Skocz do zawartości

Wał w SBD, wymiana shortblock.


arfi

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj na trasie wyprzedziło mnie Legacy w dieslu. Nagle zadymiło, światła mijania zaczęły mu migotać i siłą rozpędu na awaryjnych zjechał na pobocze autostrady A1... taka sytuacja :)

Tak się kończy bratobójcza walka ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na trasie wyprzedziło mnie Legacy w dieslu. Nagle zadymiło, światła mijania zaczęły mu migotać i siłą rozpędu na awaryjnych zjechał na pobocze autostrady A1... taka sytuacja :)

Dziwne... dlaczego światła mijania zaczęły migotać :question::huh:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na trasie wyprzedziło mnie Legacy w dieslu. Nagle zadymiło, światła mijania zaczęły mu migotać i siłą rozpędu na awaryjnych zjechał na pobocze autostrady A1... taka sytuacja :)

Dziwne... dlaczego światła mijania zaczęły migotać :question::huh:

 

Pozdr.

 

ciekawe jak to było widać z tyłu :)

 

nie udzielaja sie na forum

 

wypraszam sobie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na trasie wyprzedziło mnie Legacy w dieslu. Nagle zadymiło, światła mijania zaczęły mu migotać i siłą rozpędu na awaryjnych zjechał na pobocze autostrady A1... taka sytuacja :)

Dziwne... dlaczego światła mijania zaczęły migotać :question::huh:

Silnik --> Alternator --> Zasilanie ?

 

Albo po tuningu u @carfit'a :):idea:

photo-766.gif?_r=0

 

Wczoraj na trasie wyprzedziło mnie Legacy w dieslu. Nagle zadymiło, światła mijania zaczęły mu migotać i siłą rozpędu na awaryjnych zjechał na pobocze autostrady A1... taka sytuacja :)

ciekawe jak to było widać z tyłu :)

Jeżeli było ciemno, to nie było to takie trudne :rolleyes: ... tak przypuszczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik --> Alternator --> Zasilanie ?

 

Albo po tuningu u @carfit'a :):idea:

photo-766.gif?_r=0

 

Jeżeli było ciemno, to nie było to takie trudne :rolleyes: ... tak przypuszczam.

 

Same insynuacje i przypuszczenia :rolleyes: Dzisiaj ja będę jechał A1 (ze Strykowa na pólnoc) to sprawdzę B)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na trasie wyprzedziło mnie Legacy w dieslu. Nagle zadymiło, światła mijania zaczęły mu migotać i siłą rozpędu na awaryjnych zjechał na pobocze autostrady A1... taka sytuacja :)

 

Eeeee ja widziałem podobną sytuację z Legacy na moście Siekierkowskim jakieś 3 miesiące temu.

Może jakaś ankieta pt "czy Twój diesel już się rozwalił"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mnie to sie wydaje, moze tylko wydaje, ze prawie kazdej osobie, ktora miala awarie silnika udziela sie na forum, a te osoby, ktore jezdza i malo co im sie dzieje z autem nie udzielaja sie na forum prawie wcale :)

 

Pewnie tak jest. Jestem np. tego przykładem. Subaru Legacy diesel, koniec 2008 roku. 110kkm przejechane. Po 3 latach zrezygnowałem z serwisów w ASO. Przez cały ten czas awarie to, wymiana całego sprzęgła przy 38kkm i jednocześnie zmiana oprogramowania. Warto nadmienić, że wymiana w pełni w ramach gwarancji. Od tego czasu brak problemów ze sprzęgłem, do teraz bez problemów. Druga usterka to pęknięcie, tego grubego, gumowego przewodu (nie jestem mechanikiem ;) ), który doprowadzał powietrze z wlotu na masce. Koszty wymiany ok. 300pln. I ... tyle. Przy 105kkm przegląd. Serwis, gdzie serwisuje od 2 lat, ma taki patent na sprawdzanie czy coś się dzieje z shortblockiem, że rozcinają filtr oleju i szukają drobinek metalu. Podobno w niektórych przypadkach mają one nawet 3-4mm długości. Im wcześniej zdjagnozują początek usterki, tym mniej będzie kosztować naprawa. Bo jak już rozleci się blok, to koszty są ogromne. U mnie nic kompletnie nie znaleźli. Podobno mogę spać spokojnie. I mieć nadzieję, że patent jaki mają chłopaki jest miarodajny. Przypominam, że auto z lat 2008, gdzie te awarie ponoć są najczęstsze. Mam nadzieję, że będzie auto służyło. Spalanie naprawdę super, komfort jazdy rewelacja, a teraz jak jeszcze spadł śnieg, a tu gdzie mieszkam nie odśnieżają i nie "solują" wiele dróg, i parkingów, frajda jeszcze większa (spalanie wzrosło :) ).

