Jump to content

Blok otwarty, półzamknięty, czy zamknięty


seba553
 Share

Recommended Posts

Witam, czy ktoś zna może oznaczenia bloków, ewentualnie jak z zewnątrz poznać bez ściągania głowic(słyszałem, że tak można) żeby określić jaki typ się posiada, ja mam silnik EJ20KD i w sieci można znaleźć że, ten slinik występował w trzech wariantach :biglol: Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

EJ20 występował w trzech wersjach w rzeczy samej:

otwarty (np. forki), półzamknięty EJ205 (np. wrx) i półzamknięty EJ207 sti.

Forkowy nie ma wzmocnień między tulejami cylindrowymi a ściankami bloku (w ogóle), 205 ma tylko w poprzek, 207 ma na krzyż (każda tuleja ma 4 przy czym środkowa oczywiście łączy obie tuleje), mówiąc najprościej.

Link to comment
Share on other sites

EJ20 występował w trzech wersjach w rzeczy samej:

otwarty (np. forki), półzamknięty EJ205 (np. wrx) i półzamknięty EJ207 sti.

Forkowy nie ma wzmocnień między tulejami cylindrowymi a ściankami bloku (w ogóle), 205 ma tylko w poprzek, 207 ma na krzyż (każda tuleja ma 4 przy czym środkowa oczywiście łączy obie tuleje), mówiąc najprościej.

EJ205 jest blokiem otwartym a nie polzamknietym /GT 99,00; WRX, Forester/

EJ207 tak jak napisał AMI w GC8 tez jest otwarte a w Newage juz połzamknięte

EJ20 closed /stara Impreza, Legacy turbo/

Edited by Xbike
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, to jak nazwać blok z wrx newage, który jest oznaczony EJ205 i ma boczne wzmocnienia tulei, a których nie ma blok otwarty taki jak w forku np.? Półotwarty, otwarty czy ćwierćzamknięty? ;)

Chodzi mi o to, że są ewidentne różnice w konstrukcji tych bloków i muszą być jakoś rozróżniane.

Link to comment
Share on other sites

Ok, to jak nazwać blok z wrx newage, który jest oznaczony EJ205 i ma boczne wzmocnienia tulei, a których nie ma blok otwarty taki jak w forku np.? Półotwarty, otwarty czy ćwierćzamknięty? ;)

 

W forku tez ma boczne wzmocnienia ej-205 :) i niczym nie różni się od WRX przynajmniej te po 2000r

Link to comment
Share on other sites

Ok, to jak nazwać blok z wrx newage, który jest oznaczony EJ205 i ma boczne wzmocnienia tulei, a których nie ma blok otwarty taki jak w forku np.? Półotwarty, otwarty czy ćwierćzamknięty? ;)

Chodzi mi o to, że są ewidentne różnice w konstrukcji tych bloków i muszą być jakoś rozróżniane.

Blok EJ205 w WRX podobnie jak bloki EJ20 z forestera Turbo i NA mają boczne zastrzały i w tej kwestii nie ma zadnych ewidentnych róznic. Są to wszystko bloki otwarte.

Bloki EJ 207 z new age mają dodatkowe elementy u "góry" i u "dołu" i są półzamknięte. Stare EJ207 jak pisał AMI -> patrz EJ205.

BartZ upewnij się jeszcze raz proszę, chocby przy pomocy wujka "Google" to unikniemy " :lol::biglol::yahoo::D:P" i tym podobnych mordek. Po prostu sie mylisz ot co.

Link to comment
Share on other sites

Xbike, pewnie juz kiedys pisales, ale napisz, prosze, raz jeszcze: jak jest z blokami od 2.5T (XT, LGT, WRX, STI)

sa jakies roznice pomiedzy nimi? bo ktos na Forum pisal, ze np. blok od Forka 2.5XT MY'05 (211 KM) jest lepsiejszy od pozniejszych rocznikow MY'06+ (230 KM)

Link to comment
Share on other sites

nigdy nie pokusiłem sie o analizę wszystkich lat...EJ20G z pierwszych WRX-ow i pozniejszych RA były closed /ale nie we wszystkich/....potem EJ20G byl otwarty...

dobrym i banalnym sposobem jest poszukiwanie "magicznej kratki" pod alternatorem

Link to comment
Share on other sites

A ta kratka to co miała na celu? Tylko coś na kształt znaczka rozpoznawczego?

napewno nie ma zadnego praktycznego znaczenia

Mnie przede wszystkim chodzi o EJ20K, który ma raczej otwarty blok.

tak moze byc, starsze bloki EJ20 bez "przysłowiowej kratki" nigdy nie były dla mnie nadmiernie interesujące

