Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

mechanik: a myślisz że nie próbowałem...? kupiłem na aukcji kieszeń na rzepki i samoprzylepne rzepki dodatkowo - nie utrzyma to gaśnicy - po paru zakrętach odpada z łoskotem - gaśnica jest za ciężka... dodatkowo zmechacił się fragment wykładziny... wyjęcie reszty wytłoczki też nic nie da - gaśnica jest za gruba i tak... próbowałem... chyba zostanie mi jednak nawiercić dwa małe otworki w pustej wnęce tuż za którąś z tylnych lamp i koniec... trudno się mówi... pozdrawiam!

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luki266: no tak - wszystko ładnie, ale ja mam w tym miejscu dojazdówkę... :-)


Rafcio78: rozszyfrowałem tę fabrykę! :-) pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - zdaję raport z wczorajszej próby prędkości: miałem okazję po południu przejechać się "nowa" obwodnicą Pabianic (co prawda raptem kilka kilometrów, ale zawsze coś), więc mogłem sprawdzić jak się autko rozpędza... :-) Otóż udało mi się rozpędzić mojego XV 2.0 benzyna manual (co prawda raptem na kilka sekund, gdyż musiałem dość szybko zjechać zaraz z tej obwodnicy w miasto) do około 202km/h... Pewnie można byłoby jeszcze z 15km/h dodać (na YT są filmiki że ludzie kręcą te silniki do nawet 220km/h - ale takich "siłowych" rozwiązań ja raczej nie preferuję)... Wrażenia: do 160km/h jest całkiem sympatycznie i autko rozpędza się nad wyraz ochoczo, do 180km/h jest znośnie choć już głośno i nieco zaczyna bujać a rozpędzanie idzie już nieco wolniej, pojawia się też spora podatność na boczny wiatr, a przy 202km/h to już się trzeba mocno skoncentrować na prowadzeniu i samym rozpędzaniu, zaś hałas jest już bardzo duży (z opon i z oporu powietrza oraz od samego silnika)... spalania nie zdążyłem nawet odnotować na tym krótkim "testowym" odcinku... :-) - może to i lepiej - szkoda stresu ;-) . dodam tylko że "test" spowodowany był wyłącznie moją czystą ciekawością - na co dzień w trasie raczej będę trzymał się prędkości o co najmniej 50km niższej - chociażby ze względu na bezpieczeństwo, ekonomię i fakt iż katowania silnika z natury nie lubię... autko ma obecnie najechane nieco ponad 1600km (z czego około 1000km to jazda po mieście) i ma prawie półtora miesiąca od daty zakupu, więc już raczej jest dotarte... I jeszcze jeden szczegół - przy około 200km/h zamrugał mi z tyłu VW Passat Alltrack 4x4 2.0 tdi (wyczytałem że to ma 177KM - z wyglądu łatwo je rozpoznać m.in po plastikowych nadkolach i wyższym zawieszeniu) - aby go "przepuścić"... eeeh - ludzie to mają "fantazję"... Pozdrawiam ! :-)

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

licznikowe 200 km/h dla wersji manualnej to predkosc spokojnie do osiagniecia. Czy pojedzie 220 - nie probowałem bałem sie bo tak jak napisałes to auto jest mocno podatne na boczny wiatr. Czy poszłoby 220km/h? - z gorki pewnie tak :) U nas i tak nie ma dróg zeby sie rozpedzac do takich predksci takze dla mnie 140km/h jest predkoscia optymalna i pod wzgledem spalania i pod wzgledem czasu dotarcia do celu.  Jezeli chcesz stestowac v maxa to musisz kazdy bieg krecic do odcinki i nie wrzycac 6 biegu bo to nadbieg. - na twoim miejscu jeszcze bym sie wstrzymal z tym krecem bo auto ma dopiero 1600km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas i tak nie ma dróg zeby sie rozpedzac do takich predksci

