w3rti Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Siemka siemka. Byłem dzisiaj oglądnąć Subaru Justy i po oględzinach postanowiłem je kupić, jednak muszę poczekać do poniedziałku, ponieważ właściciel musi załatwić kilka drobiazgów. Po krótce: rok 1992, silnik 1.2, 3 drzwi, 4wd, z grubsza białe, bo stoi pod drzewem. Teraz pytania: - silnik 1.2 wtrysk taki jak na str. 44 mógłby mi go ktoś opisać w kilku zdaniach? - z relacji właściciela dowiedziałem się, że w Subaru jest "mokre sprzęgło" wytłumaczy mi to ktoś? - jaki jest rozkład mocy przy spiętym napędzie? - czy można gdzieś dostać twardy zawias do tego modelu lub czy można zaadoptować go z innego samochodu? Co do silnika to dobra 3 cylindrowa jednostka, która niestety nie lubi temperatury- także nie zagrzej jej. Moc 75 koni moment ok. 100mn. Mnie się lało kiedyś na sprzęgło z simmeringu ale nie pamiętam dokładnie z którego. W każdym bądź razie sporo roboty, żeby wymienić pierdołę, ale zrobić to trzeba. Jeśli się sprzęgło ślizga to ja bym się jednak zastanowił nad kupnem bo nowe kosztuje prawie 1000, chyba że znajdziesz dobrą ofertę- mnie się udało kupić za niecałe 400 i całkiem niezłej firmy. Rozkład był 50/50 także bardzo miły z tymże nie jest to Impreza STI więc jak zaciągniesz ręczny to przód też Ci się zblokuje. Co do zawiasu można dostać sprężyny H&R-a ale używane- ja u siebie takie miałem choć ciężko jest je dostać. Łatwiej będzie po prostu uciąć trochę seryjne i dać amortyzatory Bilsteina B6 Sport, ale koszt takie zawieszenie nie zmieści się w 2000. Pytanie do czego ma Ci to autko służyć? Jeśli rajdy to polecam B6 tylko powiedz że do rajdów i do obniżonego zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INTERCEPTOR Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Sprzęgło muszę wymienić, bo ślizga się niesamowicie. Już nastawiłem się na jego wymianę, a w sklepie dowiedziałem się, że cena nie przekroczy 500zł. Z tym ręcznym to ciekawe... Auto typowo pod KJS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_ Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) Z tym ręcznym to ciekawe... Auto typowo pod KJS. Justy nie ma centralnego dyfra, więc jest spięte na sztywno. Przydaje się jak przerwie się przewód hamulcowy Po jakimś czasie można się nauczyć dosyć szybko odpinać napędy przed nawrotem i załączać przed ruszeniem Edytowane 26 Lutego 2013 przez michal_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Z tym ręcznym to ciekawe... Auto typowo pod KJS. Justy nie ma centralnego dyfra, więc jest spięte na sztywno. Przydaje się jak przerwie się przewód hamulcowy Po jakimś czasie można się nauczyć dosyć szybko odpinać napędy przed nawrotem i załączać przed ruszeniem Z tym rozłączaniem podczas jazdy ja bym uważał, bo kiedyś też tak robiłem i niestety skrzynia poszła. Niby nic się nie powinno od tego dziać, a jednak szlag ją trafił. Pewnie też dlatego że robiłem to nie umiejętnie i na hama Później już tej techniki nie stosowałem:P Nawrotkę da się zrobić spokojnie na spiętych napędach tylko trzeba lekko zarzucić autkiem i trochę potrenować. Gorzej wygląda sprawa jak mamy zrobić 360, bo wtedy nawet zarzucenie już nie wystarcza i na tym się traci. Jak auto do KJS-ów to sprawdź dokładnie stan budy. Jeśli to jest auto cywilne to zdejmij osłonę kielichów z tyłu i zobacz ich stan, sprawdź też jak wygląda podłoga bez dywaników. Jeśli buda będzie pognita to auto nie wytrzyma nawet jednego szutrowego KJS-u, a do takich nadaje sie najlepiej. Ja zdrowej budy szukałem dobre półroku i muszę przyznać że nie jest to łatwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_ Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Etam, byle gazu nie dawać i jest dobrze Wole rozpinać na twardym w ciasnych zakrętach bo naprężania czasami takie, że mało co samochodu nie rozerwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
appley Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 na luźnym nawet ciasne nawroty da się polecieć z masy... a na śniegu wchodzenie tyłem w zakręty to już łatwizna. wszystko kwestia tego, jak bardzo się nie boisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Zwiększ ciśnienie w tylnych kołach na min 4-5 bar... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_ Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Dobra, może ktoś coś będzie wiedział. Jako że pierwszy raz robiłem taką operację mam mały problem. Wsadziłem dół silnika od wersji gaźnikowej, do tego stara głowica z wtryskiem. Samochód chodzi ładnie, pali od pierwszego. Przejechałem się, nie miał zbytnio siły, po wkręceniu na obroty na sprzęgle wskoczył na obroty i po puszczeniu gazu zgasł. Po kilku minutach zapalił, przejechałem kilkaset metrów sytuacja się powtórzyła. Dzisiaj zmieniłem kable WN i ładnie wkręca się na obroty ale słabnie między 4-5k RPM powyżej 5k znowu pełen sił. Jeżeli to pomoże to mam uszkodzona uszczelkę przy kolektorze wydechowym trochę przepuszcza, uszkodzony wężyk który prowadzi od tego plastiku łączącego filtr powietrza i kolektor dolotowy do właśnie kolektora. Boje się jeszcze o uszczelkę pod głowicą, płynu niby nie ubywa, ale po rozgrzaniu na bagnecie widać jakby mała pianę. Operacja totalny pasztet, silnik miałem drugi, budżet 0 zł Jestem narazie bez kasy i pracy dlatego mogłem sobie pozwolić na postawienie samochodu w garażu na dłuższy czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Dobra, może ktoś coś będzie wiedział. Jako że pierwszy raz robiłem taką operację mam mały problem. Wsadziłem dół silnika od wersji