simonnt Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 mam takie pytanie czy mogłby ktoś kto ma auto wyposażone w czujnik temperatuty oleju zmierzyć po ilu minutach delikatnej jazdy olej osiąga optymalna temperature? bo wiadomo, że woda sie grzeje szybciej a nigdy nie wiem czy "już moge" mysle ,że to ułatwi sprawe mi i innym użytkownikom w kwesti dbania o swój bolid pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 U mnie wychodzi mniej więcej x2. Płyn chłodniczy osiąga temperaturę optymalną około 2x szybciej niż olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Nie mam czujnika temperatury oleju, ale zgodnie z info od jednego z Forumowiczów, czekam z wkręcaniem w obroty około 8-10 minut od zimnego startu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Mam wskaźnik temperatury oleju. Bardziej niż o czasie można powiedzieć o przejechanym dystansie. U mnie to jest 6 - 8 km spokojnej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Nie mam czujnika temperatury oleju, ale zgodnie z info od jednego z Forumowiczów, czekam z wkręcaniem w obroty około 8-10 minut od zimnego startu. Patrząc na wskaźnik temp oleju u mnie ten przedział czasu wydaje się optymalny. Minimum 5 minut spokojnej jazdy, kolejne 5 można mniej spokojnie, ale jescze w okolicach podciśnienia;) Mam wskaźnik temperatury oleju. Bardziej niż o czasie można powiedzieć o przejechanym dystansie. U mnie to jest 6 - 8 km spokojnej jazdy. No ten czas tak mniej więcej przekłada się na przejechany spokojnie dystans Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 simonnt, w cieplejsze dni min 10 minut a w chłodne i zimowe min 15 minut i powinno być raczej ok. Gdybyś jednak chciał bardzo mocno i dłużej poużywać mocy to bym jeszcze z 5 minut dorzucił dla pewności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitro Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Tak jak napisał Krysztal,przy bardzo minusowych temp. jak masz jeszcze gęstą oliwę to 15min. lub jeszcze więcej, mi przy ok.-20st. po 12-20min ledwo 70st. łapie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Moje czasy dotyczą Millersa CFS Nano 5w40 bo wiadomo że jak ktoś ma wlaną smołę 10w60 to czasy się zdecydowanie wydłużą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemasek Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 i pamietaj ze lepiej rozgrzewac samochod na biegu w czasie jazdy niz na biegu jalowym na postoju bo w czasie jazdy lepiej rozchodza sie plyny pzdr -- N paź 21, 2012 9:39 pm -- i pamietaj ze lepiej rozgrzewac samochod na biegu w czasie jazdy niz na biegu jalowym na postoju bo w czasie jazdy lepiej rozchodza sie plyny pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 U mnie wychodzi mniej więcej x2. Płyn chłodniczy osiąga temperaturę optymalną około 2x szybciej niż olej. 2x-3x zależy korków na drodze ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 U mnie wychodzi mniej więcej x2. Płyn chłodniczy osiąga temperaturę optymalną około 2x szybciej niż olej. 2x-3x zależy korków na drodze ;-) U mnie na starcie nigdy nie ma korków 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 i pamietaj ze lepiej rozgrzewac samochod na biegu w czasie jazdy niz na biegu jalowym na postoju bo w czasie jazdy lepiej rozchodza sie plyny pzdr Pierwsza naprawdę ważna rada w wątku. W czasie jazdy + delikatnie = sukces gwarantowany. Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 wg moich wskaźnikow od 50*C, płyn idzie w góre szybciej o 10* od oleju na jałowym (olej 70* - płyn 80*) podczas jazdy olej jest o 10* wyżej niz płyn (olej 80* płyn 70*) wiec nie powiedziałbym, że olej sie zagrzewa 2x dłużej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Ciekawe czy wszyscy pierwsi właściciele naszych aut tak o nie dbali hehe, kiedyś chyba raczej mało kto rozgrzewał tak długo auto :/ a raczej było jak podczas nauki jazdy Kowalskiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Ciekawe czy wszyscy pierwsi właściciele naszych aut tak o nie dbali hehe, kiedyś chyba raczej mało kto rozgrzewał tak długo auto :/ Z tego co wiem to moje auto miało to szczęście i dlatego teraz służy bezproblemowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Ciekawe czy wszyscy pierwsi właściciele naszych aut tak o nie dbali Ja np. tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemasek Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 wg moich wskaźnikow od 50*C, płyn idzie w góre szybciej o 10* od oleju na jałowym (olej 70* - płyn 80*) podczas jazdy olej jest o 10* wyżej niz płyn (olej 80* płyn 70*) wiec nie powiedziałbym, że olej sie zagrzewa 2x dłużej... true true Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 dzieki wszystkim za pomoc:) wprawdzie zawsze tak robiłem ok 2x temp wody ale nie byłem pewien. no i zawsze najpierw skrobie szybe a pożniej odpalam i jade...chyba, że mam podejrzenia że aku moze byc kaput to najpierw zapale ażeby nie skrobac na darmo pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 jesli nie masz wskaźnika wody ze skala... lub nie masz dodatkowego wskaźnika... to zapisz sobie, że wskazówka temperatury płynu chłodniczego pokazuje ze juz jest ciepły od 50*C (juz jest na środku ...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 zapisz sobie, że wskazówka temperatury płynu chłodniczego pokazuje ze juz jest ciepły od 50*C (juz jest na środku ...) Być może zależy od modelu, ale np. w new-age od 70 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 nie wiem, czy u mnie coś jest nie tak? :shock: ale w śnieżynce sti v3 , po wyjeździe z garażu, po ok 5-10 minutach turlania się w korku (stop and go) olej ma temperaturę 70 stopni, a płyn chłodniczy 50. Tak przynajmniej pokazują zegarki. Po chwili, gdy już wyjadę na 3 pasmówkę, olej ma 85 st. a płyn chłodniczy po 80. U mnie więc to olej grzeje się szybciej, niż chłodziwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 tzd, a gdzie masz czujnik temp. oleju ? i jaki bo to raczej niewykonalne chyba że termostat coś nie teges i się płyn nie grzeje ale nie wiem czy w takim przypadku może powodować że oliwa się szybciej nagrzewa niż płyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Krysztal, nie mam pojęcia, muszę doczytać w wątku poprzedniego właściciela wpadło mi jeszcze do głowy, że kabelki są odwrotnie podłaczone, i temperatura oleju i płynu chłodzącego się zamieniły miejscami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Siema wszystkim i tzd w szczególności :wink: kilka słów wyjaśnienia do info tzd, jako że jest nowym właścicielem mojej śnieżynki. czujnik temperatury oleju jest założony w bloku (pod przepustnicą) - centralna magistrala czujnik temperatury wody jest w prawej głowicy (4 cylinder) - daleki zakamarek układu chłodzenia :arrow: jest opóźnienie we wskazaniach zegarów. Olej zagrzewa się szybciej niż płyn chłodzący w głowicy. Specjalnie tak ulokowałem czujniki żeby mieć odczyt temp oleju w układzie smarowania przed panewkami i płynu w jednej z głowic :!: O ile wiem to lokalizacja czujników temperatury ma zaj##ste znaczenie dla odczytów, np: czujnik temp w korku miski nigdy nie da właściwego odczytu temperatury oleju.... to trochę jak z czujnikiem EGT umieszczonym za turbo Gdzie macie zamontowane swoje czujniki? aaaa, jeszcze jedno panowie i chyba najważniejsze: śnieżynka ma silnik EJ20K - fabrycznie natrysk oleju na denka tłoków :!: i teraz chyba wiadomo dlaczego olej będzie się grzał szybciej niż płyn kabelki raczej nie są zamienione, daję se łeb uciąć.... wypnij czujnik w prawej głowicy ten niżej (wyżej położony czujnik jest od ciśnienia oleju) i zobacz co zegar pokazuje :!: Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Specjalnie tak ulokowałem czujniki żeby mieć odczyt temp oleju w układzie smarowania przed panewkami i płynu w jednej z głowic :!: pod przepustnicą to juz jest ZA panewkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się