Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

Porywający dźwięk tego mercedesa :P

Wiedzieliście może, że nowe Renault Clio RS będzie dostępne tylko z automatem ??

http://www.renault.p...urator/#/motors

to chyba jakieś nieporozumienie...

:unsure:

skrzynia dwusprzeglowa, wiec raczej ok... btw, ten RS to imho obecnie najfajnieszy hot-hatch za "ludzkie" pieniadze

Moim zdaniem w tak małym samochodzie fajnie by było mieć zwykłego manuala ;)

 

Automaty są teraz tak szybkie, że manualnie nie zdążysz tak szybko zmieniać biegów. Dodatkowo Clio IV RS ma łopatki przy kierownicy więc też można w tryb manualny przejść, a fajny bajer to launch control. Na YT już są filmiki, w których pokazują jak z tego korzystać :-D Ciekawe ile razy to Clio IV RS wytrzyma tą procedurę startu, bo kilka lig wyżej GT-R po kilku takich strzałach potrzebuje podjechać na warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porywający dźwięk tego mercedesa :P

Wiedzieliście może, że nowe Renault Clio RS będzie dostępne tylko z automatem ??

http://www.renault.p...urator/#/motors

to chyba jakieś nieporozumienie...

:unsure:

skrzynia dwusprzeglowa, wiec raczej ok... btw, ten RS to imho obecnie najfajnieszy hot-hatch za "ludzkie" pieniadze

Moim zdaniem w tak małym samochodzie fajnie by było mieć zwykłego manuala ;)

 

Automaty są teraz tak szybkie, że manualnie nie zdążysz tak szybko zmieniać biegów. Dodatkowo Clio IV RS ma łopatki przy kierownicy więc też można w tryb manualny przejść, a fajny bajer to launch control. Na YT już są filmiki, w których pokazują jak z tego korzystać :-D Ciekawe ile razy to Clio IV RS wytrzyma tą procedurę startu, bo kilka lig wyżej GT-R po kilku takich strzałach potrzebuje podjechać na warsztat.

Wszystko fajnie, ale dla mnie jednak największą frajdą jest machanie drążkiem i brak skrzyni manualnej w Clio rs, czy nawet w nowym Porsche GT3 to dla mnie duży minus :(

 

Jak zwykle kwestia gustu. Wg mnie szli w dobra stronę ale teraz sa w ślepej uliczce. Potrzebny im całkowicie nowy kierunek...

Jedyne co mógłbym im zarzucić to za małe róznice między np A4 a A8. Chociaż podobno teraz nowe modele mają się bardziej różnić i ma być oddzielenie serii np Q od A. :)

 

Takie BMW tworzy super auta, jak seria 5, 6 Z4, a przy tym projektuje takie kaszaloty jak 5GT. O Mercedesie nie mówię, bo dla mnie oni totalnie zagubili się w swoich projektach.

Edytowane przez Zelazny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5GT zwana rowniez zolwiem to dowod na istnienie efektu "szef kaze, szef wymaga"

bardziej zaskakuje mnie to, że jednak ktoś to kupuje bo zdarza sie czasem to zobaczyć na drodze.

Pamiętajcie, że 5GT jest zrobione na płycie 7-ki i oferuje w środku porównywalną do niej ilość miejsca, a płaci się za to 25% mniej. Może ładne nie jest, ale w środku się o tym zapomina (komfort, przestronność, wygoda). A poza tym Audi też ma taki coś w ofercie, nazywa się A7 (wiem, wiem przerysowałem sprawę, A7 jest mniej awangardowa :biglol:) :idea:

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5GT zwana rowniez zolwiem to dowod na istnienie efektu "szef kaze, szef wymaga"

bardziej zaskakuje mnie to, że jednak ktoś to kupuje bo zdarza sie czasem to zobaczyć na drodze.

