BartZ Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 1. 2. 3. 4. Chodziło mi o różnice między 1. i 2., ale nie mam pojęcia dlaczego sobie ubzdurałem, że EJ występowały w takiej wersji jak 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miksu Opublikowano 30 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2016 Odkopię trochę temat. bo ostatnio szukałem dokładnych informacji czy da się rozróżnić Blok zamknięty bez zdejmowania głowic.Z tego co udało mi się dowiedzieć - (do potwierdzenia przez ludzi którzy rozbierają takie silniki od lat)- to główny zewnętrzny wyznacznik bloku zamkniętego to magiczna siatka pokrywająca powierzchnie. Można ją dostrzec na aucie w paru miejscach: 1. Kratka widoczna pod alternatorem ( najłatwiejszy dostęp): 2. Kratka na wybrzuszeniu bloku w okolicach sprężarki klimatyzacji: Trudniejsze do dostrzeżenia jest okratkowanie wokół mocowania filtra oleju (zaznaczone na niebiesko). 3. Podłużne wybrzuszenia przy łączeniu ze skrzynią biegów: 4. Kratka i podłużne wybrzuszenia z boku silnika, miedzy głowicami,a łączeniem ze skrzynią biegów 5. Po rozłączeniu silnika ze skrzynią biegów, od strony uszczelniacza wału korbowego cała powierzchnia wewnętrzna jest pokryta wybrzuszeniami podłużnymi i kratką. Tutaj porównanie zamkniętego (z lewej) i pół-zamkniętego bloku (z prawej): Większość starych zamkniętych bloków miała 4 cyfrowy numer, z których dwie pierwsze cyfry to 03. ( zaznaczony na wcześniejszym zdjęciu) Owa kratka głównie tyczy się silników starszego typu, z tego co mi wiadomo nowsze bloki już jej nie posiadały, a mimo to były zamknięte. I teraz pytanie do Osób, które rozbierały takie silniki nie raz: czy jest możliwość, że blok posiada wszystkie wymienione powyżej oznaczenia w postaci kratek i wybrzuszeń, a jest blokiem otwartym? Czy te kratki jednoznacznie określają, że blok jest zamknięty? Na koniec ciekawostka: Przez przypadek znalazłem materiał, w którym pokazane jest sztuczne zamknięcie bloku otwartego ej25 przez zastosowanie dodatkowej wkładki symulującej zamknięty blok. Pytanie czy ma taki zabieg sens i czy wpływa na wytrzymałość całego silnika. Link do fotorelacji: https://fliblog.wordpress.com/2009/06/15/flis-flagship-001-has-been-revamped/ 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się