Skocz do zawartości

filtr paliwa impreza WRX 06


sebachon

Rekomendowane odpowiedzi

Ponawiam pytanie tutaj, bo w dziale Forestera nikt nie odpowiada. :cry:

 

Jeden mechanik od Subaru twierdzi, że mój filtr paliwa (ten w baku) powinno się wymienić po 60 tys. km, w jednej ASO mówią po 90 tys., a w jeszcze innej że po 120 tys. A ja mam już 89. tys. i dotąd niewymieniony. O co kaman? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po co?? Ilez to kosztuje? Chwila roboty i problem rozwiazany. I im wczesniej tym lepiej dla silnika. Ale jak kto woli czekac na ostatnia chwile to jego sprawa. Ja jestem zdania im wczesniej tym lepiej tym bardziej ze to pasztet cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienia się teoretycznie po 90 ale powinno być to zweryfikowane przez przeglądającego samochód,prawdopodobnie chodzi o rodzaj używanego paliwa a raczej jego jakość.Filter w baku ma za zadanie oczyszczanie paliwa z nieczystości mechanicznych które dostały się do baku np, w trakcie otwierania korka wlewu paliwa (piasek,owady i [moderator czuwa] wie co) oraz nieczystości które mogłyby się dostać wraz z zatankowanym paliwem ze stacji "niewiadomego pochodzenia",pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to ktoś, kto ma dostęp do serwisowego manuala, definitywnie rozstrzygnąć? :idea:

 

W manualu jest info, ze jak ktoś nie wymienił po 60-ciu, a nie daj Boże przejechał jeszcze ok 29 tys - to za 2-3 tysiące rozpadnie mu sie silnik. Ja Ci mówię Seba - sprzedawaj! I to już! Nawet mam kupca dla Ciebie jakby co. Tylko teraz to wiesz, ze cztery dychy za takiego grata to jest max :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci mówię Seba - sprzedawaj! I to już! Nawet mam kupca dla Ciebie jakby co. Tylko teraz to wiesz, ze cztery dychy za takiego grata to jest max :mrgreen:

 

Poczekam, aż silnik padnie, wtedy komuś wcisnę... :mrgreen:

 

 

Po co?? Ilez to kosztuje? Chwila roboty i problem rozwiazany. I im wczesniej tym lepiej dla silnika. Ale jak kto woli czekac na ostatnia chwile to jego sprawa. Ja jestem zdania im wczesniej tym lepiej tym bardziej ze to pasztet cena.

 

ADK90, uwierz mi, jestem daleki od oszczędzania na takich rzeczach, wiele ważnych elementów wymieniam przed terminem, ale w granicach rozsądku. Rozrząd należy zrobić po 105 tys., wiec wymieniłem po 90 tys. Chciałbym mieć też taką perspektywę z filtrem paliwa. Nie wiem po prostu przy okazji jakiego przeglądu należy to przyspieszyć (benzyna tylko 98, tankowane zaraz po zapaleniu się rezerwy). W wątku forestera carfit pisał, że po 120 tys. A z z drugiej strony nie rozumiem skąd takie rozbieżności? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbieznosci moga byc z powodu wlasnych gustow wymian.

 

Ale właśnie każdy z wymienionych super fachowców powoływał się na dokumentację serwisową, a nie osobiste mniemanie. :roll: Najbliższy przegląd mam przy 97 tys. (ten 105 tys.) i chyba dopiero wtedy powinno się też wymienić filtr paliwa. :?: :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebachon, niech Ci to ktoś na piśmie pokaże.W serwisówce GT98 filtr paliwa co 50 tys. z zastrzeżeniem częstszej wymiany przy ciężkich warynkach jazdy.

Logiczne ,że wymiana zaleźy od czystości paliwa ,ilości przepływu (nie dokońca sam przebieg) i powierzchni filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie mechanik powiedział że tego filtra się nie wymienia w ogóle :idea::mrgreen:

 

:shock: :lol: No to pięknie. Czyli mamy jeszcze czwarty wariant. :wink:

 

Z tym że nie wiem czy to ten sam filtr siedzi w wrxie 03' co w nowszych.

 

ZTCW, od 2005 roku był już ceramiczny w baku, a nie pod maską przy amorku. Różnica również w trwałości. Kto w końcu to usystematyzuje? Carfit? :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW, od 2005 roku był już ceramiczny w baku, a nie pod maską przy amorku. Różnica również w trwałości.

 

U mnie też jest w baku, pod maską to bym zauważył na pewno :D

btw: jak się tam dostać do tego filtra ? Tak sobie pomyślałem czy by tego sobie samemu nie wymienić. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się tam dostać do tego filtra ? Tak sobie pomyślałem czy by tego sobie samemu nie wymienić. :idea:

 

Znajduje się pod poszyciem we wnętrzu w okolicy kanapy - zespolony z pompą paliwa. Na razie są trzy głosy za 90 tys., jeden - 60 tys., dwa - 120 tys. Kto da więcej? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to problem, wymienić filtr wcześniej ?

 

Żaden, tylko właśnie chodzi o to, co znaczy "wcześniej"... :) Równie dobrze można wymienić olej po 1000 km cywilnej jazdy, tylko po co? :roll:

 

Bo tak, możemy tylko zgadywać, czy którykolwiek z poprzednich właścicieli wymieniał cokolwiek w naszym samochodzie

 

Ja mam akurat pełną dokumentację auta od samego kupna w salonie, z każdym wymienionym elementem i wykonaną czynnością serwisową. :P

 

-- 17 kwi 2012, o 14:21 --

 

Up :!: Może Pan Andrzej Koper rozstrzygnie definitywnie sprawę? :wink:

 

-- 17 kwi 2012, o 20:01 --

 

W moim manualu "jak wół" jest napisane, że we wszystkich imprezach MY06 (poza silnikiem 1.6) filtr paliwa wymienia się przy 90 tys. km. Przy 1.6 - po 60 tys. Skąd się zatem wzięło te 120 tys.? :roll: :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...