klekotem ok. 500 km.

Jechałem szybko, deszcz, nie deszcz - 140 do 170.

Cały czas. Nie po autostradzie. I wiecie co? Spalił ponad 11l/100 km.

 

Legac by przy tych samych prędkościach spalił jakieś 13.

 

Tylko - o ile ten diesel był droższy od porównywalnego benzyniaka? Czy ten litr/dwa są w stanie odrobić wyższą cenę zakupu?

 

może nie masz jeszcze objechanego tego silnika, bo z reguły jest tak że kierowcy przesiadający się z benzynki na gnojówkę tą ostatnią kręcą o wiele za wysoko (co z wykresu momentu jest zupełnie nie uzasadnione)...

ja dupowóz mam na ON i jestem bardzo zadowolony ze spalania w porównaniu z Foresterem, na tej samej trasie przy podobnej dynamice subaru pali 12L a skoda zadawala się 5,5-6L więc wg mnie jest jak najbardziej ok!

pozdr

 

Nie, bo właścicielowi pali tyle samo przy ostrzejszej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma narazie co narzekac na to, ze to tylko dwojka i slaba :) Nie zapominajmy, ze sa to pierwsze kroki FHI w tej dziedzinie i wiadomo, ze zaczna skromnie. Jak sie beda dobrze sprzedawaly, to moze za rok czy dwa wprowadza 3.0? :)

Poza tym jest to tez zrozumiale, bo wiekszosc potencjalnych klientow (szczegolnie w zachodniej Europie, gdzie sprzedaz jest wieeeele wiele wieksza niz u nas) chetnie kupiloby wolnassacego Forysia/Legaca/Impreze, ale nie stac ich na utrzymanie benzyny. Diesel bylby super rozwiazaniem (pracujac w salonie tez bardzo czesto spotykam ludzi, ktorzy mowia, ze szkoda ze nie ma diesla - tak na oko polowa zainteresowanych). W Polsce jest calkowicie inne podejscie do marki, niz na zachodzie. Tutaj zdecydowanie bardziej licza sie emocje, tam traktuja Subaru jako samochody przede wszystkim praktyczne.

Podejrzewam, ze w stosunku do calej sprzedazy w Polsce wiekszy udzial maja Forysie 2.5XT, Imprezy WRX i STI oraz Legacy 3.0 niz u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze bedzie mial jakis kosmiczny moment do tego

 

 

Rowerzysta ma kosmiczny moment a nie chciałbys go mieć pod maską, nie ulegaj marketingowi.

 

I właśnie dlatego prowadzę krucjatę na ulicach Warszawy, łojąc bezlitośnie skórę nowoczesnym turbodieslom z reklam. O ile nie ścigam się już z nikim innym, to turbodieslom nie darowuję - żeby uświadomić właścicielom, że wierzenie reklamom jest duuuuuużym błędem :twisted:. A nie mam problemu z tego typu "potyczkami" (albo raczej okazjami do skopania leżącego :twisted:), bo właściciele turbodiesli najczęściej sami chcą się sprawdzić i proszą sie, wręcz błagają, by ich skopać, wyskakując spod świateł z rykiem swoich commonrailowych klekotów :mrgreen:.

 

Mój brat ma na swoim civicu taką śliczną naklejkę - przedstawia ona kontur babci idącej z laską i dziadka, a do tego jest napis:

 

"TDI engines are for senior citizens"

 

:twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze bedzie mial jakis kosmiczny moment do tego

 

 

Rowerzysta ma kosmiczny moment a nie chciałbys go mieć pod maską, nie ulegaj marketingowi.

 

I właśnie dlatego prowadzę krucjatę na ulicach Warszawy, łojąc bezlitośnie skórę nowoczesnym turbodieslom z reklam. O ile nie ścigam się już z nikim innym, to turbodieslom nie darowuję - żeby uświadomić właścicielom, że wierzenie reklamom jest duuuuuużym błędem :twisted:. A nie mam problemu z tego typu "potyczkami" (albo raczej okazjami do skopania leżącego :twisted:), bo właściciele turbodiesli najczęściej sami chcą się sprawdzić i proszą sie, wręcz błagają, by ich skopać, wyskakując spod świateł z rykiem swoich commonrailowych klekotów :mrgreen:.

 

Mój brat ma na swoim civicu taką śliczną naklejkę - przedstawia ona kontur babci idącej z laską i dziadka, a do tego jest napis:

 

"TDI engines are for senior citizens"

 

:twisted::mrgreen:

 

Ciekawe, czy skopałbyś dupę 5.0 TDi... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...