Skocz do zawartości

Forek Diesel sound (klekot) JUŻ PO KLEKOCIE, DPF i inne takie


MirekEm

Rekomendowane odpowiedzi

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Na forach Avensis, Mercedesa, Alfa Romeo i innych rosną w posty zasoby informacji na temat dolewek olejów 2T (do dwusuwów), które to ponoć czynią cuda jeśli chodzi o poprawę smarowalności i czystości układów paliwowych. Macie jakieś doświadczenia w temacie w SBD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem o korzystnym wpływie oleju 2T na SBD. Tyle tylko, że bałbym się trochę o kondycję DPFa - olej silnikowy, którego zużycie jest dużo mniejsze niż oleju 2T, musi jednak uwzględniać wymagania DPFa.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 2T określonych marek i o określonych parametrach (bo nie każdy) dolewany do ON wypala się zostawiając mniej popiołów niż ON,  czyli czyściej i podobno nie ma wpływu na DPF'a , a wręcz wypalanie filtra ma miejsce rzadziej i to zdecydowanie. Mam znajomego, który dolewa LM 1052 lub Ravenol Scooter oba półsyntetyki i nachwalić się nie może, że ciszej silnik pracuje, mniej pali, łapie kulturę itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam informację przedmówcy. Olej 2T stosuję w dwóch silnikach SDB i 2.0 TDI (150KM). Różnica w tych dwóch przypadkach jest duża. Przede wszystkim auta palą zauważalnie mniej, w przypadku SDB jest to ok. 0,3 - 0,4l (wskazania komputera). Jesli chodzi o pracę silniki pracują miej "chropowato" ;)  bardziej gładko, miękko. Wydech nie jest okopcony jest bardziej siwy. W obu przypadkach nie mam żadnych problemów z dpf-em . SBD z dodatkiem 2T zrobiłem około 50 tyś. km (teraz mam 90 tyś i jeszcze nie padł  :) ). Drugi silnik zalewam od nowości ( ma w tej chwili 30 tyś).


Lektura w powyższym temacie z innego forum :

http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i9/i9/i9/r999/OleksiakS_ZagadnieniaSmarnosci.pdf

Edytowane przez Arek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arku71, powiedz jeszcze proszę, czy znasz dokuczliwość grzechocząco-stukających na zimno prawdopodobnie wtrysków w swoim SBD?

 Auto jest garażowane mimo to słyszę je rano,oczywiście w okresie zimowym (temp. poniżej 10oC) trwa to  ok 1 do 2km, zależy od temperatury. Słyszę je tylko przy przyspieszaniu, w czasie słyszalnej pracy turbiny. Wydaje mi się ze trwają krócej po zastosowaniu 2T. Nie jest to klekot SBD jaki słyszałem na znanym filmie na youtubie. Pisałem wcześniej o korektach wtryskiwaczy :

przed                         po zastosowaniu 2T(przejechałem ok 1500km-2 baki)

 

cyl.1    0,10ms            0,04ms

cyl.2   -0,05ms           -0,03ms

cyl.3   -0,03ms            0,01ms

cyl.4   -0.01ms            0,00ms

Wiem, ze może to przypadek, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Fortis ja słyszę wyraźnie inną pracę. Zimą wlewam paliwo arktyczne na Statoil lub Lotos(to to samo paliwo) jest bez dodatku biokomponentów. Ostatnio chciałem sprawdzić jak będzie  bez oleju 2T, zaczął pracować bardzo twardo, po przejechaniu 300km wlałem znowu 2T.

Edytowane przez Arek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,moja opinia na temat oleju 2T orlen,jest pozytywna. Wypaliłem z nim 3 baki paliwa pod rząd, 4 zalałem zwykłym dieslem, wczoraj przed rezerwą skalibrował mi się w sumie trzy razy, i totalne zaskoczenie. Praca silnika miękka,cicha. Po nocnym postoju odpalam i cisza, brak klekotu, i najważniejsze stuków podczas przyśpieszania. Zatankowałem dzisiaj znowu z dodatkiem oleju 2T, mam nadzieję,utrzymać ten stan rzeczy. Jeśli chodzi o dpf,cisza nic się nie zaświeciło i nie było problemów. Nikogo do niczego nie namawiam, to tylko moja opinia,każdy zrobi jak uważa. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do aut z  DPF'em nie polecają orlenowskich olejów. Podobno lepiej stosować te z niższą temp. spalania i dające mniej popiołów itd., czyli LM 1052, Elf OffRoad 2T, czy Ravenol Scooter. Ponoć te są bezpieczniejsze i dają lepsze efekty. Parę złotych droższe, ale bez przesady. U siebie zauważam prawie wszystkie wymienione i opisane w Sieci pozytywy stosowania tej metody - wyciszenie, gładkość pracy, niższe spalanie, naprawdę znaczne uspokojenie grzechotu wtryskiwaczy, niezauważalne, rzadkie wypalanie (?) dpfu. Po przeglądzie napiszę jak jest z korektami. Ja dodaję 200 ml na 40 l  ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej

Wystepuje u mnie dzwiek, raczej przy nizszych obrotach 1,5-2. Zarowno na biegu jalowym jak i podczas przyspieszania. Czy moglibyscie mi powiedziec czy to jest zwiazane z wtryskami? Powinienem sie przejmowac? Jestem po remoncie silnika przy 148tys, teraz jest lekko ponad 150tys. Uzywalem tez jakies 1000km temu preparatu do czyszczenia, nie pamietam niestety jakiego.
Nie pamietam, aby przed remontem ten dzwiek wystepowal. Jest on w kazdym razie na tyle slyszalny i odbiegajacy (dublujacy) prace silnika, ze da sie go slyszec (nawet osoba postronna gdy sie wslucha). Nie jest to stukot, tylko bardziej brzeczenie. 


Slychac to w drugim filmiku wrzuconym przez @MiirekEm przez chwile, gdy obroty spadaja i sa w okolicy 1,5tys. Silnik moj brzmi podobnie, moze deczko cisze, ale wtedy bardziej slyszalny jest ten "brzek". Widze, ze MirekEm w ogole sie nim nie przejal wrzucajac filmik, co mnie troche uspokoaja, jednak jadac nie wlaczam juz radia z nerwow aby tylko sluchac tego brzeku..

 

 

Jestem laikiem, chociaz czytam wszystkie wpisy od paru godzin dotyczace sbd, wiem o TTTM, kalibracja itd. Jednak ten remont mnie wykonczyl i jestem nadwrazliwy na kazda odczuwalna zmiane w jezdzie.. Mozecie cos poradzic? Oczywiscie odwiedze mechanika (tutaj w Lodzi raczej subarulodz.pl bo ASO Subaru Point zawodzi mnie co chwile, nie korzystalem jeszcze z drugiego ATZ ASO na Tuwima)


Tutaj filmik z mojego auta, mam nadzieje, ze da sie usluchac 

Edytowane przez ddpunk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec jak wspomnialem, auto jest po remoncie silnika, padl 4tys km temu. Sprzeglo bylo wymieniane jakos w okolicy 140tys km. Chociaz jest roznica brzmienia, minimalna, podczas wciskania sprzegla, a biegiem jalowym. Doczytalem gdzies, ze to objaw..
Bylem w dwoch ASO, w jednym powiedzial mi czlowiek, ze to napinacz paska, bo zobaczyl, ze jest luzny (950zl wymiana). Po czym stwierdzil, ze jednak nie, to nie napinacz, tylko wtryskiwacze, on by tak "strzelal" - taka diagnoza ;) Na koniec oczywiste "niech sie Pan nie przejmuje, jezdzi Pan, poki chodzi" ;] Pojechalem do drugiego ASO, facet slucha, slucha, mowi, ze moze to jakies cos odczepilo sie i przy tych obrotach rzezi, ale nie znalazl. Przyjechal jego znajomy ze "sluchawkami" - nie wiem, czy stetoskop, czy cos. Ale juz tego nie widzialem. Wyszli i stwierdzili, ze silnik pracuje normalnie calkowicie i nie ma sie czym przejmowac. "Jest po remoncie, wiec jak nowka, bedzie jezdzil teraz bez zarzutu". Wiec troche odetchnalem. Biorac jednak niektore z uwag forumowiczow a propo ASO i doswiadczenia tam Panów (obydwoje strasznie zlewczo z reszta podeszli do mojego problemu), zamierzam wybrac sie do subarulodz.pl - Panowie tam maja wieloletnie doswiadczenie i nie raz przez telefon stawiali trafne diagnozy ;) Zobaczymy co oni powiedza. Mam nadzieje, ze jak juz z tych wszystkich Waszych domyslen i tych Panow z ASO, beda to wtryskiwacze, ktore za pare stowek po prostu przeczyszcze. Cale szczescie remont byl wykonywany w ASO takze (chociaz tamci z Tarnowa pewnie tez wyslali do jakichs podwykonawcow), mam gwarancje i podkladke. Dzisiaj zrobilem 500km (Lodz-Wroclaw-Lodz) i nic zlego sie nie stalo, dzwiek ten nie zmienil swojego nasilenia. Zobaczymy co powiedza spece. Dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...