Skocz do zawartości

Posiadacze STI 07/08 "Lanos" - łączmy się


blue_STI

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory wymieniono pompe wspomagania, oraz tylni dyfer bedzie wymieniany bo sie dilerowi nie chce wymieniac uszczelki - wszystko na gwarancji.

Wydaje mi sie , że takie pierdoły w japońskim aucie nie powinny sie psuć :( . Trochę słabo to rokuje.....

 

No coz - w poprzedniku WRX 2002 Kombi - nie mialem takich problemow nawet przy 95k mil - na ta chwile licze na to ze wymienione czesci beda dzialac bezproblemowo. Pompa siadla zima gdy przednie kola przymarzly w mokrym sniegu... takze moja wina ze ich wczesniej nie wyprostowalem...

 

Poza tymi problemami jestem w zupelnosci zadowolony z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na początek przymierzam się do zamontowania:

- układu wydechowego, prawdopodobnie H&S 4"

- zaworu blow off (jaki polecacie i kto mi go w wawie założy)

- układu dolotowego K&N

 

Mam nadzieje, że po tych małych modyfikacjach STI będzie gadał tak jak powinien :D

 

Wystarczy jak będzie jak na tym filmiku :arrow:

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zaworu blow off (jaki polecacie i kto mi go w wawie założy)

- układu dolotowego K&N

 

 

W jakim celu ?

 

Jak masz za dużo kasy to służę na PW numerem rachunku bankowego :wink:

 

 

Seryjny układ dolotowy nie jest restrykcyjny, a o zaworze Blow Off możesz wiele poczytać na Forum, niekoniecznie pozytywnego.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego prawie każdy z Was nie poleca blow off :?: :?: Jest przecież masa aut, które go posiadają i śmigają jak należy, czy nie ma szpeca, który go założy i zgra wszystko, żeby było OK :?: :?:

 

Andrzej Koper, z tego co widzę w Książce Gwarancyjnej, byłeś "pierwszym" właścicielem mojego auta :P:mrgreen:

A Raju to przypadkiem nie Piotr Rajski :?: :?: :wink:

 

PKocial jeżeli czas pozwoli to z miłą chęcią bym zawitał na tor. Zobaczymy, odezwę się bliżej 20tego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego prawie każdy z Was nie poleca blow off :?: :?:

 

bo lepszy jest blow job :mrgreen:

 

Ja posiadałem dwa i sie dwa zepsuły ... to jest jakbys wyrzucił, spalił, circa 600 zł

Jak juz bardzo chcesz BF, to chłpaki na forum polecają Tial

 

Doskonale ciebie rozumiem, każdy chyba musi przejść przez tą droge :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tial to chyba najlepsza opcja na blowoff, miałem i też wywaliłem bo nie był idealnie szczelny. Prawdą jest że 90% blowoffów to kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zaworu blow off (jaki polecacie i kto mi go w wawie założy)

- układu dolotowego K&N

 

Mam nadzieje, że po tych małych modyfikacjach STI będzie gadał tak jak powinien :D

 

Faktycznie ze fabryczny wydech nie oddaje w pelni przyjemnego brzmienia silnika subaru. Nie mniej jednak, odpowiednio dopasowany catback zalatwia ten problem. Jak juz przedmowcy wspomnieli powyzej wymienione opcje to troche pieniadze w bloto, bo faktyczne zyski mocy znajduja sie po odwrotnej stronie silnika, a blowoff i dolot K&N stosuje sie przy mocach ktore wymagaja gruntownej przebudowy i wzmocnienia silnika (jesli sie chce miec porzadnie zrobione auto). wystarczy wlozyc wkladke K&N by uzyskac pewien poziom przyjemnej aczkolwiek subtelnej muzyki wydobywajacej sie z boxera.

 

U siebie zainstalowalem wydech Maddad Whisper, ktory brzmi doskonale przy agresywnej jezdzie, a ktory jest jednoczesnie zagluszany dzwiekiem opon przy spokojniejszej jezdzie pomiedzy 100-140 km/h... no ale... kazdy ma swoje rozne upodobania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a blowoff stosuje sie przy mocach ktore wymagaja gruntownej przebudowy i wzmocnienia silnika (jesli sie chce miec porzadnie zrobione auto)

 

Przy takich zaawansowanych przebudowach blow-off tym bardziej szkodzi i się go wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a blowoff stosuje sie przy mocach ktore wymagaja gruntownej przebudowy i wzmocnienia silnika (jesli sie chce miec porzadnie zrobione auto)

 

Przy takich zaawansowanych przebudowach blow-off tym bardziej szkodzi i się go wywala.

