TomekStunt Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Witam, szukałem, szukałem ale nie znalazłem ostatecznej odpowiedzi. Dwa krótkie pytania: 1) czy silnik z turbo jest bardziej awaryjny ? Spotkałem się z opinia żeby brać tylko bez turbiny z racji znacznie większej żywotności. Ile jest w tym prawdy ? Wiadomo że przy turbo trzeba poczekać na wystudzenie, osiągi są lepsze (), spalanie ciut wyższe ale zastanawia mnie kwestia stricte techniczna. 2) wyczytałem na forum że LPG jest dobrze przyjmowane przez silniki Forestera. Czy jest różnica czy LPG montuje do silnika wolnossącego i z turbo ? Pytam o żywotność. Celuje w Forestera około 2007 roku, raczej manual, nad wersją silnika zastanawiam się dzięki za wyrozumiałość i konkretne odpowiedzi ! pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 czy silnik z turbo [...] osiągi są gorsze, No tutaj to przegiąłeś :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 IMO wszystko sprowadza się do grubości portfela. odpowiednio gruby --> turbo bez podtlenku lpg nieodpowiednio gruby --> wolnyssak z podtlenkiem lpg koniec wywodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 TomekStunt, a do czego ma Ci służyć to auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekStunt Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 ok, rozumiem. Ale patrząc na raporty spalania, silnik 2.0 XT 177KM pali nie wiele więcej niż 2.0 X 158KM. Dlatego zastanawiam się czy celować w wolnossące czy może poszukać tej wersji 177 KM z turbo. Większa dynamika jazdy, koszty powiedzmy porównywalne a jak z kwestia awaryjności silników z turbodoładowaniem ? Auto do codziennej jazdy (stąd LPG), od czasu do czasu teren, małe górki, las, piach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 TomekStunt, a do czego ma Ci służyć to auto? to dobre i podstawowe pytanie. wersja turbo daje większa radość z jazdy, lepsze wyczucie przy wyprzedzaniu - zwłaszcza obciążonym samochodem - wymaga nieco droższego serwisu i dbania o auto, by odwdzięczyło się bezawaryjną eksploatacją. wersja wolnossąca - sprawdza się u osób ceniących sobie dobre właściwości jezdne, umiarkowane koszty użytkowania - ale gorsze osiągi i mniej frajdy z jazdy. co do instalacji LPG - zarówno wersja N/A jak i turbo - może zostać doposażona w taką instalację - różnią się jedynie one kosztem /turbo jest droższe w zagazowaniu/. W obu przypadkach należy skrócić okres kontroli i regulacji luzów zaworowych o połowę. Rozsądnie użytkowane seryjne auta doładowane będą porównywalnie trwałe do wersji wolnossących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Codzienna jazda -> podtlenek LPG -> raczej wolny ssak. Teren -> reduktor -> raczej wony ssak Szosa + grubszy portfel -> turbo benzyna. Chociaż ja swoim 2.5XT w terenie raczej nie narzekam. Jedynka jest krótka i daje radę. Co do turbo - użyj szukajki z hasłami "panewka" dla 2.0XT oraz 'UPG' (częstszy temat) dla 2.5XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 TomekStunt Dylematów tego typu było już na forum bez liku i generalnie zawsze konkluzja sprowadzała się do tego, że po pewnym czasie (dość krótkim ) zapragniesz jeździć turbo. Co do spalania sam już sobie odpowiedziałeś i jest to prawda. Silniki z turbinami nie są bardziej awaryjne, to kwestia traktowania i serwisu. Jeżeli chcesz poznać rzetelne opinie jak to działa z lpg napisz np. do tzd lub siekli. Osobiście, ale podkreślam osobiście uważam, że jeśli forek to tylko z turbiną, a jeżeli chcesz czasami wyskoczyć w teren to rozważ AT (choć akurat ja za AT nie przepadam) :wink: Powodzonka 8) -- 5 cze 2012, o 13:32 -- O, proszę, o wilku mowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekStunt Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 wielkie dzięki za cenne komentarze, przyznam że nie spodziewałem sie takiego odzewu sytuacja krystalizuje się coraz bardziej. wiem że to będzie strzał w stopę, ale nie mogę rozszyfrować skrótu AT 8) rozumiem że to wersja stricte terenowa z reduktorem ? z tego co patrzyłem na allegro mało jest takich modeli albo nie są specjalnie oznaczane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxus Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 wielkie dzięki za cenne komentarze, przyznam że nie spodziewałem sie takiego odzewu sytuacja krystalizuje się coraz bardziej. wiem że to będzie strzał w stopę, ale nie mogę rozszyfrować skrótu AT 8) rozumiem że to wersja stricte terenowa z reduktorem ? z tego co patrzyłem na allegro mało jest takich modeli albo nie są specjalnie oznaczane. AT to po prostu automat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 AT - automatyczną skrzynia biegów MY03-05 4EAT (4 biegi) MY06-08 5EAT (5 biegów) Send with my HTC Sensation XL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekStunt Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 8) 8) 8) czyli reduktor jest jedną z opcji Forestera ? czy zastosowanie reduktora jest to zależne od wersji silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 wielkie dzięki za cenne komentarze, przyznam że nie spodziewałem sie takiego odzewu sytuacja krystalizuje się coraz bardziej. wiem że to będzie strzał w stopę, ale nie mogę rozszyfrować skrótu AT 8) rozumiem że to wersja stricte terenowa z reduktorem ? z tego co patrzyłem na allegro mało jest takich modeli albo nie są specjalnie oznaczane. AT - automatic transmission? albo jakoś tak :wink: Ja praktycznie się nie zastanawiałem i kupiłem 2.5 turbo AT, a po roku użytkowania - jak poznałem autko dostało LPG. Nie żałuję i polecam tę opcję :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxus Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Reduktory w Forkach były tylko przy wolnossących silnikach i manualnych skrzyniach. Na pewno wszystkie 2.0 N/A je mają, nie jestem pewien czy wszystkie 2.5 N/A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 na teren tez bym jednak pozostal w manualu. wiem ze automat jest wygodny ale suh subarowe automaty sa powolne. ponadto maja innaczej rozwiaza ny rozdzial napedu i sposob jego transmisji. mam nieco ponad 300 konnego forka i na lpg takze daje rade. -- 5 cze 2012, o 13:23 -- na teren tez bym jednak pozostal w manualu. wiem ze automat jest wygodny ale suh subarowe automaty sa powolne. ponadto maja innaczej rozwiaza ny rozdzial napedu i sposob jego transmisji. mam nieco ponad 300 konnego forka i na lpg takze daje rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Celuje w Forestera około 2007 roku, raczej manual, nad wersją silnika zastanawiam się W tym roczniku to turbodoładowane były chyba wyposażone w silnik 2.5 i miały coś pod 230 KM. Ale patrząc na raporty spalania, silnik 2.0 XT 177KM pali nie wiele więcej niż 2.0 X 158KM. Dlatego zastanawiam się czy celować w wolnossące czy może poszukać tej wersji 177 KM z turbo. Rożnica między 2.0 158 KM a 2.5 turbo 230 KM jest znacznie większa niż Twoje porównanie starszych modeli. I bardziej chodzi mi o przyjemność z jazdy niż zużycie paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Rozsądnie użytkowane seryjne auta doładowane będą porównywalnie trwałe do wersji wolnossących. Jasne, tylko nie po to kupuje się turbo, żeby jeździć nimi w kapeluszu jak w N/A :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 AT - automatyczną skrzynia biegówMY03-05 4EAT (4 biegi) MY06-08 5EAT (5 biegów) Nigdy w Foresterach MY03-MY08 skrzynie 5-EAT nie były montowane :!: Jedyny Forester ze skrzynią 5-EAT to S-Edition MY09+, niedostępny w Europie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Celuje w Forestera około 2007 roku, raczej manual, nad wersją silnika zastanawiam się Mam takiego z 2007 roku wersja XT, skrzynia oczywiscie tylko i wylacznie manualna. Nad innym nawet sie nie zastanawiaj. Koszty serwisu nie sa tak naprawde duzo wieksze niz do wolnegossaka a radosc i przyjemnosc z jazdy bezcenna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekStunt Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 fajnie że można dostać konkretne rady, jestem pod wrażeniem tego miejsca @plejadek patrząc na spalanie na autocetrum: http://www.autocentrum.pl/spalanie/subaru/forester/ii/ jest różnica między wersja 158 KM N/A a 230 XT. Ale pomiędzy 2.0 158 X KM a 2.0 XT 177KM różnica nie jest już taka znacząca. skoro trwałością modeli z turbo lub bez nie ma co się przejmować będę skłaniał się ku turbinie. Przez 3 sezony latałem na motocyklu i przyjemnie będzie poczuć więcej mocy pod stopą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 mam nieco ponad 300 konnego forka i na lpg takze daje rade. Widziałem wczoraj u Jako. Najfajniej zrobiony S-Turbo jaki widziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 mam nieco ponad 300 konnego forka i na lpg takze daje rade. Widziałem wczoraj u Jako. Najfajniej zrobiony S-Turbo jaki widziałem dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_ryf Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Hej Mam forka 2.5xt 2004 MT przejechane ma 210kkm gaz zamontowałem przy 160kkm śmiga aż miło zero problemów. Pozdrawiam i polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizus Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 TomekStunt, :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawog2 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 co do instalacji gazowej(jeśli już dojdzie do montażu lub zakupu auta weń wyposażonego), to nie daj sobie wcisnąć wolnych wtryskiwaczy. Subaru ma baaaardzo krótkie czasy wtrysku stąd też i wtryskiwacze gazowe muszą się wyrabiać. W przeciwnym wypadku auto będzie się wspomagać benzyną i nici z ekonomii. Generalnie silniki Subaru potrzebują dobrej i nietaniej instalacji, ale też nie chodzi to u jakiś niesłychanie drogi zestaw jak BRC czy Prins Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się