Skocz do zawartości

Subaru Justy Team :)


Ywone

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka siemka. Byłem dzisiaj oglądnąć Subaru Justy i po oględzinach postanowiłem je kupić, jednak muszę poczekać do poniedziałku, ponieważ właściciel musi załatwić kilka drobiazgów. ;) Po krótce: rok 1992, silnik 1.2, 3 drzwi, 4wd, z grubsza białe, bo stoi pod drzewem. Teraz pytania:

- silnik 1.2 wtrysk taki jak na str. 44 mógłby mi go ktoś opisać w kilku zdaniach?

- z relacji właściciela dowiedziałem się, że w Subaru jest "mokre sprzęgło" wytłumaczy mi to ktoś?

- jaki jest rozkład mocy przy spiętym napędzie?

- czy można gdzieś dostać twardy zawias do tego modelu lub czy można zaadoptować go z innego samochodu?

 

Co do silnika to dobra 3 cylindrowa jednostka, która niestety nie lubi temperatury- także nie zagrzej jej. Moc 75 koni moment ok. 100mn.

Mnie się lało kiedyś na sprzęgło z simmeringu ale nie pamiętam dokładnie z którego. W każdym bądź razie sporo roboty, żeby wymienić pierdołę, ale zrobić to trzeba. Jeśli się sprzęgło ślizga to ja bym się jednak zastanowił nad kupnem bo nowe kosztuje prawie 1000, chyba że znajdziesz dobrą ofertę- mnie się udało kupić za niecałe 400 i całkiem niezłej firmy.

Rozkład był 50/50 także bardzo miły z tymże nie jest to Impreza STI więc jak zaciągniesz ręczny to przód też Ci się zblokuje.

Co do zawiasu można dostać sprężyny H&R-a ale używane- ja u siebie takie miałem choć ciężko jest je dostać. Łatwiej będzie po prostu uciąć trochę seryjne i dać amortyzatory Bilsteina B6 Sport, ale koszt takie zawieszenie nie zmieści się w 2000. Pytanie do czego ma Ci to autko służyć? Jeśli rajdy to polecam B6 tylko powiedz że do rajdów i do obniżonego zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ręcznym to ciekawe... Auto typowo pod KJS.

Justy nie ma centralnego dyfra, więc jest spięte na sztywno. Przydaje się jak przerwie się przewód hamulcowy :D Po jakimś czasie można się nauczyć dosyć szybko odpinać napędy przed nawrotem i załączać przed ruszeniem :)

Edytowane przez michal_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ręcznym to ciekawe... Auto typowo pod KJS.

Justy nie ma centralnego dyfra, więc jest spięte na sztywno. Przydaje się jak przerwie się przewód hamulcowy :D Po jakimś czasie można się nauczyć dosyć szybko odpinać napędy przed nawrotem i załączać przed ruszeniem :)

 

Z tym rozłączaniem podczas jazdy ja bym uważał, bo kiedyś też tak robiłem i niestety skrzynia poszła. Niby nic się nie powinno od tego dziać, a jednak szlag ją trafił. Pewnie też dlatego że robiłem to nie umiejętnie i na hama :P Później już tej techniki nie stosowałem:P

Nawrotkę da się zrobić spokojnie na spiętych napędach tylko trzeba lekko zarzucić autkiem i trochę potrenować. Gorzej wygląda sprawa jak mamy zrobić 360, bo wtedy nawet zarzucenie już nie wystarcza i na tym się traci.

 

Jak auto do KJS-ów to sprawdź dokładnie stan budy. Jeśli to jest auto cywilne to zdejmij osłonę kielichów z tyłu i zobacz ich stan, sprawdź też jak wygląda podłoga bez dywaników. Jeśli buda będzie pognita to auto nie wytrzyma nawet jednego szutrowego KJS-u, a do takich nadaje sie najlepiej. Ja zdrowej budy szukałem dobre półroku i muszę przyznać że nie jest to łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, może ktoś coś będzie wiedział. Jako że pierwszy raz robiłem taką operację mam mały problem. Wsadziłem dół silnika od wersji gaźnikowej, do tego stara głowica z wtryskiem. Samochód chodzi ładnie, pali od pierwszego. Przejechałem się, nie miał zbytnio siły, po wkręceniu na obroty na sprzęgle wskoczył na obroty i po puszczeniu gazu zgasł. Po kilku minutach zapalił, przejechałem kilkaset metrów sytuacja się powtórzyła. Dzisiaj zmieniłem kable WN i ładnie wkręca się na obroty ale słabnie między 4-5k RPM powyżej 5k znowu pełen sił. Jeżeli to pomoże to mam uszkodzona uszczelkę przy kolektorze wydechowym trochę przepuszcza, uszkodzony wężyk który prowadzi od tego plastiku łączącego filtr powietrza i kolektor dolotowy do właśnie kolektora. Boje się jeszcze o uszczelkę pod głowicą, płynu niby nie ubywa, ale po rozgrzaniu na bagnecie widać jakby mała pianę.

