Skocz do zawartości

Wysokoprężne Subaru


termit

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 243
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Azrael ma racje położenie cyindrów nie ma nic do rzeczy :( , wszystko zależy od dynamiki procesów w kolektorze. Dla przykładu V8 o dużej pojemności ostatnio nie mają już wcale fajnego dźwięku pomimo że blok jest nadal ten sam. Również cinquecento 700 ma leżące cylindry i żywcem dżwięk jaki generuje nie przypomina niczym boxera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael ma racje położenie cyindrów nie ma nic do rzeczy :( , wszystko zależy od dynamiki procesów w kolektorze. Dla przykładu V8 o dużej pojemności ostatnio nie mają już wcale fajnego dźwięku pomimo że blok jest nadal ten sam. Również cinquecento 700 ma leżące cylindry i żywcem dżwięk jaki generuje nie przypomina niczym boxera.

 

Oj, i TU bym sie nie zgodzil :lol: !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael ma racje położenie cyindrów nie ma nic do rzeczy :( , wszystko zależy od dynamiki procesów w kolektorze. Dla przykładu V8 o dużej pojemności ostatnio nie mają już wcale fajnego dźwięku pomimo że blok jest nadal ten sam. Również cinquecento 700 ma leżące cylindry i żywcem dżwięk jaki generuje nie przypomina niczym boxera.

 

Oj, i TU bym sie nie zgodzil :lol: !

 

Mogłem kupić cinquecento zamiast Subaru. Dźwięk byłby analogiczny :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolff czyli mam rozumiec ze Impreza z dieslem bedzie palila powiedzmy 6 litrow na trasie zamiast 11?

Piszac o tanszym paliwie mialem, na mysli to ze benzyna 93 oktanow kosztuje mniej niz ropa, a nie chodzilo mi o jakies oleje opalowa i inne cuda.

Z dieslami tez mam troche doswiadczenia, w tym tygodniu zatankowalem juz 250 litrow ropy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolff czyli mam rozumiec ze Impreza z dieslem bedzie palila powiedzmy 6 litrow na trasie zamiast 11?

Jak bys wsadzil 1.9tdi to by tak bylo. Silnik diesla ma o wiele wyzsza (chyba ok 50proc) wydajnosc(efficiency) niz klasyczny benzynowy (chyba ok 30proc) a prawa fizyki trudno przeskoczyc nawet najlepszemu marketingowcowi (nie wspominajac o entuzjastach Subaru i Corvety Z06).

 

Co za silnik diesla FHI wymysli i co za tym idzie jaka bedzie mial pojemnosc i ekonomie - czas pokaze...

 

I domyslam sie ze osiagnie sukces rynkowy. Ja bym Octavii na impreze tdi nie zamienil bo impreza jest za mala, a Subaru jest zbyt drogie eksploatacyjnie na moje potrzeby codzienne. Ale impreze benzyne bym zamienil na tdi, jezeli bym mial seryjna (a ze mam nadlubana to na razie nie ma tematu)

Piszac o tanszym paliwie mialem, na mysli to ze benzyna 93 oktanow kosztuje mniej niz ropa, a nie chodzilo mi o jakies oleje opalowa i inne cuda.

Widzisz.To sa drobne roznice w roznych rynkach ktore powoduja duze roznice w zachowaniu konsumentow ;)

 

U nas z kolei olej opalowy kosztuje taniej...

 

Rope mozna zastapic rzepakiem, benzyne alkoholem. Wczesniej czy pozniej mysle ze swiat (a i nawet Ameryka;) w koncu pojdzie tez w tym kierunku. Na razie interesy gigantow naftowych dobrze przed tym chronia (i przyczyniaja sie do burdelu na ziemi oraz pomagajja kierowac ja w strone samozaglady(z pomoca USA i jej 25proc udziale w produkcji CO2), ewentualnie ogniw paliwowych ktore zasadniczo nie rozwiazuja problemu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bys wsadzil 1.9tdi to by tak bylo. Silnik diesla ma o wiele wyzsza (chyba ok 50proc) wydajnosc(efficiency) niz klasyczny benzynowy (chyba ok 30proc) a prawa fizyki trudno przeskoczyc nawet najlepszemu marketingowcowi (nie wspominajac o entuzjastach Subaru i Corvety Z06).

 

Jakieś dowody? Prawo fizyki? Wzór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bys wsadzil 1.9tdi to by tak bylo. Silnik diesla ma o wiele wyzsza (chyba ok 50proc) wydajnosc(efficiency) niz klasyczny benzynowy (chyba ok 30proc) a prawa fizyki trudno przeskoczyc nawet najlepszemu marketingowcowi (nie wspominajac o entuzjastach Subaru i Corvety Z06).

