Skocz do zawartości

rosio

Nowy
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Forester S-Turbo 99' MT

Ostatnie wizyty

335 wyświetleń profilu

Osiągnięcia rosio

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. szybka informacja dla tych co też się przymierzają do podmiany tych osłon, oddzielnie ciężko je kupić, najlepiej szukać piast i pytać sprzedających czy chce im się wykręcić same osłony, mnie jedna kosztowała 30pln druga po znajomości 4 piwa. W moim przypadku pojawił się problem z założeniem ich, aby to fachowo zrobić trzeba albo wykręcić piastę albo czujnik absu, ja poszedłem na skróty, przeciąłem owe osłony niemalże na pół (poprzez otwór przez który ma przejść czujnik absu i otwór mocowania samej osłony do zwrotnicy) i wtedy można założyć bez problemu....
  2. Śruby osłon? były tak skorodowane że musiałem najpierw oczyścić żeby zobaczyć czy to śruba czy jakiś nit....wbiłem nasadkę i poszły w mirę sprawnie. Pewnie masz rację co do tych osłon ale i tak one w 100% nie chronią przed wodą a koszt w porównaniu do wartości materiału z jakiego jest zrobiony jest porażający.. Patrzyłem na ebay i amazonie to są tańsze ale niestety koszt wysyłki powala.
  3. Witam Dzisiaj przystąpiłem do wymiany tarcz i klocków hamulcowych ale zauważyłem że owa osłona dosłownie rozzsypuje się w rękach wobec czego ją zdemontowałem. Jak myślicie możną to tak zostawić czy lepiej założyć nową ale koszt jednej sztuki w sumie niemały, 125pln.....
  4. Dzięki bardzo, nie wiedziałem że podnoszenie za dyfry to bezpieczna operacja
  5. Witam Przepraszam za może trywialne pytanie ale gdzie najlepiej podłożyć lewarek/żabę aby za pomocą jednej sztuki podnieść cały przód a potem cały tył...
  6. a tak żeby nie zakładać nowego tematu, to temperatura silnika/wody którą podaje ECU jest sczytywana po przejściu przez chłodnicę czy przed nią ?
  7. Witam Wcześniej posiadałem Forestera SF "polifta" i jakież było moje zdziwienie jak uświadomiłem sobie że mój nowy nabytek nie posiada tego wydaje się oczywistego wskaźnika. Macie jakiś pomysł co z tym można zrobić aby to wyglądało schludnie, zależy mi na tym aby było nienachalnie widoczne i z podświetleniem
  8. ja kupiłem https://www.viaken.pl/ i działa
  9. hmm no cóż, to co mogłem w warunkach domowych sprawdził to sprawdziłem: - wizualnie chłodnica niezabita brudem - płyn według poprzedniego właściciela wymieniany w tamtym roku jak wykombinuję termometr na podczerwień to sprawdzę temperaturę węży jak będzie podobna do tego co pokazuje program diagnostyczny to będzie można wykluczyć czujnik... Pytanie na forum zadałem też dlatego żeby uzyskać odpowiedź czy ten "typ" tak może mieć i nie ma co szukać czy jednak jest coś nie tak...
  10. Witam Od miesiąca stałem się posiadaczem forestera jak w temacie (to mój drugi w karierze, wcześniej forsterer '00 N/A). Samochód posiada LPG ale na benzynie zachowuje się tak samo. Na dworze zrobiło sie trochę cieplej niż w momencie zakupu i zauważyłem że w samochodzie włącza się wiatrak chłodnicy. Mam jeszcze drugi samochód (lagune I '99 tez z lpg) i jadąc jednym i drugim samochodem ten sam odcinek to w foresterze potrafi włączyć się 2-3 razy a w lagunie w ogóle. Nie wiem czy ogólnie sturbo tak mają czy coś jest nie tak (a nie ma jeszcze wysokich temperatur na dworze), choć nie przypominam sobie żebym w foresterze poliftowym coś takiego zauważył. Kupiłem specjalnie kabel diagnostyczny i po podłączeniu wychodzi na to że wentylator włącza się przy 95 stopniach w wyłącza przy 90..., niby prawidłowo ale jak na mój gust za często.
  11. rosio

    Wskazanie obrotomierza

    Witam Dzisiaj wykręcałem licznik w celu wymiany żarówek i po ponownym założeniu mam, wydaje mi się, dziwne wskazanie, obrotomierza, otóż obrotomierz wskazuje mi po odpaleniu na biegu jałowym około 500obr. - nagrzany silnik (jest w połowie między 0 a 1) i szerze mówiąc już nie wiem może tak było wcześniej tylko nie zwróciłem na to uwagi......, jak jest u Was ? PS Forester 2000r, po lifice, silnik 2,0 (bez gazu) pozdrawiam
  12. rosio

    Korozja w SF a SG

    Witam Szybkie pytanko, pierwsze wersje Forestera nie są odporne za bardzo na korozję ale jak to ma się w nowszych modelach po 2002r, głównie chodzi mi tylko o modele SG i to z pierwszych lat produkcji? Pozdrawiam
  13. właśnie wróciłem z garaży po skończonej wymianie.... . Oddałem w cholera te noname zamienniki i kupiłem propronowany przez więkoszość zestaw: sprężyny KYB RA5761 oraz amortyzator Excel-G 334191 oraz 334192, operacja zakończona sukcesem aczkolwiek tyłek jak na mój gust poszedł sporo do góry (może za bardzo), wartość mierzona od podłoża do rantu tylnego błotnika to około 76cm hmm....
  14. problem pojawił się inny na kóry wczęsniej nie zwróciłem uwagi, chodzi minaowicie o ogórne mocowanie, umnie amor był w wersji shape F a wszystkie (kayabay też) dostępne są w wersji shape N co będzie skutkowało tym że góne mocowanie/poduszka raczej nie będzie paskowała i trzeba będzie ją zmieniać.... eh już nie wiem co zrobić....
  15. witam to kontynuacja mojego poprzedniego wątku aczkolwiek piszę go jako oddzielny (za co z góry przepraszam) gdyż potrzebuję szybkiej porady. Zakupiłem kilka dni temy nowe amory (tak tak najtańsze zamienniki) i dzisiaj przyszła pora na wymianę i po porównaniu nowych i starych okazuje się że nowe mają dolny kielich na którym spoczywa sprężyna o około 2.5cm niżej niż oryginalne i co za tym idzie samochód zapewne o tenże wymiar będzie niżej i teraz pytanie czy zamienniki tak mają i można zakładać i "jakoś" to będzie czy wysokości muszą być identyczne ? Proszę o poradę bo samochód stoi na kołkach i jutro muszę coś w ciągu dnia zdecydować bo wieczorem muszę zmontować całość jeszcze kilka zdjęć
×
×
  • Dodaj nową pozycję...