 

Operacja totalny pasztet, silnik miałem drugi, budżet 0 zł :D Jestem narazie bez kasy i pracy dlatego mogłem sobie pozwolić na postawienie samochodu w garażu na dłuższy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, może ktoś coś będzie wiedział. Jako że pierwszy raz robiłem taką operację mam mały problem. Wsadziłem dół silnika od wersji gaźnikowej, do tego stara głowica z wtryskiem. Samochód chodzi ładnie, pali od pierwszego. Przejechałem się, nie miał zbytnio siły, po wkręceniu na obroty na sprzęgle wskoczył na obroty i po puszczeniu gazu zgasł. Po kilku minutach zapalił, przejechałem kilkaset metrów sytuacja się powtórzyła. Dzisiaj zmieniłem kable WN i ładnie wkręca się na obroty ale słabnie między 4-5k RPM powyżej 5k znowu pełen sił. Jeżeli to pomoże to mam uszkodzona uszczelkę przy kolektorze wydechowym trochę przepuszcza, uszkodzony wężyk który prowadzi od tego plastiku łączącego filtr powietrza i kolektor dolotowy do właśnie kolektora. Boje się jeszcze o uszczelkę pod głowicą, płynu niby nie ubywa, ale po rozgrzaniu na bagnecie widać jakby mała pianę.

 

Operacja totalny pasztet, silnik miałem drugi, budżet 0 zł :D Jestem narazie bez kasy i pracy dlatego mogłem sobie pozwolić na postawienie samochodu w garażu na dłuższy czas.

 

Ciekawa i dość nietypowa sytuacja. Ja parę silników przerabiałem ale takich problemów nie miałem. Sprawdź jeszcze raz czy masz wszystko dobrze podłączone i dobrze dochodzi. To są najczęściej występujące problemy. Popatrz czy masz masy dobrze podłączone.

Świeci się check engine czy komputer pokazuje, że według niego jest wszystko ok?

Jeszcze przychodzi mi na myśl, że możesz mieć źle ustawiony rozrząd. Miałem kiedyś tak i auto w ogóle nie jechało. Prędkość max 120 i to wyciśnięte w wielkich bólach. Ewentualnie może być zapłon jeszcze źle ustawiony i możesz trochę poruszać kopułką, ale raczej na rozrządzie bym się skupił. Jakby był o jeden ząbek przestawiony to auto będzie palić ale nie będzie jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check się świecił bo urwałem kabelek od czujnika powietrza, ale polutowałem i usunąłem błąd. Wszystko wygląda ok, muszę właśnie zajrzeć do rozrządu i pobawić się zapłonem. Dzisiaj trochę pojeździłem, i sytuacja wygląda tak, że do 5k RPM idzie ale słabo, po przekroczeniu 5k RPM wciska w fotel jakbym miał turbo :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele zależy od tego jakie masz zawieszenie :P Do mnie chodziły 185/50/14 ale na styk. Rozstaw śrub w Justy jest 4x100 więc jeśli w golfie jest taki sam to będą pasowały pod warunkiem, że otwór centrujący jest w golfie większy. http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=65&t=106792 - według tej rozpiski nie wejdą Ci bo mają mniejszy otwór centrujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanko na oku justy 1.2 wtrysk w dobrym stanie do wymiany linka hamulca ręcznego i sprzedający mówi ze wymiana około 100 zł? linka jest kupiona nowa ok.120zł

ile to może kosztowac wymiana proszę o informacje.

Wesołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W justy ręczny nie jest potrzebny do niczego!

Jeśli śruby nie są zerdzewiałe to sam to zrobisz...

A i są 2linki :P

Poza tym jak się zaciągnie ręczny przy załączonym tyle można się nieźle zdziwić :P

 

Ojjj zdziwiłem się ubiegłej zimy zaraz po zakupie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...