Link to comment
Share on other sites

@@GeOrGe, wiem, ale po co cos takiego na bloku potrzebne ( lub w formie odlewniczej)

tak jak wyżej napisałeś jest to chyba znak rozpoznawczy CDB

wracając jeszcze do silników EJ20G to zamkniete bloki z tymi oznaczeniami posiadały tylko STi RA i WRX RA z lat 95-96 a "zwykle" STi tylko z lat 94 późniejsze STi z tym oznaczeniem EJ20G czyli od 95 roku posiadały już pół zamkniety blok wyjątkiem tu moze byc WRX STi Ver.Ltd Colin Mcrae bez dccd ale z daszkiem 95-96

jeśli początek oznaczenia to EJ20G wtedy wszystko powinna wyjaśniac końcówka oznaczenia

pozdro

Link to comment
Share on other sites

EJ20K closed /stara Impreza, Legacy turbo/

Na pewno K a nie G ?

 

tak, "K" jest otwarty ale ma całkiem fajną gruba tuleję, wystepował w sti w latach 97-98. Tylko EJ20G jest zamkniety z STI i WRX RA 94-96. Niektóre STI z 95r równiez miały zamkniety blok. Natoiast EJ20G nigdy nie był półzamkniety, był jedynie otwarty za wyjatkiem modeli podanych wyzej.

Link to comment
Share on other sites

To pytanie z innej beczki, czy jest sens zakuwania bloku EJ20KD czy lepiej poszukać czegoś przynajmniej pół zamkniętego?? Nie chodzi mi o budowanie silnika pod 500 koni, chce mieć bezawaryjny solidny motor, z potencjałem ;)

Edited by seba553
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

napisałeś niepoprawny nr EJ20GDW5PJ 1995-10-01 do 1996-08-31 WRXRASTI. to otwarty blok

Dokładnie tak, Dzięki. Czy masz może taka tabelę odnośnie numeracji silników z opisem który jest otwarty, a który zamknięty?

Miałem kiedyś znalazłem i zapisałem, ale po formacie komputera, wszystkie dane zostały wyczyszczone.

Link to comment
Share on other sites

Proszę dla silnika GD

 

Closed deck (according to JDM factory parts CD-ROM):

EJ20GDW1HD 1992-05-01 to 1993-08-31 WRX.EJ20G
EJ20GDW1HE 1992-05-01 to 1993-08-31 WRX.EJ20G
EJ20GDW1HJ 1992-05-01 to 1993-08-31 WRXRA.EJ20G
EJ20GDW1HR 1992-05-01 to 1993-08-31 WRXRA.EJ20G
EJ20GDW2HD 1993-05-01 to 1994-09-30 S.WRX.MT.EJ20G
EJ20GDW2HE 1993-05-01 to 1994-09-30 S.WRX.MT.EJ20G
EJ20GDW2HJ 1993-05-01 to 1994-09-30 WRXRA.EJ20G
EJ20GDW2HR 1993-05-01 to 1994-09-30 WRXRA.EJ20G
EJ20GDW4HJ 1993-06-01 to 1995-08-31 WRXRA.EJ20G
EJ20GDW5HJ 1995-09-01 to 1996-08-31 WRXRA.EJ20G (STI VERSION)

Open deck:

EJ20GDX1ND 1993-05-01 to 1994-09-30 AT.EJ20G
EJ20GDX1NE 1993-05-01 to 1994-09-30 AT.EJ20G
EJ20GDW1ND 1993-05-01 to 1994-09-30 W.MT.EJ20G
EJ20GDW1NE 1993-05-01 to 1994-09-30 W.MT.EJ20G
EJ20GDW4HD 1994-06-01 to 1995-08-31 S.WRX.EJ20G
EJ20GDW4HE 1994-06-01 to 1995-08-31 S.WRX.EJ20G
EJ20GDW4ND 1994-06-01 to 1995-08-31 W.WRX.MT.EJ20G
EJ20GDW4NE 1994-06-01 to 1995-08-31 W.WRX.MT.EJ20G
EJ20GDX4NE 1994-06-01 to 1995-08-31 WRX.AT.EJ20G
EJ20GDW5HE 1995-09-01 to 1996-08-31 S.WRX.EJ20G
EJ20GDW5NE 1995-09-01 to 1996-08-31 W.WRX.MT.EJ20G
EJ20GDX5NE 1995-09-01 to 1996-08-31 AT.EJ20G
EJ20GDX5HD 1995-09-01 to 1996-08-31 S.WRX.EJ20G
EJ20GDW5PE 1995-10-01 to 1996-08-31 W.WRX.MT.EJ20G (STI VERSION)
EJ20GDW5PE 1995-10-01 to 1996-08-31 WRXSTI.EJ20G
EJ20GDW5PJ 1995-10-01 to 1996-08-31 WRXRASTI.EJ20G

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...