Jump to content

miksu

Użytkownik
  • Content Count

    76
  • Joined

  • Last visited

About miksu

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Świdnica
  • Auto
    Impreza GT MY96

Recent Profile Visitors

312 profile views
  1. miksu

    Koc na turbo TD05

    Ale wiadomo jaki rozmiar kocyka na turbo pasuje na TD05?
  2. miksu

    Koc na turbo TD05

    Witam. Chciałem podpytać czy ktoś już montował u siebie osłonę termiczną turbiny (koc na turbo) TD05 która występuje w starszych imprezach. Pytanie czy trzeba stosować koce na turbiny T3 czy na T4? Może jakiś użytkownik się wypowie czy faktycznie dzięki kocykowi IC i komora silnika jest zauważalnie chłodniejsza. Znane wyczytane zalety: - Lepsza ochrona IC przed ciepłem z turbiny - Lepsza izolacja strony gorącej turbo od zimnej - Wyższa temperatura spalin w obrębie turbiny szybszy przepływ spalin-> minimalne obniżenie turbodziury Wady: - znane jakieś tam przypadki że koc/owijka z taśmy na kolektorze nasączona olejem poszła z dymem.
  3. Odkopię trochę temat. bo ostatnio szukałem dokładnych informacji czy da się rozróżnić Blok zamknięty bez zdejmowania głowic. Z tego co udało mi się dowiedzieć - (do potwierdzenia przez ludzi którzy rozbierają takie silniki od lat)- to główny zewnętrzny wyznacznik bloku zamkniętego to magiczna siatka pokrywająca powierzchnie. Można ją dostrzec na aucie w paru miejscach: 1. Kratka widoczna pod alternatorem ( najłatwiejszy dostęp): 2. Kratka na wybrzuszeniu bloku w okolicach sprężarki klimatyzacji: Trudniejsze do dostrzeżenia jest okratkowanie wokół mocowania filtra oleju (zaznaczone na niebiesko). 3. Podłużne wybrzuszenia przy łączeniu ze skrzynią biegów: 4. Kratka i podłużne wybrzuszenia z boku silnika, miedzy głowicami,a łączeniem ze skrzynią biegów 5. Po rozłączeniu silnika ze skrzynią biegów, od strony uszczelniacza wału korbowego cała powierzchnia wewnętrzna jest pokryta wybrzuszeniami podłużnymi i kratką. Tutaj porównanie zamkniętego (z lewej) i pół-zamkniętego bloku (z prawej): Większość starych zamkniętych bloków miała 4 cyfrowy numer, z których dwie pierwsze cyfry to 03. ( zaznaczony na wcześniejszym zdjęciu) Owa kratka głównie tyczy się silników starszego typu, z tego co mi wiadomo nowsze bloki już jej nie posiadały, a mimo to były zamknięte. I teraz pytanie do Osób, które rozbierały takie silniki nie raz: czy jest możliwość, że blok posiada wszystkie wymienione powyżej oznaczenia w postaci kratek i wybrzuszeń, a jest blokiem otwartym? Czy te kratki jednoznacznie określają, że blok jest zamknięty? Na koniec ciekawostka: Przez przypadek znalazłem materiał, w którym pokazane jest sztuczne zamknięcie bloku otwartego ej25 przez zastosowanie dodatkowej wkładki symulującej zamknięty blok. Pytanie czy ma taki zabieg sens i czy wpływa na wytrzymałość całego silnika. Link do fotorelacji: https://fliblog.wordpress.com/2009/06/15/flis-flagship-001-has-been-revamped/
  4. Przy skrzyni 4.44 z STI np. BCAA zapomnij o okolicach 3k rpm przy 140, szykuj się lekko na okolice 4 k rpm
  5. miksu

    Ic new age do gt

    Tu się nie zgodzę. Wiem z własnego doświadczenia, że przed 96 były inne kolektory dolotowe i przepustnicę przez co jest mniej miejsca na IC. Skutkuje to koniecznością przycinania przepustnicy albo mocowań skrzyni biegów bo Y-pipe włazi właśnie w to mocowanie. Dochodzi też przeróbka kierownicy powietrza do IC jeśli masz przedliftową maskę
  6. Mam pytanie kto z Wrocławskiej ekipy wybiera się 6-7 maja na SJS z MTS dzierżoniów?
  7. Kiedyś skorzystałem z okazji i sprawdziłem na hamowni swojego GTeka z 96r. z seryjnym kompem 6D jak i z ecu z JDMa Z4. Wynik dla standardowego kompa (auto ma pełny przelot+ pompę walbro): Wynik dla ecu Z4: Jak widać moment wcale nie jest dużo wyższy, wieksza moc pochodzi z jego lepszego rozłożenia w całym zakresie obrotów. W praktyce wygląda to tak, że doładowanie na seryjnym kompie osiąga w peaku 0,9 a później szybko spada do 0,7. Natomiast Z4 przytrzymuje doładowanie 0,9 przez dłuższy czas. subaru.bmp ecu.bmp
  8. Zależy w jakie chcesz iść moce. Najtańszą opcją jest zmiana kompa na taki z WRXa JDM'a np. Z4, który daje moc 250-260 KM. Za kilkaset złotych masz gotowy komp do jazdy, z remapami i innymi ustrojstwami bez ok. 2 tyś nie podchodź
  9. miksu