 

bez przesady, drogi to powoli są może na zachodzie Polski są bardziej zatłoczone jak na wschodzie ale bez najmniejszego problemu i to bywa, że droga jest wręcz pusta

 

dla XV SBD po płaskim 200 km/h może z niewielkim plusem to maksymalna

 

zdarza mi się czasami XV (do tego jednak wolę Focusa) odcinki 30-40 km przejechać w okolicach 190 km/h spalanie w dieslu wygląda wtedy mniej więcej tak

DSC_0589.JPG

 

SIP ma chyba jakiś błąd w specyfikacji, gdyż XV SBD ma podaną maksymalna 198 km/h a 2.0 NA "zaledwie" 187 km/h w praktyce jak widać są to wartości równe (na co dzień parametr bez znaczenia)

 

 

 

masy aut też są błędnie podane w polskich specyfikacjach XV

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meci: musisz to zgłosić do dowolnego dealera Subaru w kraju - mają obowiązek to wydać za darmochę do każdego nowo zakupionego w Polsce auta (bez względu na model) po okazaniu dowodu zakupu - tak bynajmniej mi powiedziano gdy kupowałem auto w salonie w Częstochowie i właśnie na takiej zasadzie to się działo w moim przypadku. Przysłali mi to potem w ciągu niecałego miesiąca od daty zakupu auta - listownie z Krakowa (z siedziby Subaru Polska). Wersje kafelków wybierasz sobie spośród kilkudziesięciu gotowych wersji sam i podajesz dealerowi ich symbole... potem już tylko czekasz na przesyłkę... naklejasz i gotowe! :-)

 

przemekka: w sklepie Subaru faktycznie tez można to zamówić, ale za odpłatnością niestety... :-(

 

pozdrawiam! :-)

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie - mam dwa pytanka (prawdopodobnie odpowiedzi są w instrukcji ale jestem w delegacji do końca tygodnia i nie mam jej pod ręką - stąd pytam):

 

1.jak jest z tym odmrażaniem piór wycieraczek przedniej szyby w XV Comfort (kiedy to się włącza i czym)? to w ogóle jest? na konsoli środkowej są 3 dzielone pokrętła. ostatnie ma podziałkę z narysowaną przednią szybą i tylną szybą. kiedy włączę połówkę z przednią szyba mam nawiew ciepły/chłodny lub klimę na przednią szybę - pali się wtedy pomarańczowa dioda na tej połówce pokrętła. a jak włączyć odmrażanie tych wycieraczek przedniej szyby?

2.gdy zaś włączę połówkę z narysowana tylna szybą - zapala się pomarańczowa lampka sygnalizująca ogrzewanie tylnej szyby i szyba ta zaczyna grzać odparowując mgiełkę. Czy wtedy też załącza się automatycznie ogrzewanie lusterek bocznych? bo nie widzę oddzielnego przycisku do ich odrębnego ogrzewania? a może wtedy załącza się również odmrażanie tych przednich wycieraczek?

 

uogólniając krótko:

 

1.jak włączyć/wyłączyć funkcje odmrażania wycieraczek przedniej szyby (biorąc pod uwagę iż chcąc na przykład mieć nawiew wewnętrzny na przednią szybę z klimą lub bez - ale niekoniecznie chcę mieć jednocześnie włączone odmrażanie wycieraczek na przedniej szybie)?

2.jak włączyć/wyłączyć ogrzewanie lusterek bocznych zewnętrznych (czy jest to włączane odrębnie czy łącznie z inną funkcją grzewczą - a jak łącznie to z którą)?

