Skocz do zawartości

Subaru Justy Team :)


Ywone

Rekomendowane odpowiedzi

Otwór centrujący 59. Rozstaw to rzeczywiście 4x100. Wydaje mi się, że z tyłu na bębnie jakiś cudem nie ma otworu centrującego, ale mogę się mylić bo jakoś na to uwagi nie zwracałem. Jeśliby był to jest taki sam jak z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

panie i panowie

potrzebuję zamontować dystanse u siebie w Justy 2002 rocznik

i pytanie mam czy nie wiecie może jaka jest średnica tego wieloklinu z tyłu na szpilce ?

śruba to M12x1,25 ale nie wiem jaki rozmiar tego wieloklinu ? jak nikt nie będzie wiedział to trudno będę musiał rozebrać i sam sprawdzić ale chciałbym już zamówić szpilki żeby mieć na wtorek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwór centrujący 59. Rozstaw to rzeczywiście 4x100. Wydaje mi się, że z tyłu na bębnie jakiś cudem nie ma otworu centrującego, ale mogę się mylić bo jakoś na to uwagi nie zwracałem. Jeśliby był to jest taki sam jak z przodu.

 

jeszcze jedno pytanie od laika. szukam tych felg i szukam i cos znalezc nie moge na allegro sama lipa albo ceny z kosmosu:/

 

jakie ma byc to ET przy 14' oraz 13" zeby wszystko wspolgralo ze soba???

 

ps. a moze ktorys z forumowiczow ma do sprzedania alusy 14" ewent jakies naprawde fajne 13" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stronę wcześniej jest sporo o doborze opon i felg. Np. coś takiego:

 

15 byly z et okolo 35. oryginalnie jest ok 50. ET dobierałbym do opon jakie chcesz zalozyc. najwazniejszy jest tyl. jak z tylu beda pasowac to z przodu tez. Felga o szerokosci 6 cali z ET 35 o srednicy 15 cali miesci sie z opona 165/50r15. Ja na 13 cali zmiescilem slicka 185 ale z ET ok 20. Przy tym slick jest bardzo niski.

 

Ja w jednej justy mam Yokohamy 185/50/14 i felgi z ET 39, w drugiej mam OZ RACING F1 ale już 175/50/14

tutaj jest jakaś aukcja i można zobaczyć jak one wyglądają: http://allegro.pl/oz-racing-f1-i2219166855.html. Przy nich ET wynosi chyba 35 i są niestety dość szerokie bo mają 6 cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, wiec nowe felgi zostaly zalozone, calosc wyglada nawet fajnie. mam kolejna porcje zapytan.

 

jak poprawic zawieche? regeneracja + utwardzenie amo + obciac jeden zwoj ze sprezyn? czy moze jest cos innego do dostania do Justyny?

jakies pomysly na uklad wydechowy?

oplaca sie w ogole pakowac stozkowy filtr powietrza? zagladalem pod maske gdzie by go upchnac, jedyna wolna przestrzen ktora znalazlem to ta obok chlodnicy za zderzakiem, trzeba by tylko odkrecic ta blache co znajduje sie obok a pozniej filtr polaczyc jakas gietka pcvka, czy moze jakies inne pomysly? tak w ogole od puszki z filtrem powietrza u gory wychodzi jakies okablowanie, co to w ogole jest i czy nie bedzie stanowilo problemu jak zaloze stozek?

gdybym w przyszlosci chcial cos dlubnac w silniku to od czego zaczac?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam wszystkich. od razu z pytaniem bo strach czy coś się rozleci czy jeżdzić można? Justy 1.3 97. niewiadomo bardzo kiedy metaliczny dźwięk z pod maski ,problem z odpaleniem. jakby jakiś zawór klepał strasznie lub sworzeń na tłoku. rozebrałem rozrząd ok. ustawiłem zawory.sprężynki całe.nic nie lata. odkryłem że to pierwszy cylinder od strony zapłonu bo jak kabel zdejmę to cisza. zawory próbowałem na tym cylindrze zimne ciepłe i raz skasowałem całkiem luz i miałem wrażenie że to walenie wtedy ustało. silnik pali ok.jeździ (żonka do pracy) nie kopci tylko ten odgłos niepokoi jak w dieslu.strach jeździć a nie wiem co tam jeszcze zrobić. może z Was ktoś mi podpowie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, wiec nowe felgi zostaly zalozone, calosc wyglada nawet fajnie. mam kolejna porcje zapytan.

