Jump to content

Ogrzewanie postojowe


Bodzlo

Recommended Posts

Siema , jako ze plan jest by załozyc to do forka , mam prośbę do tych którzy maja u siebie cos takiego o fotki umiejscowienia "piecyka" mało istotne jest czy to bedzie webasto czy eberspacher

 

za każda fote dzięki

Link to comment
Share on other sites

Siema , jako ze plan jest by załozyc to do forka , mam prośbę do tych którzy maja u siebie cos takiego o fotki umiejscowienia "piecyka" mało istotne jest czy to bedzie webasto czy eberspacher

 

za każda fote dzięki

ludzie dawali załączniki z jutubowni ale nie mam czasu szukać
Link to comment
Share on other sites

sal1232 jak bym mogl cie prosic przy jakiejś okazji o fote to byłbym wdzięczny ;) cisnienia nie ma bo ogrzewanie i tak narazie jezdzi w moim starym aucie i jak znajde czas to wymontuje :)

Fote zamontowanego za zderzakiem znalazłem ,więc pozostaje obadac sprawe po rozebraniu .

Link to comment
Share on other sites

sal1232 jak bym mogl cie prosic przy jakiejś okazji o fote to byłbym wdzięczny ;) cisnienia nie ma bo ogrzewanie i tak narazie jezdzi w moim starym aucie i jak znajde czas to wymontuje :) Fote zamontowanego za zderzakiem znalazłem ,więc pozostaje obadac sprawe p
ok w ponidzialek zrobie zdjecia jak umnie zamontowali
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ja parkuje od chmurką :-) czy zadowoleni hmm sam fakt ze przekładałem całość z poprzedniego auta mówi samo za siebie i ciezko być niezadowolonych z tego rozwiązania przy obecnych temp . Temperatura płynu przez 15min pracy urządzenia osiąga 75*

 

Koszta to zależy czy nowe czy używka . Nowe to koszt w okolicy 4 tys z tego co pamietam w zależności od rodzaju sterowania :-)

Ja kupowałem kilka lat temu używek za ok tysiaka , montaż własnymi recami :-)))

Link to comment
Share on other sites

Bodzlo ja bym chciał fotki. Rozumiem, że jest to tzw."wodne"? Jakiej firmy? I powiedz jaki jest pobór prądu, czy nie należy się bać tego, że w duże mrozy silnik i samochód będą ogrzane a akumulator "zdechnie" ?

PZDR :)

Link to comment
Share on other sites

Oczywiśćie wodne ;) ja osobiście wole eberspachera bo sam piecyk jest troszke mniejszy a webasto najczęściej ma pompkę wodna na zewnątrz.

tu masz wszelkie dane http://www.eberspacher.com/fileadmin/data/countrysites/EB_UK/images/technical_images_ebuk/tech_hydronic_ebuk/hydronic_5_table_ebuk.jpg

 

o aku sie nie ma co martwić ,wiadomo musi byc dobry ale samo ogrzewanie i tak sie wyłączy gdy jego wartość spadnie do napięcia minimalnego potrzebnego do odpalenia ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

W 3 letnim forku webasto potrafi rozladowac akumulator. Moze spece zle podlaczyli(wyjechalo z webasto z salonu) ale zdarzyoomsie 2 razy ze po okolo 40 minutaxh grzania auto nie odpalalo.

Link to comment
Share on other sites

teoretycznie powinno sie wylączyć gdy napięcie spadnie do minimalnej wartości potrzebnej przy odpaleniu moje może chodzić 2 h i pali na dotyk ;)

ale ja mam troszke starszy układ niż twój. w sumie w postojowym najwięcej ciągnie wentylator wnętrza ;) więc pytanie na którym biegu jest u ciebie .

wszystko jest do sprawdzenia ;)

Sam znam ASO ktore żle zamontowało webasto i poprawiali w serwisie webasto

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Jaki masz model sterownika Webasto? Taki sterowany pilotem z wyświetlaczem lcd? Jeśli tak, a do tego jest w Forku klimatronic, to sterownik powinien wszystko ogarnąć bez ustawiania ręcznie nawiewów. O ile jest prawidłowo założony i ustawiony. 

Link to comment
Share on other sites

Nie mam, ale myślę nad założeniem webasto sterowanym z pilota takiego jak piszesz lub z aplikacji na telefonie.

