Skocz do zawartości

Forester X czy XT ? Benzyzna czy LPG ?


TomekStunt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

szukałem, szukałem ale nie znalazłem ostatecznej odpowiedzi.

 

Dwa krótkie pytania:

1) czy silnik z turbo jest bardziej awaryjny ? Spotkałem się z opinia żeby brać tylko bez turbiny z racji znacznie większej żywotności. Ile jest w tym prawdy ? Wiadomo że przy turbo trzeba poczekać na wystudzenie, osiągi są lepsze (;)), spalanie ciut wyższe ale zastanawia mnie kwestia stricte techniczna.

2) wyczytałem na forum że LPG jest dobrze przyjmowane przez silniki Forestera. Czy jest różnica czy LPG montuje do silnika wolnossącego i z turbo ? Pytam o żywotność.

 

 

Celuje w Forestera około 2007 roku, raczej manual, nad wersją silnika zastanawiam się ;)

 

dzięki za wyrozumiałość i konkretne odpowiedzi !

 

 

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, rozumiem. Ale patrząc na raporty spalania, silnik 2.0 XT 177KM pali nie wiele więcej niż 2.0 X 158KM. Dlatego zastanawiam się czy celować w wolnossące czy może poszukać tej wersji 177 KM z turbo. Większa dynamika jazdy, koszty powiedzmy porównywalne a jak z kwestia awaryjności silników z turbodoładowaniem ?

 

Auto do codziennej jazdy (stąd LPG), od czasu do czasu teren, małe górki, las, piach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomekStunt, a do czego ma Ci służyć to auto?

to dobre i podstawowe pytanie.

 

wersja turbo daje większa radość z jazdy, lepsze wyczucie przy wyprzedzaniu - zwłaszcza obciążonym samochodem - wymaga nieco droższego serwisu i dbania o auto, by odwdzięczyło się bezawaryjną eksploatacją.

 

wersja wolnossąca - sprawdza się u osób ceniących sobie dobre właściwości jezdne, umiarkowane koszty użytkowania - ale gorsze osiągi i mniej frajdy z jazdy.

 

co do instalacji LPG - zarówno wersja N/A jak i turbo - może zostać doposażona w taką instalację - różnią się jedynie one kosztem /turbo jest droższe w zagazowaniu/. W obu przypadkach należy skrócić okres kontroli i regulacji luzów zaworowych o połowę.

 

Rozsądnie użytkowane seryjne auta doładowane będą porównywalnie trwałe do wersji wolnossących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Codzienna jazda -> podtlenek LPG -> raczej wolny ssak.

Teren -> reduktor -> raczej wony ssak

Szosa + grubszy portfel -> turbo benzyna. Chociaż ja swoim 2.5XT w terenie raczej nie narzekam. Jedynka jest krótka i daje radę.

 

Co do turbo - użyj szukajki z hasłami "panewka" dla 2.0XT oraz 'UPG' (częstszy temat) dla 2.5XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomekStunt

Dylematów tego typu było już na forum bez liku i generalnie zawsze konkluzja sprowadzała się do tego, że po pewnym czasie (dość krótkim :mrgreen: ) zapragniesz jeździć turbo. Co do spalania sam już sobie odpowiedziałeś i jest to prawda. Silniki z turbinami nie są bardziej awaryjne, to kwestia traktowania i serwisu.

Jeżeli chcesz poznać rzetelne opinie jak to działa z lpg napisz np. do tzd lub siekli.

 

Osobiście, ale podkreślam osobiście uważam, że jeśli forek to tylko z turbiną, a jeżeli chcesz czasami wyskoczyć w teren to rozważ AT (choć akurat ja za AT nie przepadam) :wink:

 

Powodzonka 8)

 

-- 5 cze 2012, o 13:32 --

 

O, proszę, o wilku mowa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za cenne komentarze, przyznam że nie spodziewałem sie takiego odzewu :)

 

sytuacja krystalizuje się coraz bardziej.

wiem że to będzie strzał w stopę, ale nie mogę rozszyfrować skrótu AT 8) rozumiem że to wersja stricte terenowa z reduktorem ? z tego co patrzyłem na allegro mało jest takich modeli albo nie są specjalnie oznaczane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za cenne komentarze, przyznam że nie spodziewałem sie takiego odzewu :)

 

sytuacja krystalizuje się coraz bardziej.

wiem że to będzie strzał w stopę, ale nie mogę rozszyfrować skrótu AT 8) rozumiem że to wersja stricte terenowa z reduktorem ? z tego co patrzyłem na allegro mało jest takich modeli albo nie są specjalnie oznaczane.

