Skocz do zawartości

ECU w foresterze 2.0 s-turbo


paweusz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem: chcę sprawdzić wszystkie błędy i informacje o moim silniku. Subaru 2.0 S-Turbo MY99. Moje gniazdo wygląda tak:

dsc0111mo.jpg

 

Co muszę kupić żeby:

a) podłączyć go pod laptopa

B) podłączyć go przez Bluetooth do androida (jeśli jest w ogóle taka możliwość, bo w standardowych OBD ponoć jest)

 

Nadmienię że o opcji B) się chwalił jakiś koleś na youtube, np. tu http://www.youtube.com/watch?v=MNjMDh95yiA ale nie był zbyt rozmówny (że niby sam se napisał)

 

---

Także pewnie tzd z forum się tym chwalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj sobie na forum - bylo juz mnostwo informacji na temat czytania logow z ecu itp.

W duzym skrocie - potrzebujesz kabelek VAG i software: ecuexplorer, rom raider, byc moze jeszcze jakies sa.

 

Na androida raczej softu do Subaru chyba nie ma, z tego co wiem - jest na PocketPC. To co jest w Twoim linku z youtube, to dzielo uzytkownika Kropkowicza.

 

Pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki wielkie za pomoc. Oczywiście potwierdzam, pierwszy lepszy kabelek VAG KKL (taki kupiłem, bo ktoś z imprezą mówił że mu zadziałał).

 

Mam u siebie OBD I chyba (bo pisze że nie ma OBD II) i mogę się dowiedzieć wielu niezrozumiałych rzeczy o moim silniku. No i jedną zrozumiałą, że nie mam żadnych błędów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną braku komunikacji laptopa z ECU? Mam moduł ELM 327 na USB i żaden program nie może połączyć się do kompa samochodu. Używałem RomRaidera, EcuExplorer oraz FreeSSM. Zmiana COM-ów nic nie daje. Kabel raczej sprawny, bo kolega podłączał do innego auta i jakieś odczyty miał. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną braku komunikacji laptopa z ECU? Mam moduł ELM 327 na USB

 

A wykrywa ci w ogóle kabel w systemie? Kabel po podpięciu do kompa zgłasza się jako kolejny COM. Musisz sprawdzić co się dzieje w Windows (bo korzystasz z Windows? czy Linux?) Generalnie kiedy podpinasz kabel usb do kompa (bez względu na to czy podpięty do samochodu czy nie) dostajesz dźwięk "plum" i w menedżerze urządzeń ((mój)komputer, prawy przycisk myszy -> zarządzaj) pokazuje ci się nowe urządzenie (to chyba zależy od wersji, u mnie w win7 są "Porty (COM i LPT)"). i tam po podłączeniu usb (i "plum") zobaczysz więcej portów niż było przed podłączeniem.

 

Jeśli tam ci się nie pokazuje port, to albo masz problem z kablem albo z portem USB, albo niezainstalowane sterowniki (mój windows ściągał stery z netu sam, więc musiałem mieć połączenie internetowe aktywne). Jeśli się natomiast pokazuje to wtedy wiesz jaki to jest port (czy COM1, COM2, COM3 - na 99% będziesz miał COM3, bo ja w lapku nie mam comów a i tak podpiął mi się jako 3-ci), więc upewnij się że ten port masz skonfigurowany, że masz dociśnięty kabel (masz lampkę na kablu? świeci się?) i że przekręciłeś stacyjkę :twisted:. Jeśli nadal nie działa, to już chyba tylko elektryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki wgrane, urządzenie widoczne w Menedżerze Urządzeń (COM 36), ustawiłem także prędkość na 38400 baudów, tak jak napisane jest na module. Pod podłączeniu do USB zapala się czerwona lampka. Czasem w FreeSSM podczas testu komunikacji błyśnie pomarańczowa. I tyle. Jest ktoś z Warszawy, kto posiada sprawdzony zestaw i mógłby spróbować się podpiąć pod moje złącze? Miałbym chociaż pewność, że złącze nie jest do doopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,wezwany odpowiadam.

Musisz zmienić z com 36 na com1,2,3 lub cztery bo takie porty są obsługiwane w programach diagnostycznych,com musi być taki sam w komputerze i w programie.Sterowniki elm i vag nie pracują naprzemiennie więc nie mogą być instalowane jednocześnie na tym samym komputerze,instalujemy tylko sterowniki elm 327.W właściwościach com. zmieniamy "bit per secound" z 9600 na 38400.Potem "latency time" zmieniamy na 1 (standardowo jest16). Takie są ustawienia we właściwościach com. Na początek proponuję używanie programu Free SSM w celu połączenia się z komputerem, potem można ewentualnie testować inne programy.To chyba tyle,miłej zabawy.

