kwiatek6178 Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 dobre dodatki do on naprawde sie sprawdzaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Na klekoty w Foresterze zastosowałem Amsoil Injector Clean. Po jednym baku i dłuższej trasie jest ogromna poprawa. Brzęki, klekoty i nierówna praca zimnego silnika, która zaczynała mnie niepokoić - minęła, mam nadzieję na zawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Na forach Avensis, Mercedesa, Alfa Romeo i innych rosną w posty zasoby informacji na temat dolewek olejów 2T (do dwusuwów), które to ponoć czynią cuda jeśli chodzi o poprawę smarowalności i czystości układów paliwowych. Macie jakieś doświadczenia w temacie w SBD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Też słyszałem o korzystnym wpływie oleju 2T na SBD. Tyle tylko, że bałbym się trochę o kondycję DPFa - olej silnikowy, którego zużycie jest dużo mniejsze niż oleju 2T, musi jednak uwzględniać wymagania DPFa. Edytowane 13 Lutego 2015 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Olej 2T określonych marek i o określonych parametrach (bo nie każdy) dolewany do ON wypala się zostawiając mniej popiołów niż ON, czyli czyściej i podobno nie ma wpływu na DPF'a , a wręcz wypalanie filtra ma miejsce rzadziej i to zdecydowanie. Mam znajomego, który dolewa LM 1052 lub Ravenol Scooter oba półsyntetyki i nachwalić się nie może, że ciszej silnik pracuje, mniej pali, łapie kulturę itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek71 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Potwierdzam informację przedmówcy. Olej 2T stosuję w dwóch silnikach SDB i 2.0 TDI (150KM). Różnica w tych dwóch przypadkach jest duża. Przede wszystkim auta palą zauważalnie mniej, w przypadku SDB jest to ok. 0,3 - 0,4l (wskazania komputera). Jesli chodzi o pracę silniki pracują miej "chropowato" bardziej gładko, miękko. Wydech nie jest okopcony jest bardziej siwy. W obu przypadkach nie mam żadnych problemów z dpf-em . SBD z dodatkiem 2T zrobiłem około 50 tyś. km (teraz mam 90 tyś i jeszcze nie padł ). Drugi silnik zalewam od nowości ( ma w tej chwili 30 tyś). Lektura w powyższym temacie z innego forum : http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i9/i9/i9/r999/OleksiakS_ZagadnieniaSmarnosci.pdf Edytowane 13 Lutego 2015 przez Arek71 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Powiało optymizmem Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek71 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 ...aha jeszcze jedna sprawa korekty wtrysków poprawiły po zastosowaniu 2T. Jak znajde wydruki z serwisu to wrzucę to na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Trochę więcej informacji na ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392644.html W każdym razie ciekawy temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Arku71, powiedz jeszcze proszę, czy znasz dokuczliwość grzechocząco-stukających na zimno prawdopodobnie wtrysków w swoim SBD? Edytowane 13 Lutego 2015 przez womat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Ja osobiście wlałem do Avensisa LM w sumie całą butelkę ale nie zauważyłem żadnych zmian ... Więc przestałem ale ja nie miałem nigdy problemu z głośnością pracy itp.. Może dlatego że auto garażowane w ciepełku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek71 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Arku71, powiedz jeszcze proszę, czy znasz dokuczliwość grzechocząco-stukających na zimno prawdopodobnie wtrysków w swoim SBD? Auto jest