 

Jakieś dowody? Prawo fizyki? Wzór?

 

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Hb ... iesel.html

 

http://ecen.com/content/eee7/motoref.htm

 

polecam google ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Poza tym tak czy siak ropa się kończy, więc przyszłość nie należy napewno ani do Diesla, ani do benzyny...

Nie wierz w to! To taka ściema wymyslona w celu windowania cen ropy naftowej. Obecnie znanych złóż starczy na 60lat a odkrywane sa nowe..

 

A można znać źródło tych informacjii? Odkrywane są nowe tylko że większość złóż jest tak marna, że aby wydobyć jedną baryłkę trzeba zużyć prawie jedną baryłkę. Ostatnio czytałem gdzieś że oil peak przewidywany jest za 40 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technologia pompowtrysku (PD) jest przede wszystkim droga (w serwisie 4 pompowtryskiwacze- przymusowa wymiana po zalaniu odbarwianego opalu - to 10k pln)

Kultura pracy zdecydowanie slabsza nic CR (nie ma mozliwosci takich robienia przed- i dotryskow jak w CR),

A niby dlaczego?? Najnowsze TDI-PD z piezoelektrcznym sterowaniem maja 5-etapowy wtrysk. ;-) ;-) ;-)

za to ekonomia duzo lepsza (PD moze dawac cisnienie wtrysku do 2500bar co dla CR (max chyba ok 1300-1500bar) jest duzym wyzwaniem)

Ależ skad:) ekonimia (sprawnosc) PD nie jest wcale lepsza niz w tych ze stara pompa rozdzielaczowa. Obecnie produkowane HDI z CR 2 generacji maja cisnienie 1700bar. A dzieki sprytnej konstrukji samych wtryskiwqczy z dodatkowym "tłoczkiem" i wykorzystaniu efektów rezonansowych CR przekracza 2000bar.

 

Moj w Octavii sie kreci do 5500. Max moment obrotowy mam przy niecalych 2000 wiec uzyteczny zakres obrotow na kazdym biegu mam ok 2500rpm (przy 4500 zaczyna kucac). Nie wiem czy to az tak malo

Imho normalnie. Ze wzgledu na oraniczona szybkosc samozapłonu diesel nie jest w stanie pracować (z rozsadna sprawnoscia) powzyek 5000. Krecisz TDI do 5500???? Rzeźnik z Ciebie;-) ;)

http://www.vtech.pl/images/wykres/skodasuperbpd130.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można znać źródło tych informacjii?

Oczywiscie. ale mea culpa :oops: pomyliłem sie. Starcza na 80 lat

Tutaj Na samym dole -> "Przyszłość "

Odkrywane są nowe tylko że większość złóż jest tak marna, że aby wydobyć jedną baryłkę trzeba zużyć prawie jedną baryłkę. Ostatnio czytałem gdzieś że oil peak przewidywany jest za 40 lat.
Jak juz wspominałem to sciema. Wymyślana dlatego zeby OPEC i wujek Sam mogli sprzedać rope orlenowi po 70$ a nie za 30$.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 czy 80 lat - kogo to obchodzi? I tak wiekszosc forumowiczow nie dozyje :mrgreen:

 

Obchodzi o tyle, że nie jest tak, że wydobycie będzie wciąż rosło i rosło, by za te 40-80 lat spaść gwałtownie do zera. Problem w tym, że w którymś momencie (dużo wcześniej) wydobycie zacznie spadać, koszt wydobycia jednej baryłki ropy będzie rosnąć, a zapotrzebowanie jak na razie wciąż rośnie -- efekt będzie taki, że koszty paliw zaczną drastycznie rosnąć dużo wcześniej, niż przewidywany termin wyczerpania zapasów ropy. Poczytaj sobie o czymś takim jak oil peak.

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można znać źródło tych informacjii?

Oczywiscie. ale mea culpa :oops: pomyliłem sie. Starcza na 80 lat

Tutaj Na samym dole -> "Przyszłość "

Odkrywane są nowe tylko że większość złóż jest tak marna, że aby wydobyć jedną baryłkę trzeba zużyć prawie jedną baryłkę. Ostatnio czytałem gdzieś że oil peak przewidywany jest za 40 lat.
Jak juz wspominałem to sciema. Wymyślana dlatego zeby OPEC i wujek Sam mogli sprzedać rope orlenowi po 70$ a nie za 30$.

