walus_legacy Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 (edytowane) Czy moze ktos, dla przyszlych potencjalnych nabywcow SBD, okreslic jakie zaszly zmiany konstrukcyjne w silnikach rocznikow 08/09 a 10 i mlodszych? Chodzi mi o to co zostalo poprawione przez FHI by ustrzec sie przed problemami z panewkami i peknietym walem w SBD. Zakladam, ze w nowszych SBD problem tu wspomniany nie ma miejsca. Tu gdzie mieszkam od 2008 nie sprzedaje sie Subaru z silnikami benzynowymi. Dlatego zamierzajac w przeciagu 12-18 miesiecy zmienic auto na kolejne Legacy zmuszony bede na przesiadke na diesla, co nie bardzo mi sie usmiecha. Z tego co wiem nalezy wystrzegac sie rocznikow 08/09 ze wzgledu na potencjalne problemy z walem (a szkoda bo Legacy w tych latach wyglada znakomicie), wiec trzeba patrzec na 2010 i mlodsze. Ale czy napewno od 2010 roku problem z panewkami i walem zostal rozwiazany? Pozdro. Edytowane 6 Marca 2013 przez walus_legacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Tu gdzie mieszkam od 2008 nie sprzedaje sie Subaru z silnikami benzynowymi. co to za miejsce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Tu gdzie mieszkam od 2008 nie sprzedaje sie Subaru z silnikami benzynowymi. co to za miejsce ? Irlandia. Chyba dopiero od tego roku wprowadzaja 1.6l w XV. Do tej pory tylko 2.0 D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 tu masz kilka informacji o wprowadzonych zmianach. Głównie w związku z Euro 4 => Euro 5. http://subdiesel.wordpress.com/boxer-diesel/ee20-engine-info/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 tu masz kilka informacji o wprowadzonych zmianach. Głównie w związku z Euro 4 => Euro 5. http://subdiesel.wor...20-engine-info/ Dzieki za info. Mnie bardziej interesuja zmiany (jesli w ogole takowe zaszly) dotyczace panewek i walu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 podaj mi swojego maila. puszczę Ci jeszcze pdf z prezentacją FHI na temat zmian w SBD MY08/09 => MY10. Nie ma tam słowa o zmianach w panewkach czy wale napędowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 podaj mi swojego maila. puszczę Ci jeszcze pdf z prezentacją FHI na temat zmian w SBD MY08/09 => MY10. Nie ma tam słowa o zmianach w panewkach czy wale napędowym. Podeslalem ci maila na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Poszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 nie mogą tego napisać, bo by to oznaczało, że wszystkie niższe modele mają wadę fabryczną a FHI to nie toyota aby wszystkim wymienić silniki. Komu padł na gwarancji ma farta i tyle. Jak jeszcze nie padł to wiadomo co robić. Tak samo było z sls-ami zmianiali na kolejne wersje ale znajdź change log - nie możliwe. Ja już odbyłem batalie wojenne z tokico i niczego nie wskórałem - badziewie i tyle które na pewno padnie a jak nie padło to się ma farta. jestem przekonany, że fhi jeżeli robi rentgeny wałów to co któryś i jeżeli więcej niż kilka procent jest wadliwych to tej partii nie zamontują. Albo uszczelki do 2.5T w us jest nowa wersja a w EU? inne regulacje prawne równa się wam na was wywalone. mając sbd w starszych rocznikach ale na gwarancji to trzeba dawać na tacę aby się wywalił bo potem to czysta strata finansowa. pozdrawiam no chyba, że naprawy będą kosztowały normalne pln-y ale wątpię patrząc na ceny w japonii czegokolwiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Adash - proszę Cię pisz trochę składniej bo mi się ecu zagotowało jak próbowałem zrozumieć o co Ci chodzi. Wracając do tematu. Można wydłużyć ochronę gwarancyjną. Nie wiem ile to obecnie kosztuje ale sprawdzę bo w lipcu kończy mi się gwarancja na OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Adam problem w tym, że nie jest to ta sama gwarancja co producenta. Przynajmniej ja dostałem takie info z serwisu. Pytanie czy obejmuje w pełni koszt naprawy takiego silnika? Mnie ciekawi, (a jeszcze chyba nie było o tym mowy) co mówią analizy tych awarii. Nic się nie dzieje bez powodu i znając dokładnie przyczyny mające wpływ na te uszkodzenia, można zmniejszyć ryzyko ich występowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Sprawdzałem opcję SIP i " nie SIP" ( takie oferty również są na rynku ) i obie obejmowały ewentulane uszkodzenia silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Można wydłużyć ochronę gwarancyjną. co to daje skoro masz w świadomości, że możesz mieć voiding w wale czy jak te bomble się nazywają i tak silnik padnie. Kto kupuje diesla na 100 czy 200kkm?? Ja rozumem 2 masę - taka natura przy cięzkiej nodze...ale wał? jak widzicie sam strasznie marudzę nie mając SBD ale to w sumie kwestia czasu kiedy będę go miał. Fiat ma swoje lata i następne auto to też chce subaru (chociaż uwielbiam fiaty ) - ale w miarę możliwości darmowóz więc SBD. Pewnie będzie to coś dużego ala legacy ew co tam będze w ofercie. Zwątpiłem w skrzynie CVT bo to nie trzyma stałego napędu na 4 koła - takie jakieś nie wiadomo co więc jeżeli to prawda, że odłączany jest tylny napęd to będzie MT chociaż chciałem AT z SBD. Mam nadzieję, że FHI się