kraftpol Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Witam. Czy ktoś może spotkał się z takim kołem zamachowym? Zostało wyjęte z GC8 RA 1995r. Do tej pory nie spotkałem sie z takim kołem.Wszystkie były monoblokami,a to jest skręcane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Moze aftermarket jakis? Choć bardzij wyglada na handmade.... :? jak mniemam ,widziałes juz koła z RA? Moze tak wygląda seryjne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Też uważam że to aftermarket,koło z RA wyglada jak od normalnego jest tylko mocno odelżone z otworami,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 koło z RA wyglada jak od normalnego jest tylko mocno odelżone z otworami Hej Lucza - skad takie informacje? Masz gdzies jakis przyklad? Prawde mowiac raczej spodziewalbym sie w tych rocznikach takiego samego kola zamachowego, jak w WRX/GT - czyli 12kg, seryjne kolo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Miałem takie pożyczone z modelu RA rocznik 95 lub 96,auto na pewno nie przechodziła absolutnie żadnych modyfikacji i w oryginalnym stanie przypłynęło z japanlandii,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Koło wygląda na seryjne pochodzące z modeli 99- (a może 97-), gdzie sprzęgło ma 230mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Miałem takie pożyczone z modelu RA rocznik 95 lub 96,auto na pewno nie przechodziła absolutnie żadnych modyfikacji i w oryginalnym stanie przypłynęło z japanlandii,pozdro. A to inna sprawa, ze moze z mniejszym sprzeglem faktycznie przychodzily inne kola zamachowe... ale prawde mowiac, to zadna wielka roznica - przymurowane i tak nie jest, mozna wymienic zaleznie od gustu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Jutro je zważę z ciekawosci.Ostatnio rozebrałem 2 silniki i w jednym bylo koło monoblok 10,71 kg, a w drugim 9,17 kg. To lżejsze koło jeszcze odelżyłem,do 7,48 kg wyważyłem i zamontowałem . Reakcja na gaz bardzo się poprawiła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parar Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 troche off top, ale jak przy tak lekkich kołach zachowują sie Wam obroty biegu jałowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 troche off top, ale jak przy tak lekkich kołach zachowują sie Wam obroty biegu jałowego? Normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Masa koła niema nic do rzeczy.Wolne obroty reguluje silnik krokowy sterowany komputerem,który dostaje informację z czujnika położenie wału o jego prędkości obrotowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Masa koła niema nic do rzeczy.Wolne obroty reguluje silnik krokowy sterowany komputerem,który dostaje informację z czujnika położenie wału o jego prędkości obrotowej. Skoro masa koła nie ma znaczenia, to sie go w ogole pozbądź :-) Po co jest koło zamachowe? Przy odelżaniu koła powinno sie podnosić obroty biegu jałowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Masa koła niema nic do rzeczy.Wolne obroty reguluje silnik krokowy sterowany komputerem,który dostaje informację z czujnika położenie wału o jego prędkości obrotowej. Skoro masa koła nie ma znaczenia, to sie go w ogole pozbądź :-) Po co jest koło zamachowe? Przy odelżaniu koła powinno sie podnosić obroty biegu jałowego... oj,bo będzie pomuk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Masa koła niema nic do rzeczy.Wolne obroty reguluje silnik krokowy sterowany komputerem,który dostaje informację z czujnika położenie wału o jego prędkości obrotowej. :? Jak za bardzo odelżysz koło zamachowe (zwróć uwagę na jego nazwę) to silnik będzie minimalnie tracił swoją prędkość obrotową i na wolnych obrotach będzie strasznie falował,żeby tego uniknąć montuje się właśnie koło ZAMACHOWE. Zresztą poco nam koła zamachowe i wolne obroty ma być pełny ogień a jak nie to przesiadamy się na diesle ,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parar Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Masa koła musi miec wpływ na wyrównazenie niskich obrotów- po to sie je stosuje. Skoro jednak Wasze silniki chodzą normalnie, to przyjmuje ze ecu 'ogarnia' utrzymanie obrotów na stałym poziomie, pomimo mniejszej bezwładności układu korbowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Ori koło ma10,7kg, a z masą koła schodzi się nawet do 4kg i niema to wpływu na wolne obroty. Ciężkie koło montowane jest,gdy auto ma pokonywać większe odległości ze stałą prędkością obrotową silnika. Lekkie ujęcie gazu nie powoduje wtedy gwałtownego hamowania silnikiem.Zmienia sie też harakterystyka przebiegu momentu obrotowego.Lekkie koła stosuje sie w sporcie ,gdzie nie utrzymuje się stałych ,tylko zmienne prędkości silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Czyli po wymianie tego elementu na lżejszy reakcja na dodanie gazu powinno sie poprawic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 I się zmienia diametralnie. Teraz mam koło 7,48kg i reakcja na gaz jest po prostu natychmiastowa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 a jaki jest koszt "odelżenia" koła zamachowego ? Choć w sumie to jestem parę tygodni po jego wymwianie, więc ponowne ściąganie skrzyni będzie bezsęsownym zabiegiem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 najlepiej to jest kupic jakieś dobre lekkie koło, np Helixa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 A czy lepsza reakcja na gaz po zmianie kola zamachowego wiąże się kosztem np mocy albo momentu obrotowego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 A czy lepsza reakcja na gaz po zmianie kola zamachowego wiąże się kosztem np mocy albo momentu obrotowego ? Nie.Zmiana masy nie ma wpływu na osiągi silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Owszem,ma wpływ i to duży na korzyść mocy i niekorzyść momentu obr..ale korzyści i tak przeważają do naszych celów użytkowania tych aut. Tranquilizer po co wymieniałeś koło zamachowe,czyżbyś miał 2-masowe?,takiego raczej nie odelżysz. Komancz ,poco wydawać krocie na lekkie kolo,skoro stoczenie i wyważenie ori. to koszt 120zł.Ja juz 3 przerobiłem i jestem very happy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Tommo, niestety nie zgodzę się, lekkie koło zdecydowanie kiepsko współpracuje z kierowcą-amatorem (często auto gaśnie przy ruszaniu), ale za to pozwala dodać trochę osiągów silnikowi - generalnie im mniejsza masa elementów wirujących,tym osiągi lepsze, bo nie ma zwłoki w reakcji na zmianę obciążenia. Wszystko szybciej się nakręca... Ja w swojej rajdówce mam ok. 5,4kg (koło seryjne, zdjęte gdzie się dało, szlifierze więcej zdejmować się bali ). 1) nie wożę zbędnych kg 2) reakcja na gaz i wkręcanie się silnika zdecydowanie na +. 3) sprężarka lepiej wstaje, bo łatwiej jej pokonać mniejszą bezwładność silnika. Po głowie mi chodzi jeszcze kiedyś zmniejszenie wagi wału korbowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 lekkie koło zdecydowanie kiepsko współpracuje z kierowcą-amatorem (często auto gaśnie przy ruszaniu) Bez przesady - trzeba być chyba straszną pierdołą, żeby mieć tego typu problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się