Z informacji jakie udało mi się zdobyć od osoby zajmującej się sprzedażą i montażem tego typu urządzeń, wynika że trzeba przed wyjściem ustawić temp na HI (max), nawiew na szyby i moc dmuchania na 2.

Trochę mnie to zdziwiło, że przy automatycznej klimatyzacji trzeba się bawić w takie rzeczy, dlatego szukam jeszcze potwierdzenia u osób, które użytkują tego typu rozwiązania w forku czwartej generacji.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, grzes124 napisał:

Z informacji jakie udało mi się zdobyć od osoby zajmującej się sprzedażą i montażem tego typu urządzeń, wynika że trzeba przed wyjściem ustawić temp na HI (max), nawiew na szyby i moc dmuchania na 2.

 

Mam już drugie z kolei Subaru z Webasto. Po odpaleniu pieca kierunki i moc nawiewu są dokładnie takie, jakie zostawiłeś wyłączając zapłon przy ostatniej wizycie w samochodzie. Ja jeżdżę na ustawieniach ręcznych (automat mnie irytuje). Nie robię specjalnych ustawień pod webasto. Zazwyczaj mam ustawiony nawiew na nogi i kratki, dmuchawa na pierwszym lub drugim stopniu, temperatura 21-22 stopnie.

Polecam sterowanie komórką - super rozwiązanie. Czasami są takie sytuacje, że zanim wsiądę do swojego samochodu, muszę do niego dojechać (pociągiem, taksówką, innym autem). Wtedy sterowanie komórką sprawdza się rewelacyjnie. Bo umożliwia Odpalenie webasto z odpowiednim wyprzedzeniem. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Niedawno zainstalowałem Webasto. Sterowanie z komórki.

Aplikacja na komórkę, jak na dzisiejsze standardy trochę słabawa, ale spełnia swoją rolę. Brak chociażby odczytu aktualnych ustawień sterownika, przez co jeśli się chce korzystać z aplikacji na kilki telefonach, trzeba osobno konfigurować.

 

Ostatnio pojawiają się ujemne temperatury, więc trochę sobie testuję różne opcje.

Pierwszy raz mam styczność z Webasto, więc za bardzo nie wiem czego się spodziewać czy oczekiwać.

Po takim wstępnym ogrzewaniu, w środku powinno być już całkiem ciepło, czy raczej jest to bardziej przełamanie temperatury?

Link to comment
Share on other sites

Nie spodziewaj się ciepełka, chyba że zapuścisz na pół godziny. Ale w tym nie o to chodzi. Ma jak piszesz przełamać temperaturę, czyli np z zera zrobić 15 i najważniejsze - rozmrozić wszystkie szyby w zimie i wstępnie nagrzać płyn chodzący i blok silnika. 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, tak właśnie myślałem.

 

Po trzech latach kończy mi się pierwszy akumulator, widać to zwłaszcza teraz gdy używam ogrzewania postojowego.

Na szybko poszukałem i szału w wyborze aku nie ma, bo ogranicza nas dość mocno ilość miejsca przewidzianego na niego.

Z tego co znalazłem to jest Varta/Bosch czy Yuasa, wszystkie 60Ah. Ewentualnie Westa 64Ah.

Czy w sowich samochodach stosujecie standardowe aku, czy coś rzeźbicie aby wsadzić coś większego?

 

Wg instrukcji Webasto, jeśli np ogrzewanie włączone jest 20min to należałoby jechać później też min 20min, tak aby pokryć straty związane z pracą ogrzewania.

Jakie są wasze doświadczenia, trzeba się tego mocno trzymać?

Większość jazd mam powyżej 30min, więc nie jest to problem, jednak zdarza się, że jadę "po bułki" parę 2-3 km.

Albo taki wyjazd na narty, gdzie co dzień dojeżdża się nieraz tylko kawałek, a człowiek chciałby skorzystać z ogrzewania z rana, czy jak wraca z nart.

Czy po paru dniach takiego wyjazdu nie wykończę akumulatora?

Link to comment
Share on other sites

Możesz wykończyć aku. Po prostu zabraknie w nim prądu. Webasto (nadmuch do kabiny) trochę jednak zjada, ale nie jakoś strasznie dużo. Ja używałem co dzień po 15-20 minut jakiś czas, może nawet miesiąc, ale zaraz po odpaleniu jechałem 40 km, więc się doładowywał. Recepta jest: prostownik raz na kilka dni i ładujesz do pełna całą noc. O ile masz możliwość podłączyć prostownik, bo np. pod blokiem to tak średnio. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...