cybel Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 A ja się będę dalej upierał,że filtry są od filtrowania i trzeba je w związku z tym zmieniać Mnie nie chodzi tylko o rolę filtra jako sitka,choć i tę pewnie rolę spełnia ale także odstojnika wilgoci oraz bardzo bardzo małych drobinek brudu coś jak mułek/błotko. Ależ nikt nie neguje roli i znaczenia filtrów paliwa,dla sprawności i zdrowia silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 A ja się będę dalej upierał,że filtry są od filtrowania i trzeba je w związku z tym zmieniać. Jak sobie Pan Szanowny życzy... Skąd tylko wziąłeś to kryterium wymiany - "na zimę"? A dlaczego nie co 10 tys.? Albo 20 tys.? Hm. Moim skromnym zdaniem w dupowozach filterek powinno się wymieniać nie rzadziej niż co 30tys.km.Czyli co dwie wymiany oleju. Być może nawet co 15 tys.km. Wacham się bo dokłądnych testów nie robiłem ale jak patrzyłem co jest w filtrze po 30 km, to nabierałem przekonania ,że nie rzadziej. Dlaczego przed zimą ? Ano w związku z tym,że moje dupowozy to zwykle diesle a w filtrze zbiera się oprócz błotka,drobinek trochę wody to ten śmieć potrafi "przyłapać" i razem z drobinami parafiny sprawić problem. A parmatry polskich ON czy to ultiimate,dynamic,verva nie są zbyt optymalne.Chodzi mi o temp.mętnienia. Co do filtra subaru to muszę mu się przyjrzeć aby coś na jego temat rozsądnego powiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Co do filtra subaru to muszę mu się przyjrzeć aby coś na jego temat rozsądnego powiedzieć. To żeśmy sobie pogadali jak głuchy ze ślepym. Myślałem, ze rozmawiamy o zaleceniach dotyczących wymiany filtra w imprezie WRX/STI 06. Moim skromnym zdaniem w dupowozach Najlepiej chyba stosować się do zaleceń producenta i ewentualnie przyspieszać nieco terminy w zależności od sposobu użytkowania, ale w ramach zdrowego rozsądku. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Ale ten filterek wygląda zwyczaj tylko położenie ma mało przyjazne. Nie wydłużał bym mu okresu eksploatacji : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Dlaczego przed zimą ? Ano w związku z tym,że moje dupowozy to zwykle diesle a w filtrze zbiera się oprócz błotka,drobinek trochę wody to ten śmieć potrafi "przyłapać" i razem z drobinami parafiny sprawić problem. A parmatry polskich ON czy to ultiimate,dynamic,verva nie są zbyt optymalne.Chodzi mi o temp.mętnienia. Porównywanie diesla i oleju napędowego do silnika iskrowego i benzyny,jest trochę naciągane,sam przyznasz. Olej napędowy jest bardziej zanieczyszczony,w nowoczesnych dieslach jest filtrowany bardzo dokładnie,filtry dla diesla są sporo "gęściejsze" niż do benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Wymieniam zawsze na zime dlatego,ze mi to chyba zostalo po dieslach aby sie parafina w zimie nie wytracala i czopowalo,oczywiscie paliwo benzyna jest duzo czysciejsze od diesla i dodatkowo jak pisal wczesn cybel nalezy czesto tankowac i wtedy jest malo paprochow i co najwazniejsze nigdy nie doprowadzac do zassania calego syfu ktory jest na dnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 ... Olej napędowy jest bardziej zanieczyszczony,w nowoczesnych dieslach jest filtrowany bardzo dokładnie,filtry dla diesla są sporo "gęściejsze" niż do benzyny. Tak,racja.Benzyna jest sporo czyściejsza w tym ,że będzie mniej tego mułku/błotka. Jest w niej mniej tych dolewek specyfików ,które także potrafią być problematyczne w sensie wytrącania i zamulania.Nie ma też bio estrów pochodnych oleju rzepakowego które lubią się łączyć w "gluty" i zapyachać układ paliwowy. Ale dobrze nie jest.W benzynie są biododatki podobne do alkoholi.A te wiadomo chłoną wodę. Zarówno woda jak też benzyna ( nawet kiedy zbiornik zwykle jest zatankowany,jest mniejszy dostęp powietrza) działają agresywnie na metale. Do