AT to po prostu automat :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za cenne komentarze, przyznam że nie spodziewałem sie takiego odzewu :)

 

sytuacja krystalizuje się coraz bardziej.

wiem że to będzie strzał w stopę, ale nie mogę rozszyfrować skrótu AT 8) rozumiem że to wersja stricte terenowa z reduktorem ? z tego co patrzyłem na allegro mało jest takich modeli albo nie są specjalnie oznaczane.

 

AT - automatic transmission? albo jakoś tak :wink:

 

Ja praktycznie się nie zastanawiałem i kupiłem 2.5 turbo AT, a po roku użytkowania - jak poznałem autko dostało LPG.

Nie żałuję i polecam tę opcję :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na teren tez bym jednak pozostal w manualu. wiem ze automat jest wygodny ale suh subarowe automaty sa powolne. ponadto maja innaczej rozwiaza

ny rozdzial napedu i sposob jego transmisji.

 

mam nieco ponad 300 konnego forka i na lpg takze daje rade.

 

-- 5 cze 2012, o 13:23 --

 

na teren tez bym jednak pozostal w manualu. wiem ze automat jest wygodny ale suh subarowe automaty sa powolne. ponadto maja innaczej rozwiaza

ny rozdzial napedu i sposob jego transmisji.

 

mam nieco ponad 300 konnego forka i na lpg takze daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celuje w Forestera około 2007 roku, raczej manual, nad wersją silnika zastanawiam się

 

W tym roczniku to turbodoładowane były chyba wyposażone w silnik 2.5 i miały coś pod 230 KM.

 

Ale patrząc na raporty spalania, silnik 2.0 XT 177KM pali nie wiele więcej niż 2.0 X 158KM. Dlatego zastanawiam się czy celować w wolnossące czy może poszukać tej wersji 177 KM z turbo.

 

Rożnica między 2.0 158 KM a 2.5 turbo 230 KM jest znacznie większa niż Twoje porównanie starszych modeli. I bardziej chodzi mi o przyjemność z jazdy niż zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AT - automatyczną skrzynia biegów

MY03-05 4EAT (4 biegi)

MY06-08 5EAT (5 biegów)

Nigdy w Foresterach MY03-MY08 skrzynie 5-EAT nie były montowane :!:

 

Jedyny Forester ze skrzynią 5-EAT to S-Edition MY09+, niedostępny w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celuje w Forestera około 2007 roku, raczej manual, nad wersją silnika zastanawiam się

 

 

Mam takiego z 2007 roku wersja XT, skrzynia oczywiscie tylko i wylacznie manualna. Nad innym nawet sie nie zastanawiaj. Koszty serwisu nie sa tak naprawde duzo wieksze niz do wolnegossaka a radosc i przyjemnosc z jazdy bezcenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) fajnie że można dostać konkretne rady, jestem pod wrażeniem tego miejsca :)

 

 

@plejadek

patrząc na spalanie na autocetrum:

 

http://www.autocentrum.pl/spalanie/subaru/forester/ii/

 

jest różnica między wersja 158 KM N/A a 230 XT. Ale pomiędzy 2.0 158 X KM a 2.0 XT 177KM różnica nie jest już taka znacząca.

 

 

skoro trwałością modeli z turbo lub bez nie ma co się przejmować będę skłaniał się ku turbinie. Przez 3 sezony latałem na motocyklu i przyjemnie będzie poczuć więcej mocy pod stopą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do instalacji gazowej(jeśli już dojdzie do montażu lub zakupu auta weń wyposażonego), to nie daj sobie wcisnąć wolnych wtryskiwaczy. Subaru ma baaaardzo krótkie czasy wtrysku stąd też i wtryskiwacze gazowe muszą się wyrabiać. W przeciwnym wypadku auto będzie się wspomagać benzyną i nici z ekonomii. Generalnie silniki Subaru potrzebują dobrej i nietaniej instalacji, ale też nie chodzi to u jakiś niesłychanie drogi zestaw jak BRC czy Prins :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...