 

Przy serii przy jego założeniu też będzie "coś nie tak" - jeżeli tak to co będzie tym czymś :?: :?: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a blowoff stosuje sie przy mocach ktore wymagaja gruntownej przebudowy i wzmocnienia silnika (jesli sie chce miec porzadnie zrobione auto)

 

Przy takich zaawansowanych przebudowach blow-off tym bardziej szkodzi i się go wywala.

 

Przy serii przy jego założeniu też będzie "coś nie tak" - jeżeli tak to co będzie tym czymś :?: :?: :lol:

 

w serii raz zmierzone powietrze pozostaje w układzie a przy zmianie zaworu na nieseryjny powietrze (z reguły) po zamknięciu przepustnicy uwalniane jest do atmosfery. ECU dostosowuje ilość paliwa do zmierzonego wcześniej przez przepływkę powietrza, którego już nie ma w układzie.

Reasumując auto nie jedzie, wali marchewami i przelewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje obserwacje po wywaleniu BOVa Forge'a są takie, że auto wcale lepiej się nie wkręca, pali średnio więcej o litr!

Z minusów to jeszcze jakieś ciche zrobiło się, zero sapania, brak marchew :D

Mam nadzieje, że przynajmniej turbina dłużej pożyje, bo jakoś plusów usunięcia totalnie nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje obserwacje po wywaleniu BOVa Forge'a są takie, że auto wcale lepiej się nie wkręca, pali średnio więcej o litr!

Z minusów to jeszcze jakieś ciche zrobiło się, zero sapania, brak marchew :D

Mam nadzieje, że przynajmniej turbina dłużej pożyje, bo jakoś plusów usunięcia totalnie nie widzę.

 

Mam identyczne doswiadczenia.

Dodatkowo wydaje mi się, że lepiej ciagnie w gornym zakresie obrotów (ale odrobine później wstaje)....ale to odczucia nie poparte pomiarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje obserwacje po wywaleniu BOVa Forge'a są takie, że auto wcale lepiej się nie wkręca, pali średnio więcej o litr!

Jak BOV był szczelny to nie ma powodów żeby po jego usunięciu auto miało lepsze osiągi. A co do spalania to też nie ma sensu bo ECU podaje tyle samo paliwa z BOV i bez BOV a efekt przelania wynika z ucieczki powietrza a nie z wyższych dawek paliwa...podejrzewam że testy po wywaleniu BOV-a wpłynęły na wyższe spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do spalania to też nie ma sensu bo ECU podaje tyle samo paliwa z BOV i bez BOV

Dokładnie o tym samym pomyślałem, dlatego zastanawiały mnie wypowiedzi na forum o większym spalaniu przy BOV.

 

podejrzewam że testy po wywaleniu BOV-a wpłynęły na wyższe spalanie.

Testy jak testy, ale faktycznie warunki ostatnio sprzyjające do bardziej dynamicznej jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowano jako podobno najlepszy wydech do Lanosa ... dobry makaron sprzedają:)

 

Puszczający BOV czy za wcześnie otwierający lub za późno zamykający , nieszczelny to jest wzrost zużycia paliwa jeśli sprawny silnik tak jest zawsze i będzie ...

 

Przy BOVA ch regulowanych fajne jest to że można ustawić min ciś. w układzie czyli przy zmianie biegów można osiągnąc np 0,1 bara więcej niż an seryjnym ( lepiej się odepchnie tuż po zmianie biegów, mniejszy lag pomiędzy zmianami biegów)

 

wpływ na moc żaden jak wszystko sprawne i szczelne... więc nie oczekujcie że będzie więcej lub mniej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hercooles, jak jest BOV dobrze ustawiony to jest tak jak piszesz, problem w tym że rzadko który dobrze działa, z regulowanymi BOV-ami tak jak Blitz jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...