Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

 

zawsze byłem ciekaw, czy na takim cięciu się cokolwiek zyskuje, czy raczej traci i jest to po prostu błąd kierowcy.

 

skrócenie drogi, raczej bez powodu kierowcy nie tną :P

 

 

 

To jest prostowanie zakrętu bardziej niż droga na to pozwala, zatem szybsze pokonanie tego zakrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zawsze byłem ciekaw, czy na takim cięciu się cokolwiek zyskuje, czy raczej traci i jest to po prostu błąd kierowcy.

 

skrócenie drogi, raczej bez powodu kierowcy nie tną :P

 

 

 

To jest prostowanie zakrętu bardziej niż droga na to pozwala, zatem szybsze pokonanie tego zakrętu.

 

 

No tak, tylko jednocześnie tak mocne cięcie podbija auto które jest wtedy niestabilne na wyjściu. No i jest długo na mniej przyczepnej nawierzchni.

 

Nie czepiam się, ale takie szczegóły dot. jazdy zawsze mnie ciekawiły dlatego się nad tym zastanawiam. Podejrzewam, że dużo może zależeć od tego, co jest za zakrętem itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze byłem ciekaw, czy na takim cięciu się cokolwiek zyskuje, czy raczej traci i jest to po prostu błąd kierowcy.

I tak i nie problem w tymze większość tak pójdzie i tak czy inaczej musisz trzymać czysta linie w przeciwnym razie wpadasz na syf bez przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No tak, tylko jednocześnie tak mocne cięcie podbija auto które jest wtedy niestabilne na wyjściu.

 

Im bardziej wyprostujesz zakręt, tym szybciej pojedziesz, nawet jeżeli trochę samochodem potrzęsie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwin napisał na FB, że ta Fiesta z pewnością nie idzie gorzej od Fiesty M-Sportu.

Załączył jakąś telemetrię czy to ocena "dupohamowni" Roberta? ;)

 

Aaa i nie ma żadnych problemów ze skrzynią i ręcznym.

I to jest super wiadomość! :yahoo:

 

Przy okazji: dzięki wszystkim przeklejającym info z FB ode mnie i pewnie masy innych "nieposłecznościowych" :)

Edytowane przez mzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No tak, tylko jednocześnie tak mocne cięcie podbija auto które jest wtedy niestabilne na wyjściu.

 

Im bardziej wyprostujesz zakręt, tym szybciej pojedziesz, nawet jeżeli trochę samochodem potrzęsie.  

 

Inna sprawa, to to że na cięciach zazwyczaj jest dużo syfu po innych i wtedy nie ma wyboru, trzeba ciąć, żeby zahaczyć o coś w miarę przyczepnego, bo na brudnym asfalcie często jest gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Inna sprawa, to to że na cięciach zazwyczaj jest dużo syfu po innych i wtedy nie ma wyboru, trzeba ciąć, żeby zahaczyć o coś w miarę przyczepnego, bo na brudnym asfalcie często jest gorzej.

 

i żeby zrobić sobie więcej miejsca na wyjściu, jak "wypluje" auto na zewnętrzną. Na już zasyfionym asfalcie na pewno nie utrzymasz linii, więc zostaje tylko cięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, planujemy wyjazd na Monte, pomożecie jakoś nam to ogarnąć ?

trasy rozległe więc gdzie się najlepiej noclegować? monte czy gdzieś pomiędzy Gap a Monte ?

Jesteśmy trochę zieloni w tym temacie , liczymy na jakieś wskazówki

 

Błażej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...