    Felgi Lanos ET

    Ojciec ma w Swoim Wrx gh sedanie z USA 2009 r włożone felgi brocka dedykowane do gt86 o parametrach 18" szerokość 8" et48 i są na styk więc 17" , które są węższe podejdą problemu;)
  10. Poratujcie: Czy te felgi wchodzą pod zacisk czterotłoczkowy? Może ktoś próbował je upchąć do forka z takim zaciskiem albo gt/wrx ? http://ajax.ambit.pl/upload/Impresja/462428/sam_5068.jpg Pozdrawiam Paweł
  11. miksu

    Piston slap? (film)

    Kolegi dareckiislandia nie słuchaj się zbytnio, bo jak widać nie do końca ma pojęcie co to piston slap. Jakby to była obrócona panewka to dźwięk byłby zdecydowanie inny. np. tak To pierścienie odpowiadają w większym stopniu za szczelność komory spalania, więc nawet z piston slapem będzie trzymał Ci ciśnienie oleju i nie palił dużo oleju. Podjedź do diagnosty niech sprawdzi, jak okaże się że to piston to jeździj i nie przejmuj się niczym i tak nic mądrego nie wymyślisz, bo żeby cokolwiek z tym hałasem zrobić i tak czeka cię kapitalka. Dobrze rozgrzewaj przed mocniejszą jazdą i będzie cacy:)
  12. Dobra sprawa ogarnięta ! Impreza pali na dotyk i wszystko śmiga, problemem okazał się niestykający, albo zabrudzony przewód z tego przekaźnika lub też kostki. Po przeczyszczeniu wszystkiego preparatem do przepływomierzy i złożeniu wszystko zaczęło chodzić Duży problem udało rozwiązać się prostymi metodami, a przy okazji dowiedziałem się kilku przydatnych rzecz (jak się sprawdza błędy, obsługi mikromierza itp. ) Rada na dziś- zanim udamy się do sklepu po nową pompę za 400 zł warto dokładnie posprawdzać i przeczyścić kable i styki :-) U mnie temat póki co ogarnięty, zobaczymy jak będzie dalej czy nic nie będzie szwankować, ale warto jakby ktoś miał jakieś cenne uwagi żeby się nimi podzielił Pozdrawiam Paweł
  13. Witam. Impreza odwaliła numer (na szczęście pod domem) w postaci zaprzestania chęci do odpalenia. Zaczęło się dwa dni temu, gdy stojąc na wolnych obrotach lekko pod górkę silnik zszedł z obrotów i zgasł. Powtórzyło się to jeszcze raz. Po tym zrobiłem trasę ok 70 km. Auto chwilę postało (ok. 1-2 h ) i przy zapaleniu pochodziła ok 1 min na wolnych po czym zgasła. Przy ponownej próbie silnik zrobił jakby jeden cykl spalania i zgasł- następna próba to samo. Zaciągnąłem więc auto do garażu bez odpalania, by na płaskim posprawdzać na spokojnie stan płynów itp. (olej i reszta w normie). Sprawdziłem czy nie wybłyska żadnych błędów, ale check engine w trybie serwisowym mrugał jednostajnie. Po odłączeniu na kilka minut akumulatora i ponownej próbie odpalenia, już nic nie zapaliło. Rozrusznik kręci, ale nie słychać żeby załączała się pompa paliwa. W komorze silnika słychać jedynie przez chwile takie szybkie tykanie : https://vimeo.com/126718784 Czy to normalne i świadczy o działaniu przekaźnika pompy, czy coś jest nie tak? Dzisiaj może uda mi się pożyczyć miernik, żeby sprawdzić czy na kostce przy pompie jest zasilanie 12V. Po rozebraniu dekla moim oczom ukazał się taki widok: Widać że jest to jakaś rzeźba. Czy to nie jest przypadkiem przekaźnik pompy paliwa z bezpiecznikiem tylko przeniesiony przy pompie żeby był łatwy do niego dostęp? Czy są jakieś "domowe" metody sprawdzenia czy całemu zajściu winna jest pompa ze względów mechanicznych, czy da się posprawdzać i wyeliminować nieprawidłowe działanie przekaźnika albo elektryki (przy użyciu multimetra)? Dodam jeszcze że według poprzedniego właściciela ok. 3 lata temu wymieniana była pompa na Walbro 255, a auto przejechało od tego czasu ok. 20 tyś km Proszę o pomoc, bo obecnie MTS zajęty, a auto na sobotę jest potrzebne:) Pozdrawiam Paweł
  14. Witam. Dawno się nie odzywałem, ale od razu zaproszę wszystkich chętnych na : http://test18.hosting.dzial.studencki.pwr.wroc.pl/wordpress-3.2.1-pl_PL/wordpress/?page_id=65 Impreza w przyszły weekend, w całości organizowana przez studentów, więc chodzi głównie o dobrą i zabawę i atmosfere niż wyniki ( golfy III w gazie nie są czymś niezwykłym:P) Grupa Subarynowa póki co najmocniejsza, więc fajnie jakby jeszcze się wzmocniła, im więcej nas będzie tym ciekawiej:) Rajd 2 dniowy, zresztą poczytajcie:) W zeszłym roku po wszystkim był mały grill więc można było na spokojnie pogadać i się zintegrować
  15. W miarę prostym rozwiązaniem może być założenie i ustawienie MBC albo EBC na max boosta 0,9 lub 1,0 bar. Wtedy zawór powinien nie pozwolić na przeładowanie tylko trzymać równo zadaną wartość
×
×
  • Create New...