garażowane mimo to słyszę je rano,oczywiście w okresie zimowym (temp. poniżej 10oC) trwa to ok 1 do 2km, zależy od temperatury. Słyszę je tylko przy przyspieszaniu, w czasie słyszalnej pracy turbiny. Wydaje mi się ze trwają krócej po zastosowaniu 2T. Nie jest to klekot SBD jaki słyszałem na znanym filmie na youtubie. Pisałem wcześniej o korektach wtryskiwaczy : przed po zastosowaniu 2T(przejechałem ok 1500km-2 baki) cyl.1 0,10ms 0,04ms cyl.2 -0,05ms -0,03ms cyl.3 -0,03ms 0,01ms cyl.4 -0.01ms 0,00ms Wiem, ze może to przypadek, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Fortis ja słyszę wyraźnie inną pracę. Zimą wlewam paliwo arktyczne na Statoil lub Lotos(to to samo paliwo) jest bez dodatku biokomponentów. Ostatnio chciałem sprawdzić jak będzie bez oleju 2T, zaczął pracować bardzo twardo, po przejechaniu 300km wlałem znowu 2T. Edytowane 13 Lutego 2015 przez Arek71 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafforester Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Ja testuję od piątku Orlen Olej do 2T. wlałem 250 ml na bak: mniejszy dym z rury, pomimo braku DPFa, na razie żadnego klekotu po porannym odpaleniu, spalanie nie zauważyłem bo pełne zapakowane auto miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Witam,moja opinia na temat oleju 2T orlen,jest pozytywna. Wypaliłem z nim 3 baki paliwa pod rząd, 4 zalałem zwykłym dieslem, wczoraj przed rezerwą skalibrował mi się w sumie trzy razy, i totalne zaskoczenie. Praca silnika miękka,cicha. Po nocnym postoju odpalam i cisza, brak klekotu, i najważniejsze stuków podczas przyśpieszania. Zatankowałem dzisiaj znowu z dodatkiem oleju 2T, mam nadzieję,utrzymać ten stan rzeczy. Jeśli chodzi o dpf,cisza nic się nie zaświeciło i nie było problemów. Nikogo do niczego nie namawiam, to tylko moja opinia,każdy zrobi jak uważa. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Też wlewam - ten czerwony z orlenu. Potwierdzam, nawet rano jakoś nie klekocze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Jak długo stosujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Stosuję ok.6 mon. czasami na zmianę z xeramic. Na oleju 2t pracuje lepiej(rano). Mam nadzieję że, nie odbije się to na trwałości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Do aut z DPF'em nie polecają orlenowskich olejów. Podobno lepiej stosować te z niższą temp. spalania i dające mniej popiołów itd., czyli LM 1052, Elf OffRoad 2T, czy Ravenol Scooter. Ponoć te są bezpieczniejsze i dają lepsze efekty. Parę złotych droższe, ale bez przesady. U siebie zauważam prawie wszystkie wymienione i opisane w Sieci pozytywy stosowania tej metody - wyciszenie, gładkość pracy, niższe spalanie, naprawdę znaczne uspokojenie grzechotu wtryskiwaczy, niezauważalne, rzadkie wypalanie (?) dpfu. Po przeglądzie napiszę jak jest z korektami. Ja dodaję 200 ml na 40 l ON. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddpunk Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 (edytowane) HejWystepuje u mnie dzwiek, raczej przy nizszych obrotach 1,5-2. Zarowno na biegu jalowym jak i podczas przyspieszania. Czy moglibyscie mi powiedziec czy to jest zwiazane z wtryskami? Powinienem sie przejmowac? Jestem po remoncie silnika przy 148tys, teraz jest lekko ponad 150tys. Uzywalem tez jakies 1000km temu preparatu do czyszczenia, nie pamietam niestety jakiego.Nie pamietam, aby przed remontem ten dzwiek wystepowal. Jest on w kazdym razie na tyle slyszalny i odbiegajacy (dublujacy) prace silnika, ze da sie go slyszec (nawet osoba