 

jak poprawic zawieche? regeneracja + utwardzenie amo + obciac jeden zwoj ze sprezyn? czy moze jest cos innego do dostania do Justyny?

jakies pomysly na uklad wydechowy?

oplaca sie w ogole pakowac stozkowy filtr powietrza? zagladalem pod maske gdzie by go upchnac, jedyna wolna przestrzen ktora znalazlem to ta obok chlodnicy za zderzakiem, trzeba by tylko odkrecic ta blache co znajduje sie obok a pozniej filtr polaczyc jakas gietka pcvka, czy moze jakies inne pomysly? tak w ogole od puszki z filtrem powietrza u gory wychodzi jakies okablowanie, co to w ogole jest i czy nie bedzie stanowilo problemu jak zaloze stozek?

gdybym w przyszlosci chcial cos dlubnac w silniku to od czego zaczac?

 

pozdro

 

 

Ja u siebie mam założone bilstein B6 + H&R i muszę przyznać że jeździ się super. Jednak cena jest tak duża, że nie wiem czy nie lepiej Kayaby założyć i uciąć sprężynę (ale nie przesadź) lub lepsza opcja dogadać się z Huzarem i on Ci zrobi cały zawias taki jak chcesz :D

Mam u siebie filtr stożkowy i jedyne co dał to fajny dźwięk, zamontowałem go w miejscu zwykłego(po prostu wywaliłem całe pudło), a zimne powietrze doprowadzić możesz za pomocą zwykłej rury:D Co do kabelków to już nie pamiętam co tam jest, na pewno jakieś czujniki.

Z silnikiem obecnie też jeszcze nie pomogę, napisz PW w tej sprawie do Huzara. Jak znajdzie chwilę to na pewno odpiszę :D

 

Wstaw fotki jak Twoje justy wygląda na nowych felgach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuce foty auta jak umyje i poskladam zderzaki - czyli musi zrobic sie cieplo. Felgi dupy nie urywaja ale dorwalem je z b. dobrymi oponami po cenie zlomu wiec grzechem bylo nie kupic, bo takie 13' ktore naprawde mi sie podobaly z dobra opona wychodzily jakos ponad polowe wartosci auta :)

A co zrobiles z tymi kablami przy filtrze? Gdzie sie teraz znajduja? W ogole moglbys cyknac fote jak to pod maska wyglada zebym wiedzial jak dokladnie sie kierowac przy pracach "rozwojowych" ;)

Co do zawiechy to nie jestem do konca pewny czy chce uciac te sprezyny. Bardziej zalezy mi na tym zeby auto smigalo fajnie po sniegu a niski zawias raczej temu nie sluzy, no chyba ze teraz utne sprezyne a na zime kupie nowe i poprostu wymienie, to tez jest jakas opcja niby. Dzieki za cynk ze Huzar sie zajmuje takimi rzeczami, napewno do niego zagadm jak sie juz na cos konkretnie zdecyduje.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki możesz znaleźć w tym temacie: viewtopic.php?f=27&t=151934&view=unread#unread :D Plastik od filtra jak widzisz po prostu wyleciał z silnika :P Jak już koniecznie będziesz chciał robić filtr stożkowy to nie popełnij mojego błędu i przymocuj go czymś dodatkowo, żeby nie latał. Ostatnio rozmawiałem z kolegom i podobno jak nie jest sztywno to leci syf do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za linka juz (prawie) wszystko wiem ale... ale co mam zrobic z tymi kablami/czujnikami ktore odchodza od oryginalnego filtra??

 

aha, i jeszcze jedno. jestem 3 wlascicielem auta, pierwszym byl Helmut, drugim przez okolo 2 miesiace Polak od ktorego odkupilem ta Justyne. W PL auto zostalo zalane olejem mineralnym, w DE nikt nie wie co lano. Moge teraz bezproblemowo wymienic ten olej mineralny na jakis zwykly czy juz lepiej nie kombinowac?