gaźnikowej, do tego stara głowica z wtryskiem. Samochód chodzi ładnie, pali od pierwszego. Przejechałem się, nie miał zbytnio siły, po wkręceniu na obroty na sprzęgle wskoczył na obroty i po puszczeniu gazu zgasł. Po kilku minutach zapalił, przejechałem kilkaset metrów sytuacja się powtórzyła. Dzisiaj zmieniłem kable WN i ładnie wkręca się na obroty ale słabnie między 4-5k RPM powyżej 5k znowu pełen sił. Jeżeli to pomoże to mam uszkodzona uszczelkę przy kolektorze wydechowym trochę przepuszcza, uszkodzony wężyk który prowadzi od tego plastiku łączącego filtr powietrza i kolektor dolotowy do właśnie kolektora. Boje się jeszcze o uszczelkę pod głowicą, płynu niby nie ubywa, ale po rozgrzaniu na bagnecie widać jakby mała pianę. Operacja totalny pasztet, silnik miałem drugi, budżet 0 zł Jestem narazie bez kasy i pracy dlatego mogłem sobie pozwolić na postawienie samochodu w garażu na dłuższy czas. Ciekawa i dość nietypowa sytuacja. Ja parę silników przerabiałem ale takich problemów nie miałem. Sprawdź jeszcze raz czy masz wszystko dobrze podłączone i dobrze dochodzi. To są najczęściej występujące problemy. Popatrz czy masz masy dobrze podłączone. Świeci się check engine czy komputer pokazuje, że według niego jest wszystko ok? Jeszcze przychodzi mi na myśl, że możesz mieć źle ustawiony rozrząd. Miałem kiedyś tak i auto w ogóle nie jechało. Prędkość max 120 i to wyciśnięte w wielkich bólach. Ewentualnie może być zapłon jeszcze źle ustawiony i możesz trochę poruszać kopułką, ale raczej na rozrządzie bym się skupił. Jakby był o jeden ząbek przestawiony to auto będzie palić ale nie będzie jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_ Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Check się świecił bo urwałem kabelek od czujnika powietrza, ale polutowałem i usunąłem błąd. Wszystko wygląda ok, muszę właśnie zajrzeć do rozrządu i pobawić się zapłonem. Dzisiaj trochę pojeździłem, i sytuacja wygląda tak, że do 5k RPM idzie ale słabo, po przekroczeniu 5k RPM wciska w fotel jakbym miał turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
appley Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 no to Panie, toż to VTEC czysty! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Cześć Wczoraj wleciały nowe kozackie tylne trzymania praktycznie niezniszczalne i dzięki opcji w końcu możliwa pełna regulacja negatywu z tyłu! I pierwsze przymiarki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Huzar GRUBO lecisz Podoba mi się takie zawieszenie, normalnie uniball Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
appley Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 pytanie - wyjęcie półosiek wystarcza, żeby zrobić sobie bezawaryjny (cokolwiek to znaczy) napęd tylko na tył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 pytanie - wyjęcie półosiek wystarcza, żeby zrobić sobie bezawaryjny (cokolwiek to znaczy) napęd tylko na tył? Wydaje mi się że powinno być ok, choć nigdy nie próbowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Napęd był obliczany na 4x4. Przy rwd zwiększa się 2x zużycie materiału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INTERCEPTOR Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 kierownicy orientuje się ktoś czy do justy (1992) wejdą gumy 175/50/13, 175/70/13 i 205/60/13 i czy felgi od golfa mk2 pasują na rozstaw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 wiele zależy od tego jakie masz zawieszenie Do mnie chodziły 185/50/14 ale na styk. Rozstaw śrub w Justy jest 4x100 więc jeśli w golfie jest taki sam to będą pasowały pod warunkiem, że otwór centrujący jest w golfie większy. http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=65&t=106792 - według tej rozpiski nie wejdą Ci bo mają mniejszy otwór centrujący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INTERCEPTOR Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 zawias seria (narazie) ale widzę, że od Renault podchodzi :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INTERCEPTOR Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Justy kupione wyglądem na razie odstrasza ale to się zmieni zaraz po świętach spawanie (szczególnie tylne nadkola, bo durszlak) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastrider Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Mam pytanko na oku justy 1.2 wtrysk w dobrym stanie do wymiany linka hamulca ręcznego i sprzedający mówi ze wymiana około 100 zł? linka jest kupiona nowa ok.120zł ile to może kosztowac wymiana proszę o informacje. Wesołych Świąt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 W justy ręczny nie jest potrzebny do niczego! Jeśli śruby nie są zerdzewiałe to sam to zrobisz... A i są 2linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 W justy ręczny nie jest potrzebny do niczego! Jeśli śruby nie są zerdzewiałe to sam to zrobisz... A i są 2linki Poza tym jak się zaciągnie ręczny przy załączonym tyle można się nieźle zdziwić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durrrr Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 W justy ręczny nie jest potrzebny do niczego! Jeśli śruby nie są zerdzewiałe to sam to zrobisz... A i są 2linki Poza tym jak się zaciągnie ręczny przy załączonym tyle można się nieźle zdziwić Ojjj zdziwiłem się ubiegłej zimy zaraz po zakupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Bieńko Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 http://tablica.pl/oferta/subaru-justy-4x4-CID5-ID2Dapf.html Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się