 

będę wdzięczny za info - mam trochę czasu aby wreszcie na spokojnie pooglądać to moje autko tylko zapomniałem papierów, a w necie nie znajduje pełnej instrukcji PL do niego w pdf... chyba że źle szukam... :-) może ktoś ma w swoich zasobach - chętnie bym pozyskał :-)

 

pozdrawiam - reality

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam;

 

primar: dzięki, angielską już tez dziś zdobyłem ;-) zaś polskiej wciąż szukam bez rezultatu...

mechanik: dzięki za info! dobry masz ten text o przymrozkach, aczkolwiek jak wczoraj rano ciut przed 6:00 jechałem po trasie wśród pół - było około 0 stopni Celsjusza! :-) zaś wracając do tematu - moim zdaniem powinny być na te wszystkie grzania osobne przyciski - w Golfie V miałem np. ogrzewanie tylnej szyby i bocznych lusterek regulowane odrębnie i to miało sens, a tu chcąc odparować tylną szybę letnim porankiem, muszę "odmrażać" przednie wycieraczki i ogrzewać boczne lusterka - po co...?

 

pozdrawiam!

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

piszesz że:

Tylna szyba + lusterka boczne, przednia szyba z nawiewem.

hmmm... a wcześniej było że:

podgrzewanie przednich wycieraczek włącza się razem z ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek

to w końcu te wycieraczki przednie odmrażamy włączając nawiew na przednią szybę czy włączając ogrzewanie tylnej szyby i lusterek - bo jak widzę królują dwie różne opcje jednocześnie :-) ?

 

a co "mówi" instrukcja? (ja ją przeczytam dopiero za tydzień)... ale może ktoś zna odpowiedz już dziś? będę wdzięczny bo mnie teraz całkiem ciekawość zjada...

 

pozdrawiam!

 

ps.: ...w moich poprzednich autach nie miałem podgrzewanych/odmrażanych wycieraczek przednich zatem nie mam porównania ale za to ogrzewanie lusterek i w Skodzie i w Volkswagenie i w Toyocie czy w KIA - zawsze było oddzielnie... Jedynie w żony Fiacie Sedici jest faktycznie razem...

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

piszesz że:

Tylna szyba + lusterka boczne, przednia szyba z nawiewem.

hmmm... a wcześniej było że:

podgrzewanie przednich wycieraczek włącza się razem z ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek

to w końcu te wycieraczki przednie odmrażamy włączając nawiew na przednią szybę czy włączając ogrzewanie tylnej szyby i lusterek - bo jak widzę królują dwie różne opcje jednocześnie :-) ?

 

 

W XV jest tak jak w mojej poprzedniej Imprezie: Jest jeden przycisk, który włącza jednocześnie ogrzewanie tylnej szyby, podgrzewanie elektryczne (nie nawiew) przedniej szyby w miejscu spoczynku wycieraczek i ogrzewanie zewnętrznych wstecznych lusterek. Oddzielne włączanie nie jest możliwe - trzeba by grzebać w instalacji, ale gwarancja itp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

witajcie!

 

do KARAS: wlepa ważna sprawa! :-)

 

do MECHANIK: z tym pozdrawianiem to różnie bywa ostatnio... zanim kupiłem Subaru - sporo się o tym naczytałem (same pozytywne komenty - miłe to było) - ale w realu to chyba tylko właściciele starszych Forków i Legasów się witaja w trasie, bo Ci "nowobogaccy z kompleksami" (oczywiście stanowczo zaznaczam, że nie wszystkich mierzę w tym gronie jedna miarą) - posiadający nowe XV i Outbacki czy "pseudobiznesmeni" mający sprowadzone zza oceanu Tribeca albo nastoletnie szpanerki w starych Imprezkach - raczej nie machają innym na powitanie... Szkoda że akcja "siemanko" ma u nich średnie poważanie... Mam tylko nadzieję, że Subaru nie stanie się kolejną ulubioną przez "buractwo" marką po BWM i Audi czy Jeep..., a cos mi się widzi, że to w tą stronę właśnie zmierza ostatnio... Już teraz się widzi na mieście "poniemieckie" 15-letnie Imprezki bo kilku gongach z karkami za sterem... Szkoda - psuje to "image" :-) tej marki, a podkręca jej niepotrzebny "lans" :-) ... Obym się mylił bo posiadacze Subaru to zawsze ciekawa grupa ludzi była... :-)

 

pozdro!

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...