Edytowane przez melkor69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawialiście się kiedyś jaki wpływ na smarowanie silnika zaraz po odpaleniu ma takie umiejscowienie filtra oleju? nie dość, że jest na samej górze to jeszcze w pionie, zanim pompa oleju napełni ten filtr i olej trafi do kanałów olejowych na panewki wału to musi trochę potrwać... przecież po zgaszeniu silnika cały olej z tego filtra wypływa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj gość też coś o filtrze nawija

http://translate.goo...us-dieselmotor/

 

Translator nie poradził sobie z jednostkami. Aby u kogoś artykuł nie wywołał szoku to koryguję :)

1) 10 000 mil szewdzkich, (dokładnie lantmil), czyli 100 000 km

2) Klient za naprawę zapłacił 60 000 koron czyli około 30 000 PLN a nie 60 000 EURO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

widzę, że temat diesli jest dalej aktualny...:)

Opowiem Wam o swoim .... kupiłem Outbacka 2009 z dieslem, do pracy bo dużo jeżdzę ogólnie po Polsce...

Słyszałem że subaru zrobiło "super boksera-diesla"... i mimo tych 150KM jeżdził na prawdę fajnie... ale na co Ja zwracałem uwagę?....

i Tu pewnie teraz pojawi się zdziwienie Większości "normalnych uzytkowników subaru-diesli" - czyli prawie każdego przeciętnego posiadacze wcześniej np: VW pasata TDI -kombi... :) który zapragnął kupić coś "leprzego w podobnej promocyjnej cenie"....

Po pierwsze..... każdy nowy użutkownik SUBARU... :) jeżdzący wcześniej samochodem napędzanym na jedną oś... musi przyzwyczaić się do sprzęgła, skrzyni biegów-man oraz napędu AWD....:)

Z pewnoscią teraz pojawią sie komentarze i trochę smiechu ale to prawda...!:) pierwsze subaru jest do nauki jazdy Tą marką... I tu powiem szczerze,że jeżdziłem juz różnymi subarakami ale z tym outbeckiem.... było jakośc "dziwnie".. :) albo "strzelało się ze sprzegła"...- jak to ktoś ładnie opisuje....albo gasł ....:) - potem okazało się że problem w mojej wersji "był z softem"... niby banał ale jak sie okazało potem ....problem znikł...i nie było to bynajmniej "palenie sprzegła przez większość - jak to ktoś powiedział...:) i brak nauki jazdy....sjs itd"....:)

co do silnika...to powiem tak... Mój egzemplarz przejechał spokojnie 100tys km.... ale....

- do pierwszych 5000tys. kilometrów nie przekraczałem 3000tys. obrotów, bo to jest boxer - musi się dotrzeć!!!!

nigdy nie wciskałem gazu jak był zimny....bo z tym "klekotaniem" można od razu wysadzić silnik!!!

sorry ale z fabryki nie wychodzi wcale dotarty, to samo robicie z 2.0, czy 2,5.....

Może się zdziwicie ale jak rozmawiałem z Marasam z MTSu i opowiadał jak docierał swojego STI....było podobnie...:)

Niestety o Te auta trzeba dbać...i nawet jak pojechałem kiedyś outbackiem na sjs'a pojeżdziłem z sti'ami dostał trochę 'w Tyłek" - problemu nie było...

bo silnik był tak ułożony, że do dzisiaj prztszły właścieciel jeżdzi moim autem i jest zadowolony...:)

Oczywiście spotkałem się tez z takimi sytuacjami, ze ktoś wsiadał w SBD...i wydawało sie delikwentowi :),że to benzyna i można poszaleć - takich też moim zdaniem było wtedy najwięcej ...2008-2009, to był wysyp....takich użytkowników.- bez obrazy oczywiście...:) potem z czasem się to uspokoiło....;)

Ok, powoli kończę wywody-ale swoje spawdziłem i mam tez kolegów, którzy mieli duże problemy ze swoimi wersjami...ale "tego nie komentuje"..

Wiem jedno o boxera trzeba dbać! - czy to diesiel, czy STI....:)

Taka ich natura, że Japończycy wyślili coś dla Europejczyków na siłę....:)

to Tak właśnie TERAZ mamy...:)

 

pozdrawiam

Bq

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...