rdzewienie potrzebna jest woda nie dostęp powietrza. Tłuściutka ropa zabezpiecza a w przypadku benzyny dużo częściej dochodzi do korozji i przemieszczaniu się cząstek rdzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 @@Jacky X poczytaj o sposobach zabezpieczania zbiorników paliwa przed korozją. Od momentu wprowadzenia benzyn no PB,fabrycznie zbiorniki paliwa są zabezpieczane powłoką chemiczną lub wręcz wykonane z tworzywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Niektore firmy juz daja zbiorniki z tworzywa sztucznego i tu jest spoko ,jednak metalowe mimo swojego jakiegos zabezpieczenia jak maja 10-nascie lat to rdza zawsze sie znajdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 jednak metalowe mimo swojego jakiegos zabezpieczenia jak maja 10-nascie lat to rdza zawsze sie znajdzie Zaglądałem do swojego z rocznika 2000 kilka razy i nie ma śladów rdzy. Te powłoki są bardzo trwałe i jeśli nie było mechanicznych uszkodzeń zbiornika,to wytrzymują bardzo długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 cybel skoro tak mowisz to sie bardzo ciesze bo mam jeden problem mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simpson Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Ale ten filterek wygląda zwyczaj tylko położenie ma mało przyjazne. A możecie zdradzić gdzie on się znajduje? Mam MY06 N/A, w sklepie źle wydali mi filtr pod maskę. Wyczytałem, że akurat w moim roczniku przeskoczył do baku. Jest tam jakaś rewizja? Szukam, szukam i zagadka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 @Simpson, tutaj masz manuala jak się do niego dobrać http://www.iwsti.com/forums/how-install/166487-gd-fuel-filter-replacement.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simpson Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 @Simpson, tutaj masz manuala jak się do niego dobrać http://www.iwsti.com...eplacement.html Dzięki wielkie. Już gdzieś natknąłem się na ten opis, jednak wydawało mi się, że w STI jest inaczej. Muszę obadać auto jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 jednak wydawało mi się, że w STI jest inaczej. Zauważ, że jak przekręcisz stacyjkę i chwilę odczekasz zanim zapalisz, z tyłu z okolic kanapy, słychać charakterystyczny dźwięk zassania paliwa (bugocik, czasami podwójny... ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Filtr paliwa wymieniony.Z zewnątrz wygląda jak zdjęty z półki. Jak znajdę chwilę czasu to rozpołowię go i zbadam zawartość filtra.O wynikach poinformuję. Przyjrzałem się filtrowi i zweryfikowałem swoje zdanie. Podejrzewam,że filtr wcześniej nie był wymianiany.Auto ma na liczniku 102 tys.km. Filtr bardzo łatwo się rozkręca i wygląda bardzo solidnie. Wprawdze był już bez benzyny i nie wiem co z niego dokładnie wyleciało ale trwierdzę,że dobrze filtruje benzynę i od spodu potarłem go białym ręcznikiem papierowym. Po tych oględzinach twierdzę,że ufam mu bardziej i nadgorliwość tu jest zbyteczna. Spoko powinien wytrzymywać rekomendowane 120 tys.km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 U mnie było tak samo. Po 105 tys. wyglądał bardzo czysto. Inna sprawa, że auto od nowości jeżdżone na wysokogatunkowej 98. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Ale filtr zawsze zbiera jakies drobinki choc na oko ich nie widzimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 @Sebachon Jak wspominałem filtry w "zwyłych "samochodach polecam wymieniać minimum co dwie wymiany oleju silnikowego. W dieslach szczególenie !!! Kryterium zimy wziąłem dlatego,że właśnie w niskich temperaturach zawartość filtra potrafi zamarznąć i utrudniać przepływ paliwa. W Subaru ten filtr jest mocno inny.W moim samochodzie był w idealnym stanie,choć nie wiem kiedy był poprzednio wymieniany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się