Acha,FreeSSM ma możliwość niewielkiej ingerencji w mapę silnika,ale nie obawiaj się ponieważ te zmiany są nieznaczne,nie groźne i działają tylko jednorazowo,po odpięciu komputera wszystko wraca do stanu pierwotnego.Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną braku komunikacji laptopa z ECU? Mam moduł ELM 327 na USB i żaden program nie może połączyć się do kompa samochodu. Używałem RomRaidera, EcuExplorer oraz FreeSSM. Zmiana COM-ów nic nie daje. Kabel raczej sprawny, bo kolega podłączał do innego auta i jakieś odczyty miał. Jakieś pomysły?

ELM nie działa z Subaru.

Musisz mieć zwykłego VAG z liniami K,L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,wezwany odpowiadam.

Musisz zmienić z com 36 na com1,2,3 lub cztery bo takie porty są obsługiwane w programach diagnostycznych,com musi być taki sam w komputerze i w programie.Sterowniki elm i vag nie pracują naprzemiennie więc nie mogą być instalowane jednocześnie na tym samym komputerze,instalujemy tylko sterowniki elm 327.W właściwościach com. zmieniamy "bit per secound" z 9600 na 38400.Potem "latency time" zmieniamy na 1 (standardowo jest16). Takie są ustawienia we właściwościach com. Na początek proponuję używanie programu Free SSM w celu połączenia się z komputerem, potem można ewentualnie testować inne programy.To chyba tyle,miłej zabawy.

Acha,FreeSSM ma możliwość niewielkiej ingerencji w mapę silnika,ale nie obawiaj się ponieważ te zmiany są nieznaczne,nie groźne i działają tylko jednorazowo,po odpięciu komputera wszystko wraca do stanu pierwotnego.Pozdro.

 

Zastosowałem się do powyższych rad, ale nadal nie działa. Interfejs podpięty pod COM-2 (inne są zajęte), sterowniki od Vag-a nie były instalowane. Spróbuję jeszcze przeinstalować sterowniki do wersji 1.4 (taki numer jest na wtyczce) oraz przepiąć na inne COM-y.

 

ELM nie działa z Subaru.

Musisz mieć zwykłego VAG z liniami K,L

 

ELM-327 jest w standardzie OBD-II, które jest wspierane przez subaru. Zresztą jest kilka wypowiedzi na forum, które potwierdzają bezproblemowe współgranie ELM-327 z subarakami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udało się podłączyć :( Zmieniałem ustawienia COM-ów, innego laptopa, sterowniki i doopa. Możesz podrzucić przykładowego linka z pasującym kablem? Na alegro jest tego strasznie dużo i nie bardzo wiem co wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pierwszy wynik w google... czyli http://developer.berlios.de/projects/freessm/

 

-- 18 lut 2012, o 14:06 --

 

Potwierdzam, że kabelek KKL na USB umożliwia połączenie się do kompa s-turbo. FreeSSM oraz ecuExplorer działają bezproblemowo, ale pokazują niewiele parametrów. Natomiast RomRaider nie łączy się, bo nie mam definicji mojego ECU (ściągałem plik z oficjalnej strony programu). Czy komuś udało się połączyć forka s-turbo z RomRaiderem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

kurde, szukam szukam i nie ma normalnej instrukcji krok po kroku jak podlączyc kompa do forestera.

wszyscy mądrzy... musisz to i tamto.

w wielkich bólach połączyłem freessm, czyta błędy ale nie mogę skasować.

 

ktoś powie dlaczego?

 

wyskakuje mi p0328 oraz p0420, a w cruise control 64

 

jak to skasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usunąć to usunę, chciałbym najpierw skasować i poczekać czy znów wyskoczą te błędy.

 

po usunięciu przyczyny same te błędy się nie wykasują.

 

ma ktoś pomysł dlaczego nie działa kasowanie błędów w freeSSM? kody usterek czyta, ale ich nie kasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem coś takiego

http://allegro.pl/diagnostyka-interfejs ... 57629.html

 

program freeSSM tylko czyta błędy. Kasowanie ich nie przynosi rezultatu. Proszę o pomoc. chciałbym je skasować.

 

Cz może ktoś mi pomóc, przesłać odpowiednie instrukcje i uwagi. Dopiero zaczynam przygodę z Foresterem 2007 2,0 manual, a już zaczynam się zniechęcać. Chciałbym najpierw sam popróbować zamiast od razu jechać do serwisu.

 

FREESSM odczytał mi błędy p0328 [czujnik stukowy] oraz p0420 [coś z katalizatorem], a w cruise control 64.

 

mój mail: gszydlik@tlen.pl

a może jest ktoś pomocny z Warszawy? podjadę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 5 lat później...

Witam  dzięki uprzejmości jednego z użytkowników udało mi się dokopać do tego tematu i tu mam kilka pytań 

czy ten kabel będzie git https://allegro.pl/oferta/interfejs-obd2-usb-vag-com-kkl-audi-skoda-seat-vw-8860437608 ? 

Czy prócz freesim potrzebuje sterowników ? 

Fura to Forester SF 99r 125k 2.0 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...