seba553 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Witam, czy ktoś zna może oznaczenia bloków, ewentualnie jak z zewnątrz poznać bez ściągania głowic(słyszałem, że tak można) żeby określić jaki typ się posiada, ja mam silnik EJ20KD i w sieci można znaleźć że, ten slinik występował w trzech wariantach Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 EJ20 występował w trzech wersjach w rzeczy samej: otwarty (np. forki), półzamknięty EJ205 (np. wrx) i półzamknięty EJ207 sti. Forkowy nie ma wzmocnień między tulejami cylindrowymi a ściankami bloku (w ogóle), 205 ma tylko w poprzek, 207 ma na krzyż (każda tuleja ma 4 przy czym środkowa oczywiście łączy obie tuleje), mówiąc najprościej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Wystepowal tez EJ207 otwarty - w GC8 STi MY99/00 (sam bylem tym rozczarowany ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 a co oznacza KD ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) EJ20 występował w trzech wersjach w rzeczy samej: otwarty (np. forki), półzamknięty EJ205 (np. wrx) i półzamknięty EJ207 sti. Forkowy nie ma wzmocnień między tulejami cylindrowymi a ściankami bloku (w ogóle), 205 ma tylko w poprzek, 207 ma na krzyż (każda tuleja ma 4 przy czym środkowa oczywiście łączy obie tuleje), mówiąc najprościej. EJ205 jest blokiem otwartym a nie polzamknietym /GT 99,00; WRX, Forester/ EJ207 tak jak napisał AMI w GC8 tez jest otwarte a w Newage juz połzamknięte EJ20 closed /stara Impreza, Legacy turbo/ Edytowane 29 Maja 2013 przez Xbike 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Ok, to jak nazwać blok z wrx newage, który jest oznaczony EJ205 i ma boczne wzmocnienia tulei, a których nie ma blok otwarty taki jak w forku np.? Półotwarty, otwarty czy ćwierćzamknięty? Chodzi mi o to, że są ewidentne różnice w konstrukcji tych bloków i muszą być jakoś rozróżniane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Ok, to jak nazwać blok z wrx newage, który jest oznaczony EJ205 i ma boczne wzmocnienia tulei, a których nie ma blok otwarty taki jak w forku np.? Półotwarty, otwarty czy ćwierćzamknięty? W forku tez ma boczne wzmocnienia ej-205 i niczym nie różni się od WRX przynajmniej te po 2000r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Ok, to jak nazwać blok z wrx newage, który jest oznaczony EJ205 i ma boczne wzmocnienia tulei, a których nie ma blok otwarty taki jak w forku np.? Półotwarty, otwarty czy ćwierćzamknięty? Chodzi mi o to, że są ewidentne różnice w konstrukcji tych bloków i muszą być jakoś rozróżniane. Blok EJ205 w WRX podobnie jak bloki EJ20 z forestera Turbo i NA mają boczne zastrzały i w tej kwestii nie ma zadnych ewidentnych róznic. Są to wszystko bloki otwarte. Bloki EJ 207 z new age mają dodatkowe elementy u "góry" i u "dołu" i są półzamknięte. Stare EJ207 jak pisał AMI -> patrz EJ205. BartZ upewnij się jeszcze raz proszę, chocby przy pomocy wujka "Google" to unikniemy " " i tym podobnych mordek. Po prostu sie mylisz ot co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Xbike, pewnie juz kiedys pisales, ale napisz, prosze, raz jeszcze: jak jest z blokami od 2.5T (XT, LGT, WRX, STI) sa jakies roznice pomiedzy nimi? bo ktos na Forum pisal, ze np. blok od Forka 2.5XT MY'05 (211 KM) jest lepsiejszy od pozniejszych rocznikow MY'06+ (230 KM) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 ktos na Forum pisal, ze np. blok od Forka 2.5XT MY'05 (211 KM) jest lepsiejszy od pozniejszych rocznikow MY'06+ (230 KM) Ja nie widzę takiej zależnosci.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 (edytowane) EJ20K closed /stara Impreza, Legacy turbo/ Na pewno K a nie G ? Edytowane 28 Maja 2013 przez pawlaswrc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 nigdy nie pokusiłem sie o analizę wszystkich lat...EJ20G z pierwszych WRX-ow i pozniejszych RA były closed /ale nie we wszystkich/....potem EJ20G byl otwarty... dobrym i banalnym sposobem jest poszukiwanie "magicznej kratki" pod alternatorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 A ta kratka to co miała na celu? Tylko coś na kształt znaczka rozpoznawczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 (edytowane) Mnie przede wszystkim chodzi o EJ20K, który ma raczej otwarty blok. Edytowane 28 Maja 2013 przez pawlaswrc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 A ta kratka to co miała na celu? Tylko coś na kształt znaczka