 

ps. wesolych swiat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden czujnik na pewno musisz podłączyć do stożka( w sensie do rury która idzie od stożka do silnika- jak na zdjęciu), a co do reszty nie wiem, bo już kupiłem ze stożkiem.

Jeśli chodzi o olej to pełnego syntetyka na pewno bym nie wlewał. Olej mineralny jest gęstszy i przez to "zalepia" jakieś ubytki. Jak teraz wlejesz syntetyk to wypłucze Ci mineralny i może Ci zacząć olej przepalać i będziesz musiał co chwilę dolewać. Myślę, że maksymalnie co możesz wlać to półsyntetyk.

Również wesołych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/subaru-justy-swift-96 ... 47780.html jedyne co znalazłem ;/ niestety używane, ale w sklepach rzeczywiście nigdzie nie ma. Jednak jeśli koniecznie chcesz mieć nowe to pozostaje tylko serwis subaru, ale tam koszty za tłok będą chyba większe jak kupno drugiego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Hej, hej!

 

Wiecie moze skad moge odczytac kod koloru lakieru ?? Dodam, ze na na drzwiach kierowcy nic nie ma. Mam ten sam kolor:

 

http://www.ak-polski.org.pl/galeria/spo ... ki/170.jpg

 

ktos cos wie??

 

Pozdro

 

 

Jeżeli ma ten sam kolor to jest to "Rio Red"... możliwe, że mam gdzieś jeszcze oryginalny subarowski zestaw do zaprawek... może tam gdzieś jest kod napisany... Jak znajdę dam znać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników forum.

 

Na początku wspomnę, że jestem tu nowy i że kilkanaście dni temu, w polskich górach, kupiłem sobie Subaru Justy '92.

 

Samochód będę przygotowywał do KJS a później będę się nim ścigał. Na razie przejechałem nim jakieś 500 km po czym oddałem go do warsztatu w celu wyeliminowania największych dolegliwości, tj. pęknięte kielichy, zużyte łożyska, układ hamulcowy (hamuję jednym kołem), uszczelki w silniku i na pewno coś jeszcze się znajdzie... Jestem początkującą osobą w tej dziedzinie, zatem wszelkie modyfikacje będę przygotowywał w nieznanym przeze mnie tempie i na pewno napotkam po drodze wiele trudności. O wszystkim jednak będę pisał na forum a przynajmniej taki mam zamiar w obecnej chwili. Naszła mnie na to ochota po przeczytaniu wszystkich postów z poprzednich stron. Chciałbym pozdrowić Huzara i Konradosa za najciekawsze wiadomości i Ywone za rozpoczęcie tematu. Dodam, że zajęło mi to więcej niż jeden dzień. Więcej pseudonimów nie pamiętam, ale innych też pozdrawiam. :)

 

Moja Justyna ma pięć drzwi i jest napędzana silnikiem 1,2 z wielopunktowym wtryskiem paliwa.

 

Poniżej wklejam zdjęcie silnika, bo na razie tylko jego udało mi się sfotografować. Z resztą jest to najładniejszy element w tym pojeździe.

 

subarujusty1992.jpg

 

Niedługo podeślę więcej zdjęć a może nawet założę oddzielny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Konrados - dzieki za fatyge ale juz ogarnalem. Podjechalem do mieszalni lakierow samochodowych i pani dobrala mi pasujacy.

 

@Jimmy - popieram dobry pomysl, trzeba troche rozruszac ten uspiony dzial. Moze Konrados wspomoze nas swoim doswiadczeniem? Sam niedawno kupilem Justyne 1.2 ale nie zmysla typowo pod KJS tylko zimowa niedroga zabawke. Ostatnie miesiace zimy sprawdzila sie idealnie. Chcicialbym ja delikatnie zmodyfikowac, mam pare istotnych pytan, gdyz jestem zielony w temacie a szczerze powiedziawszy z takimi sprawami nie mam do kogo sie zwrocic. Fajnie by bylo gdbysmy znalezli tu jakas pomoc.