Hehe bardzo rzetelne i wyczerpujące przedstawienie tematu :wink:. Miałem dużo stron dot. oil peak, ale adresy przepadły w czeluściach dysku. Fajna stronka po Polsku ogólnie traktująca o alternatywnych napędach i paliwach http://ekologika.pl/modules.php?name=News&new_topic=12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technologia pompowtrysku (PD) jest przede wszystkim droga (w serwisie 4 pompowtryskiwacze- przymusowa wymiana po zalaniu odbarwianego opalu - to 10k pln)

Kultura pracy zdecydowanie slabsza nic CR (nie ma mozliwosci takich robienia przed- i dotryskow jak w CR),

A niby dlaczego?? Najnowsze TDI-PD z piezoelektrcznym sterowaniem maja 5-etapowy wtrysk. ;-) ;-) ;-)

 

CR robia przedwtryski AFAIR nawet 270stopni przed. takie cuda w PDI sa niemozliwe ze wzgledu na to ze akurat krzywka jest po zlej stronie (kiedys sie musi napelniac ta mala pompka...), i to niezaleznie czy otwiera cewka czy piezo.

 

nie widze problemu kilku-etapowego wtrysku w PD otwieranym cewka.

 

A piezo maja efekt pamieci (nie daj Boze odlaczyc akumulator podczas pracy to poczatkowe nastawy trzeba robic - slyszalem ze w wypadku francuskich CR otwieranych piezo to wylaczenie podczas pracy czestto powoduje ze na sznurku do serwisu jedziesz...

 

za to ekonomia duzo lepsza (PD moze dawac cisnienie wtrysku do 2500bar co dla CR (max chyba ok 1300-1500bar) jest duzym wyzwaniem)

Ależ skad:) ekonimia (sprawnosc) PD nie jest wcale lepsza niz w tych ze stara pompa rozdzielaczowa. Obecnie produkowane HDI z CR 2 generacji maja cisnienie 1700bar. A dzieki sprytnej konstrukji samych wtryskiwqczy z dodatkowym "tłoczkiem" i wykorzystaniu efektów rezonansowych CR przekracza 2000bar.

 

wiec nie moge sie doczekac na te superszybkie CR-ki wciagajace Mastersa, kompoty, mnie i poniedzialka na 1/4 mili. ;)

 

W mojej octavce ekonomia po zmianie motoru z VP na PD ulegla drastycznej poprawie :twisted: widac nikt nie powiadomil moich silnikow o tym fakcie (no, ze maja taka sama ekonomie)

 

Moj w Octavii sie kreci do 5500. Max moment obrotowy mam przy niecalych 2000 wiec uzyteczny zakres obrotow na kazdym biegu mam ok 2500rpm (przy 4500 zaczyna kucac). Nie wiem czy to az tak malo

Imho normalnie. Ze wzgledu na oraniczona szybkosc samozapłonu diesel nie jest w stanie pracować (z rozsadna sprawnoscia) powzyek 5000. Krecisz TDI do 5500???? Rzeźnik z Ciebie;-) ;)

http://www.vtech.pl/images/wykres/skodasuperbpd130.gif

 

Nie krece do 5500 ale wiem ze sie tyle kreci, (nie chce zbierac aluminiowych czesci z drogi). Wiem ze to normalne - i nie widze tu jakiejs drastycznej przewagi benzyny. Trzeba po prostu inaczej jezdzic - zreszta Imprezy tez nie krece do konca obrotomierza bo to wiecej halasu niz tresci...

 

skoro 1,9tdi 180KM wciaga na prostej 1,8T 180KM to gdzie jest ta przewaga tego drugiego? Jezeli subaru moze zrobic 280konnego diesla to zajebiscie - klienci potem sobie wybiora czy wola dzwiek czy nizsze koszty na stacji...

 

Znalem kiedys goscia co jezdzil S klasa. Jezdzil nia czesto do Niemiec. Jak sie pojawila CDI to od razu zamienil benzyne na diesla i to nie z powodu kasy. Powiedzial, ze najbardzie wqrwiajace bylo to ze musial 7 razy tankowac po drodze... A dzwieku przy 250kmh i tak nie slyszy bo mu swist powietrza i szum opon zaglusza (swist powietrza w S klasie... kto by sie spodziewal ;)).

 

Ja uwazam ze subaru przede wszystkim samochod do sprawnego poruszania sie, a dzwiek jest tylko fajnym ale nieistotnym dodatkiem (i nie jest dla mnie wart dodatkowych $ na stacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro 1,9tdi 180KM wciaga na prostej 1,8T 180KM to gdzie jest ta przewaga tego drugiego?

Wydaje mi się, że w żywotności. 1,8T nie jest tak strasznie wysilony jak 1,9TDI. No i nie mniej ważne, 1,8T nie zostawia przy tym wciąganiu chmury sadzy jak stary autosan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...