rozpoznawczego? napewno nie ma zadnego praktycznego znaczenia Mnie przede wszystkim chodzi o EJ20K, który ma raczej otwarty blok. tak moze byc, starsze bloki EJ20 bez "przysłowiowej kratki" nigdy nie były dla mnie nadmiernie interesujące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 A ta kratka to co miała na celu? Tylko coś na kształt znaczka rozpoznawczego? Tak to powinno wyglądać Wysyłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 @@GeOrGe, wiem, ale po co cos takiego na bloku potrzebne ( lub w formie odlewniczej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MihauSTI Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 @@GeOrGe, wiem, ale po co cos takiego na bloku potrzebne ( lub w formie odlewniczej) tak jak wyżej napisałeś jest to chyba znak rozpoznawczy CDB wracając jeszcze do silników EJ20G to zamkniete bloki z tymi oznaczeniami posiadały tylko STi RA i WRX RA z lat 95-96 a "zwykle" STi tylko z lat 94 późniejsze STi z tym oznaczeniem EJ20G czyli od 95 roku posiadały już pół zamkniety blok wyjątkiem tu moze byc WRX STi Ver.Ltd Colin Mcrae bez dccd ale z daszkiem 95-96 jeśli początek oznaczenia to EJ20G wtedy wszystko powinna wyjaśniac końcówka oznaczenia pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 EJ20K closed /stara Impreza, Legacy turbo/ Na pewno K a nie G ? tak, "K" jest otwarty ale ma całkiem fajną gruba tuleję, wystepował w sti w latach 97-98. Tylko EJ20G jest zamkniety z STI i WRX RA 94-96. Niektóre STI z 95r równiez miały zamkniety blok. Natoiast EJ20G nigdy nie był półzamkniety, był jedynie otwarty za wyjatkiem modeli podanych wyzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 (edytowane) To pytanie z innej beczki, czy jest sens zakuwania bloku EJ20KD czy lepiej poszukać czegoś przynajmniej pół zamkniętego?? Nie chodzi mi o budowanie silnika pod 500 koni, chce mieć bezawaryjny solidny motor, z potencjałem Edytowane 1 Czerwca 2013 przez seba553 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszkolc Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 poszukaj pół zamkniętego bo jak później będziesz chciał rozszerzyć potencjał to będziesz żałował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Podaje numer silnika EJ20GDWSP J wersja jdm jaki to blok silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebol Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 (edytowane) napisałeś niepoprawny nr EJ20GDW5PJ 1995-10-01 do 1996-08-31 WRXRASTI. to otwarty blok Edytowane 11 Maja 2015 przez sebol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 napisałeś niepoprawny nr EJ20GDW5PJ 1995-10-01 do 1996-08-31 WRXRASTI. to otwarty blok Dokładnie tak, Dzięki. Czy masz może taka tabelę odnośnie numeracji silników z opisem który jest otwarty, a który zamknięty? Miałem kiedyś znalazłem i zapisałem, ale po formacie komputera, wszystkie dane zostały wyczyszczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebol Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Proszę dla silnika GD Closed deck (according to JDM factory parts CD-ROM):EJ20GDW1HD 1992-05-01 to 1993-08-31 WRX.EJ20GEJ20GDW1HE 1992-05-01 to 1993-08-31 WRX.EJ20GEJ20GDW1HJ 1992-05-01 to 1993-08-31 WRXRA.EJ20GEJ20GDW1HR 1992-05-01 to 1993-08-31 WRXRA.EJ20GEJ20GDW2HD 1993-05-01 to 1994-09-30 S.WRX.MT.EJ20GEJ20GDW2HE 1993-05-01 to 1994-09-30 S.WRX.MT.EJ20GEJ20GDW2HJ 1993-05-01 to 1994-09-30 WRXRA.EJ20GEJ20GDW2HR 1993-05-01 to 1994-09-30 WRXRA.EJ20GEJ20GDW4HJ 1993-06-01 to 1995-08-31 WRXRA.EJ20GEJ20GDW5HJ 1995-09-01 to 1996-08-31 WRXRA.EJ20G (STI VERSION)Open deck:EJ20GDX1ND 1993-05-01 to 1994-09-30 AT.EJ20GEJ20GDX1NE 1993-05-01 to 1994-09-30 AT.EJ20GEJ20GDW1ND 1993-05-01 to 1994-09-30 W.MT.EJ20GEJ20GDW1NE 1993-05-01 to 1994-09-30 W.MT.EJ20GEJ20GDW4HD 1994-06-01 to 1995-08-31 S.WRX.EJ20GEJ20GDW4HE 1994-06-01 to 1995-08-31 S.WRX.EJ20GEJ20GDW4ND 1994-06-01 to 1995-08-31 W.WRX.MT.EJ20GEJ20GDW4NE 1994-06-01 to 1995-08-31 W.WRX.MT.EJ20GEJ20GDX4NE 1994-06-01 to 1995-08-31 WRX.AT.EJ20GEJ20GDW5HE 1995-09-01 to 1996-08-31 S.WRX.EJ20GEJ20GDW5NE 1995-09-01 to 1996-08-31 W.WRX.MT.EJ20GEJ20GDX5NE 1995-09-01 to 1996-08-31 AT.EJ20GEJ20GDX5HD 1995-09-01 to 1996-08-31 S.WRX.EJ20GEJ20GDW5PE 1995-10-01 to 1996-08-31 W.WRX.MT.EJ20G (STI VERSION)EJ20GDW5PE 1995-10-01 to 1996-08-31 WRXSTI.EJ20GEJ20GDW5PJ 1995-10-01 to 1996-08-31 WRXRASTI.EJ20G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się