 

Wrzuc foty swojego auta, jestem bardzo ciekaw jak wyglada i jak bardzo za swoje przeplacilem. Jak nie bedzie wstydu, tez cos wrzuce :)

 

PS. Bardzo bym prosil zeby ktos napisal ile litrow oleju wchodzi do skrzyni biegow. Dokopalem sie, ze ma byc 75W90 ale ile l juz nie.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Bardzo bym prosil zeby ktos napisal ile litrow oleju wchodzi do skrzyni biegow. Dokopalem sie, ze ma byc 75W90 ale ile l juz nie.

 

Do skrzyni wchodzi 3,4 litra i rzeczywiście 75W90 jest najlepsze choć i poczciwy Hipol daje radę. Tutaj można znaleźć sporo ciekawych rzeczy odnośnie olejów do Justy: http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=271&modelyear=&vehicle=7721&site=41&region=59&language=7&brand=45

 

Samochód będę przygotowywał do KJS a później będę się nim ścigał. Na razie przejechałem nim jakieś 500 km po czym oddałem go do warsztatu w celu wyeliminowania największych dolegliwości, tj. pęknięte kielichy, zużyte łożyska, układ hamulcowy (hamuję jednym kołem), uszczelki w silniku i na pewno coś jeszcze się znajdzie... Jestem początkującą osobą w tej dziedzinie, zatem wszelkie modyfikacje będę przygotowywał w nieznanym przeze mnie tempie i na pewno napotkam po drodze wiele trudności. O wszystkim jednak będę pisał na forum a przynajmniej taki mam zamiar w obecnej chwili. Naszła mnie na to ochota po przeczytaniu wszystkich postów z poprzednich stron. Chciałbym pozdrowić Huzara i Konradosa za najciekawsze wiadomości i Ywone za rozpoczęcie tematu. Dodam, że zajęło mi to więcej niż jeden dzień. Więcej pseudonimów nie pamiętam, ale innych też pozdrawiam. :)

 

Super sprawa:) Sam się ścigam Justy od jakiegoś czasu :D Podejrzewam, że masz zamiar trochę się tym autkiem pościgać w dodatku raczej po szutrze:D Polecałbym w takim razie na początek oczyścić auto z każdego grama rdzy i dobrze zabezpieczyć. Podwozie warto pomalować farbą jakby z gumą. Nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa, ale jak powiesz w sklepie to powinni wiedzieć:D Jeśli jeszcze nie zarejestrowałeś auta na siebie to warto pojechać z nim na przegląd i wziąć od nich dodatkowy papier, że auto jest 2 osobowe( koszt ok. 100 za przegląd + 50 za papier), bo podejrzewam, że tylna kanapa wyleci. Później ten papier pokażesz w urzędzie komunikacji i nikt nie będzie Ci robić problemów, że nie masz tylnej kanapy. Będziesz pewnie montować fotele kubełkowe i szelkowe pasy bezpieczeństwa (polecam bo w oryginalnych fotelach na zakrętach walczy się raczej z tym, żeby z nich nie spaść niż żeby wykręcić dobry czas). Tutaj zależy od finansów. Jeśli pieniądze to nie problem to można kupić nowe fotele, choć uważam, że lepiej jest kupić używane z wygaśniętą homologacją FIA. Fotele, które miały homologacje FIA są rzeczywiście dużo lepsze od tych, które mają zwykłą drogową. To samo tyczy się pasów bezpieczeństwa. Totalnie odradzam kupowanie foteli i pasów bez żadnej homologacji, bo słyszałem o sytuacjach jak fotel się łamie podczas zdeżenia, czy pasy pękają przy hamowaniu. Nie wiem, gdzie dokładnie będziesz startować, ale niektóre KJS-y są naprawdę szybkie, więc można pomyśleć o klatce bezpieczeństwa. Musi być ona zrobiona przez osobę, która ma na to papiery i wystawi Ci dokument, że klatka jest zgodna z załączniekiem J. Samemu nie próbuj robić klatki bezpieczeństwa bo najprawdopodobniej nie przejdziesz badania kontrolnego i klatka nie będzie spełniać swojej roli. Koszty klatki wahają się od 1500 nawet do 4000 zł, w zależności gdzie robisz i jak mocno jest rozbudowana. Ja polecam trochę mocniej rozbudowaną z przestrzałem do kielichów, bo od razu poprawi się stabilność i prowadzenie auta. W KJS-ach najważniejsze jest zawieszenie. Jeśli chodzi o amortyzatory warto zainwestować w Bilsteiny B6 (koszt nowych ok. 2500) lub napisać do Huzara bo wiem że sam robi całe zawieszenia do Justy. Sprężyny niestety będzie dość ciężko dostać i tutaj też polecam Huzara. Justy fajnie sprawuje się po luźnej nawierzchni, tak więc pewnie będziesz jeździć po szutrach. Pamiętaj, żeby zamontować płytę pod silnik i skrzynię oraz bak, bo możesz skończyć rajd z dziurą w skrzyni (tak jak ja) albo w misce olejowej. Żeby osiągnąć ładny wyniki przydatne są dobre opony. Polecam Yokohamy A539, Toyo R888 i Markgumy nie są wcale takie złe- na asfalt, natomiast na szuter powinny być typowe szutrówki( Markgum takie produkuje) i poczciwe Dębice Frigo 2 na śnieg:D Na koniec warto pomyśleć o zrobieniu silnika. Sama obróbka głowicy powinna dać z 10 koni a przy tej masie to bardzo, bardzo dużo :) Zmiana wydechu też trochę daje :D To chyba wszystko :D Powodzenia w startach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kupię skrzynie biegów i komplet sprzęgla. Justy I 1.2 75KM