postronna gdy sie wslucha). Nie jest to stukot, tylko bardziej brzeczenie. Slychac to w drugim filmiku wrzuconym przez @MiirekEm przez chwile, gdy obroty spadaja i sa w okolicy 1,5tys. Silnik moj brzmi podobnie, moze deczko cisze, ale wtedy bardziej slyszalny jest ten "brzek". Widze, ze MirekEm w ogole sie nim nie przejal wrzucajac filmik, co mnie troche uspokoaja, jednak jadac nie wlaczam juz radia z nerwow aby tylko sluchac tego brzeku.. Jestem laikiem, chociaz czytam wszystkie wpisy od paru godzin dotyczace sbd, wiem o TTTM, kalibracja itd. Jednak ten remont mnie wykonczyl i jestem nadwrazliwy na kazda odczuwalna zmiane w jezdzie.. Mozecie cos poradzic? Oczywiscie odwiedze mechanika (tutaj w Lodzi raczej subarulodz.pl bo ASO Subaru Point zawodzi mnie co chwile, nie korzystalem jeszcze z drugiego ATZ ASO na Tuwima) Tutaj filmik z mojego auta, mam nadzieje, ze da sie usluchac Edytowane 6 Maja 2015 przez ddpunk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek71 Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Wydaje mi się, że to rozrząd. Mam podobny dźwięk i nie wiem czy robić coś z tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 A mnie się wydaje....... Internetowe diagnozy są obarczone zbyt dużym błędem.Polecam wizytę w ogarniętym warsztacie. Ale nie odmówię sobie gdybania. Posłuchałbym sprzęgła,dwumasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddpunk Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 No wiec jak wspomnialem, auto jest po remoncie silnika, padl 4tys km temu. Sprzeglo bylo wymieniane jakos w okolicy 140tys km. Chociaz jest roznica brzmienia, minimalna, podczas wciskania sprzegla, a biegiem jalowym. Doczytalem gdzies, ze to objaw..Bylem w dwoch ASO, w jednym powiedzial mi czlowiek, ze to napinacz paska, bo zobaczyl, ze jest luzny (950zl wymiana). Po czym stwierdzil, ze jednak nie, to nie napinacz, tylko wtryskiwacze, on by tak "strzelal" - taka diagnoza Na koniec oczywiste "niech sie Pan nie przejmuje, jezdzi Pan, poki chodzi" ;] Pojechalem do drugiego ASO, facet slucha, slucha, mowi, ze moze to jakies cos odczepilo sie i przy tych obrotach rzezi, ale nie znalazl. Przyjechal jego znajomy ze "sluchawkami" - nie wiem, czy stetoskop, czy cos. Ale juz tego nie widzialem. Wyszli i stwierdzili, ze silnik pracuje normalnie calkowicie i nie ma sie czym przejmowac. "Jest po remoncie, wiec jak nowka, bedzie jezdzil teraz bez zarzutu". Wiec troche odetchnalem. Biorac jednak niektore z uwag forumowiczow a propo ASO i doswiadczenia tam Panów (obydwoje strasznie zlewczo z reszta podeszli do mojego problemu), zamierzam wybrac sie do subarulodz.pl - Panowie tam maja wieloletnie doswiadczenie i nie raz przez telefon stawiali trafne diagnozy Zobaczymy co oni powiedza. Mam nadzieje, ze jak juz z tych wszystkich Waszych domyslen i tych Panow z ASO, beda to wtryskiwacze, ktore za pare stowek po prostu przeczyszcze. Cale szczescie remont byl wykonywany w ASO takze (chociaz tamci z Tarnowa pewnie tez wyslali do jakichs podwykonawcow), mam gwarancje i podkladke. Dzisiaj zrobilem 500km (Lodz-Wroclaw-Lodz) i nic zlego sie nie stalo, dzwiek ten nie zmienil swojego nasilenia. Zobaczymy co powiedza spece. Dam znac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Dzisiaj zrobilem 500km (Lodz-Wroclaw-Lodz) i nic zlego sie nie stalo, dzwiek ten nie zmienil swojego nasilenia. Zobaczymy co powiedza spece. Dam znac. Jak byłes we Wro mogłes podjechac do Dzierzoniowa do mts'u... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się