Skocz do zawartości

Blok otwarty, półzamknięty, czy zamknięty


seba553

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Odkopię trochę temat. bo ostatnio szukałem dokładnych informacji czy da się rozróżnić Blok zamknięty bez zdejmowania głowic.
Z tego co udało mi się dowiedzieć - (do potwierdzenia przez ludzi którzy rozbierają takie silniki od lat)- to główny zewnętrzny wyznacznik bloku zamkniętego to magiczna siatka pokrywająca powierzchnie. Można ją dostrzec na aucie w paru miejscach:

1. Kratka widoczna pod alternatorem ( najłatwiejszy dostęp):

post-13633-0-71381100-1480529910.jpg

 

2. Kratka na wybrzuszeniu bloku w okolicach sprężarki klimatyzacji:

post-13633-0-77784700-1480530435_thumb.jpg

Trudniejsze do dostrzeżenia jest okratkowanie wokół mocowania filtra oleju (zaznaczone na niebiesko).

 

3.  Podłużne wybrzuszenia przy łączeniu ze skrzynią biegów:

post-13633-0-01783200-1480530549.jpg

 

4. Kratka i podłużne wybrzuszenia z boku silnika, miedzy głowicami,a łączeniem ze skrzynią biegów

post-13633-0-94105400-1480529928_thumb.jpg

 

5. Po rozłączeniu silnika ze skrzynią biegów, od strony uszczelniacza wału korbowego cała powierzchnia wewnętrzna jest pokryta wybrzuszeniami podłużnymi i kratką.

post-13633-0-20618700-1480530816_thumb.jpg

Tutaj porównanie zamkniętego (z lewej) i pół-zamkniętego bloku (z prawej):

post-13633-0-29199800-1480530922_thumb.jpg

 

Większość starych zamkniętych bloków miała 4 cyfrowy numer, z których dwie pierwsze cyfry to 03. ( zaznaczony na wcześniejszym zdjęciu)

 

Owa kratka głównie tyczy się silników starszego typu, z tego co mi wiadomo nowsze bloki już jej nie posiadały, a mimo to były zamknięte.

 

I teraz pytanie do Osób, które rozbierały takie silniki nie raz: czy jest możliwość, że blok posiada wszystkie wymienione powyżej oznaczenia w postaci kratek i wybrzuszeń, a jest blokiem otwartym? Czy te kratki jednoznacznie określają, że blok jest zamknięty?

 

Na koniec ciekawostka:

Przez przypadek znalazłem materiał, w którym pokazane jest sztuczne zamknięcie bloku otwartego ej25 przez zastosowanie dodatkowej wkładki symulującej zamknięty blok.

Pytanie czy ma taki zabieg sens i czy wpływa na wytrzymałość całego silnika.
post-13633-0-47548300-1480529681.jpg

Link do fotorelacji:

https://fliblog.wordpress.com/2009/06/15/flis-flagship-001-has-been-revamped/

post-13633-0-53452900-1480529927.jpg

post-13633-0-89394800-1480529927_thumb.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...