 

ps. jakby ktoś mógl zalożyc mi temat w dziale Kupie/Sprzedam bylbym dzwięczny (nie mam wymaganej ilości postów)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupię skrzynie biegów i komplet sprzęgla. Justy I 1.2 75KM

 

ps. jakby ktoś mógl zalożyc mi temat w dziale Kupie/Sprzedam bylbym dzwięczny (nie mam wymaganej ilości postów)

 

Pozdro

 

Z tego co widzę to Loko w ogłoszeniu auta ma że dorzuca skrzynię, więc może jeśli nie sprzeda auta to od niego mógłbyś kupić. Sprzęgło powinieneś dostać w InterCarsie. Ja kupowałem jakieś 2 tygodnie temu i rzeczywiście był problem, ale ściągnęli. Ja kupiłem JC Premium czy jakoś tak i byłem mile zaskoczony dociskiem Exege-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto musi się sprzedać :P

Ale jeśli nowy właściciel nie będzie chciał skrzyni, lub zbyt się będzie targował, to wtedy będzie ona na sprzedaż solo.

Dam znać jaka sytuacja pod koniec tygodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupię skrzynie biegów i komplet sprzęgla. Justy I 1.2 75KM

 

ps. jakby ktoś mógl zalożyc mi temat w dziale Kupie/Sprzedam bylbym dzwięczny (nie mam wymaganej ilości postów)

 

Pozdro

 

Z tego co widzę to Loko w ogłoszeniu auta ma że dorzuca skrzynię, więc może jeśli nie sprzeda auta to od niego mógłbyś kupić. Sprzęgło powinieneś dostać w InterCarsie. Ja kupowałem jakieś 2 tygodnie temu i rzeczywiście był problem, ale ściągnęli. Ja kupiłem JC Premium czy jakoś tak i byłem mile zaskoczony dociskiem Exege-a.

 

 

na strone InterCars to sprzeglo kosztuje ponad 800zl wiec lekkie przegiecie z ich strony :/ na autotrader.pl komplet SACHS za lekko ponad 550zl ale to tez sporo. Na allegro byly po ok 400zl a nawet 280zl ale jak postanowilem, ze w koncu je zmienie to oczywiscie wszystko wyparowalo i niewiadomo kiedy sprowadza ;)

 

@LOKO jakby co PW please, jak Ci zostanie skrzynia ( a i biegi w niej nie chrupia) to z wielka checia wezme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...