Jump to content

nowe silniki mim B4 2,2Diesel - ??!!wspólnie z Mitsu!!??


aston
 Share

Recommended Posts

Subaru’s new turbodiesel engine would be modular, and will be introduced as a 2.2 liter 4 cylinder boxer, as well as a 3.3 liter 6 cylinder boxer. Since it is modular, technically a 4.4 liter 8 cylinder boxer could also be possible. It will be designed to be compatible with Subaru’s all-wheel drive technology. There is currently no turbodiesel engine using the boxer (horizontally opposed) cylinder configuration in the world, so Subaru’s will be the first.

 

źródło:

http://paultan.org/archives/2006/03/27/ ... er-engine/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

to kiedy na ten rzepak przechodzimy ? Jakoś mi tak źle jak se pomyślę że jade za jakimś subaru, które terkocze jak traktor i zostawia czarną chmurę za sobą :evil:

 

Śmiech'u

Link to comment
Share on other sites

to kiedy na ten rzepak przechodzimy ? Jakoś mi tak źle jak se pomyślę że jade za jakimś subaru, które terkocze jak traktor i zostawia czarną chmurę za sobą :evil:

Terkoczą diesle wolnossące i starej generacji + TDI. CR jest dosyć ciche i czasem sprawia trudności w odróżnieniu czy to benzyna czy diesel się napędza. Obaczym jak to będzie. Nie popadajmy w euforię, nie spisujmy na straty ;)

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak Was ale mnie bardziej zainteresowały silniki beznynowe, mianowicie powrót do pojemności 3,3 litra jak w SVX, a także nowość czyli silnik 8cylindrowy, czyżby szykowali coś jeszcze więskzego niż B9:)

 

Terkoczą diesle wolnossące i starej generacji + TDI. CR jest dosyć ciche i czasem sprawia trudności w odróżnieniu czy to benzyna czy diesel się napędza. Obaczym jak to będzie. Nie popadajmy w euforię, nie spisujmy na straty ;)

 

w końcu teraz Toyota ma część akcji Subaru a jej nowy dieselek 2,2 jest niczego sobie, najnowsza technika, więc myśle, że ten 2,2 B4 diesel od subaru bedzie ejszcze lepszy

Link to comment
Share on other sites

Terkoczą diesle wolnossące i starej generacji + TDI. CR jest dosyć ciche i czasem sprawia trudności w odróżnieniu czy to benzyna czy diesel się napędza.

 

 

Tak? IMO rzadkos ię taki trafi,a jak rusza to od razu słychac że jedzie jak ciężarówka...

Link to comment
Share on other sites

w końcu teraz Toyota ma część akcji Subaru a jej nowy dieselek 2,2 jest niczego sobie, najnowsza technika, więc myśle, że ten 2,2 B4 diesel od subaru bedzie ejszcze lepszy

Myślę, że Toyota nie ma nic wspólnego z dieslem Subaru. Oni nawiązali współpracę w dziedzinie napędów hybrydowych - i to bardziej Toyota chce coś od Subaru wyciągnąć ;) Zresztą ten diesel był gotowy jeszcze jak Subaru bawiło się razem z GM.

Link to comment
Share on other sites

Tak? IMO rzadkos ię taki trafi,a jak rusza to od razu słychac że jedzie jak ciężarówka...

Mercedesy E CDI z 6 cylindrowymi dieslami jak ruszają brzmią praktycznie tak samo jak V6 czy V8 w benzynie. Może w środku jest inaczej, od strony ulicy jednak podobnie, ale może to tylko moje nieodróżnianie dźwięków ;)

Link to comment
Share on other sites

Mercedesy E CDI z 6 cylindrowymi dieslami jak ruszają brzmią praktycznie tak samo jak V6 czy V8 w benzynie. Może w środku jest inaczej, od strony ulicy jednak podobnie, ale może to tylko moje nieodróżnianie dźwięków ;)

 

masz rację, sąsiad ma E320CDI i nic nei słychać, zę to diesel, ale co do dzięku, to na zewnątrz i tak słychac bardzije silnik nizw środku

