Jump to content

Koło zamachowe wrx RA


kraftpol
 Share

Recommended Posts

Moze aftermarket jakis? Choć bardzij wyglada na handmade.... :?

 

jak mniemam ,widziałes juz koła z RA? Moze tak wygląda seryjne?

Link to comment
Share on other sites

koło z RA wyglada jak od normalnego jest tylko mocno odelżone z otworami

 

 

Hej Lucza - skad takie informacje? Masz gdzies jakis przyklad?

Prawde mowiac raczej spodziewalbym sie w tych rocznikach takiego samego kola zamachowego, jak w WRX/GT - czyli 12kg, seryjne kolo.

Link to comment
Share on other sites

Miałem takie pożyczone z modelu RA rocznik 95 lub 96,auto na pewno nie przechodziła absolutnie żadnych modyfikacji i w oryginalnym stanie przypłynęło z japanlandii,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Miałem takie pożyczone z modelu RA rocznik 95 lub 96,auto na pewno nie przechodziła absolutnie żadnych modyfikacji i w oryginalnym stanie przypłynęło z japanlandii,pozdro.

 

A to inna sprawa, ze moze z mniejszym sprzeglem faktycznie przychodzily inne kola zamachowe... ale prawde mowiac, to zadna wielka roznica - przymurowane i tak nie jest, mozna wymienic zaleznie od gustu :)

Link to comment
Share on other sites

Jutro je zważę z ciekawosci.Ostatnio rozebrałem 2 silniki i w jednym bylo koło monoblok 10,71 kg, a w drugim 9,17 kg.

To lżejsze koło jeszcze odelżyłem,do 7,48 kg wyważyłem i zamontowałem . Reakcja na gaz bardzo się poprawiła.:)

Link to comment
Share on other sites

Masa koła niema nic do rzeczy.Wolne obroty reguluje silnik krokowy sterowany komputerem,który dostaje informację z czujnika położenie wału o jego prędkości obrotowej.

Skoro masa koła nie ma znaczenia, to sie go w ogole pozbądź :-) Po co jest koło zamachowe? Przy odelżaniu koła powinno sie podnosić obroty biegu jałowego...

Link to comment
Share on other sites

Masa koła niema nic do rzeczy.Wolne obroty reguluje silnik krokowy sterowany komputerem,który dostaje informację z czujnika położenie wału o jego prędkości obrotowej.

Skoro masa koła nie ma znaczenia, to sie go w ogole pozbądź :-) Po co jest koło zamachowe? Przy odelżaniu koła powinno sie podnosić obroty biegu jałowego...

oj,bo będzie pomuk :)

Link to comment
Share on other sites

Masa koła niema nic do rzeczy.Wolne obroty reguluje silnik krokowy sterowany komputerem,który dostaje informację z czujnika położenie wału o jego prędkości obrotowej.

 

 

:idea: :?

 

Jak za bardzo odelżysz koło zamachowe (zwróć uwagę na jego nazwę) to silnik będzie minimalnie tracił swoją prędkość obrotową i na wolnych obrotach będzie strasznie falował,żeby tego uniknąć montuje się właśnie koło ZAMACHOWE. Zresztą poco nam koła zamachowe i wolne obroty ma być pełny ogień a jak nie to przesiadamy się na diesle :twisted: ,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Masa koła musi miec wpływ na wyrównazenie niskich obrotów- po to sie je stosuje.

Skoro jednak Wasze silniki chodzą normalnie, to przyjmuje ze ecu 'ogarnia' utrzymanie obrotów na stałym poziomie, pomimo mniejszej bezwładności układu korbowego.

Link to comment
Share on other sites

Ori koło ma10,7kg, a z masą koła schodzi się nawet do 4kg i niema to wpływu na wolne obroty. Ciężkie koło montowane jest,gdy auto ma pokonywać większe odległości ze stałą prędkością obrotową silnika. Lekkie ujęcie gazu nie powoduje wtedy gwałtownego hamowania silnikiem.Zmienia sie też harakterystyka przebiegu momentu obrotowego.Lekkie koła stosuje sie w sporcie ,gdzie nie utrzymuje się stałych ,tylko zmienne prędkości silnika.

Link to comment
Share on other sites

A czy lepsza reakcja na gaz po zmianie kola zamachowego wiąże się kosztem np mocy albo momentu obrotowego ?

Nie.Zmiana masy nie ma wpływu na osiągi silnika.

Link to comment
Share on other sites

Owszem,ma wpływ i to duży na korzyść mocy i niekorzyść momentu obr..ale korzyści i tak przeważają do naszych celów użytkowania tych aut. ;)

Tranquilizer po co wymieniałeś koło zamachowe,czyżbyś miał 2-masowe?,takiego raczej nie odelżysz.

Komancz ,poco wydawać krocie na lekkie kolo,skoro stoczenie i wyważenie ori. to koszt 120zł.Ja juz 3 przerobiłem i jestem very happy.

Link to comment
Share on other sites

Tommo, niestety nie zgodzę się, lekkie koło zdecydowanie kiepsko współpracuje z kierowcą-amatorem (często auto gaśnie przy ruszaniu), ale za to pozwala dodać trochę osiągów silnikowi - generalnie im mniejsza masa elementów wirujących,tym osiągi lepsze, bo nie ma zwłoki w reakcji na zmianę obciążenia. Wszystko szybciej się nakręca...

Ja w swojej rajdówce mam ok. 5,4kg (koło seryjne, zdjęte gdzie się dało, szlifierze więcej zdejmować się bali :mrgreen: ).

1) nie wożę zbędnych kg

2) reakcja na gaz i wkręcanie się silnika zdecydowanie na +.

3) sprężarka lepiej wstaje, bo łatwiej jej pokonać mniejszą bezwładność silnika.

 

Po głowie mi chodzi jeszcze kiedyś zmniejszenie wagi wału korbowego...

Link to comment
Share on other sites

lekkie koło zdecydowanie kiepsko współpracuje z kierowcą-amatorem (często auto gaśnie przy ruszaniu)

 

 

Bez przesady - trzeba być chyba straszną pierdołą, żeby mieć tego typu problemy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...