ogarnie i w ciągu 2 lat temat grubych awarii zniknie. I tak czeka nie temat ominięcia na gwarancji EGR-a chyba nie każdy wie jak totalnie zasyfiony jest dolot w SBD przez EGR (idiotyczny patent.) Pozdrawiam aha, apropos przebiegów: fiatem robię od zaj....a km więc 200kkm to naprawdę niedużo. Jeżdżę delikatnie że tarcze i klocki starczyły już na ponad 60kkm, a 2 masa ma 250 lub 350kkm. Auto dalej jeździ nie sprawiając większych problemów. pozdrawiam p.s.tak przy okazji bo jeszce nie byłem na przeglądzie i nie pobawiłem sę nowymi autami... czy w subaru ogarnęło funkcje głosowe jak otwórz dach, odsłoń roletę, zmień płytę w zmieniarce, stacje itd. czy dalej są daleko? czy w nowych subaru dalej trzeba machać ręką aby odsłonić roletę czy już jest wreszcie elektryczna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Jak już masz SBD to dużo zmienia. Zwłaszcza w przypadku awarii silnika. Sterowanie głosem jest w wersjach Comfort Navi ( do wyboru kilka językówi D, EN.... PL brak ) co jest bez znaczenia bo i tak nie działa. Przynajmniej u mnie. O jakiej rolecie mówisz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Psuje sie wszystko, wlacznie z markami uznawanymi powszechnie za malo awaryjne. Wczoraj po drodze do Rzeszowa widziałem Lexusa RX (!) stojącego na poboczu i strasznie dymiącego z rur wydechowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 nie mogą tego napisać, bo by to oznaczało, że wszystkie niższe modele mają wadę fabryczną a FHI to nie toyota aby wszystkim wymienić silniki. Komu padł na gwarancji ma farta i tyle. Jak jeszcze nie padł to wiadomo co robić. To akurat zrozumiale. Dobrze by bylo jednak "nieoficjalnie" uslyszec od ludzi zwiazanych z serwisem Subaru czy faktycznie problem panewek i walow dotyczy tylko SBD z 08/09. Jesli mnie pamiec nie myli wszystkie przytaczane przyklady dotycza rocznikow sprzed 2010. Pytanie czy ma to zwiazek ze zmianami konstrukcyjnymi czy raczej faktem, ze mlodsze sinliki nie nakrecily jeszcze wystarczajaco duzo kilometrow? Pozdro, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 nie mogą tego napisać, bo by to oznaczało, że wszystkie niższe modele mają wadę fabryczną a FHI to nie toyota aby wszystkim wymienić silniki. Komu padł na gwarancji ma farta i tyle. Jak jeszcze nie padł to wiadomo co robić. To akurat zrozumiale. Dobrze by bylo jednak "nieoficjalnie" uslyszec od ludzi zwiazanych z serwisem Subaru czy faktycznie problem panewek i walow dotyczy tylko SBD z 08/09. Jesli mnie pamiec nie myli wszystkie przytaczane przyklady dotycza rocznikow sprzed 2010. Pytanie czy ma to zwiazek ze zmianami konstrukcyjnymi czy raczej faktem, ze mlodsze sinliki nie nakrecily jeszcze wystarczajaco duzo kilometrow? Pozdro, mój MY10 ma 70k km i jeszcze dycha..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 nie mogą tego napisać, bo by to oznaczało, że wszystkie niższe modele mają wadę fabryczną a FHI to nie toyota aby wszystkim wymienić silniki. Komu padł na gwarancji ma farta i tyle. Jak jeszcze nie padł to wiadomo co robić. To akurat zrozumiale. Dobrze by bylo jednak "nieoficjalnie" uslyszec od ludzi zwiazanych z serwisem Subaru czy faktycznie problem panewek i walow dotyczy tylko SBD z 08/09. Jesli mnie pamiec nie myli wszystkie przytaczane przyklady dotycza rocznikow sprzed 2010. Pytanie czy ma to zwiazek ze zmianami konstrukcyjnymi czy raczej faktem, ze mlodsze sinliki nie nakrecily jeszcze wystarczajaco duzo kilometrow? Pozdro, mój MY10 ma 70k km i jeszcze dycha..... I oby tak dalej. Przyznasz jednak Adam, ze 70k km to maly przebieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 według stardardów sprzed 10 lat ledwo dotarty ale czasy się zmieniają...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Lexusa RX pewnie akumulatory zagotował albo spalił szczotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naLeśnik Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Lexusa RX pewnie akumulatory zagotował albo spalił szczotki hybryda przeszła w inny stan skupienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 możesz mieć voiding w wale czy jak te bomble się nazywają i tak silnik padnie było już mówione , ze wał nie pęka bo sam w sobie ma jakąś wadę . Przyczyną są warunki w jakich zaczyna pracować . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 możesz mieć voiding w wale czy jak te bomble się nazywają i tak silnik padnie było już mówione , ze wał nie pęka bo sam w sobie ma jakąś wadę . Przyczyną są warunki w jakich zaczyna pracować . A o jakich warunkach mowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 A o jakich warunkach mowa? o warunkach w jakich wał nie powinien pracowac bo wczesniej czy pózniej pęknie....( kazdy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gdynia Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 A o jakich warunkach mowa? o warunkach w jakich wał nie powinien pracowac bo wczesniej czy pózniej pęknie....( kazdy ) czyli o jakich konkretnie warunkach mowa? może jakiś techniczny przykład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się