Link to comment
Share on other sites

Mesie i tak mają terkoczące te diesle...a beemki...6 i 8 cylindrówki to prawdziwe potwory na ropę...no ale...nie ma to jak benzyna :D

Link to comment
Share on other sites

w końcu teraz Toyota ma część akcji Subaru

 

Coś mi się obiło o uszy, że Toyota się wycofała z tego dealu. Ale ręki nie dam sobie za to uciąć... :roll:

Link to comment
Share on other sites

gdzies czytałem ze te diesle, to Subaru ma nad nimi pracowac razem z Toyotą... ale ile w tym prawdy? druga sprawa ze Toyota ma chyba gdzies 30% akcji Subaru, albo więcej nawet.

 

pojemnosci jak dla mnie troche dziwne, przeciez ropa droga jak h.... (moze USA zaczne

gadac z Iranem to bedzie taniej :roll: )

 

tak jak Milek mysle ze projekt moze byc ciekawy(czytałem juz gdzies o tym), i w efekcie ludzie pewnie beda zadowoleni

Link to comment
Share on other sites

spalili, TMC zakupiło 8,7% akcji FHI. O działającym prototypie diesla Subaru pisze się o ile dobrze pamiętam już od 2003 roku. Pojemności 2,0 i 2.2 to zupełnie normalne jak na subaru pojemności silnika, jakigo byś oczaekiwał? 1.3l?

Link to comment
Share on other sites

to może pójdą śladem Toyoty i będzie można zamontować chip'a nie tracąc gwarancji?

taki Forester z B6..... 3,3L z mocą jakieś 250KM i momentem 400 - tylko jak to będzie z dźwiękiem silnika...

 

Obecnie z pojemności 3,0L ropniaki uzyskują momentem grubo ponad 500NM. Tak więc przy 3,3L i technice obowiązującej za rok czy dwa to będzie ponad 600NM--chyba.

Tak więc czekam na STI które na trasie poradzi sobie z takim traktorkiem :mrgreen:

 

A dzwięk! do samochodu będzie dołączana płytka z "muzyką boksera" tak jak to robiło bodajże Ferrari

Link to comment
Share on other sites

o pojemnosc to własciwie dziwi mnie tylko 4.4 (moze troche zle sie wyraziłem), gdzies czytałem tylko nie pamiętam gdzie ze TMC ma więcej tych akcji

2 x 2,2 daje ośmiocylindrowe 4,4 - kwestia tylko czy jest auto w ofercie Subaru do którego się takowy zmieści :) Bardziej zapewne chodziło o modularność tego silnika.

O ilościach akcji można przeczytać w informacjach prasowych TMC i FHI.

Link to comment
Share on other sites

Nie, pewnie będzie WDC - World Diesel Car i rajdy "o kropelce" :twisted: Np. każda załoga dostaje 5 litrów paliwa i kto dalej zajedzie i zniszczy po drodze mniej trawy i innych pomników przyrody ten wygrywa.

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

4.4 o to mi chodzi, do jakiego potwora to chca wrzucić?

 

w końcu co rok ma być nowy model, a Subaru póki co nei ma w ofercie duzego SUVa, ani dużej limuzyny, ja tam widzę, szanse na konkurencje dla Cadillac STS lub Cadillac SRX

Link to comment
Share on other sites

Obecnie z pojemności 3,0L ropniaki uzyskują momentem grubo ponad 500NM

 

Ważniejszy jest przebieg momentu niż jego maksymalna wartość. Te wszystkie nowe diesle mają potężny ciąg ale bardzo krótko. Przy 4000rpm większość zdycha. Na trasie to owszem może fajnie że nie trzeba redukować przy wyprzedzaniu ale mi tam nie przeszkadza zredukowanie z 5 na 4. Bardziej mi przeszkadza podczas dynamicznej jazdy na krętej drodze ciągłe mieszanie biegami w takim dieslu.

 

Znajomy posiada Touarega V10 TDI 750NM. Dynamikę to ma porównywalną do przeciętnego auta GTi. Zaletę ma natomiast taką że jak zapnie do Touarega przyczepę z jachtem (1,5 tony) to auto jedzie tak samo jak bez tejże przyczepy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...