Pamiętajcie, że 5GT jest zrobione na płycie 7-ki i oferuje w środku porównywalną do niej ilość miejsca, a płaci się za to 25% mniej. Może ładne nie jest, ale w środku się o tym zapomina (komfort, przestronność, wygoda). A poza tym Audi też ma taki coś w ofercie, nazywa się A7 (wiem, wiem przerysowałem sprawę, A7 jest mniej awangardowa :biglol:) :idea:

 

Hmmm A7 przy 5GT to mistrz designu optycznego jak dla mnie, a S7 to już bajka w takim układzie :-P

 

audi-s7-001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tył zalatuje mi Mercedesem CLS

Dokładnie – to było moje pierwsze skojarzenie – z Mercedesem „kanapką” (przód i tył wiszą, jakby ktoś napakował za dużo do bagietki).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zle sie dzieje w motoryzacji amerykakskiej... nie dosc, ze hybrydy i dizle (sic!) staja sie coraz bardziej popularne ( :icon_arrow:http://www.autoguide.com/auto-news/2013/04/diesel-vehicle-sales-increase-24-percent-in-two-years.html ), to na dodatek tradycyjne dla US silniki benzynowe V6 i V8 traca pozycje na rzecz silnikow 4-cylindrowych ( :icon_arrow:http://www.detroitnews.com/article/20130520/AUTO0102/305200334 )

 

teraz pozostaje nam czekac, kiedy FHI zrezygnuje z H6 :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, widze, ze sytuacja w USA niewiele kogo obchodzi, tym razem troszke info o sprawach "blizszych" :D

 

zawsze w sercu czulem, ze dane o srednim zuzyciu paliwa wspolczesnych aut maja niewiel wspolnego z rzeczywistoscia... no nie moze przeciez takie 535i, tj. klocek wazacy ~1800 kg i majacy ponad 300 KM pod maska, palic w miescie ~11L benzyny :biglol:

 

i okazuje sie, ze dobrze "czulem" :yahoo:

 

poczytajcie sobie przy okazji :icon_arrow:http://www.theicct.org/laboratory-road

szczegolowy raport tu :icon_arrow:http://www.theicct.o...ad_20130527.pdf

 

dla leniwych skrot: najbardziej zaniza realne zuzycie paliwa tzw. duza niemiecka trojka "premium" - BMW, Audi, MB (kolejnosc nieprzypadkowa :mrgreen: )

 

BMW - 30%

Audi - 28%

MB - 26%

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze samochody za 20 tys. zł PSZEGLONT (z przymrużeniem oka).

 

Zauważyłem, że właściciele Subaru to jakoś szczególnie nie śmierdzą groszem. Uważają się za lepszych, bo mają Symmetrical AWD i boksera jako jedyni na świecie, co uważam za powód do dumy, ale tylko wtedy, jeśli w parze z tym nie idzie niuchanie, jakby tu jeździć trochę taniej. Najbardziej popularnym sposobem niuchania jest niuchanie za instalacją gazową. Dany niuchacz-subaryta najpierw wypytuje wszystkie fora jaki gazorek by tu przywalić do swojej subarynki. Kiedy już dowie się ponad wszelką wątpliwość, że do wersji DOHC gaz nie, a do SOHC gaz tak, to zaczyna niuchać jaki też on ma silnik w tym swoim “Legasiu”. I po zasięgnięciu kolejnej rady na forum, której udziela mu czasem nawet sam Pan Wielka Buła, już wie że ponad wszelką wątpliwość ma SOHC. No to wjeżdżamy z gazikiem. Jak po trzech miesiącach i pięciu tysiącach coś zaczyna klepać, to niuchacz-subaryta najpierw robi porządek w schowku, bo może to płyta Carly Jae Repsen obija się o płytę Macklemore’a (właściciele Subaru są na bieżąco z DOBRĄ MUZĄ). Niestety, klepanie nie ustaje i okazuje się, że są to zawory, bo oczywiście to było DOHC, ale pan gazownik ani mrugnął okiem jak zakładał. Do regulacji zaworów trzeba wyjąć silnik. Widziałem, jak wprawny mechanik robi to w 40 minut, a następnie kasuje klienta na pieńcet złoty za samą robociznę nie licząc szklanek, które też są dostępne w jakiejś chorej cenie, tłumacząc oczywiście, że robili to we dwóch przez osiem godzin. Zadowolony ze swojego zakupu za 20 tys. zł wąchacz gazu rozważa zmianę na nowszy model Boxer Diesel, gdzie za pieńcet złotych to może co najwyżej dolać płynu do spryskiwacza. No ale to diesel, więc będzie taniej.
Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...